Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
62 éves bakter, elitta az agyát, bal fülére teljesen süket, jobbra 50%-osan.
Hegyeshalom rendezőben rohangál a vonatok között.
3 évre megkapta az orvosi alkalmasságot, hogy nyugdíjig már ne kelljen vele foglalkozni.
Közben 40-50 évesek évente mennek mert kitalálnak vmi indokot, hogy lehúzzák a vasutat a 37000ft-os vizsgálati díjjal (igen a Vasútegészségügy is külön cég lett ferencünknak hála).
Külön cég, de nincsen magántulajdonos ha jól tudom, majdnem az egész a Magyar Államé, a maradék nagyrésze meg a MÁV-é.
A jogosítványhoz kapcsolódóan szar EÜ vizsgálatok és a MÁV-nál szar EÜ vizsgálatok között csak a jelző jelent kapcsolatot. A süket, agyatlan baktert meg sajnos rokkantnyugdíjazni kellene, gyáva a rendszer.
(még mindig isznak sajnos a MÁV-nál, bár talán javul a helyzet)
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Ezzel am nem értem mi a baj
Londonban is megy, Szegeden is megy, Bpn miért ne menne?
Semmi baj.

Viszont ma ismét BKV-ztam. Hát... Regisztráltam a csudaappra, mert elfogyott a gyűjtőjegyem,hogy majd veszek jegyet jól, hisz automata nem volt nekem útba esően, és 10 perc séta oda, onnan vissza a nekem megfelelő megállóba, majd 15 percet várni a buszra amiről lemaradtam emiatt, az nem annyira fasza. Csudaappban csak napijegy van, meg reptéri jegy, valamint bérlet. Vonaljegy nincs. 1650 Ft a legolcsóbb opció amit használni tudtam volna. Vettem a sofőrtől 450-ért egy jegyet, és ismét arra jutottam, hogy isszák meg. Az élmény ismét ... klasszikus volt (üvöltve beszélgető nem túl éles elméjű átlagjóskák, üvöltöző veszekedő kötekedő lökdösődő demens nyugdíjasok, rejtett erőforrások zenét "cigányba" hallgatva...) , nem kívánom a később vásárolt gyűjtőmet 3 évnél rövidebb időn belül felhasználni ezek után.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Amúgy most tudtam meg, hogy a MOL Limo-ra cégként is regelek, hogy a 20% kedvezmény alap cégeknek, a 990-es havidíj nélkül! Így elég baráti (ÁFA nélkül, elköltségelve).
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
T

Törölt tag 4082

Guest
Semmi baj.

Viszont ma ismét BKV-ztam. Hát... Regisztráltam a csudaappra, mert elfogyott a gyűjtőjegyem,hogy majd veszek jegyet jól, hisz automata nem volt nekem útba esően, és 10 perc séta oda, onnan vissza a nekem megfelelő megállóba, majd 15 percet várni a buszra amiről lemaradtam emiatt, az nem annyira fasza. Csudaappban csak napijegy van, meg reptéri jegy, valamint bérlet. Vonaljegy nincs. 1650 Ft a legolcsóbb opció amit használni tudtam volna. Vettem a sofőrtől 450-ért egy jegyet, és ismét arra jutottam, hogy isszák meg. Az élmény ismét ... klasszikus volt (üvöltve beszélgető nem túl éles elméjű átlagjóskák, üvöltöző veszekedő kötekedő lökdösődő demens nyugdíjasok, rejtett erőforrások zenét "cigányba" hallgatva...) , nem kívánom a később vásárolt gyűjtőmet 3 évnél rövidebb időn belül felhasználni ezek után.
Nézd, a bkvról nekem mindig is a barakka örökérvényű száma jut eszembe, illetve egy időben arról voltam nevezetes a cégen belül, hogy minden prezimet azzal fejeztem ceterum cenoso bkv ese delenda. De ez a cégről a véleményem, és nem magáról a tömegközlekedésről
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Külön cég, de nincsen magántulajdonos ha jól tudom, majdnem az egész a Magyar Államé, a maradék nagyrésze meg a MÁV-é.
A jogosítványhoz kapcsolódóan szar EÜ vizsgálatok és a MÁV-nál szar EÜ vizsgálatok között csak a jelző jelent kapcsolatot. A süket, agyatlan baktert meg sajnos rokkantnyugdíjazni kellene, gyáva a rendszer.
(még mindig isznak sajnos a MÁV-nál, bár talán javul a helyzet)

Attól, hogy végeredményben a Máv-Volán csoport a tulajdonosa minden alvállalatnak attól még megy az egyéni eredményhajszolás, mivel abból van évvégi prémium.
Az, hogy ez gyakorlatban minden hónap végén milliárdok oda-vissza utalgatását jelenti otp számlák között érdemi eredmény nélkül az már nem számít.
Na jó, van egy eredménye. A rengeteg pénz amit az Otp kap. Amiből az ottani vezetők is kaphatnak évvégi prémiumot :D



Ivászat főleg a nagy öregekre jellemző, az én korosztályomban a legiszákosabbak se mennek dolgozni ittasan.
Velem is csak egyszer fordult elő még ifjú bakterként, hogy vasútas bulin betolt 2 feles, 4 deci bor és 3 korsó sör után bementem éjszakásba.
Azért mert akinek mennie kellett volna elfelejtette és már full részeg volt :D

Másnap reggel meg ment az izgulás megjelenik-e helyettem nappalosba, vagy tolhatom azt is.
 
M

molnibalage

Guest
Nézd, a bkvról nekem mindig is a barakka örökérvényű száma jut eszembe, illetve egy időben arról voltam nevezetes a cégen belül, hogy minden prezimet azzal fejeztem ceterum cenoso bkv ese delenda. De ez a cégről a véleményem, és nem magáról a tömegközlekedésről
Fordítást kérnék.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Fordítást kérnék.
Azt gondolom, hogy pár anomáliát leszámítva Bp határain belül a közlekedési hálózat jó, vagy kevés átszervezéssel jóvá tehető.
Viszont mivel a bkv irányítása és munkakultúrája a szocializmusban ragadt, így maga a szolgáltatás minősége botrányos.
Ez normálisan egy csőddel megoldódna, csakhogy mivel Bp túl nagy szavazóbázis mindig kimentik a csődből.
Így marad egy vízfejű pénznyelő, ami senkinek se jó.
Ezért úgy vélem bkvt el kell pusztítani
A baracka slágere amit nem egyszer énekeltünk:
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 511
113
És az orvost ki rúgja seggbe, aki a jogsiját meghosszabbítja...?

Félszeműek (vagy fél szemükre gyengénlátók, ha a másik szemük elég jó) simán vezethetnek már jó ideje, hallássérültek is, valószínűleg a kettő kombinációjára sincs semmi külön tiltás (a háziorvos esetleg elküldi szemészetre, audiológiára szakorvosi véleményért). A Kádár-korszakban talán még nem kaphattak jogsit, bár a nagyothallóknak (sőt siketeknek is) asszem már akkor kiharcolta valaki, hogy szakorvosi véleménnyel lehessen úrvezetői hajtási engedélyük (csak a hivatásos sofőrségtől voltak eltiltva, illetve talán attól most is - vannak ilyen kódok a jogsin, nem néztem utána mit jelentenek, B kategória és B kategória között lehet nincs már megkülönböztetés, azzal meg simán vezetnek furgont emberek). Szóval aligha kockáztat sokat az orvos, ha meghosszabbítja akár Oorky párja nagyapjának is.
A Bajnai-kormány idején, a kormányváltás utáni utolsó hetekben magánakciózott egy államtitkár azzal, hogy rendeletbe írt egy sor szigorítást, a legkülönbözőbb egészségügyi indokokkal lehetett volna elvenni a jogosítványt a nyaki érelmeszesedésig bezárólag, de végül a fidesz kihajította az egészet. (Aztán a fidesz alatt az alvászavarosokat akarták an blokk vezetésre alkalmatlanná nyilvánítani, de akkor is nagy volt a tiltakozás, nem lett belőle semmi).
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93