Hátul a kettő henger alakú kipufogó vég a részecske szűrő?Lehet, hogy vót má, de érdekes kép.
![]()

Hátul a kettő henger alakú kipufogó vég a részecske szűrő?Lehet, hogy vót má, de érdekes kép.
![]()

Hátul a kettő henger alakú kipufogó vég a részecske szűrő?![]()

Nem hinném hogy hangtompito... Egy közeledő harckocsinak nem a motorhangjat hallod hanem a lánc csörgeset...Szerintem hangtompító a kipufogóra, ritkán látni róla képet. Viszont a hőképet csúnyán növeli, mert az egész henger alaposan átmelegszik, így messziről világít a hőkamerák képén (feltételezem).
Majd megkérdezzük a német kollégákat, ha lesz rá lehetőségünk augusztusban a családi napon ....
Gondolom nekünk civileknek is lehet kérdezni....
Ha el nem törlik a mókát....
Fenntartásaim vannak. Ránézésre csak lassítani tudja az átmelegedést, de a hőt nem vezeti el. Ha dupla vagy tripla falú akkor is el kell vezetni a hőt.Sokkal onkább való ez arra,hogy a forró kipufogó gázokat lehűtse és így csökkentse az infraképet.
Fenntartásaim vannak. Ránézésre csak lassítani tudja az átmelegedést, de a hőt nem vezeti el. Ha dupla vagy tripla falú akkor is el kell vezetni a hőt.
A hőelvezetést általában a külső környezetbe lévő levegő forró kipufogó gázokhoz keverésével lehet elérni. Ilyen cuccoknál van egy rácsos vagy valamilyen terelőlemezekből áll nyílás, ahol a kipufogó gáz által mozgásba hozott levegő átáramlik, így a kiáramló nyílásokon már keveredve, a hőmérsékletet csökkentve lép ki. Ezen pont akkora és olyan a kiömlő nyílás, mint a bemeneti, máshol meg nem látni rajta a hűtőlevegőnek bemeneti nyílást.
Van még egy ok ami miatt nem gondolom, hogy hőelvezetés a célja. Pont a hűtőlevegő (a motor hűtőlevegője) útjában van, az annak felső és mellső részére áramlik, azt melegíti. Tehát, már önmagában a kipufogó gáz nélkül is melegszik a felülete, ami nem túl jó ómen.
De ahogy megismerjük az új tankunk, ezt is meg fogjuk tudni.
A motorba a levegő felülről(a motortér tetejéről)érkezik azokon a rácsokon levegő kiáramlás van amivel elvileg lehet hűteni a hengert.
De sokkal hidegebb mint a kipufogógáz.A test hátsó részén, a vízszintes rácsozaton áramlik ki az a levegő amit felülről beszív. Melegen áramlik ki, tehát a meleg hűtőlevegő pont erre a fém dobozra ömlik. Akkor pedig annak felületét felmelegíti szerintem, ami melegebb, mint a környezet, az meg csúnyán világít a hőkamerák képén.
De sokkal hidegebb mint a kipufogógáz.
Szerintem hangtompító a kipufogóra, ritkán látni róla képet. Viszont a hőképet csúnyán növeli, mert az egész henger alaposan átmelegszik, így messziről világít a hőkamerák képén (feltételezem).
Majd megkérdezzük a német kollégákat, ha lesz rá lehetőségünk augusztusban a családi napon ....
Gondolom nekünk civileknek is lehet kérdezni....
Ha el nem törlik a mókát....
Köszönöm, szépen összeszedted. Láttam már képet a prototípusrol, de ennyire nem mélyedtem bele.Jól gondolod, az. Elméletileg a német EGS (Experimentalwanne Gezamtshütz) program része lenne. A németek a motor hangja mellett a hőképét és a radarral észlelhetőségét is csökkenteni szerették volna az új páncélosaiknak. Nyolcvanas évek végén indult a program.
A kilencvenes évek közepére ebből lesz az NGP (Neue Gepanzerte Platform) program. Ha emlékeim nem csalnak ennek értelmében 2015-re kellett volna megszületni az új harckocsinak. Max tömeg 77 tonna, moduláris páncélzat, autótöltő, 2 fős legénység a testben, minimum Leo 2A4 mozgékonyság volt az elképzelés.
Az egyetlen ami egyenlőre megvalósult az egészből az a Puma, igaz az eredeti tervek szerint neki is 2009-re kellett volna gyártásba kerülnie.
EGS tech demo
![]()
![]()
Az volt az elképzelés, hogy a meleg levegőt a kipufogó hangtompítóját megkerülve és a kipufogó gázokkal együtt a gép mögé és lefelé fújja ki.
![]()
Ha ránézünk azt azért láthatjuk, hogy elég sok dolgot felhasználtak a modernebb Leopard 2 változatok megalkotásánál az EGS tapasztalataiból.
Én még nem lâttam ezt a fajta kipufogót Leokon. Valaki mâs?
Persze egy infraképpel többre mennénk.
Nagyon a lelkedbe tiprok, ha elmondom, hogy elvileg ezzel a Saab Barracuda álcázóval lettek rendelve a Leo A7+-jaink?


Nem. Nagyon reméltem, hogy ezután nem az utolsó ezresen fogunk spórolni.Nagyon a lelkedbe tiprok, ha elmondom, hogy elvileg ezzel a Saab Barracuda álcázóval lettek rendelve a Leo A7+-jaink?![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..