Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 518
60 115
113
Apám szerintem évi 5000 km-et nem ment már vele.
Akkor nem kell se olaj se szűrőcsere hozzá. Többet bir ki egy kocsi mint gondolod. Bőven elég ha 3 évente cseréled ekkora futàsteljesitmennyel/ év.
Ez a gyakori olajcsere egy magyar mánia szerintem. Inkàbb a gumikra figyelnék, meg az akumlátorra.
Régebben Golf dizelem volt, ujjonan vettem. Olaj és filtercsere 30000 km utàn volt előirva, ami nàlam 2 évente volt. 10 évig volt meg, soha semmi baj, se olajfogyasztàs. Ekkora futàsteljesitménnyel pedig nyugodtan jàrhatsz a tligumival egész évben.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 064
14 115
113
Én használtam 10+ éve 1,5 évig téligumival autót, Mo-n, autópályán is,150+ km/h-val is(210-volt a gumi felső limitje), "természetesen magánúton", mert csak ott szabályos (itthon) ez a sebesség. A 195-ös téli sokkal jobban tapadt,(nyáron) mint a 185-ös nyári.

Hallottam olyat is, hogy lelkes amatőr gyorsulásisok peres/túlméretes --a puha téli-gumi keverék jobb tapadása miatt-- téli gumira esküdtek/nyertek.
...vagy csak "városi"/mogyoródi legenda!

Ha van itt szakmabeli osszon észt, nekem --ahogy írtam--, a téli jelentősen jobb volt, mint az "egy számmal egyébként valóban kisebb-- nyári, de szerintem a méretkülönbségnél jobban javult az úttartás és sokat csökkent a féktávom(mértem).

Saját kockázatra tegyen hasonlót csak mindenki, szerintem érezhetően jobb és biztonságosabb lett az akkori autóm, pár százalék többletfogyasztás árán.
...ezt a pár százalékot utólag egy jóval könnyebb könnyűfém-felnivel "visszakértem"! :)
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
Én használtam 10+ éve 1,5 évig téligumival autót, Mo-n, autópályán is,150+ km/h-val is(210-volt a gumi felső limitje), "természetesen magánúton", mert csak ott szabályos (itthon) ez a sebesség. A 195-ös téli sokkal jobban tapadt,(nyáron) mint a 185-ös nyári.

Hallottam olyat is, hogy lelkes amatőr gyorsulásisok peres/túlméretes --a puha téli-gumi keverék jobb tapadása miatt-- téli gumira esküdtek/nyertek.
...vagy csak "városi"/mogyoródi legenda!

Ha van itt szakmabeli osszon észt, nekem --ahogy írtam--, a téli jelentősen jobb volt, mint az "egy számmal egyébként valóban kisebb-- nyári, de szerintem a méretkülönbségnél jobban javult az úttartás és sokat csökkent a féktávom(mértem).

Saját kockázatra tegyen hasonlót csak mindenki, szerintem érezhetően jobb és biztonságosabb lett az akkori autóm, pár százalék többletfogyasztás árán.
...ezt a pár százalékot utólag egy jóval könnyebb könnyűfém-felnivel "visszakértem"! :)
Lol ne már a városi legendák meg egy elemű minták. Sokkal jobban kenődik a gumi, tehát kanyarban rosszabb, a fékút is jóval hosszabb télivel, két év alatt tönkremegy. Sehogy sem jön ki biztonságosabbra és olcsóbbra. A felni sem számít a fogyasztásban deciket, ellentétben a téli gumi növeli. Akkor már négyévszakos és le van tudva. A banán és a majom esete.

A végtelen sok találat közül
https://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/080123b/
https://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/060309h/
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 246
113
A téli gumi nagy melegben kenődik, nagyobb a fékútja mint a nyárinak. Kb. 20 fokig használható a téli.
Az olaj pedig futásteljesítménytől függetlenül illik 1 évente cserélni. 10-15 ezer Ft egy olaj csere szűrőkkel meg munkadíjjal. Ne ezen akarjunk már spórolni :)

Egy kis retró:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Megszokott...????
Szokoevenket látok egyet. A MOL berauto gyakoribb.
Az átlagembernek ez is ma pont olyan megfizethetetlen, mint volt 2007-ben mikor egyetemen mutogattak, hogy ez a jövő...
Most nem eszementen drága, csak nagyon draga...
Iszonyú sok pesti taxi Toyota Prius+.
Én vidéken kevés Priust látok. A többi hibridnél (Auris, Yaris, RAV4) nem üvölt messziről a hibridség, azért nem feltűnő.
Minden hibrid Toyotának egy jó ideje az emblémája jól láthatóan kékes keretű.
turin-piedmont-italy-june-2018-260nw-1136898458.jpg
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
Akkor nem kell se olaj se szűrőcsere hozzá. Többet bir ki egy kocsi mint gondolod. Bőven elég ha 3 évente cseréled ekkora futàsteljesitmennyel/ év.
Ez a gyakori olajcsere egy magyar mánia szerintem. Inkàbb a gumikra figyelnék, meg az akumlátorra.
Régebben Golf dizelem volt, ujjonan vettem. Olaj és filtercsere 30000 km utàn volt előirva, ami nàlam 2 évente volt. 10 évig volt meg, soha semmi baj, se olajfogyasztàs. Ekkora futàsteljesitménnyel pedig nyugodtan jàrhatsz a tligumival egész évben.
A gumikra is fontos figyelni, de pont az évi 30 ezer Ft-os szerviz megspórolása az igazi magyar fillérbaszás. Nem véletlenül 10e km körüli vagy egy éves olajcserét javasol mindenki, ha nem kifejezetten másképp van tervezve. Régebbi autóknál és városi használatban amúgy is erősebb a motorkopás és az olaj elhasználódása.
Ha valaki autót vesz, nehogy már az évi egy átnézés és olajcsere ne férjen bele. Aztán meg csodálkozás, hogy roncsokkal van tele a hahu.
http://www.automotor.hu/hirek/milyen-surun-erdemes-olajat-cserelni/
https://www.autonavigator.hu/cikkek/jo-e-nekunk-a-hosszu-olajcsere-periodus/
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
10-15 ezer Ft egy olaj csere szűrőkkel meg munkadíjjal. Ne ezen akarjunk már spórolni :)

Ez meg hogyan jön ki? Átlag 4 liter kell kell egy kocsiba, és ami nem használt lángossütő olaj abból 10-15 ezer forint 5 liter.. jó lesz az 30-40 ezernek is egy tisztességes helyen, de ennyiből max. akkor jön ki ha a legótvarabb tescos megy bele és te magad csinálod.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 246
113
Ez meg hogyan jön ki? Átlag 4 liter kell kell egy kocsiba, és ami nem használt lángossütő olaj abból 10-15 ezer forint 5 liter.. jó lesz az 30-40 ezernek is egy tisztességes helyen, de ennyiből max. akkor jön ki ha a legótvarabb tescos megy bele és te magad csinálod.
Ez lángos sütő olaj?

Molni kocsijába ahogyan a szavaiból kivettem ennél egyszerűbb is megteszi. Gondolom helyben meg van szerelő ahol kicserélik olcsón.
Nekem úgy van 30 ezer körül az olajcsere az Avensisbe, hogy márka szervíz....
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ez lángos sütő olaj?

Molni kocsijába ahogyan a szavaiból kivettem ennél egyszerűbb is megteszi. Gondolom helyben meg van szerelő ahol kicserélik olcsón.
Nekem úgy van 30 ezer körül az olajcsere az Avensisbe, hogy márka szervíz....

Nem lángossütő, de nem is jön ki a csere ebből "10-15 ezer" forintból, munkadíjjal. Az olaj legyen mondjuk egy 10-es és jó fej voltam. Szervíz rezsi óradíj meg 15 ezer / óra. Egyéb kellékanyagok (csavarok, szűrők, tömítés stb.) pár ezer forint. Lehet számolgatni, max 15 ezer forint irreális.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 774
113
A ford fusionnal 1 évig téli gumival jártam semmi különbséget nem éreztem, mondjuk annak 130km/h volt a max amit még bírt de pályán is inkább csak 120 - al toltam. Azóta csak 4 évszakost használok, most a mazdán is. 160km/h-nál se éreztem semmi bizonytalanságot, de azt csak 1x volt pályán, kicsit ráléptem a gázra, a normál tempónál totál stabil. Mondjuk lehet hogy nyáron kicsit többet fogyaszt.
A fékút azért nem ugyanaz lesz nyáron a téli guminak.
S ez a pár méter plusz lehet, hogy túl sok lesz, s a - ne adja, hogy úgy legyen - vizsgáló hatóságok nem biztos, hogy megfognak érte dicsérni...

Félreértés ne essék: Alkalmazottként én is vezettem pokoli kánikulában, autópályán túlterhelt fehér furgont téligumival...
A Csepel-szigeten mellékutcából kereszteződéshez lassítva csikorgott a gumi, mint a hetvenes évek amerikai filmjeiben.
...de már elmúlt...

A saját autómon is csak a jövő héten fogom cserélni át a gumikat, mert a reggelek itt a Sajó völgyében még hidegek, s eddig még délután négykor sem melegedett túl az aszfalt a téli gumi komfortzónáján.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 246
113
Nem lángossütő, de nem is jön ki a csere ebből "10-15 ezer" forintból, munkadíjjal. Az olaj legyen mondjuk egy 10-es és jó fej voltam. Szervíz rezsi óradíj meg 15 ezer / óra. Egyéb kellékanyagok (csavarok, szűrők, tömítés stb.) pár ezer forint. Lehet számolgatni, max 15 ezer forint irreális.
Az olaj csere önmagában 15-20 perc. Az általad írt rezsi óradíjból kiindulva kb. 5000 forint. Az olaj 10,000 forint.
Ha szűrőt is cserél akkor az még 5 ezer anyag meg 5 ezer munkadíj pluszban. Szerintem.
5000 km/évet mondott. Ott a szűrőt elég 2 évente cserélni, bár én azon se spórolnék. Végül is nem tétel.
 

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
Rendszerváltás pont belerondított egy modernizációs hullám elejébe amikor cserélték volna a 70-es évekbeli technikát.
Helyette jött a maszatolás, lerohadás, munkaerő leépítése, amivel nagyrészt a fiatalok mentek el így csinálva egy szép nagy vákuumot a most nyugdíjba vonuló és munkába állók között.

Végső csapás az "elmúlt 8 év volt", Cargo tönkretételével, eladásával, Nyugat-Dunántúl szándékos leépítésével, hogy átjátsszák az osztrákoknak (még a pápai reptér győzelmekor NATO felé vállalt kötelezettségeknek se tettek eleget emiatt...).

Még utána is 6 évig páváskodott a drága vezérigazgatóasszony mire sikerült megszabadulni tőle, Homolya legalább próbál úgy tenni, mintha érdekelné.

Szar most is, lopnak is, nem is keveset, de legalább elindult egy lassú fejlődés, a gördülő állomány frissítése a végéhez közeledik, (nagyon) lassan a főbb pályákat is kezdik modernizálni.
A nagy ner-es pénzlopás közepette elindult egy hazai biztber gyártó amelyik alkatrészgyártás mellett új technológiák bevezetésében is érdekelt stb...
Egyes - nem feltétlen alaptalan - pletykák szerint az osztrákok nélkül a MÁV Cargo hasonló sorsra jutott volna az ÖBB nélkül, mint a CFR Marfa. Értsd: egyes kocsi forgalom országos leállítása és sok kis magán cég pedig osztozkodott volna a tortán. Teherkocsikat pedig elosztogatták volna.

Másik téma:
Volt, hogy a Rail Cargo Hungaria a MÁV-tól bérelt irodákat felszerelte légkondival. A MÁV ezen felbuzdulva emelte a bérleti költségeket, mert már nagyobb volt a helyiségek összkomfortja... De az is lehet, így fizettetik ki a megnövekedett energiaköltségeket. Ki tudja? Ezeket a pletykákat érdemes fenntartással kezelni.
 

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
https://www.facebook.com/vitezydavid/posts/295322315283133

166587908_295321005283264_6695984209648496646_n.jpg


Magára az átépítésre nem szeretnék kitérni, csak az engem érintő és értett részre:

Ezzel megint sérülne a tehervonatok átbocsátóképessége. Nem lenne ezzel probléma, ha a V0 a Duna jobb partján elkészülne az átépítés előtt. Akkor nem lenne szükséges számos tehervonat irányváltása Kelenföldön. Pár érintett nagyvállalat: Dunaferr, Dunai finomító, Kaposvári cukorgyár, Székesfehérvári Köfém és számos tranzit vonat. Természetesen a 30-as és a 40a vonalon kell így várni az érintett vonatokkal, amelyeket folyamatosan mozdonnyal és személyzettel kell ellátni a nevezett vonalakon Központi Forgalomirányítás szabályzata miatt. Osztozva a nyugatról keletre haladó vonatokkal, amelyek a Dunán való átkelésre várnak. De milyen szerencse, hogy a nyugati oldalon fekvő állomások vágánykapacitása is leredukálódott az átépítések által.

Megint ott vagyunk, hogy nincs összhangban az országos fejlesztés. Kb. mint a 40-es vonal felújítása, ahol a 30-40-es átkötés első ütemre való helyezésével 1,5 évnyi átszállást és a konkrét 44-es vonali átemelést el lehetett volna kerülni.

Csak remélni tudom, hogy van épkézláb, szakmai indoka a fejlesztések jelenlegi sorrendjének, és nem a pénz illetve a szavazatok befolyásolják azt...
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55
T

Törölt tag 1711

Guest

166587908_295321005283264_6695984209648496646_n.jpg


Magára az átépítésre nem szeretnék kitérni, csak az engem érintő és értett részre:

Ezzel megint sérülne a tehervonatok átbocsátóképessége. Nem lenne ezzel probléma, ha a V0 a Duna jobb partján elkészülne az átépítés előtt. Akkor nem lenne szükséges számos tehervonat irányváltása Kelenföldön. Pár érintett nagyvállalat: Dunaferr, Dunai finomító, Kaposvári cukorgyár, Székesfehérvári Köfém és számos tranzit vonat. Természetesen a 30-as és a 40a vonalon kell így várni az érintett vonatokkal, amelyeket folyamatosan mozdonnyal és személyzettel kell ellátni a nevezett vonalakon Központi Forgalomirányítás szabályzata miatt. Osztozva a nyugatról keletre haladó vonatokkal, amelyek a Dunán való átkelésre várnak. De milyen szerencse, hogy a nyugati oldalon fekvő állomások vágánykapacitása is leredukálódott az átépítések által.

Nyitva kellett volna hagyni az 5-ös vonalat, csúcson napi 40 vonat átment rajta mikor vágányzároltak.
 
M

molnibalage

Guest
A "vezetni élvezetes" széria új darabja...
Mondjon valaki egy jó okot, hogy ezeket az "embereket" miért nem lehet büntetlenül megruházni?
Ha ő kénye kedve szerint veszélyeztethet másokat, akkor más nem baszhatja pofán? Aztán majd ő is vagy túléli vagy nem, mint lehetséges áldozatai.

 
  • Dühítő
Reactions: fishbed
T

torsen

Guest
Az olaj csere önmagában 15-20 perc. Az általad írt rezsi óradíjból kiindulva kb. 5000 forint. Az olaj 10,000 forint.
Ha szűrőt is cserél akkor az még 5 ezer anyag meg 5 ezer munkadíj pluszban. Szerintem.
5000 km/évet mondott. Ott a szűrőt elég 2 évente cserélni, bár én azon se spórolnék. Végül is nem tétel.
Csak egyetlen megjegyzés. Egy olajcsere valóban nem tart tovább 20 percnél (ha meleg a motor), de ha egy garanciális (értsd márkaszervíz) olajcseréjét nézzük, akkor olyan van a számlán, hogy olajcsere "szerviz". Ugyanis a folyamat hivatalosan nem csak az olajcseréből áll, hanem minden folyadékszint ellenőrzéséből, akkuvizsgálatból, minden egység működésvizsgálatából, elektronikus rendszerek hibalekérdezéséből stb. egy checklista alapján. Az elgondolás szerint ekkor a tulaj válláról leveszel minden további vizsgálati-, apróbb javítási műveletet, feladatot arra az időszakra, ameddig az olaj bírni fogja, vagyis neki csak tankolni kelljen. Erre meg általában 1,2...1,5 munkaórát számolnak el rezsióradíjjal. Ez az elfogadott eljárás. Így jön ki az, hogy az olajcsere munkadíja 20000Ft. Persze, a munkákat el is kellene végezni, azaz ha kell izzócsere, adBlue tank feltöltés, fékbetét vastagság ellenőrzés stb.
Ma egy korszerűbb autó (pl. J-Astra "olajcsere szervize" 40-45000Ft)