Hátul a kettő henger alakú kipufogó vég a részecske szűrő?Lehet, hogy vót má, de érdekes kép.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hátul a kettő henger alakú kipufogó vég a részecske szűrő?Lehet, hogy vót má, de érdekes kép.
Hátul a kettő henger alakú kipufogó vég a részecske szűrő?
Nem hinném hogy hangtompito... Egy közeledő harckocsinak nem a motorhangjat hallod hanem a lánc csörgeset...Szerintem hangtompító a kipufogóra, ritkán látni róla képet. Viszont a hőképet csúnyán növeli, mert az egész henger alaposan átmelegszik, így messziről világít a hőkamerák képén (feltételezem).
Majd megkérdezzük a német kollégákat, ha lesz rá lehetőségünk augusztusban a családi napon ....
Gondolom nekünk civileknek is lehet kérdezni....
Ha el nem törlik a mókát....
Fenntartásaim vannak. Ránézésre csak lassítani tudja az átmelegedést, de a hőt nem vezeti el. Ha dupla vagy tripla falú akkor is el kell vezetni a hőt.Sokkal onkább való ez arra,hogy a forró kipufogó gázokat lehűtse és így csökkentse az infraképet.
Fenntartásaim vannak. Ránézésre csak lassítani tudja az átmelegedést, de a hőt nem vezeti el. Ha dupla vagy tripla falú akkor is el kell vezetni a hőt.
A hőelvezetést általában a külső környezetbe lévő levegő forró kipufogó gázokhoz keverésével lehet elérni. Ilyen cuccoknál van egy rácsos vagy valamilyen terelőlemezekből áll nyílás, ahol a kipufogó gáz által mozgásba hozott levegő átáramlik, így a kiáramló nyílásokon már keveredve, a hőmérsékletet csökkentve lép ki. Ezen pont akkora és olyan a kiömlő nyílás, mint a bemeneti, máshol meg nem látni rajta a hűtőlevegőnek bemeneti nyílást.
Van még egy ok ami miatt nem gondolom, hogy hőelvezetés a célja. Pont a hűtőlevegő (a motor hűtőlevegője) útjában van, az annak felső és mellső részére áramlik, azt melegíti. Tehát, már önmagában a kipufogó gáz nélkül is melegszik a felülete, ami nem túl jó ómen.
De ahogy megismerjük az új tankunk, ezt is meg fogjuk tudni.
A motorba a levegő felülről(a motortér tetejéről)érkezik azokon a rácsokon levegő kiáramlás van amivel elvileg lehet hűteni a hengert.
De sokkal hidegebb mint a kipufogógáz.A test hátsó részén, a vízszintes rácsozaton áramlik ki az a levegő amit felülről beszív. Melegen áramlik ki, tehát a meleg hűtőlevegő pont erre a fém dobozra ömlik. Akkor pedig annak felületét felmelegíti szerintem, ami melegebb, mint a környezet, az meg csúnyán világít a hőkamerák képén.
De sokkal hidegebb mint a kipufogógáz.
Szerintem hangtompító a kipufogóra, ritkán látni róla képet. Viszont a hőképet csúnyán növeli, mert az egész henger alaposan átmelegszik, így messziről világít a hőkamerák képén (feltételezem).
Majd megkérdezzük a német kollégákat, ha lesz rá lehetőségünk augusztusban a családi napon ....
Gondolom nekünk civileknek is lehet kérdezni....
Ha el nem törlik a mókát....
Köszönöm, szépen összeszedted. Láttam már képet a prototípusrol, de ennyire nem mélyedtem bele.Jól gondolod, az. Elméletileg a német EGS (Experimentalwanne Gezamtshütz) program része lenne. A németek a motor hangja mellett a hőképét és a radarral észlelhetőségét is csökkenteni szerették volna az új páncélosaiknak. Nyolcvanas évek végén indult a program.
A kilencvenes évek közepére ebből lesz az NGP (Neue Gepanzerte Platform) program. Ha emlékeim nem csalnak ennek értelmében 2015-re kellett volna megszületni az új harckocsinak. Max tömeg 77 tonna, moduláris páncélzat, autótöltő, 2 fős legénység a testben, minimum Leo 2A4 mozgékonyság volt az elképzelés.
Az egyetlen ami egyenlőre megvalósult az egészből az a Puma, igaz az eredeti tervek szerint neki is 2009-re kellett volna gyártásba kerülnie.
EGS tech demo
Az volt az elképzelés, hogy a meleg levegőt a kipufogó hangtompítóját megkerülve és a kipufogó gázokkal együtt a gép mögé és lefelé fújja ki.
Ha ránézünk azt azért láthatjuk, hogy elég sok dolgot felhasználtak a modernebb Leopard 2 változatok megalkotásánál az EGS tapasztalataiból.
Én még nem lâttam ezt a fajta kipufogót Leokon. Valaki mâs?
Persze egy infraképpel többre mennénk.
Nagyon a lelkedbe tiprok, ha elmondom, hogy elvileg ezzel a Saab Barracuda álcázóval lettek rendelve a Leo A7+-jaink?
Nem. Nagyon reméltem, hogy ezután nem az utolsó ezresen fogunk spórolni.Nagyon a lelkedbe tiprok, ha elmondom, hogy elvileg ezzel a Saab Barracuda álcázóval lettek rendelve a Leo A7+-jaink?