Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Jajj.. ez nagyon sok pontban még szarabb dolgokat javasol mint ami van!

petofi-pesti%20lehajto%20javaslat.jpg


Vegyük ezt! kb 2 autóhossznyi úton sorolj ki jobbra úgy, hogy az egyenesen haladó kerékpársávnak elsősége is van, amin át kell vágj, és az erre rendelkezésre álló úthosszt mesterségesen röviden tarsuk: a hídon a külső sávból jobbra soroláshoz gyakorlatilag meg kell állni, a külső sáv dél felé haladó forgalom feltartóztatása miatt gyakorlatilag állni fog a híd teljes hosszában.



Olyan bölcssségeket lehet amúgy még emgtudni belőle, hogy:





Annyira a városba való a kerékpár, hogy csak na, de érdekes módon nekik van mindenkivel folyton konfliktusuk...
Nem amiatt a rész miatt linkeltem, csak a 1969-es kép miatt.
Amúgy nincs a kerépárnak elsőbbsége évek óta. Az más kérdés, hogy a piros felfestés miatt szinte mindenki adja a bringának, és emiatt lesz zizis, mert én meg akarom adni, erre mindenki más befékez, hogy adjon nekem. Nagyon kell itt figyelni.

Itt is mr Tarlós idején tették ki a bringának az macisajtot, de itt is gyak. szinte minden autós átengedi a bringát.

Sok helyen eszméletlen bringaellenes ideológiával tábláztak ki UTÓLAG dolgokat...
Annyira, hogy a mai vezetési morál mellett is elsőbbséget adnak az aszfalt felfestése miatt, hiába van a tábla szerint a a bringa oldalról elsőbbségadás.
De hát győzött az ideológia odafentről...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 685
113
Amúgy nincs a kerépárnak elsőbbsége évek óta.
Egyenest haladónak elsősége van. Mivel nincs rajta fényes irányjelző, karral meg nem szoktak jelezni, ezért nem tudhatod, hogy enest akar-e menni ajobbodon a tükrödből közelítő, a holtteredben lavírozó kerékpáros, ezért nem kockáztatsz, akár meg is állsz. A külső sáv állna, ha lenne is kerékpáros arra. Szerencsére akármikor járok arra egyet se látni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 685
113
Annyira, hogy a mai vezetési morál mellett is elsőbbséget adnak az aszfalt felfestése miatt, hiába van a tábla szerint a a bringa oldalról elsőbbségadás.
Tudják, hogy milyen a kerékpárosok "vezetési morálja". Én kerékpárosról mindig azt feltételezem, hogy a kreszt nem ismeri. Szerintem joggal, ugyanis nem kellett vizsgát tennie belőle. Amúgy a kerékpárosok kis "játék-tábláira" az ember agya sincs feltétlen rálláva... és a keresztből jövők tábláit kevésbé ellenőrzöd, mert amíg azt kersed, hogy van-e elsőbbséged simán belehajthatsz valakibe akinek volt... úgyhogy ilyen szituban alapvető azt feltételezni, hogy nincs elsőbbséged. HA feleslegesen megadtad ráérsz tanakodni már a dolgon, mert nincs gond. A forgalom nem lesz ettől gördülékeny, de az a kisebb rossz.
 
M

molnibalage

Guest
Egyenest haladónak elsősége van. Mivel nincs rajta fényes irányjelző, karral meg nem szoktak jelezni, ezért nem tudhatod, hogy enest akar-e menni ajobbodon a tükrödből közelítő, a holtteredben lavírozó kerékpáros, ezért nem kockáztatsz, akár meg is állsz. A külső sáv állna, ha lenne is kerékpáros arra. Szerencsére akármikor járok arra egyet se látni.

Nem jött át a mondanó. Ott a macisajt a bringásnak.
De ez nem volt mindig így. Akkor került ki, amikor a másik fenti helyre és egy csomó máshova is.

Tudják, hogy milyen a kerékpárosok "vezetési morálja". Én kerékpárosról mindig azt feltételezem, hogy a kreszt nem ismeri. Szerintem joggal, ugyanis nem kellett vizsgát tennie belőle.
Az ilyen kommentektől megyek a falnak. Naponta átlagosan egyszer lengetem a jobbkezem, hogy neked van elsőbbséged. Ő meg néz rá, hogy mi van.
Az, hogy mennyi pirosba hajtót látok, azt is mondtam már sokszor. Lassan a kérdés az, hogy mikor nem látok piroson áthajtót.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 030
113
Az autó azért van meg, mert apámtól örököltem meg, aki meghalt. Nem azért, mert költöttem volna arra, amit nem használok. Eddig vezetgetni próbáltam a hétvégén, de a tököm is leizzadt közben. oktatóhoz kell menni majd. Valamikor. A hátam közepére kívánok egy autó cserét, ezt is majd valamikor műszakiztatni kéne... A garázsba eddig nem tudtam beállni, mert hát a szoci garázst nem a mai kocsikra méretezték, még a bátyus is lekoccolta egyszer picit a tükröt... 14 éve vezet...
Tudom, olvastam, hogy sajnos elhunyt édesapád.
Viszont így - a hagyatéki eljárás lezárulta után - szerintem nincs értelme megtartani, mert gyakorlatilag nem fogod használni, ott fog álló helyében megöregedni.
Próbálj ki egy akármilyen automatát, egy kevés rutinnal, affinitással rendelkező embernek bármelyik áldásos szerkezet lesz.
Vegyél a Fabia helyett kb. ugyanolyan korút (ugye ez az autó nem a vágy tárgya volt), amiben a plusz extra az automata, legyen "kis" pénz, ha javítani kell az előző tulaj hanyagsága, bénázásai miatt (ez mondjuk minden használt autóra igaz), mert a mottó:
A kétbalkezesek ellen nem lehet bebiztosítani semmit, mert a kétbalkezesek rendkívül találékonyak...

S automatával kevesebb lesz a stressz, a kudarcélmény; csak a vezetésre kell koncentrálnod, nem a vezetéstechnikára, fogod használni, lesz értelme.

Amióta kevesebbet vezetek, magamhoz képest romlott a rutinom a magammal szemben támasztott elvárásaimhoz képest.
Te nem fogod észrevenni, a feleségem, barátaim sem veszik észre, elég, ha én tudom...
Ezt is pozitív hozzáállással olvasd kérlek, egy barátom mottója, mondjuk ő a nőzés kapcsán szokta mondogatni, szó szerint idézem:

"...Én onnan jövök, ahova ti tartotok..."
;)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 030
113
Azért a jó automaták borsos árúak. Városban helyváltoztatásra valóban elég, de aki szeret vezetni (épp kanyargós úton, nem amerikai hosszú széles út stílusban), annak kell a duplakuplungos automata, és az igen drága. Az olcsó automatákat nem szeretem, mert pont olyan mint egy SQL lekérdezést optimalizálni, előre ki kell gondolnom 2 másodperccel, hogy mit fog majd a váltó gondolni, és előre le kell padlózni, hogy jókor jól váltson. Pörgősebb forgalomban egy szűk helyre betolakodás kirolásnál/sávváltásnál a budapesti forgalomban, ahol ritkán előzékenyek a pléhcsorda többi tagjai ott engem nagyon zavar a gyösz bérautók lomha váltója.
Kiegészítem a hozzászólásom:
Duplakuplungos automata lesz.
 
M

molnibalage

Guest
Tudom, olvastam, hogy sajnos elhunyt édesapád.
Viszont így - a hagyatéki eljárás lezárulta után - szerintem nincs értelme megtartani, mert gyakorlatilag nem fogod használni, ott fog álló helyében megöregedni.
Hébe-hóba fogom, csak kell előtte oktató. Saját erőből nem fogom felszívni magam.
Próbálj ki egy akármilyen automatát, egy kevés rutinnal, affinitással rendelkező embernek bármelyik áldásos szerkezet lesz.
Vegyél a Fabia helyett kb. ugyanolyan korút (ugye ez az autó nem a vágy tárgya volt), amiben a plusz extra az automata, legyen "kis" pénz, ha javítani kell az előző tulaj hanyagsága, bénázásai miatt (ez mondjuk minden használt autóra igaz), mert a mottó:
A kétbalkezesek ellen nem lehet bebiztosítani semmit, mert a kétbalkezesek rendkívül találékonyak...
Nem érzed az ellentmondást abban, hogy mikor nem használok autót, akkor vegyek akár csak használtat?
Amikor lakást szeretnék és nem csak még többet költeni arra, amit nem használok?
S automatával kevesebb lesz a stressz, a kudarcélmény; csak a vezetésre kell koncentrálnod, nem a vezetéstechnikára, fogod használni, lesz értelme.
Nem a váltás zavar, a forgalmi helyzetek. Fejben egész egyszerűen lassú vagyok, elszoktam a vezetéstől.
Amióta kevesebbet vezetek, magamhoz képest romlott a rutinom a magammal szemben támasztott elvárásaimhoz képest.
Ahhoz képest, amikor vezetni tanultam lassan kb. vadnyugat van.
Ezért nekem pont fordítva van. Egy adott szint alatt nem játszom sem az én, sem más életével és értékével.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 030
113
Hébe-hóba fogom, csak kell előtte oktató. Saját erőből nem fogom felszívni magam.

Nem érzed az ellentmondást abban, hogy mikor nem használok autót, akkor vegyek akár csak használtat?
Amikor lakást szeretnék és nem csak még többet költeni arra, amit nem használok?

Nem a váltás zavar, a forgalmi helyzetek. Fejben egész egyszerűen lassú vagyok, elszoktam a vezetéstől.

Ahhoz képest, amikor vezetni tanultam lassan kb. vadnyugat van.
Ezért nekem pont fordítva van. Egy adott szint alatt nem játszom sem az én, sem más életével és értékével.
Nem éreztem az ellentmondást, mert eddig nem írtad le így, hogy:
"...Nem a váltás zavar, a forgalmi helyzetek. Fejben egész egyszerűen lassú vagyok, elszoktam a vezetéstől..."
Pedig a kettő összefügg; egyszerre többfelé kell figyelned, s lassúnak (túlterheltnek) érzed magad a forgalmi helyzetekben.
Amit nem tartok valószínűnek, mert a kerékpározás nem sokkal egyszerűbb forgalmi szituációkban - kivéve, ha magas ívben teszel a többi közlekedőre, amit pont, hogy cáfolnak az eddigi hozzászólásaid, szerintem igenis kifejezetten figyeled a forgalmat.

Dehogy van vadnyugat, ez prekoncepció.
Nagyobb forgalomsűrűség van. Ennyi.

..."Egy adott szint alatt nem játszom sem az én, sem más életével és értékével..."
Ok.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Kiegészítem a hozzászólásom:
Duplakuplungos automata lesz.

Kiváló módja a pénzégetésnek egy használt konszervágen lecserélése egy másik használt, ismeretlen előéletű konszervágenre cserélése, amiben még döglésre hajlamos, de legalább sok pénzből javítható DSG is van. Ami nem is ‘igazi’ automata, hanem inkább olyasmi. Én bottal nem nyúlnék hozzá.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 685
113

Nem jött át a mondanó. Ott a macisajt a bringásnak.
De ez nem volt mindig így. Akkor került ki, amikor a másik fenti helyre és egy csomó máshova is.


Az ilyen kommentektől megyek a falnak. Naponta átlagosan egyszer lengetem a jobbkezem, hogy neked van elsőbbséged. Ő meg néz rá, hogy mi van.
Az, hogy mennyi pirosba hajtót látok, azt is mondtam már sokszor. Lassan a kérdés az, hogy mikor nem látok piroson áthajtót.
Neked nem ment át a mondanó. Vezess még úgy kicsit, hogy tudod, hogy más hibája miatt is mehetsz a börtönbe, ha nem voltál elég defenzív, és majd megérted.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kurfürst

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 685
113
Kiváló módja a pénzégetésnek egy használt konszervágen lecserélése egy másik használt, ismeretlen előéletű konszervágenre cserélése, amiben még döglésre hajlamos, de legalább sok pénzből javítható DSG is van. Ami nem is ‘igazi’ automata, hanem inkább olyasmi. Én bottal nem nyúlnék hozzá.
Újat/fiatalt kell venni. De VW-t leginkább semmilyet se kell venni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 685
113
Az F betűsök és a Fapán miben jobb?
Ugyanúgy modell és darabfüggő, de legalább még javíthatatlan is.
Én olasz párti vagyok. A VW jópár rossz motorszériát hozott ki, a DSG-i híresen betegesek, az autói a beltartalmához képest túlértékelt, nem szépek a termékek, és évtizedek óta a német autós-sajtó protekcionizmusa szopkodja csak fel. Ha német és oclsó akkor már inkább egy Opel, akörül nincs ez a hamis pátosz, amúgy inkább egy olcsó BMW vagy Mercedes mint egy drága VW.

Amúgy nem tudom miért lenne javíthatatlan a francia vagy japán autó. Japánnal és olasszal családi és baráti körben jó tapasztalatok vannak. Céges VW-kkel rosszak (olyan céges autónak jó, de magamnak annyiért emg nem venném rosszak). Skodán tanultam vezetni, azt szerettem, és akkoriban még okos választás volt, de az ár/értéke minden generációval romlik.

De német autóból (ami nekem is elérhető, és nem pl. Porsche) csak a BMW F20/F25 amit szívesen birtokolnék... bár azoknak is ismerem pár idegesítő betegségét.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Az F betűsök és a Fapán miben jobb?
Ugyanúgy modell és darabfüggő, de legalább még javíthatatlan is.

Pl. Google keresésben nem harmadik javaslat a ‘dsg javítás‘. :D Ár is van, 150-től kezdődik egy DSG nyűg elhárítása.

@Veér István tokeletesen összefoglalta mi a baj a VW-vel. Túlértékelt, túlszopkodott, megbízhatatlan és drága. Cégautónak oké ha a szervizt majd más fizeti. Ha szopóág kell, inkább vegyen az ember egy BMW-t, az legalább tényleg jó amíg működik.

Az F betűs nem tudom mit takar, tudtommal a Fordnak van csak duplakuplungosa. Fordok amúgy nem rosszak, jó árban vannak, a Mondeo az árához képest nagyon sokat ad, vezetési élményre se bántóan rosszak, viszont rengeteg letérdelt ismerősi körben egy idő után, a beltérük meg igénytelen.

Francia CVT-hez volt szerencsém Krétán bérautóban, akkora kalap szart én még életemben nem láttam, padlógáz mellett 5000-en pörgött a motor hegymenetben, a kocsi, nem viccelek, alig bírt 30-rá gyorsítani. Valami napfénytetős Peugeot volt, egy nagy rakás trágya volt az egész kocsi.

Tanultam anno Renault Thalian (is), az kézi váltós volt, a legmaradandóbb elményem a kézi váltó volt, érzésre a tervezők szeme előtt egy nagy vödör takonyban mozgó WC pumpa lehetett, mint megalkotandó cél.

Japóról nem tudok amiben lenne duplakuplungos, az inkább kifejezetten a VW dilije, automatában ott vagy rendes olajos automata van, vagy CVT / eCVT az olcsóbb / hibrid modellekben. Az olajos / CVT Toyota/ Hondaban saját gyártmány, azokkal szinte sose sincs baj, a Mazdáke ZF és az is rendben van, egyedül a Nissan az ami JATCO váltós ami problémás, de a Nissan egyébként is a Japán legalja, mindenben. Elég annyi hogy francia együttműködésben a Renault-val..
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Sok autóban van a ZF-8HP. Az nem duplakuplungos?

Tudtommal az, Ford meg VW használja. sosem vágytam duplakuplungosra. Nem értem mi abban a jó ha valami a manuális váltó és az automata osszes hátrányát kombinálja, baromi komplex szerkezettel, amiben két kuplung is kopik, a szinkorizáció elektromos annak összes durva hibalehetőségével.

Egy sima hidrotőkés automata ehhez képest karbantartás nélkül a világból kimegy, nagyritkán olajcsere benne, leheletsimán vált és megy. A mostani 8-10 sebességesek pedig nem olyanok, mint a régi butácska 3 meg 4 sebességesek, villámgyorsan váltanak azok is. Persze drága és ha összecsinálja magát az is drága, de annyira nem tűnik jellemzőnek az utóbbi, mint a DSG-nél..
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
De autózunk! Sőt feleslegesen eszünk meg iszunk is! Meg egy csomó dolgot, amit jónak érzünk. Amíg még lehet, mert mindent "kiszorítanak" a hangos kisebbségek lassanként.

Ti egyétek a bogárburgert és tekerjétek a szobabiciklit.

Szerintem elég illetlen dolog sötétzöld őrültnek feltüntetned bárkit, aki azt kéri, hogy kényelemből és feleslegesen ne autózzatok. Én is autózom, ha muszáj, és nem eszem bogarat hús helyett.

Miért van, hogy ma, ha valaki pl. konzervatív, nemzeti érzelmű, azzal fejezi ki, hogy autózik? Hogy a saját hazáját teleszennyezi, a honfitársait megbetegíti?

Az lenne az érv, hogy zöldnek lenni balos, globálgyíkember-buziság?

Szerintem meg tisztábban és egészségesebben tartani a hazánkat még a balosoknak is kutya kötelessége lenne. Nyígunk, hogy kevés magyar születik, de aki mégis, annak azért simán teleszarjuk a várost méreggel-kosszal-zajjal? Magyar gyerekekről van szó, magyar családokról! Megvédjük őket a dragqueenektől (helyes!), de nem érdekel az egészségük? Legyen Joli néninek nagyobb nyugdíja, mert "egy végigdolgozott élet", de az nem baj, fullad? Hogy van ez?

Legyenek már legalább minimálisan betartott elveink, túl a politikai bullshiten.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 773
10 785
113
Szerintem elég illetlen dolog sötétzöld őrültnek feltüntetned bárkit, aki azt kéri, hogy kényelemből és feleslegesen ne autózzatok. Én is autózom, ha muszáj, és nem eszem bogarat hús helyett.
Most mi van? Ha elmegyek boltba kocsival, hogy 50 kilós nagybevásárlást ne 2 banyakamionnal és 4 szatyorral keljen elhoznom az kényelemből pazarlás vagy muszáj? Vagy autózom, hogy 1/2-1 óra alvásidőt spóroljak az is kényelem?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nyugger
M

molnibalage

Guest
Most mi van? Ha elmegyek boltba kocsival, hogy 50 kilós nagybevásárlást ne 2 banyakamionnal és 4 szatyorral keljen elhoznom az kényelemből pazarlás vagy muszáj? Vagy autózom, hogy 1/2-1 óra alvásidőt spóroljak az is kényelem?
Egyesek tényleg write only módban vannak?

  • A bátyám járhatna bringával, napi 2x4,5 km. Inkább ül a kocsiban.

  • Volt munkatársamat ajtótól ajtóig vitte volna a fonódó, nem ő szopik inkább 2x60-90 percet a dugóban és persze káromkodott, hogy minden szar meg sok idő. De azért csak autózott tovább elvből..

  • A másik volt munkatársam 15 perc sétára lakott a Galvani úton, a férje kocsival vitte melóban majd a BME tájára autózott be, úgy 4 km-re.

  • Kispesti munkatárs, notóriusan autóval jár és panaszkodott, hogy 60-70 perc a 9 km út. Mondom ennyit séta tempó erőkifejtéssel letekersz 31-33 perc alatt. De ő csak autózott tovább.

  • Meg hát ismerek szintén olyat, aki mindenhova a céges kocsival jár, mert hát a cég fizeti. 8 perc séta egy bolt, de ő inkább a korábbi lakhelyéhez közeli boltba autózik el 10 perc alatt, majd parkol le. Meg jár le heti kétszer akár Balatonra pár óráért vagy egy estéért, mert hát úgyis a cég fizetni.
Sajtos és drága "kényelem", meg igazi környezetvédelmi megközelítés, hogy mit érdekli, a cég fizeti ingyen van...
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55