Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 511
113
Remélem a "jövőben" nem csak okos autók lesznek. Én maradnék a butáknál.

Software Glitch Transforms Some Mustang Mach-Es Into "Electric Bricks"​


Hát sajna csak önvezető autók lesznek, amik csak a jóváhagyott helyekre fognak elvinni. Ha épp nem lesz szélcsendes, borult idő, mert akkor maradjotthon lesz töltés helyett. :)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

Törölt tag 4082

Guest
Érveket is kaphatunk erre?
Önmagában érdekes lenne, mint a speciális amerikai helyzetet bemutató írás, és egy leirat arról, hogy Európa, és Japán mennyivel járt autózásban a világ előtt, így ezek ellen nem tudok érveket hozni. Ha csak ezt nézed, visszavonom.

Viszont a stílusa, és úgy az egész, amerika a best of hozzáállása, és a kiszúrkálásai amik alapján azt próbálja érzékeltetni, hogy ez egy általános dolog volt, ráadásképp kelet európában ma is az, az kisüti nálam a biztosítékot.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 245
113
A cikk alapvetően a szép autók elcsúnyításáról szólt. Ebből a szempontból szerintem jó.
Abból a szempontból is, hogy szerintem, bújtatva, a szerző megpróbál reflektálni a mai erőltetett villanyosítás/önvezetés témára is.
Ugyan az az ész nélküli húsbárddal csapkodás, mint amit akkor végbe vittek.

Másrészt viszont akkoriban jelentek meg olyan kocsik is, mint az első Honda Civic. (1972)
kb. 700 kg, 70LE és 4/5 sebességes manuális váltó, 6 literes valós fogyasztás. Kultusz kocsi lenne, csak hát iszonyatosan rozsdásodott. XD
Honda_Civic_RS.jpg
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 895
25 835
113
Szerencsétlen hülye barmok... RIP
---
"Két ember veszítette életét az amerikai Houseton államban, miután egy Tesla neki csapódott egy fának, a járművet pedig senki sem vezette. A helyi hatóságok szóvivője közölte, hogy a nyomozás során arra jutottak, hogy a baleset pillanatában „senki sem vezette” a teljesen elektromos, 2019-es Tesla Model S-t. A hatóság szerint az első utasülésen és az autó hátsó ülésén volt egy személy, de a vezető ülésben nem ült senki. A Tesla nem kommentálta az esetet."
 
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Pogány
W

Wilson

Guest
Egy remek cikk by Csikós.


"Rosszabbat mondok – nagyjából a hatvanas évekig egyáltalán nem mérték a véralkohol-szintet az autósoknál, az ittasságból csak akkor lett baj, ha ember sérült a balesetben, és akkor is csak a bíróságon. Sebességkorlátozások sem voltak, csak a városokban. Országúton? Mentél annyival, amennyi a csövön kifért.

Mai szemmel nézve egészen hihetetlen viszonyok voltak, csoda, hogy ki nem pusztult az emberiség. Ne feledjétek, a biztonságosságra való törekvés első komoly gondolatai csak a hatvanas években merültek fel, akkor, amikor már két-, három-, sőt Amerikában már négyszáz lóerő feletti teljesítménnyel is árultak autókat. Igen, ott a szalonban. Bementél, megvetted, felhajtottál egy fél üveg célzóviszkit, hogy azért biztosabban tudjad fogni a kormányt (és ne félj annyira), majd két sarokkal odébb, a település vége táblától, csontra bebaszva elrúgtad a GTO-nak és megnézted, viszi-e a kétszázat. Bármelyik GTO is legyen az, mindezt teljesen legálisan tehetted."
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 456
13 884
113
Szerencsétlen hülye barmok... RIP
---
"Két ember veszítette életét az amerikai Houseton államban, miután egy Tesla neki csapódott egy fának, a járművet pedig senki sem vezette. A helyi hatóságok szóvivője közölte, hogy a nyomozás során arra jutottak, hogy a baleset pillanatában „senki sem vezette” a teljesen elektromos, 2019-es Tesla Model S-t. A hatóság szerint az első utasülésen és az autó hátsó ülésén volt egy személy, de a vezető ülésben nem ült senki. A Tesla nem kommentálta az esetet."
Idióták
Nem önvezető jelenleg csak vezetést segítő
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 895
25 835
113
"...Authorities said they used 32,000 gallons of water to extinguish the flames because the vehicle’s batteries kept reigniting..."

Az igen. Laza 121 m³. Már várok a hidrogénes autókat hasonló robot módban, 5 kg hidrogénnel a "tankban".
Hány köbméter kell majd vajon egy fának csapódott E-kamion esetében, amely jóval nagyobb?
 
M

molnibalage

Guest
"...Authorities said they used 32,000 gallons of water to extinguish the flames because the vehicle’s batteries kept reigniting..."

Az igen. Laza 121 m³. Már várom a hidrogénes autókat hasonló robot módban, 5 kg hidrogénnel a "tankban".
Baszki kisebb szénhidrogén üzemeknél van ekkora tartály...
Ott, ahol 4x 20000 m2-es kőolaj tartály van ott van asszem 2000 m3 nagyságrendű oltóvíz, persze hab keverékkel.

Azzal nincs baj, elpukkan és meg se találod.
Ja, ha meg városban pukkan el, akkor ott lesz mit oltani...
Meg az emberi maradványokat begyűjteni..
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
(Hidrogén) Üzemanyagcellás technológiáról egy egész színvonalas video, összahasonlítva az elektromos / akkumulátoros hajtással.

Nekem egyébként végtelenül szimpi lenne a hidrogénes technológia, leszámítva hogy horror drága maga az üzemanyag is, és a kocsi is.

Utóbbit tudtommal nem is nagyon lehet venni, annyira elszállt az ára, hogy néhány úttörő gyártó (Honda, Toyota) is maximum kis számban lízingelte a kocsikat Californiában, illetve Japánban. Így már csak a költségvonzat miatt sem látszik versenyképesnek a tisztán elektromos töltéssel / hajtással.

 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 245
113
Idióták
Nem önvezető jelenleg csak vezetést segítő

Már bocsánat de a rendszer neve "Auto pilot" és a Tesla önvezetőként reklámozta.
Okés, hogy hülye aki elhiszi, viszont egy normális világban a Tesla már tönkre ment volna a kártérítési perekben.
Ha valamit önvezetőnek reklámozol, de nem az akkor az csalás és a vásárlók megtévesztése.
Az se kifogás, hogy az apró betűs részt el kell olvasni, hiszen konkrétan reklám kampány épült erre.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
"...Authorities said they used 32,000 gallons of water to extinguish the flames because the vehicle’s batteries kept reigniting..."

Az igen. Laza 121 m³. Már várom a hidrogénes autókat hasonló robot módban, 5 kg hidrogénnel a "tankban".
Ezt tessék elolvasni:


Nagyon jó kis olvasmány a témában.
Érdekes arányokat tár fel, úgy mint az akkumulátorok tömegre vetített energiatároló képessége, azonos hatótávra veített fosszilis energiahordozó és annak tartálya (inert tömeg) együttes fajlagos arányaival.
PL a Suzukim 40 literes tankja feltöltve, tartályostúl kb 50kg, ezzel elmegy az egytonnás autóm garantáltan 600km-t és megtankolom két perc alatt.
Ugyanehhez a hatótávhoz legalább egy féltonnás akkupakk kellene, amit fél napig tankolhatok, vagy gyorstöltéssel kb 80 százalékig és ez így a jelenlegi kocsim tömegének a fele.
Ezzel szemben viszont, egy karambolnál a negyven liter benzin kb 10 perc alatt teljesen elég, szabad levegőn kb 800 fokos hőmérsékleten, De mert illékony anyag, túl azon, hogy robbanásveszélyes, az el nem égett anyag el is tud részben, vagy egészben párologni.
Vele szemben az akku tűz a kimutatások szerint egy nagyságrenddel(!) magasabb hőfokon, tehát az ezer fokos tartományban generál palzmaívet, időjárástól függetlenül. Ez egy erősen koncentráltan jelentkező tűzfészek, viszont bármikor képes az öngyulladásra.
Akár az eloltására tett kísérletek után még napokkal később is.