Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 232
10 773
113
zseniális videó! Kiváncsi leszek a végső bekerülési költségre, mert a BuBe (Budapest-Belgrád) ehhez képes semmi, meg hogy mikorra nő fel a MÁV pályafenntartás tudja-e hogy ha az általuk preferált 60 helyett 260-al mennek a vonatok ott tényleg nem lehet pályahiba...
Bakker, vonat előz vonatot, kurva jó, meg is kérdezem a kollégáimat hogy ezt meg hogy?!
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 2361

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 815
2 598
113
zseniális videó! Kiváncsi leszek a végső bekerülési költségre, mert a BuBe (Budapest-Belgrád) ehhez képes semmi, meg hogy mikorra nő fel a MÁV pályafenntartás tudja-e hogy ha az általuk preferált 60 helyett 260-al mennek a vonatok ott tényleg nem lehet pályahiba...
Nem a pályafenntartás preferálka a 60at hanem a valóság! Pénz nélkül a szarból nem lehet várat építeni!
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 232
10 773
113
Nem a pályafenntartás preferálka a 60at hanem a valóság! Pénz nélkül a szarból nem lehet várat építeni!
Nem is a pályamunkásra gondoltam hanem arra aki feladatot adja ki.
Az igénytelenség tort ül ott, csak akkor történik valami ha már szar van a palacsintában, csak hibaelhárítás van. Megelőző karbantartás semmi. Olyat hogy előre takarítsák a vízelvezetést még egyszer sem láttam náluk. (De olyat se hogy kitakarítsa magától az állomásszemélyzet az avartól eldugult ereszt, küldjön rá valakit a főnökség, vagy inkább ott szenvedünk a beázástól,de magától semmit se, ez tipikus kelet-európai karbantartás, rengeteg ilyet látni)
Nyilván a pályafenntartás az amin lehet spórolgatni egy darabig, nem látszik amikor megy tönkre, de mikor 250-es pályára kell kikalapálni a 60-as korlátozást spórolás miatt akkor majd lesz furán nézés..
Ismerem a problémáikat részben, szoktam beszélni időnként szakaszmérnökökkel/pályamesterekkel, hogy kapnak 60km-re 10 milliót egy évere mikor van a szakaszán bent 120 darab kitérő és ennyiből egyet sem lehet felújítani, míg mindegyik öregebb 40 évnél. Innen nincsen győzelem, különösen mikor bemennek a szertárba, ajtó leverve, mindent gépet elloptak reggelre, hónapok mire kapnak valamit.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 587
36 944
113
Látom, sokan írtak tanulóútvonal tippeket.
Több szempontból is előnyben vannak velem - jöttment Felsőzsócaival' - szemben; a környékre születtek, ott élnek, illetve naprakészek Budapestből, én meg három éve már csak egy évben egyszer-kétszer jutok el Budapestre és környékére. Sajnos.
De addig jópár évig - mint azt régebben megénekeltem - szerintem elég intenzív fővárosi közlekedést voltam kénytelen "elkövetni" (Miskolc-Budapest és környéke - Miskolc útvonal átlagban, de mindig eltérő 13-16 intézendő címmel).
Én már a "középhaladó -haladó" korszakodra javaslom a - számodra módosított kiindulású - benzinégető random útvonalskiccet, aminek logikáját végrehajthatósági okokból alkalmaztam anno. Nem szól látnivalókról (Pl. Normafa és társai), nem szól kifejezetten a vezetéstechnikáról, inkább egy utazásról a (kül)város különböző hangulatainak megéléséről.
Racionális okokból volt úgy tervezve akkoriban, ahogy (Semmi élő és inaktív GPS, csak a saját agyalás és kútfő, illetve egy 10 éves térkép):
Az alapkoncepció az volt, hogy az óramutató járásának megfelelően jártam be a várost; jobbra mindig több lehetőség van kanyarodni...illetve igyekezve ( lévén mindig hétköznap) fél 10 előtt még és 14 óra után már a peremkerületekben mozogni - lehetőleg keresztirányban. Fél 10 után 14 óráig meg mese nem volt: Belváros!

Bár én leggyakrabban Sashalmon kezdtem, s utána indult az "óra", neked ugye Szigetszentmiklós a "rajt" a random itineremhez:
Tehát M0- majd 6-os út, Budatétényben a Jókai Mór - Terv - Bajcsy - Bibic - Klauzál - Szabadkai út (Már majdnem a Hárost javasoltam, de ha pont arra megy Rékasi Károly...)
Mementó Parknál jobbra - Balatoni út (mikrobuszból szép a panoráma) - Egér út az M1-es felé.
M1-ről Gyár út Budakeszi felé. (Perverzebbeknek pl. Budaörsön Sport - Baross - Puskás Tivadar vagy Árok - Szabadság úton keresztül) .
Budakeszi (Kézifékes elindulások!) után (figyelem; észnél levős balrafordulás!) Szép juhászné út (imádom!) - Nagyrét - Máriaremetei út (figyelem; 11 óra után szemből Frenreisz Károly előfordulása várható!) - Hidegkúti út - Solymár.
Ott meg is pihenhetsz az Auchannál (wc, valami flamó, Brit katonai temető) - 10-es út Ürömi úti körforgóig.
Haladóknak Üröm-Budakalász, síkvidéki kezdőknek lecsorgás a Pomázi útig.
Aranyhegyi (szép villák) - Pusztakúti - Ürömi útig. "Pihenésképpen" Vasút sor - Ország út - Budai út - (Fakultatíve esetleg programozó kis sógorom meglátogatása:D) József Attila út - egy kis körforgalom gyakorlás - Megyeri híd (gyönyörű!) - csak semmi fegyelemlazulás: lekanyarodunk a Váci útra jobbra, majd balra Fóti út - Pozsony u. - Szentmihályi - Bánkút u.- Késmárk u. - Rákospalotai határ út - Pálya u. - Rózsa - Rákosi - Füredi - Fehér út - Jászberényi - Gitár - Kőér (az Óhegy park, meg előtte a fasor ad egy hangulatot- ) - keresztül a Vaspályán (csakhogy tudd, hogy értsd! :hadonaszos::D) - Határ út - osztán' felőlem utána arra mész amerre (még) látsz;)

Ui: A francba; a belváros meg kimaradt:confused:o_O - akkor most megálltunk 9-10 címnél:oops:

Na majd legközelebb...

Hát nem tudom, lehet hétvégén be lehet járni dugókba kerülés nélkül.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
De olyat se hogy kitakarítsa magától az állomásszemélyzet az avartól eldugult ereszt, küldjön rá valakit a főnökség, vagy inkább ott szenvedünk a beázástól,de magától semmit se, ez tipikus kelet-európai karbantartás, rengeteg ilyet látni.

Ismerek olyan állomást aminek 5 éve beszakadt a teteje, de mivel a máv-start tulajdonában lévő nem használt váróterem fölött van ezért sosem lesz megcsinálva.

De olyat is ahol a máv-start leszigeteltette a várótermet, pénztárat, de a velük egy épületben lévő forgalmi irodát nem, slusszpoénként a fő épületet a régi oktatóteremmel összekötő téglakerítés is kapott egy réteg szigetelést, mert az is hozzájuk tartozik.

Takarítás meg necces téma, mióta B+N felségterület (igen, M&M csoport), havat sem szabad ellapátolni a peronról az ő külön engedélyük nélkül.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 815
2 598
113
Nem is a pályamunkásra gondoltam hanem arra aki feladatot adja ki.
Az igénytelenség tort ül ott, csak akkor történik valami ha már szar van a palacsintában, csak hibaelhárítás van. Megelőző karbantartás semmi. Olyat hogy előre takarítsák a vízelvezetést még egyszer sem láttam náluk. (De olyat se hogy kitakarítsa magától az állomásszemélyzet az avartól eldugult ereszt, küldjön rá valakit a főnökség, vagy inkább ott szenvedünk a beázástól,de magától semmit se, ez tipikus kelet-európai karbantartás, rengeteg ilyet látni)
Nyilván a pályafenntartás az amin lehet spórolgatni egy darabig, nem látszik amikor megy tönkre, de mikor 250-es pályára kell kikalapálni a 60-as korlátozást spórolás miatt akkor majd lesz furán nézés..
Ismerem a problémáikat részben, szoktam beszélni időnként szakaszmérnökökkel/pályamesterekkel, hogy kapnak 60km-re 10 milliót egy évere mikor van a szakaszán bent 120 darab kitérő és ennyiből egyet sem lehet felújítani, míg mindegyik öregebb 40 évnél. Innen nincsen győzelem, különösen mikor bemennek a szertárba, ajtó leverve, mindent gépet elloptak reggelre, hónapok mire kapnak valamit.
Hát sajnos én nap mint nap ezt élem meg pályamesterként. Pénz nincs, emberanyag hulladék, csak a qrva elvárások. Tervezhető karbantartás 2005 óta kft dolga, de csak pénzmosás van. Csak a zsíros nagymelók kellenek a szvitelszki/lőlő/fkg kftknek. Aztán mi kapjuk a nyakunkba a szarul, szaranyagból megépített pályákat. Felügyelet az már büdös nekik, mert ott már felelősség is lenne! Na ezt görgetem minden nap. :(
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 232
10 773
113
Hát sajnos én nap mint nap ezt élem meg pályamesterként. Pénz nincs, emberanyag hulladék, csak a qrva elvárások. Tervezhető karbantartás 2005 óta kft dolga, de csak pénzmosás van. Csak a zsíros nagymelók kellenek a szvitelszki/lőlő/fkg kftknek. Aztán mi kapjuk a nyakunkba a szarul, szaranyagból megépített pályákat. Felügyelet az már büdös nekik, mert ott már felelősség is lenne! Na ezt görgetem minden nap. :(
Melyik vonalon vagy? (ha nem titok)
 
W

Wilson

Guest
Francia tűzoltó motorkerékpár.

65f77b24da68t.jpg


A múlt század első felében a tűzoltóautóknak egyetlen hátrányuk volt: az ár. Minden más tekintetben a motorizált tűzoltóbrigádok minden tekintetben sokkal jobbak voltak, mint lovas társaik.
Az oldalkocsis motorkerékpárokat tehát különösen szerették a tűzoltók (és különösen a tűzoltókat fenntartó önkormányzatok).

Természetesen nem tudtak sok embert elszállítani, de még az autóknál is gyorsabban tudták szállítani az igényelt felszereléseket. Mint például ez a francia tűzoltó motorkerékpár, amely 100 méter 45 mm átmérőjű tömlővel és a La société des Automobiles Delahaye 4 lóerős benzinszivattyújával rendelkezik, amely 6 atmoszféra mellett óránként 12 köbméter vizet, 5 atmoszféra mellett pedig 15 köbmétert tudott szállítani.

A szivattyú egyetlen 14 mm-es vagy két 10 mm-es csővel szerelhető fel. A sugár hatótávolsága elérte a 30-40 méteres hatótávolságot és a 20 méteres magasságot. Nos, 14 milliméter és 4 liter másodpercenként nem olyan sok, az egyik oldalról nézve - de a motoros érkezési sebességét figyelembe véve elég lehet a kezdődő tűz eloltásához. Vagy legalábbis a tűz megfékezése a nagy teljesítményű szivattyúkkal felszerelt járművek megérkezéséig.
 
M

molnibalage

Guest
És pénzbüntetés...
Beszarok...
Biztos hatalmas visszatartó ereje lesz ennek...

Az egyik komment.

A barom még be is ment az iskolába hogy ő volt az aki megverte a gyereket....
És az ilyenek közöttünk élnek, szavazhatnak....


És lehet gyereke...


Neki is vérében volt a vezetés...
 
M

molnibalage

Guest
Ha minden ilyen piti pofozkodás miatt letöltendőt kapnának, börtönvárosokat kellene építeni..

500k pénzbünti és nyáron a mekiben majd gondolkodik, hogy jól volt-e ez így.
"Erre a nő hirtelen fékezéssel megállította az autót."
Indokolatlan fékezés, közúti veszélyeztetés. Aztán testi sértés majd...

Ekkor a férfi karon ragadta a fiút, s egyenesen az iskola igazgatójához ment vele
Öööö, ez nem személyes szabadság korlátozása és mindez kiskorú ellen?

194. § (1) Aki mást személyi szabadságától megfoszt, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

(2) A büntetés egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a személyi szabadság megsértését
a) tizennyolcadik életévét be nem töltött személy sérelmére,
b) aljas indokból vagy célból,
c) a sértett sanyargatásával,
d) védekezésre képtelen személy sérelmére,

e) fegyveresen,
f) felfegyverkezve,
g) jelentős érdeksérelmet okozva vagy
h) hivatalos eljárás színlelésével

követik el.


A legnagyobb szerencséje ennek a féregnek, hogy csak ketten voltak. Mert, ha lett volna még valaki, akkor csoportosan is.
137. § 13. csoportosan követik el a bűncselekményt, ha az elkövetésben legalább három személy vesz részt.


És ez így HALMAZATBAN pénzbüntetés?
Beszarok...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Elhatárolási kérdés, végül garázdaságnak minősítették be.

Lehet a halmazaton vitatkozni a megragadás miatt. Szerintem nem vállalta be az ügyészség hogy a 194-re alapított vád esetleg bebukjon, mivel vádhoz kötöttség van (pl. hogy mennyire akarták a személyes szabadságot korlátozni, és az milyen időtartamú volt, amikor a szándék láthatóan abban merült ki hogy amúgy a kiskorú felügyeletével felelős diri elé rángatta a gyereket felelősségrevonás miatt). Garázdaságnak meg biztos jó lesz.. az ügyészség ilyen 98%-os váderedményességgel dolgozik, amiben azért vastagon benne van, hogy eleve szűrik hogy mit lehet belőle kihozni és mit nem (és igazából hivatalból nézik az enyhítőket is).

Halmazat sincsen mindig, az egy elég komplex kérdés mindig, hiszen van, amikor beleolvad a kisebb a nagyobba, vagy természetes egységet alkot, mert szükségszerű eszközcselekmény pl. jól fejbevered a delikvenst az utcán (testi sértés) aztán kirablod (kifosztás). A kettő lehetne akár halmazatban STS kifosztással, de végül összeolvad rablás lesz belőle.

A bárdoltalan bunkók hőzöngenek az utcán történésekből pedig általában garázdaság lesz - és azt is be kell látni, hogy ez bizony egy piti történés, ahol volt némi szóváltás, elcsattant egy erősebb maflás. Nem milliárdokat csaltak fantomcégekkel vagy embert öltek.

De ezzel részemről foglalkozzon az ügyészség, őket fizetik érte a zénadómból, jobban is értenek hozzá, mint én, elvégre nonstop ezt csinálják. Plusz nekem sem hobbim free content keretében boncolgatni a törökszentmiklósi kisebbségi? történéseket, amikor itt áll hegyekben a paywallos kontent. ;)
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 800
4 965
113
"Erre a nő hirtelen fékezéssel megállította az autót."
Indokolatlan fékezés, közúti veszélyeztetés. Aztán testi sértés majd...

Ekkor a férfi karon ragadta a fiút, s egyenesen az iskola igazgatójához ment vele
Öööö, ez nem személyes szabadság korlátozása és mindez kiskorú ellen?

194. § (1) Aki mást személyi szabadságától megfoszt, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

(2) A büntetés egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a személyi szabadság megsértését
a) tizennyolcadik életévét be nem töltött személy sérelmére,
b) aljas indokból vagy célból,
c) a sértett sanyargatásával,
d) védekezésre képtelen személy sérelmére,

e) fegyveresen,
f) felfegyverkezve,
g) jelentős érdeksérelmet okozva vagy
h) hivatalos eljárás színlelésével

követik el.


A legnagyobb szerencséje ennek a féregnek, hogy csak ketten voltak. Mert, ha lett volna még valaki, akkor csoportosan is.
137. § 13. csoportosan követik el a bűncselekményt, ha az elkövetésben legalább három személy vesz részt.


És ez így HALMAZATBAN pénzbüntetés?
Beszarok...
védekezésre képtelen: értsd alszik, be van rúgva, seggrészeg (jellemzően az alvók kifosztása villamoson pl, vagy a részegeké)
sértett sanyargatásával: passz amikor én tanultam ilyen még nem volt, de szerintem nem erre gondoltak (megvan: például éheztetés, ivóvíz megvonása, a sértett halálfélelemben tartása, amely nem okoz testi sérülést)
Persze ettől is túl enyhe szerintem.
Bezzegrománia! Annyi autógyár van itt, majd átszerszámozzák azokat is idővel, ha a villanyőrület kitart még.
hát szerintem kitart, több nagy bejelentette, hogy nem fog belsőégésű motort gyártani, a VW USA már át lett keresztelve VoltsWagenra e miatt, ki fog ez tartani... ott lesznek nagyobb leépítések, ahol később kezdik az átállást, mert az új típusú gyártásra már máshol berendezkedtek.