A saját példám - persze szintén sántít - de valahol korrekten összehasonlítható:
FSO 1500 (Polski Fiat 125p) 75 Le (1988) kontra Fiat Albea 1.4 77 Le (2006)
Tömeg, méret, gyakorlatilag ugyanaz. (Az egyik hátsókerékhajtás kardántengely, merev híd, laprugó hátul, a másik fronthajtás, de robusztusabb, biztonságosabb karosszéria).
Kerékméret egy számnyi különbség.
Ami különbség, az a gyújtás és keverékképzés, no meg OHV, kontra OHC "okoskerékkel", de mindkettő keresztöblítéses hengerfejjel. A Poláknál olyan szívócső, karburátor, kipufogó átmérőkkel, ami a 80-as évekbeli két literes motoroknak is becsületére vált.
A Polák rövid négy gang (120-nál forgott vagy 4300-at), az Albea meg ötödikben 3000-et...
A Polák légellenállása vetekedett a lengyel parlament épületének légellenállásával ( a gödöllői lejtőn Miskolc irányában lassult...), az Albea viszont könnyedén, erőlködés nélkül kotor óra szerinti 160-al is pályán. (Ekkor eszik 8-8.5 litert.)
A Nagypolák gyári konfigurációban 9-11 litert eszik ( de csak ha
pontosan be van állítva, ha nem, akkor 16-ot is lazán lenyel).
CPI-1280-as elektronikus trafó, 1 milliméteres gyertyahézaggal, spéci karburátor beállítás (egykori repülőgépmotor szerelő titkos tudása átvéve), egy mérettel kisebb kipufogórendszer, de hátsó dob nélkül 7-8 liter nyáron (Olasz túra 6.7 L/100 km 4 személlyel, tele csomagokkal), télen nyilván több egy-másfél literrel.
Albea 130000 km alatt, amelyben a kilométerek 95%-a Miskolc munkába/ból szenvedés (de ketten!) 6,63l/100km. (merhogy' én is precízen rögzítem az adatokat)
Autópályán, hosszú távon (Miskolc-Balaton) 110-120-al 4,7-5,2 liter /100 km.
S a háromhengeres, turbós, direktbefecskendezős, totál szegénykeverékes mohabácsik ettől is kevesebbet fogyasztanak.
Amire kíváncsi lettem volna, hogy motorcsere a két autó között
Lenne fejlődés, ha nem híztak/nőttek volna az autók.