Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
es a tomegkozlekedes sokszor csak felig volt teli.
Meg ez is ami van nektek, ez sincs teljesen kihasznalva!!!
Nyár, szabadságok és iskolaszünet idején ilyen alacsonyabb a terhelés.

Nem lehet olyan is hogy ezek az autosok akik anyira kopkodik a dugot es a polgarmestert annyira autobuzik hogy inkabb otthol maradnak mindhogy hasznaljak a tomegkozlekedest?
Ez csak egy divat.
+ ket eszrevetel:
1.ahogy nezzem a magyar mediat, ugylatszik a BP polgarmestere talalta ki a dugot, mert mielott o nem lepet hivatalba, olyan a vilagon nem letezet.
Igen, kb. ezen a szinten van ma a kommunikáció.
Éppen itthon vagyok és a Kossuth rádióból is dől a kormánypropi, hogy a baloldali városvezetés szerint sétálni kell és kész.
Ez így. Adófizetői pénzből.
Köszönöm.
Göbbels is csak csettinteni tudna.
2. a BP autosok face oldalat be kellene tiltani. ott annyira menn az uszitas a bicajosok ellen, hogy az mar szemtelenseg ami ott men.
Kb.
Amúgy nálam érdekes tapasztalat, hogy bárki, akinek az FB vagy más profilképén autó van az kb. 90%-ban eddig nagyhangú ostoba idiótának bizonyélt és persze szerinte ő mindenhez is ért. Atomenergia, közlekedés, repülés, egyre megy.
Oszt egy ferde hajítást nem tud megoldani, ha megkéred rá...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
eddig nem akartam beleszolni, mivel nem vagyok odavalosi..

de, 2 hete voltam budapesten, tobb dolgot elrendezni, kb fel varost osszejartam vagy gyalog vagy a tomegkozlekedessel, tobb napon at. es minden ok volt.

es a tomegkozlekedes sokszor csak felig volt teli.
Meg ez is ami van nektek, ez sincs teljesen kihasznalva!!!

Nem lehet olyan is hogy ezek az autosok akik anyira kopkodik a dugot es a polgarmestert annyira autobuzik hogy inkabb otthol maradnak mindhogy hasznaljak a tomegkozlekedest?


+ ket eszrevetel:
1.ahogy nezzem a magyar mediat, ugylatszik a BP polgarmestere talalta ki a dugot, mert mielott o nem lepet hivatalba, olyan a vilagon nem letezet.
2. a BP autosok face oldalat be kellene tiltani. ott annyira menn az uszitas a bicajosok ellen, hogy az mar szemtelenseg ami ott men.
Egészen más a kihasználtság reggeli/délutáni csúcsban, mint nap közben.
Az utazóközönség összetétele nagyban befolyásolja az élményt, hogy finoman fogalmazzak. Ezen kívül az időjárás is.
A budapesti kerékpárosoknak van egy külön alfaja, ami nagyon feltűnő: a prios lámpán áthajtó, autódra rácsapó hangos idegesítő beszólogató, tipikusan futár (vagy ilyen múltú) rasztás narkós banda. Ezek pont megtalálták egymást a másik bandával...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Azért ne túlozzunk már. A II. vh utáni gazdasági fejlődése nyugaton nem azért volt, mert 200 éve rabszolgaságot toltak...
Nem. Azért mert 300 éven keresztül lerabolták a fél világot.

Hollandok pont rábasztak, mert az Indonézek még a japán rabigát is jobbnak tartották, mint előtte a fehér elnyomást, ezért 4 év polgárháború után 49-ben elismerték a függetlenségüket, de a többi gyarmattartó Afrikát pl. csak a '60-as években hagyta el a szovjetek lázadóknak adott támogatásainak hatására...

De így is a Holland kelet indiákról japánok elől menekülő ültetvényesek olyan brutális vagyont vittek be az anyaországba, hogy a leszármazottaikban soha a büdös életben nem kell dolgozniuk, a bankoknak meg volt miből hitelezni az újjáépítést.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and fip7
T

Törölt tag 4082

Guest
Volt munkatársamat ajtótól ajtóig vitte volna a fonódó, nem ő szopik inkább 2x60-90 percet a dugóban és persze káromkodott, hogy minden szar.
Mondjuk az miért lenne jobb neki, hogy a fonódó miatt káromkodik? Nekem konkrétan egy fél óra plusz utazás,hogy megszüntették miatta Óbuda felszíni közlekedését. Heti rendszerességgel szívok azzal, hogy valahol meghibásodás van, és ha nem lenne 133E/33 busz akkor már autóval járnék. Így még pont nem éri meg.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
Na azért itt álljunk meg egy szóra. Népességarányosan nézve mind a 2 ország jobban motorizált, mint mi. Az, hogy a holland nem autózik mindenhova azért van, mert nagyon jól szervezett és a miénknél magasabb szintű a tömegközlekedésük, kiépítettek a biciklis útjaik és drága az üzemanyag. Ettől függetlenül van autójuk, hiszen nem hülyék és pontosan tisztában vannak vele, hogy rengeteg olyan helyzet van amikor az autó sokkal kényelmesebbé teszi az életüket.
Azt is el lehetne kezdeni boncolgatni, hogy sokkal jobb a közút hálózatuk és hatalmas pénzeket toltak a gyorsforgalmi és elkerülő úthálózatba pont amiatt, hogy a településekről elvezessék a forgalmat.

Szóval lehet itt pörögni az autó kitiltásán, csak akkor a másik oldalon meg olyan pénzeket illene betolni a tömegközlekedésbe, bringaút építésbe, elkerülőutak létesítésébe, hogy az itt sanszosan soha nem fog megtörténni.
Ezt nem vitatom, sőt. Én lennék a legboldogabb, ha ezt a pénzt beletolnák, és itthon is megvalósítható lenne ez az átállás - persze ehhez az embereket is át kell szoktatni. Csak hát ez valóban egy vágyálom jelenleg.
Nyilván akinek a munkája az autóval szaladgálás, attól nem kell elvenni, de ez valószínűleg a kisebbik része a pesti dugóknak. Plusz hosszabb távra egyértelműen kell az autó.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 511
113

Jól értem?
Szóval, ha én lennék az első az útszakaszon és látnám, akkor "nem hisszük el, mert senki más nem jelentette"?
Komolyan mondom vicc ez az ország meg a szervei...

Mindeközben a hanyatló nyugaton...

4kqlrVx.png

Azért az megvan, hogy jogilag két eléggé eltérő esetről van szó? Nem gazdátlan bútor ácsorgott az úttesten, hanem beazonosítható volt a kárt okozó tárgy tulajdonosa stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
T

Törölt tag 2361

Guest
kb. ezen a szinten van ma a kommunikáció.
Éppen itthon vagyok és a Kossuth rádióból is dől a kormánypropi, hogy a baloldali városvezetés szerint sétálni kell és kész.
Ez így. Adófizetői pénzből.
Köszönöm.
Göbbels is csak csettinteni tudna.
Anyukam, nyugdijas modjaban, kb egesz nap a magyar hir tvt nezi.

Ugy be van hergelve valamikor h lassan egy csomo vajdasagi nyuggerrel elindul levaltani a BP polgijat meg az orbannal megvedeni europat :D :D :D
 
M

molnibalage

Guest
Ilyen durvára és hosszú távúra nem emlékszem azért.
Amikor valami zseni egyszerre kúrta szét a miklósi M0 egyik lehajtóját és épült körforgalom Miklósnál? 2 óra alatt Csepelre nem lehetett bejutni, ahol be kellett avatkozni. Ez nem Bp-n, már előtte ilyen volt. Ez nem valami évtizedes emlék, 3 éve ha volt.


És nem azért va BP-n dugó mert bringasáv van a Körúton...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 246
113
Nem akarom újra kezdeni az autó/bicikli útterhelés vitát, de akit érdekel a dolog tudományosan az az alábbi írást olvassa el:
" A termikus repedések létrejöttéhez azonban nem szükséges forgalom; ennek ékes bizonyítékaként az M1 autópálya 1975-ben megépített jobb oldali, (soha nem üzemelő) holt útszakaszait említjük meg , melyeknek 1990-ben nagyobb mértékű volt a repedezettsége, mint a 15 éven keresztül nagy forgalmat lebonyolító bal pálya burkolatának , mely utóbbit nyílvánvalóan éppen a forgalom gyógyította meg egy kissé nyaranta"
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Eset
És nem azért va BP-n dugó mert bringasáv van a Körúton...

Te csak tudod, hiszen érdemben sosem vezettél Pesten :D akàrcsak az, aki a bringsávot kitalálta :D

Ja, várjál, a lakásod körüli 1,5 km-es körzetben ugyanazon az útvonalon biciklizel, meg néha látsz céges kocsiból is forgalmat. Úgy már más.

Úgyhogy gyorsan magyarázd el olyanoknak, akik viszont 20 éve, hogyan is van ez a pesti közlekedés.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
De ott tanultam vezetni. Bp-n.

Mondom ÉRDEMBEN, nem az a 30-40 óra amíg az ember izzadt kézzel markolássza a kormányt…

A bringasáv előtt is dugó volt.

Nem, ilyen rendszeressegű és mértékű sosem volt, pláne nem nyáron, amikor eleve mindenki elhúzott nyaralni és nincs iskola.

Ez pontosan ugyanolyan, mint hogy a személyautó forgalom teszi tönkre az utat. Ennek az empirikus cáfolatához minimális közlekedési tapasztalat is elég, pontosan egyszer kell a buszsávból a belső sávba váltani, vagy kimenni az M0-ra, és elgondolkodni miért dobál ott a kocsi, ahol busz meg teherautó megy rendszeresen, másutt meg nem. Vö. pl. a Nagykörúttal, ahol hosszú évekkel ezelőtt csinálták meg az utat, óriasi auto forgalom megy (menne) rajta - busz nem, legfeljebb pótlásra. Tükörsima..
 
M

molnibalage

Guest
Mondom ÉRDEMBEN, nem az a 30-40 óra amíg az ember izzadt kézzel markolássza a kormányt…



Nem, ilyen rendszeressegű és mértékű sosem volt, pláne nem nyáron, amikor eleve mindenki elhúzott nyaralni és nincs iskola.

Ez pontosan ugyanolyan, mint hogy a személyautó forgalom teszi tönkre az utat. Ennek az empirikus cáfolatához minimális közlekedési tapasztalat is elég, pontosan egyszer kell a buszsávból a belső sávba váltani, vagy kimenni az M0-ra, és elgondolkodni miért dobál ott a kocsi, ahol busz meg teherautó megy rendszeresen, másutt meg nem. Vö. pl. a Nagykörúttal, ahol hosszú évekkel ezelőtt csinálták meg az utat, óriasi auto forgalom megy (menne) rajta - busz nem, legfeljebb pótlásra. Tükörsima..

Végigfotózzam a mostani állapotot, hogy ez hogyan néz ki ma?
Itt nincs se busz, se 40 tonnás kamoin sem. Mégis akkora kátyúk vannak rajta, mint ide Lacháza kétszer...
Biztos odateleportálódnak.

A forgalom és a időjárás együttes hatása megtette a dolgát. A mellette levő járdákon nincs kátyú...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 4082

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 560
113
Nem, ilyen rendszeressegű és mértékű sosem volt, pláne nem nyáron, amikor eleve mindenki elhúzott nyaralni és nincs iskola.
Nyári vasárnap meg állnak a Balatonparton a dugóban. (Miközben az eggyel fentebbi úton sincs már senki és lehet haladni.) Biztos valami nagyvárosi perverzió a dugóban állás. :)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Dehogynem. Ebben molninak igaza van

Ilyenkor nyáron eddig bárhol, bármikor végigmentél gyakorlatilag megállás és dugó nélkül. Látszik is a kis utcákban, hogy gyakorlatilag ember nincs kinn és nincs forgalom, az összes főútvonal viszont reggel totál be van állva.

Körúton csúcsidőn kívül mindig gyorsan lehetett haladni, csúcsidőben volt hogy valamennyire beállt, most az van hogy csúcsidőn kívül is be van állva, ez eddigi 10-15 perces út pedig 3/4 óra.

De legalább a wolt futár hamar kihozza a kaját, mert dedikált sávot kapott, amit csak ő használ

Más. Repülő Suzuki.

 
T

Törölt tag 4082

Guest
Ilyenkor nyáron eddig bárhol, bármikor végigmentél gyakorlatilag megállás és dugó nélkül. Látszik is a kis utcákban, hogy gyakorlatilag ember nincs kinn és nincs forgalom, az összes főútvonal viszont reggel totál be van állva.

Körúton csúcsidőn kívül mindig gyorsan lehetett haladni, csúcsidőben volt hogy valamennyire beállt, most az van hogy csúcsidőn kívül is be van állva, ez eddigi 10-15 perces út pedig 3/4 óra.

De legalább a wolt futár hamar kihozza a kaját, mert dedikált sávot kapott, amit csak ő használ

Más. Repülő Suzuki.

Ez egyszerűen nem igaz. Nyáron durván 20 percel későbbre tolódott a dugó kezdete. De ennyi.