És ezt egy ember nélküli toronnyal miért nem tudod megtenni?Ha "klasszikus" mozgóharc van,ez igaz.De nem mindig.82ben Libanonbol olvastam az utolsó ilyen esetröl.Zsidó M48 Gazelle+HOT kombó motortértalálata után folytatni tudta a feladatát.Biztositó,területellenörző figyelőpozició tartása volt a feladata.Késöbb tartos tábori erődités támpont épült köré.Csak akkor már ástak neki egy fedezéket,és kapott egy agregátort,hogy ne keljen a kézi tekerővel tekerni a löveget/tornyot.Ha jol emlékszem,olyan sérüléseket kapott a hátulja,hogy nem volt érdemes javitani az öreg tankot.73ban a Golán fensikrol is olvastam példát,hogy járóképtelen,de harcképes tankok folytatták a harcot.II. vh-bol is vannak példák.Vagy éppen ilyen tankokat védelmi (tábori)erőditésekbe illesztettek,vontattak.
Azonkivül a klasszikus tankönyvekben a tömeg(gépesitett)hadseregek viszonyaira vonatkoztatnak.De jelenleg a hadszinterekhez képest kis létszámú haderők vannak.Nagyon könnyen előfordulhat,hogy nincs kéznél hk-mentő.
Dehogy egy konkrét sérült hk-val mi történik,azt az adott konkrét harchelyzet dönti el.Az első számú törekvés,hogy kimentsék és kijavitsák-ha van rá lehetőség.Ha nincs,és a harc dinamikája nem teszi lehetővé a helyben hasznositást,általában felrobbantják.
Ugyebár a jármű fegyverrendszerei akkor is működnek, ha a jármű hajtóműve működésképtelenné válik. Ugyebár van tartalék áramforrás.
Minden rendszer minimum 2x-es biztosításban van.
Azt kéred számon egy modern harcjárművön, mintha egy modern fly-by-wire rendszerű gépen, kérnéd számon, hogy miért nincs vészhelyzeti rudazat a kormányművekhez.
Ha a repülésben működik a 2-3x-os redundancia, akkor egy harcjárműnél miért ne működhetne?
A PUMA-ban pl. - tudtommal - az összes érzékelő képe kirakható bármelyik harcállásba. A különböző harcállások át tudnak egyes funkciókat venni a másiktól.
Ha jól emlékszem a Leoba is beletették ezt a lehetőséget.
A löveg töltőrendszere pedig egy olyan konstrukció, amit nagyjából atombiztosra meg lehet tervezni. Addig fogják tökéletesíteni, amíg minimálissá válik az elakadási esetek száma.