• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 933
53 501
113
Megbocsáss, de a munkagépeken is vannak előírva kötelező karbantartások üzemórára / km-re lebontva.
Ha a tulaj ezeket figyelmen kívül hagyja, és utána történik baj, akkor ki a hibás? Aki a gépet tervezte / építette? Ugye nem.



Persze, de a maszek megvárja az eloírt karbantartással azt, amíg 2-3x annyiba fáj, mintha eloírás szeruen karbantartana, mert o így spórol.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Szerintem - akár milyen furcsán is hangzik - , a súlycsökkentés volt a fő indok.
Egyszerűen, bárhol súlyt tudnak spórolni, azt máshol védelemre költhetik...
De ez csak tipp...


Lehetséges, de én valahogy nem tartom valószínűnek. Mennyit lehet megspórolni így, 100, vagy nagyon max. 200 kilót? Ha ez a dolog tényleg annyira a tartósság, üzembiztonság rovására menne, akkor ezt a plusztömeget simán bevállalták volna szerintem.


A titok a karbantartási szigorban lesz, szerintem, mert amíg a privát tulajdonban lévo munkagépeken akkor cserél a tulaj gorgot amikor akar, vagyis megvárja amíg megkotlik, és saját zsebbol cseréli, addig az állami tulajdonú harci szekéren a gyártó által eloírt uzemido után, esetleg a napi ellenorzés során felfedezett lógás esetén a muszaki szaki levesz egyet a polcról, és az adófizetok kontójára idoben kicseréli.
Ahogy írottam volt, föleg a Murphy mester torvényei hatályba lépésekor történt esetekre gondoltam, amikor minden fasza, és mégis beut a szarság.

Na nézzük akkor meg, mi a helyzet a többi tanknál.

M60, lassú "őskövület", 15000-es darabszámban gyártva:

M60_Patton_Tank_Fort_Lewis_Military_Museum.jpg


Itt úgy oldották meg, ahogyan te is tennéd.

Merkava (elvileg Mk 4), eléggé lomhácska ez is (és persze a korábbi külföldi típusok megoldásaiból is használták, amit csak tudtak):

merkava4_trophy3.jpg


A megoldás szintén az általad javasolt.


Chieftain (szintén idős cucc):

Chieftain-MBT.jpg


Megoldás szintén azonos.

Egyenesági leszármazottja, a Challenger 1 és 2:

challenger-1-main-battle-tank-united-kingdom_6.jpg


CqJqyCwWIAA-2FD.jpg



És akkor jöjjenek a talán kicsit újabb és nagyobb sebességű tankok:

M1 Abrams:

m1a1_details_417_of_435.jpg


Csak belül támaszt a görgő.

Type 10:


Kettő belül, egy kívül.

Type 99A:


Kettő kívül, kettő belül.

VT-4-nél ugyanez:


Leclerc-ről ennél jobb képet most nem találtam, de elvileg csak belül támaszt az összes görgő, mint az oroszoknál is:

191101-A-AR772-660.JPG


Szóval elvileg az újabb és gyorsabb tankoknál már nem nagyon használják az egy görgővel mindkét oldalon támasztós megoldást.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Lehetséges, de én valahogy nem tartom valószínűnek. Mennyit lehet megspórolni így, 100, vagy nagyon max. 200 kilót? Ha ez a dolog tényleg annyira a tartósság, üzembiztonság rovására menne, akkor ezt a plusztömeget simán bevállalták volna szerintem.




Na nézzük akkor meg, mi a helyzet a többi tanknál.

M60, lassú "őskövület", 15000-es darabszámban gyártva:

M60_Patton_Tank_Fort_Lewis_Military_Museum.jpg


Itt úgy oldották meg, ahogyan te is tennéd.

Merkava (elvileg Mk 4), eléggé lomhácska ez is (és persze a korábbi külföldi típusok megoldásaiból is használták, amit csak tudtak):

merkava4_trophy3.jpg


A megoldás szintén az általad javasolt.


Chieftain (szintén idős cucc):

Chieftain-MBT.jpg


Megoldás szintén azonos.

Egyenesági leszármazottja, a Challenger 1 és 2:

challenger-1-main-battle-tank-united-kingdom_6.jpg


CqJqyCwWIAA-2FD.jpg



És akkor jöjjenek a talán kicsit újabb és nagyobb sebességű tankok:

M1 Abrams:

m1a1_details_417_of_435.jpg


Csak belül támaszt a görgő.

Type 10:


Kettő belül, egy kívül.

Type 99A:


Kettő kívül, kettő belül.

VT-4-nél ugyanez:


Leclerc-ről ennél jobb képet most nem találtam, de elvileg csak belül támaszt az összes görgő, mint az oroszoknál is:

191101-A-AR772-660.JPG


Szóval elvileg az újabb és gyorsabb tankoknál már nem nagyon használják az egy görgővel mindkét oldalon támasztós megoldást.
Merkavát lomhácskának nevezni? Epic,
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 933
53 501
113
Lehetséges, de én valahogy nem tartom valószínűnek. Mennyit lehet megspórolni így, 100, vagy nagyon max. 200 kilót? Ha ez a dolog tényleg annyira a tartósság, üzembiztonság rovására menne, akkor ezt a plusztömeget simán bevállalták volna szerintem.




Na nézzük akkor meg, mi a helyzet a többi tanknál.

M60, lassú "őskövület", 15000-es darabszámban gyártva:

M60_Patton_Tank_Fort_Lewis_Military_Museum.jpg


Itt úgy oldották meg, ahogyan te is tennéd.

Merkava (elvileg Mk 4), eléggé lomhácska ez is (és persze a korábbi külföldi típusok megoldásaiból is használták, amit csak tudtak):

merkava4_trophy3.jpg


A megoldás szintén az általad javasolt.


Chieftain (szintén idős cucc):

Chieftain-MBT.jpg


Megoldás szintén azonos.

Egyenesági leszármazottja, a Challenger 1 és 2:

challenger-1-main-battle-tank-united-kingdom_6.jpg


CqJqyCwWIAA-2FD.jpg



És akkor jöjjenek a talán kicsit újabb és nagyobb sebességű tankok:

M1 Abrams:

m1a1_details_417_of_435.jpg


Csak belül támaszt a görgő.

Type 10:


Kettő belül, egy kívül.

Type 99A:


Kettő kívül, kettő belül.

VT-4-nél ugyanez:


Leclerc-ről ennél jobb képet most nem találtam, de elvileg csak belül támaszt az összes görgő, mint az oroszoknál is:

191101-A-AR772-660.JPG


Szóval elvileg az újabb és gyorsabb tankoknál már nem nagyon használják az egy görgővel mindkét oldalon támasztós megoldást.



Lehet ennyit fejlodott a csapágy technológia, az utóbbi 40 évben, az is lehet, hogy azért van több manapság ami csak belul támaszt, hogy Kevésbé akad bele bármi ha áthajt egy falon, tuskón, bármilyen akadályon, mert beljebb van, 200 oka lehet pro, és kontra, biztos letesztelték keresztbe, hosszába, és úgy ítélték a legjobbnak, ahogy gyártásba kuldték Végül.
 
W

Wilson

Guest
Orosz elemzés a norvég Leopard-k helyzetéről.

A múlt héten a norvég védelmi minisztérium FMA (Forsvarsmateriell) ügynöksége a Doffin közbeszerzési adatbázisában közleményt tett közzé az MBT piaci felülvizsgálatáról, hogy információkat szerezzen a beszállítókról, termékeik műszaki jellemzőiről, a technológiák érettségi szintjéről és elérhetőségéről a 9360-as projekt indoklásának előkészítéséhez

Leopard 2А4NO az északi dandár Telemark zászlóaljának 1. harckocsi csapatából © Forsvaret

A beszerzést piaci alapon tervezik. A program keretköltségét 12-15 milliárd NOK-r becsülik (a jelenlegi árfolyamon 1,2-1,5 milliárd USD).

Korábban, október 16-n a kormány új javaslatot terjesztett elő a fegyveres erők fejlesztésének hosszú távú tervére . A dokumentum szerint az MBT beszerzési tervét 2021-n be kell nyújtani jóváhagyásra a Stortinghoz,az új harckocsik fokozatos bevezetésével 2025-2030-között. Az elmúlt években a norvég hadsereg harckocsiflottájának megújításának állapota és kilátásai az összes fegyveres erő egyik legakutabb és legvitatottabb problémájává váltak. A norvég fegyveres erők harckocsi állományát a 52 db Leopard 2А4NO alkotja,, amelyet 1983-1985-n állítottak elő,és korábban a hollandiai fegyveres erőknél szolgáltak.




,és 2001-n kerültek Norvégiába A Norvég fegyveres erők jelenleg 46 egységgel rendelkeznek, ebből 39 az "Észak" gépesített dandár egységeiben található, hét a katonai bázisokon találhatók letárolva hatot pedig a többi harckocsi pótalkatrészeinek forrásaként használják.

A harckocsik norvégiai működésük során számos fejlesztésen mentek keresztül a 2015-n elindított 5050-s a Leopard 2 harckocsik korszerűsítése projekt keretében."Az első szakasz 2018 júniusi megvalósítását követően azonban a projektet annak gazdaságtalansága miatt hivatalosan lezárták.Amelyet az üzemeltetési költségek folyamatos növekedése, amely számos alrendszer pótalkatrész-hiánya miatt zártak le, amelyek közül a legkritikusabb OMS, lézeres távolságmérő volt.Ezenkívül komoly problémákat jelent az elektromos torony forgatóhajtásának javítása is, . A Krauss-Maffei Wegmann (KMW) vállalat beszüntette ezeknek a rendszereknek a gyártását, és az eredeti alkatrészek ismételt gyártása jelentősen megnöveli a költségeket és késlelteti a legegyszerűbb alkatrészek szállítását is..

Ebben a tekintetben a fegyveres erők hosszú távú fejlesztési tervével (2017-2034) összhangban Norvégia szárazföldi erőinek technikai újratervezésének részeként tervezték a Leopard 2A4NO MBT leszerelését , mivel kimerítették operatív erőforrásaikat és általában elavultak, nem feleltek meg a modern harc követelményeinek. Ezeket ugyanolyan osztályú új gépekkel kellett felváltani, ilyen hiányosságok nélkül.

De amikor a Honvédelmi Minisztérium bejelentette ennek a cserének a terveit, kiderült, hogy csak a 2025 utáni időszakra tervezik, elkezdeni kiválasztani az új MBT típusát és darabszámát .amikor a következő generációs MBT megjelenése a nyugati országokban várható. A meglévők MBT-k megvásárlását vagy bérlését pedig gazdaságilag hatástalannak tekintik. Ez azonnal keserű pártközi vitákat váltott ki a Stortingban. Szakértői becslések az új generációs harckocsik létrehozásának valós idejét 2035-2040-re teszik,miközben az 1980-as években gyártott Leopard 2A4NO harci készültségének és harci hatékonyságának fenntartására tett kísérletek már eddig is meghaladták az ésszerűség kereteit A vita feszültségének mértéke olyan szintre jutott, hogy még a kormánykoalíció egyik pártja is csatlakozott a döntés bírálatához

Végül a kormány meghátrált. 2020 májusában a Honvédelmi Minisztérium hivatalosan bejelentette, hogy tanulmányozza annak lehetőségét, hogy az új MBT-k beszerzésének kezdetét 2025-l 2021-e módosítsák. Az összeesküvés-elméletek hívei gyanakvóan várták, hogy nyílt pályázatot hirdetnek-e meg, vagy megpróbálják-e a modernizáció leple alatt a Leopard 2 modernebb verzióinak megvásárlásáról szóló döntést megvalósítani, hogy időt és pénzt spóroljanak meg. De a Honvédelmi Minisztérium nem kockáztatta meg ezt. Ha 2021 tavaszán a norvég kormány és a parlament jóváhagyja az FMA javaslatát a vásárlásról, akkor a megvalósítás részeként 2022 elején a résztvevők összehasonlító tesztjeinek teljes ciklusát el kell végezni, ideértve a téli teszteket is, amelyek eredményei alapján végleges döntés születik a megvásárolni kívánt harckocsik konkrét változatáról.

Nyilvánvaló, hogy a szóba jöhető típusok üzleti titkot képeznek, de még májusban a "témára" nagy rátekintéssel bíró emberek már elmondták , hogy a KMW- l származó német MBT Leopard 2A7V és a K2 Black Panther(Dél-koreai Hyundai Rotem) tekinthető a legesélyesebb jelölteknek.. A TV2 újságíróinak újabb friss szakértői felmérése megerősítette, hogy a jelöltek ugyanazok maradtak. Sem az amerikai Abrams , sem a francia Leclerc , sem az angol Challenger nem került be a jelöltek listájába .A Leopard 2A7V prototípusát először 2010-n mutatták be a a párizsi nemzetközi fegyverkiállításon,és mára már tömegesen gyártják, több országban szolgálatba állítják, és a világ katonai szakértői már felülről lefelé, minden lehetséges szögben kielemezték. Itt kell meg jegyezni, hogy a Norvégia számára létrehozott 5050 program(amelynek az első szakaszát végrehajtották) tartalmazott egy modernizációs csomagot


Bal oldalon - Leopard 2A7V, jobb oldalon - K2 Black Panther

amely program szinte megegyezik a Leopard 2A7V konfigurációjával kivéve az L55 ágyút , amelyet "túl erősnek" tekintettek egy túlnyomórészt erdős és hegyvidékkel rendelkező ország számára. Vagyis az A7V nyilvánvalóan alkalmas Norvégia számára. De ugyanakkor a védelem növelése érdekében tett lépések, további moduláris páncélok beépítését jelentette a harckocsiba, beleértve a jármű alját és tornyát is, e módosítás különböző változatai a harckocsi tömegének növekedéséhez vezetett, 62,5 tonnáról 67 tonnára. Ugyanakkor tankon jelenleg nincs APS. Igaz, a múlt év elején bejelentették,hogy
2022-g Németországban tervezik az izraeli Trophy telepítését a Leopard 2A7V tankokra. Az első 17, már integrált rendszerű harckocsit 2021-g kell leszállítani, és 2023-n az APS-l felszerelt Bundeswehr egység a NATO Szövetséges Erők VJTF (Very High Readiness Joint Task Force) részévé válik .

Korábban a KMW már tesztelte az izraeli APS-t Trophy és a Iron Fist -t a Leopard 2-n , párhuzamosan a Rheinmetall ADS (Active Defense System) nemzeti analógjával .A korábbi ügyfelek nem igényelték ezeket az aktív védelmi rendszereket


balra a Tophy indexképe az MBT Leopard 2-n, jobbra - Rheinmetall ADS aktív védelmi rendszer © Fotó: Rafael / Rheinmetall

Ezen körülmények kapcsán van némi esélye a K2 Black Panther MBT-k,amely sokkal könnyebb, mint a Leopard 2A7V - csak 55 tonna, ami összhangban van a norvégiai útfenntartási előírásokkal. Az automata töltő következtében a személyzet három főre csökkent.


Bilde © Hyundai Rotem
 
W

Wilson

Guest
Meg kell jegyezni, hogy ezt nem mindenki tekinti erénynek. A norvég tapasztalt harckocsizók szerint,így nehezebb lesz beásni / elfedni / karbantartani / megjavítani a harckocsit hiszen egy emberrel csökkent a harckocsi személyzete. Ráadásul ez a miniatűr és a kisebb termetű koreaiak számára normálisnak tartott belső tér az európaiak számára iszonyatosan szűknek tűnik. Ez az oka annak , hogy a K2PL lengyelországi változatában a Hyundai Rotem szakemberei meghosszabbították a a harckocsi testét,egy hónappal ezelőtt mutatták be az új módosítás tervezetét a lengyelországi Kielcében, az MSPO 28. katonai kiállításán .


Bal - K2, jobb - K2PL © Hyundai Rotem

Egyébként a K2 Black Panther még mindig egyértelműen a szürke ló kategória - kevesen dicsekedhetnek azzal, hogy látták a való életben, azzal pedig még kevesebben,hogy összehasonlíthatták,más harckocsikkal. Az amerikaiaknak erre már volt alkalmuk

Az amerikai NEA 2. gyalogos hadosztályának katonái ellenőrzik a koreai K2-t


© Az amerikai hadsereg fotói a 2. gyalogos hadosztálytól.

De papíron minden nagyon jól néz ki.A Norvégok elismerik ágyújának és automata töltőjének teljesítményét. Mindenkit vonz az a képessége, hogy megváltoztathatja a harckocsitest dőlését a félig aktív hidropneumatikus felfüggesztés miatt, ami jelentősen növeli a löveg függőleges tüzelési szögeit, vagy kompenzálja az oldalirányú dőlést, ha durva terepen halad.



 
W

Wilson

Guest
3.rész

A K2 harckocsi modern tűzvezető rendszerrel van felszerelve, amely képes redundáns tűzvezetésre. Vészhelyzet esetén automatikusan képes felismerni és nyomon követni a célpontokat az egység más gépeitől kommunikációs csatornákon keresztül kapott adatok felhasználásával. A Fekete párduc egyike azon kevés modern harckocsiknak, amelyek a NATO STANAG 4579 "barát vagy ellenség" azonosító rendszerrel vannak felszerelve (a francia Leclerc lett az első a 2000-s évek közepén .). A fegyver csövén található adó a lövész parancsára 38 GHz frekvenciájú kódolt jelet küld a cél felé. A válasz kézhezvétele után az OMS automatikusan azonosítja a célpontot "sajátként", és blokkolja a lövést. Visszajelzés hiányában a célpont ellenséges objektumnak minősül, és az OMS engedélyt ad a tűz megnyitására. Passzív védelemként az MBT K2 Black Panther moduláris kombinált páncélt alkalmaz, de típusát természetesen titok övezi. A nyugati fejlesztőknél az a követelmény, hogy a harckocsik tornyának ellen kell állnia a saját fegyveréből kilőtt lövedéknek. A vizsgálatok során a dél-koreai harckocsi teljesítette ezt a követelményt, amikor 120 mm-s APFSD APFSD páncéltörő lövedékekkel lőttek a tornyára és a torony ellenállt a lövedéknek.





ezt a passzív és dinamikus védelmet egészíti ki ,az elektronikus hadviselési komplexum, a Softkill amely két radarral és négy lézeres vevővel RWR (Radar figyelmeztető vevő) és LWR (lézeres figyelmeztető vevő) rendelkezik . Besugárzás esetén a rendszer automatikusan parancsot ad a zavaró bekapcsolására és / vagy füstgránátok lövésére VIRSS (vizuális és infravörös szűrőfüst) füstgránátok lövésére az esetleges támadás irányába.Amelyek a félrobbanásúkor füstfüggönyt képeznek, és elfedik a harckocsit az optikai, infravörös és radar tartományban.


K2 Black Panther Tank Soft-Kill APS: KÉK - lézeres figyelmeztető vevők; vörös - Radar figyelmeztető vevők; ZÖLD - VIRSS gránátvetők; FEHÉR - zavaró
 
W

Wilson

Guest
4.rész

Nem fáradok újra elismételni - a dél-koreai füstgránátok a legjobbak között vannak az egész világon:







Ezen kívül Dél-Korea kifejlesztette a saját APS Hardkill saját verzióját , egyszerűen KAPS (Koreai Aktív Védelmi Rendszer) néven . Eleinte megfontolták az orosz aréna (APS) megvásárlásának lehetőségét, később azonban meggondolták magunkat. És a DAPA védelmi beszerzési hatósága (Defense Acquisition Program Administration, 방위 사업 청 ) 2011 elejéig 36 millió dollárt különített el a saját APS (Védelmi Fejlesztési Ügynökség, 국방 과학 연구소 ) kutatás-fejlesztésére.

1478315_300.jpg


 
W

Wilson

Guest
5.rész

KAPS
egy központi processzorból, egy háromdimenziós kereső és nyomkövető radar két többpaneles blokkjából áll, a toronyon aktív fázisos tömbökkel, valamint két IR detektorból és két forgó 70 mm-s kétcsövű indítóból az oldalakon. A hordozórakéták kis mérete lehetővé teszi a motorok és hajtóműveik elrejtését a torony tetőpáncélja alatt.







Amint közeledő tárgyakat észlelnek, azonosítanak,és fenyegetés esetén feléjük irányítják az indítókat , és nagy repeszhatású rakétákat lőnek ki, amelyek a közeledő lövedék útjában felrobbanva volfrámgolyó felhőt alkotnak. Egy ilyen rendszer csak az RPG és az ATGM lőszerek ellen hatékony, a kinetikus lövedékekkel szemben nem. És nem lehet használni, ha gyalogság van a harckocsi közvetlen közelében van.




A hivatalos adatok szerint a KAZ KAPS 150 m távolságból észleli a támadó lőszert, a rendszer reakcióideje 0,2 és 0,3 s között változik, és az elhárító rakéta robbanása a harckocsitól 10-15 m távolságban következik be .

Az APS kifejlesztése során szokás szerint nem teljesítették a határidőt, de a késés nem volt jelentős, 2013-n beszámoltak az APS prototípus sikeres tesztjeiről. A rendszer finomhangolása érdekében sokszor megismételték őket, miután a Fekete Párduc MBT-t APS-t tesztelték az orosz RPG-7-l és a Metis ATGM-l is.


A KAZ KAPS tesztjei a K2 Fekete Párducon az RPG-7 gránátvető lövésével szemben

A koreai APS fő hátránya az,hogy a dél-koreai hadsereg még nem vásárolta meg és nem rendszeresítette, bár azt állítják, hogy ez csak a katonai költségvetési hiány miatt van. A rendszer egységenkénti ára 670 millió won (600 ezer dollár), és több mint 1000 modern harckocsijuk van.
Az alábbiakban bemutatjuk a KAZ KAPS tesztet a K2 MBT-n .


A norvég beszerzés kapcsán a K2 Black Panther esetleges problémáinak szempontjából az egyik fő problémát a (MTU Friedrichshafen) német vállalat motorjához használt német Renk váltó jelenti . Ha ilyen zsíros szerződésekről van szó, akkor nem zárható ki, hogy a német kormány cselekedni fog azzal,kapcsolatban hogy megtíltja a német gyártók termékeinek újrakivitelét. Hozzá kell tenni,hogy a Hyundai Rotem dolgozik ennek a problémának a megoldásán.

Nos, végül már csak egy apróság van hátra még pedig a harckocsik ára- egy dél-koreai hadsereg számára vásárolt K2 Black Panther harckocsi ára 85 milliárd won (7,5 millió USA dollár), a német Leopard 2A7V harckocsi ára a nemzetközi fegyverpiacon meghaladja a 10 millió dollárt.

Érdemes megjegyezni,hogy a COVID-19 járvány ellenére a dél-koreaiak szigorúan betartották a K9 szállítási ütemtervét

A Leopard 2A7V megrendelések nagy száma alapján amely igen csak leterheli KMW-t ez a norvégok szemében pluszt jelenthet.

De a német harckocsikra szabott működési rendszer és a korábbi norvég tapasztalat miatt továbbra is a Leopard-2 van előnyben, és a harci képességeket tekintve a Leopard 2-k kevés versenytársa van.

Például Lettországból érkeztek hírek a NATO multinacionális dandár, az eFP (továbbfejlesztett előretekintés) Iron Spear 2020/2 gyakorlatával kapcsolatban . Ennek egyik szakasza az Adazi gyakorlótéren zajló verseny volt, amelynek célja az MBT és a páncélos / gyalogsági harcjárművek legjobb személyzetének meghatározása. 12 ország 44 páncélozott járműve vett részt rajtuk - Nagy-Britannia, Németország, Dánia, Spanyolország, Olaszország, Kanada, Lettország, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Szlovákia és Franciaország.

Az első szakaszban IRON CUP trófeáért a kanadaiak LAV-6 és LAV-2 prérifarkasokkal versenyzett , az FV103 Spartannal és a brit Wariorral az angolok , a VCC-80 Dardoval az olaszok ASCOD Pizarroval a spanyolok a CV-9035-l a Hollandok, Dánia, Lettország és a CV-9030-l pedig a norvégok.

Az IRON SPEAR trófea második szakaszában részt vett a brit MBT Challenger 2 , a francia Leclerc , a lengyel PT-91 Twardy , az olasz lánctalpas Ariete és a kerekes Blindo Centauro , valamint a - német Leopard 2A6 , spanyol Leopard 2E , norvég Leopard 2A4...

 
W

Wilson

Guest
6.rész

A verseny programja egy körkörös "futamot" jelentett a természetes és mesterséges akadályok egymás utáni leküzdésével, valamint 500-2200 m távolságra lévő célpontokra történő tüzeléssel a tüzelés háromszituációs formában zajlott (egyenesen a menetirányból, a széltől mozgásban, valamint mozgásból hátulról érkező támadást tükrözve) és egy koaxiális gépfegyverből (helyből és mozgásban ) történő lövés . Minden versenyt kétszer rendeztek meg- nappal és éjszaka. A legénységeket a sebesség, a szakaszok áthaladásának ideje, a lövések pontossága, valamint a különféle bevezetések szerinti cselekvések alapján értékelték. A gyakorlat során elkövetett hibákért büntetőpontokat osztottak ki. A "Sever" dandár "Telemark" zászlóaljának harcjárműveinek legénysége mindkét kategóriában első helyezést ért el, amire a norvégok méltán lehetnek büszkék.






Iron Spear és Iron Cup díjak

Csak referenciaként - a gyalogsági harcjárművek közül Norvégia az első és az ötödik helyet foglalja el, a másodikat egy holland legénység, a harmadikat pedig Spanyolország szerezte meg.

A tankok esetében- az első öt helyet csak a leopárdok foglalták el, jelentősen megelőzve az angol Challengers, a lengyel PT-91 és a francia Leclercs legénységét. A második helyen a spanyol legénység, mindössze négy másodperccel maradt el a győztestől. Az olaszokat és a szlovákokat egyáltalán nem említik a végleges leírások. Ugyanakkor a Leopard 2 tankok összes verziójának legénysége ugyanazzal a problémával szembesült, amikor a hátrafelé történő tüzelési gyakorlatot végrehajtotta.





Békeidőben az MBT Leopard 2 fejlesztői nem javasolják a 120 mm-s lövegek elsütését a hátsó szögben, attól tartva, hogy az alváz sérül az első görgők miatt. A Vas Lándzsa 2020/2 versenyen ez a körülmény jelentősen korlátozta a Leopard 2 mobilitását minden nemzetnél, és megkövetelte, hogy 180 fokos fordulást hajtsanak végre, mielőtt ágyúval lőnek, majd vissza kellett mozogniuk. Ennek ellenére, még egy ilyen korlátozás mellett is, a Leopard 2 MBT legénységei mutatta be a legjobb teljesítményt.


Általánosságban elmondható, hogy bár a K2 Black Panther projektnek van néhány előnye, a norvég hadsereg számára a Leopard 2A7V megvásárlása lesz a legvalószínűbb.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Ahogy Kriss is írja, az APS rendszerek ára elég horror. Leginkább a radarérzékelők és a vezérlőrendszer drága.
A Trophy Heavy, ami az Abrams-okra került kb. 600 ezer dollár dettó, és ezzel az olcsóbb rendszerek közé tartozik...
A tank hússzor, az IFV tízszer, a 4x4-es APC másfélszer ennyi, a magyar vér meg megfizethetetlen.