1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Leopard 2

Diskurzus a(z) 'Harckocsik' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 6..

  1. krisss

    krisss Well-Known Member

    Mondjuk mire itthon kiépíted a logisztikáját, állományt képzel hozzá, főleg úgy, hogy baromira hiány van abból is(azt előre szokták nem amikor odaburítják eléd), meg a szervizelési infrastruktúrát kiépíted az nem 2 hét bakker.
    Be kell építeni a kiképzési rendszerbe, eleve kellenek olyan emberek akiket oktatói szintre kell képezni mire beérkeznek, egy olyan technikából ami a mostanihoz képest olyan mint a star wars. Nyilván tudtak volna más határidővel is szállítani, de a 4 év teljesen reális.
     
    Nagy Csaba, Tcat, svajcibeka and 4 others like this.
  2. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Terminator belinkelte pár hsz-szel feljebb, amit régebben összeszedett megrendeléseket, nem unatkoznak a KMW-nél, be kellett állnunk a sorba, ha 4 év, akkor 4 év. A Puma helikre is akkor jönnek csak....
     
  3. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Értem, hogy min vagy fennakadva, erre reflektálok.

    Ha folyamatos és masszív megrendelés van egy gyártói rendszerre, akkor az azt kiszolgáló logiszták is erre lehet kiépíteni. Ha folyamatosan több százas nagyságrendű Leo2 megrendelések lennének, feltehetően "lendületből" tudnának akár 2 év alatt is szállítani, ha éppen úgy fut ki az előző megrendelés. Például a görögök 2003-ban írták alá a szerződést a Leo2HEL változatra, ott 3 év után a helyben végszerelt példányokból adták át az elsőt - csakhogy a beszállítók akkor éppen pörögtek, a spanyol gyártás éppen állt (spanyolország még az 1990-es évek végén aláírta a Leopard 2E helyi gyártásáról a szerződést, mikor a General Dynamics felvásárolta a kinézett spanyol vállalatot, a Santa Bárbara Sistemast - a KMW pedig öt évig húzta-halasztotta a dolgot, mivel biztosítékokat szeretett volna arra vonatkozólag, hogy a kényes gyártási dokumentációk nem jutnak a General Dyanmics kezébe, ami elég nehéz ügy úgy, hogy ők a tulajdonosai a cégnek :p ). Így a görög megrendelést "lendületből" tudták kiszolgálni. A spanyol történet nem volt valami szép, mert az első harmincs harckocsit végül a KMW szállította le nekik, csak 2007-ben kezdték el az első spanyol összeépítésű Leo2E-ket átadni, és évekig nem sikerült a gyártási problémákat illetve minőséget kezelni. A görög Leo2HEL programmal is voltak problémák, de a Leo2E-hez képest ez mégis egy sikertörténetnek minősült... :p

    A vége az, ami most van, a KMW gyártósorairól legutóbb a német Leo2A7-esek gördültek le, azóta új építésű harckocsiról nem tudok. A Leo2A7V program és a hasonló történeteknél az erőátvitelt például tudomásom szerint nem cserélik, csak a tornyot építik át, illetve a teknőt erősítik meg. Szóval az, hogy mi 4 évet várunk az első Leo2A7+ harckocsinkra, leginkább ennek köszönhető - jelenleg bizony évek óta alapjáraton pörög a Leo 2 gyártósor és a mögötte lévő beszállítói rendszer...
     
    Nagy Csaba, arcas, Python and 7 others like this.
  4. Ratamahata

    Ratamahata Well-Known Member

    Köszi a részletes felhomályosítást. Tiszta :)
     
  5. Fade

    Fade Well-Known Member

    Ha ránézel hadiipari beszerzésekre elég általános ez a 4év. Persze van, hogy vkinek vmi azonnal kell és ha úgy tárgyal és fizet is érte esetleg sor elejére kerülhet.... ha van sor. ld pl egyiptomi rafi vétel sebességét. Gondolom nem volt ingyen.
     
  6. arcas

    arcas Well-Known Member

    Ol. Műszaki mentő lánctalpas ízéket, valahol darabszámot is láttam, meg ki tudja. Tartalék motor, elektronika, lövegcső, lánctalp...meg a felhasználható lövedékekből remélem jópár vonatszerelvény :D
     
  7. Anti

    Anti Well-Known Member

    Gyurma likes this.
  8. notaricon

    notaricon Well-Known Member

  9. torsen

    torsen Well-Known Member

    Lehet, hogy másoknak már nyilvánvaló volt, én most találtam rá a válaszra. Az A7+ban már van APU, a torony hátulján. A képeken látszik egy redőnyözött nyílás, szerintem amögött van, vagy az a hűtője, A Steyr szállítja, egy hathengeres diesel-aggregátor.

    https://www.army-technology.com/projects/leopard-2-a7-main-battle-tank/
    https://www.janes.com/article/39759/auxiliary-power-for-leopard-es14e5
     
    arcas, fishbed, Python and 1 other person like this.
  10. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Tudomásom szerint az a légkondicionálóé (mármint a torony végén elhelyezett rácsos rész).
    Az APU a legtöbb esetben a Leo2-k esetében a farrészre, a jobb lánchajtó kerék felett van elhelyezve. Pont ez a probléma, ugyanis a korlátozott méretű helyre nem tudtak az első időkben kellő teljesítményű APU-t bezsúfolni. Az első időkben 7,6kW-os egység került oda, később már 17kW-osat is tudtak elhelyezni. Utóbbi kellett ahhoz, hogy például az alapvető rendszerek (elektromos toronyforgatás, rádió, elektro-optikák) mellett a légkondi is működhessen APU-ról.

    Itt látható az APU a Leo2 PSO demonstrációs jármű esetében:

    [​IMG]
     
    Last edited: 2019. február 22.
    Nagy Csaba, arcas, alfa74 and 7 others like this.
  11. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Ez pedig még az 1990-es években készült kép, hogy cirka 1 méternyi hosszú hely maradna a motortérben, ha az MTU873-at EuroPowerPack-ra (MTU883) cserélnék, anno ez azért merült fel, mert akkor ide mehet(ett volna) az APU (plusz üzemanyag és/vagy légkondi, stb. mellé). Ebből végül nem lett semmi...

    [​IMG]
     
    Nagy Csaba, arcas, fishbed and 5 others like this.
  12. torsen

    torsen Well-Known Member

    A képek alapján a zsaluzat valóban a légkondié. Mindenesetre én azt olvastam, hogy a Steyr M12 CR REX motor (2 hengeres 1070ccm) által hajtott APU került be 36kW elektromos kimenettel. És a tornyot írták, mint beépítési helyet... de már nem találom hogy hol volt. Mindenestre ez a motor-aggregátor a maga 673x481x424-es méretével lehet hogy be se férne a toronyba....keresek tovább.
     
  13. torsen

    torsen Well-Known Member

    Sőt., lehet hogy még nagyobb mert találtam egy másik adatot is erre.
     
  14. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Ha jól rémlik a Leo2A6M CAN esetében volt így. Annak azért volt olyan mókásan hosszú tornya, mert a torony végébe került még beépítése egy plusz rádiózavaró a mobilindítású IED-k ellen, illetve egy légkondi rendszer - az APU mellett.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Nagy Csaba, arcas, Python and 2 others like this.
  15. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Azért is érdekes,hogy a Leóba nem álltak át az MTU883ra,mert a Merkavában egész jol bevált.Merkava IV már azzal a motorral készül.
     
  16. Pogány

    Pogány Well-Known Member

    A lengyelek PL verziója hogy áll most? Mennyit adtak át eddig?
     
  17. megazez

    megazez Well-Known Member

    Legutóbb még emlékeim szerint csak tervezet volt a leo2PL 1db ?protó/demonstrátor? verzióval.
     
    szegcsab likes this.
  18. Pogány

    Pogány Well-Known Member

    Én az első 3 leszállítottnál akadtam el.

    [​IMG]
     
    borisz likes this.
  19. megazez

    megazez Well-Known Member

    Hmm nekem ez a 3db új, én ott voltam eddig, hogy valamelyik hadteches kiállításon volt 1 db kirakva meg egy nyilatkozat, hogy ilyet akarnak.
     
  20. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Röviden a Leopard 2A6-ról.
     

Ezen oldal megosztása