Leopard 2

Lehet, hogy vót má, de érdekes kép.

26014010067_7443b4c315_b.jpg
Hátul a kettő henger alakú kipufogó vég a részecske szűrő?:D
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Hátul a kettő henger alakú kipufogó vég a részecske szűrő?:D

Szerintem hangtompító a kipufogóra, ritkán látni róla képet. Viszont a hőképet csúnyán növeli, mert az egész henger alaposan átmelegszik, így messziről világít a hőkamerák képén (feltételezem).
Majd megkérdezzük a német kollégákat, ha lesz rá lehetőségünk augusztusban a családi napon ....:rolleyes:
Gondolom nekünk civileknek is lehet kérdezni....
Ha el nem törlik a mókát....
 
Szerintem hangtompító a kipufogóra, ritkán látni róla képet. Viszont a hőképet csúnyán növeli, mert az egész henger alaposan átmelegszik, így messziről világít a hőkamerák képén (feltételezem).
Majd megkérdezzük a német kollégákat, ha lesz rá lehetőségünk augusztusban a családi napon ....:rolleyes:
Gondolom nekünk civileknek is lehet kérdezni....
Ha el nem törlik a mókát....
Nem hinném hogy hangtompito... Egy közeledő harckocsinak nem a motorhangjat hallod hanem a lánc csörgeset...
 
Sokkal onkább való ez arra,hogy a forró kipufogó gázokat lehűtse és így csökkentse az infraképet.
Fenntartásaim vannak. Ránézésre csak lassítani tudja az átmelegedést, de a hőt nem vezeti el. Ha dupla vagy tripla falú akkor is el kell vezetni a hőt.
A hőelvezetést általában a külső környezetbe lévő levegő forró kipufogó gázokhoz keverésével lehet elérni. Ilyen cuccoknál van egy rácsos vagy valamilyen terelőlemezekből áll nyílás, ahol a kipufogó gáz által mozgásba hozott levegő átáramlik, így a kiáramló nyílásokon már keveredve, a hőmérsékletet csökkentve lép ki. Ezen pont akkora és olyan a kiömlő nyílás, mint a bemeneti, máshol meg nem látni rajta a hűtőlevegőnek bemeneti nyílást.
Van még egy ok ami miatt nem gondolom, hogy hőelvezetés a célja. Pont a hűtőlevegő (a motor hűtőlevegője) útjában van, az annak felső és mellső részére áramlik, azt melegíti. Tehát, már önmagában a kipufogó gáz nélkül is melegszik a felülete, ami nem túl jó ómen.
De ahogy megismerjük az új tankunk, ezt is meg fogjuk tudni.
 
Viszont van más érdekesség is a képen. Mintha más lenne a parancsnoki figyelőműszer, vagy legalábbis mintha védőburkolata lenne (PERI). Hátul pedig egy kamera nyúlik a tartályok fölé, gondolom a vezető részére. A KMW nagyon büszke az éjszakai üzemmódot is tudó mellső és hátsó kameráira (SPECTUS II), ezek nem teszkós cuccok, strapabíróak, és lehet, hogy a képük is megosztható, illetve hallottam olyan pletykát, hogy a (térképre digitálisan megrajzolt) menetvonal a vezető képernyőjére vetíthető... Az azért jó mert a pk nagyon pontosan tudja informálni a vezetőt a tervezett menetvonalról (csak követnie kell a képen a vetített vonalat), így a legnagyobb sebességgel, BBB használata nélkül haladhat a tank, mindenki csinálja a dolgát.

IMG_0493.jpg
 
Fenntartásaim vannak. Ránézésre csak lassítani tudja az átmelegedést, de a hőt nem vezeti el. Ha dupla vagy tripla falú akkor is el kell vezetni a hőt.
A hőelvezetést általában a külső környezetbe lévő levegő forró kipufogó gázokhoz keverésével lehet elérni. Ilyen cuccoknál van egy rácsos vagy valamilyen terelőlemezekből áll nyílás, ahol a kipufogó gáz által mozgásba hozott levegő átáramlik, így a kiáramló nyílásokon már keveredve, a hőmérsékletet csökkentve lép ki. Ezen pont akkora és olyan a kiömlő nyílás, mint a bemeneti, máshol meg nem látni rajta a hűtőlevegőnek bemeneti nyílást.
Van még egy ok ami miatt nem gondolom, hogy hőelvezetés a célja. Pont a hűtőlevegő (a motor hűtőlevegője) útjában van, az annak felső és mellső részére áramlik, azt melegíti. Tehát, már önmagában a kipufogó gáz nélkül is melegszik a felülete, ami nem túl jó ómen.
De ahogy megismerjük az új tankunk, ezt is meg fogjuk tudni.

A motorba a levegő felülről(a motortér tetejéről)érkezik azokon a rácsokon levegő kiáramlás van amivel elvileg lehet hűteni a hengert.
 
A motorba a levegő felülről(a motortér tetejéről)érkezik azokon a rácsokon levegő kiáramlás van amivel elvileg lehet hűteni a hengert.

A test hátsó részén, a vízszintes rácsozaton áramlik ki az a levegő amit felülről beszív. Melegen áramlik ki, tehát a meleg hűtőlevegő pont erre a fém dobozra ömlik. Akkor pedig annak felületét felmelegíti szerintem, ami melegebb, mint a környezet, az meg csúnyán világít a hőkamerák képén.
 
A test hátsó részén, a vízszintes rácsozaton áramlik ki az a levegő amit felülről beszív. Melegen áramlik ki, tehát a meleg hűtőlevegő pont erre a fém dobozra ömlik. Akkor pedig annak felületét felmelegíti szerintem, ami melegebb, mint a környezet, az meg csúnyán világít a hőkamerák képén.
De sokkal hidegebb mint a kipufogógáz.
 
Szerintem hangtompító a kipufogóra, ritkán látni róla képet. Viszont a hőképet csúnyán növeli, mert az egész henger alaposan átmelegszik, így messziről világít a hőkamerák képén (feltételezem).
Majd megkérdezzük a német kollégákat, ha lesz rá lehetőségünk augusztusban a családi napon ....:rolleyes:
Gondolom nekünk civileknek is lehet kérdezni....
Ha el nem törlik a mókát....

Jól gondolod, az. Elméletileg a német EGS (Experimentalwanne Gezamtshütz) program része lenne. A németek a motor hangja mellett a hőképét és a radarral észlelhetőségét is csökkenteni szerették volna az új páncélosaiknak. Nyolcvanas évek végén indult a program.
A kilencvenes évek közepére ebből lesz az NGP (Neue Gepanzerte Platform) program. Ha emlékeim nem csalnak ennek értelmében 2015-re kellett volna megszületni az új harckocsinak. Max tömeg 77 tonna, moduláris páncélzat, autótöltő, 2 fős legénység a testben, minimum Leo 2A4 mozgékonyság volt az elképzelés.
Az egyetlen ami egyenlőre megvalósult az egészből az a Puma, igaz az eredeti tervek szerint neki is 2009-re kellett volna gyártásba kerülnie.

EGS tech demo
D__foZeVAAIZ0TJ

XRJ8LMw.png

Az volt az elképzelés, hogy a meleg levegőt a kipufogó hangtompítóját megkerülve és a kipufogó gázokkal együtt a gép mögé és lefelé fújja ki.

D7xSnDJW4AETMsV

Ha ránézünk azt azért láthatjuk, hogy elég sok dolgot felhasználtak a modernebb Leopard 2 változatok megalkotásánál az EGS tapasztalataiból.
 
Jól gondolod, az. Elméletileg a német EGS (Experimentalwanne Gezamtshütz) program része lenne. A németek a motor hangja mellett a hőképét és a radarral észlelhetőségét is csökkenteni szerették volna az új páncélosaiknak. Nyolcvanas évek végén indult a program.
A kilencvenes évek közepére ebből lesz az NGP (Neue Gepanzerte Platform) program. Ha emlékeim nem csalnak ennek értelmében 2015-re kellett volna megszületni az új harckocsinak. Max tömeg 77 tonna, moduláris páncélzat, autótöltő, 2 fős legénység a testben, minimum Leo 2A4 mozgékonyság volt az elképzelés.
Az egyetlen ami egyenlőre megvalósult az egészből az a Puma, igaz az eredeti tervek szerint neki is 2009-re kellett volna gyártásba kerülnie.

EGS tech demo
D__foZeVAAIZ0TJ

XRJ8LMw.png

Az volt az elképzelés, hogy a meleg levegőt a kipufogó hangtompítóját megkerülve és a kipufogó gázokkal együtt a gép mögé és lefelé fújja ki.

D7xSnDJW4AETMsV

Ha ránézünk azt azért láthatjuk, hogy elég sok dolgot felhasználtak a modernebb Leopard 2 változatok megalkotásánál az EGS tapasztalataiból.
Köszönöm, szépen összeszedted. Láttam már képet a prototípusrol, de ennyire nem mélyedtem bele.