• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 099
73 631
113
Canadian Leopard-2A4M MBT...

FI42SyOWQAEf-x9
 
W

Wilson

Guest
:):).....

15 plusz tonna? Nos, lássuk csak... 153.000 korona lesz. Köszönöm!.......

02

Norvégiában a közutakon 63 tonna a maximális súlyhatár. A Norvég Közúti Közlekedési Hatóság az új év elején négy éjszakán át két ellenőrzőpontot hozott létre az E6-os autópályán, Jessheimben és Minnesundban.

Bjørn Uno Rogneby felügyelő arról számolt be, hogy összesen 125 nehéz tehergépjárművet ellenőriztek. Az eredmény 41 vezetéstől való eltiltás és a különböző szabálysértések miatt kiszabott bírságok hosszú listája. Bjørn Rogneby nyilvánvalóan szándékosan egy igazán nagy halat tett a lista végére, amelyet a "hálójukkal" fogtak ki, és rekordfogást értek el:

- Egy német közúti szerelvény egy tankot vitt Wren táborába. Itt kiderült, hogy a pótkocsi körülbelül 15.000 kilogrammal többet nyomott a megengedettnél, és 153.000 NOK
(kb. 18.000 dollár - A.K.) bírságot kapott .Az is kiderült, hogy a szállítás illegális volt, mert a fuvarozó cégnek nem volt engedélye rá. A harckocsit szállító pótkocsit lecsatlakoztattàk és az út szélén leparkolták, majd egy másik szállító felvette és elszállította Rena-nak.


Vektgebyr på 153.000 kroner - og anmeldt for ulovlig kabotasje
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 766
35 963
113
Miért rúgnák ki? Nem állhat meg minden pocsolya előtt, hogy megnézze nem túl mély-e véletlenül a tanknak. :D
Inkább vicc volt...lásd a smájli....
Ott sincsenek ezer szám talonban a kiképzett harckocsizók, szóval nyilván nem rúgják ki.
Inkább csak jól letolják legfeljebb, meg a kollégái cikizik kicsit. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 356
77 028
113
:):).....

15 plusz tonna? Nos, lássuk csak... 153.000 korona lesz. Köszönöm!.......

02

Norvégiában a közutakon 63 tonna a maximális súlyhatár. A Norvég Közúti Közlekedési Hatóság az új év elején négy éjszakán át két ellenőrzőpontot hozott létre az E6-os autópályán, Jessheimben és Minnesundban.

Bjørn Uno Rogneby felügyelő arról számolt be, hogy összesen 125 nehéz tehergépjárművet ellenőriztek. Az eredmény 41 vezetéstől való eltiltás és a különböző szabálysértések miatt kiszabott bírságok hosszú listája. Bjørn Rogneby nyilvánvalóan szándékosan egy igazán nagy halat tett a lista végére, amelyet a "hálójukkal" fogtak ki, és rekordfogást értek el:

- Egy német közúti szerelvény egy tankot vitt Wren táborába. Itt kiderült, hogy a pótkocsi körülbelül 15.000 kilogrammal többet nyomott a megengedettnél, és 153.000 NOK
(kb. 18.000 dollár - A.K.) bírságot kapott .Az is kiderült, hogy a szállítás illegális volt, mert a fuvarozó cégnek nem volt engedélye rá. A harckocsit szállító pótkocsit lecsatlakoztattàk és az út szélén leparkolták, majd egy másik szállító felvette és elszállította Rena-nak.


Vektgebyr på 153.000 kroner - og anmeldt for ulovlig kabotasje
Valaki tudja meg nagyon gyorsan, hogy hány kg volt az ominózus pótkocsi tömege amit leparkoltattak.
 
W

Wilson

Guest
Csak a pórkocsi magában. Abból kiderül, hogy mennyi a Leopard tömege üresen.
Na most egy kicsit utána néztem ennek a norvég médiában, az esetnek nagy visszhangja volt ezért a hatóság pontosította az információkat, tehát a tesztelésre érkező 2 Leo2-t Kielből kompal vitték át Norvégiába a német fuvarozó egy olyan útszakaszon szállította a Leo2-t ami külföldi rendszámű járműveknél engedély köteles amivel nem rendelkezett, a 15 tonna túlsúlyt úgy hozta össze, hogy a fuvarozó 95 tonnás diszpozíciót kért, de az ellenörző ponton 102 tonnát mérték ami 7 tonnával több mint a 95 tonnás diszpozíció, 15 tonna túlsúlynak az az oka, hogy túllépték az vontató és a pótkocsi tömegének arányát....

Tehát úgy lehet megállapítani a Norvégiába szállított Leo üres tömegét, hogy a 102 tonnából levonjuk a jármű szerelvény súlyát, az ebben a topikban a "kihajózáskor" készült videóból könnyen meg lehet határozni a vontató pontos típusát, így gyerekjáték kiguglizni annak a súlyát már csak a pótkocsi pontos típusát kellene meghatározni, ha @Negan erre jár ő lehet ránézésre megmondja milyen típusú pótkocsi látható a képeken,hiszen ő nap mint nap kamionozik....
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 092
113
:):).....

15 plusz tonna? Nos, lássuk csak... 153.000 korona lesz. Köszönöm!.......

02

Norvégiában a közutakon 63 tonna a maximális súlyhatár. A Norvég Közúti Közlekedési Hatóság az új év elején négy éjszakán át két ellenőrzőpontot hozott létre az E6-os autópályán, Jessheimben és Minnesundban.

Bjørn Uno Rogneby felügyelő arról számolt be, hogy összesen 125 nehéz tehergépjárművet ellenőriztek. Az eredmény 41 vezetéstől való eltiltás és a különböző szabálysértések miatt kiszabott bírságok hosszú listája. Bjørn Rogneby nyilvánvalóan szándékosan egy igazán nagy halat tett a lista végére, amelyet a "hálójukkal" fogtak ki, és rekordfogást értek el:

- Egy német közúti szerelvény egy tankot vitt Wren táborába. Itt kiderült, hogy a pótkocsi körülbelül 15.000 kilogrammal többet nyomott a megengedettnél, és 153.000 NOK
(kb. 18.000 dollár - A.K.) bírságot kapott .Az is kiderült, hogy a szállítás illegális volt, mert a fuvarozó cégnek nem volt engedélye rá. A harckocsit szállító pótkocsit lecsatlakoztattàk és az út szélén leparkolták, majd egy másik szállító felvette és elszállította Rena-nak.


Vektgebyr på 153.000 kroner - og anmeldt for ulovlig kabotasje
A vontató egy Mercedes Actros SLT 8x4 vagy 8x6 rövidebb tengelytávval, a tréler pedig esélyesen a Nooteboom MCO szériájának a 7 tengelyes változata. Jó keresgélést a tömegek után. Megtenném, de aludnom kell.
 
W

Wilson

Guest
A vontató egy Mercedes Actros SLT 8x4 vagy 8x6 rövidebb tengelytávval, a tréler pedig esélyesen a Nooteboom MCO szériájának a 7 tengelyes változata. Jó keresgélést a tömegek után. Megtenném, de aludnom kell.
A pótkocsi szerintem egy. Nooteboom MANOOVR MPL-114-07 amelynek az üres tömege 27820 kg...

Nooteboom MANOOVR MPL-114-07(V)

 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 084
31 027
113
:):).....

15 plusz tonna? Nos, lássuk csak... 153.000 korona lesz. Köszönöm!.......

02

Norvégiában a közutakon 63 tonna a maximális súlyhatár. A Norvég Közúti Közlekedési Hatóság az új év elején négy éjszakán át két ellenőrzőpontot hozott létre az E6-os autópályán, Jessheimben és Minnesundban.

Bjørn Uno Rogneby felügyelő arról számolt be, hogy összesen 125 nehéz tehergépjárművet ellenőriztek. Az eredmény 41 vezetéstől való eltiltás és a különböző szabálysértések miatt kiszabott bírságok hosszú listája. Bjørn Rogneby nyilvánvalóan szándékosan egy igazán nagy halat tett a lista végére, amelyet a "hálójukkal" fogtak ki, és rekordfogást értek el:

- Egy német közúti szerelvény egy tankot vitt Wren táborába. Itt kiderült, hogy a pótkocsi körülbelül 15.000 kilogrammal többet nyomott a megengedettnél, és 153.000 NOK
(kb. 18.000 dollár - A.K.) bírságot kapott .Az is kiderült, hogy a szállítás illegális volt, mert a fuvarozó cégnek nem volt engedélye rá. A harckocsit szállító pótkocsit lecsatlakoztattàk és az út szélén leparkolták, majd egy másik szállító felvette és elszállította Rena-nak.


Vektgebyr på 153.000 kroner - og anmeldt for ulovlig kabotasje
Hát ez érdekes.Nem kértek rá útvonalengedélyt?Meglehetősen hihetetlen.
Lelombozlak,de ránézésre én sem tudom megmondani,hogy milyen márka,tipus,altipus.Skandináv vidéken 60 tonna a megengedett össztömeg,ami az engedélyezett utakon nem útvonalengedély köteles.Köznyelv svéd szerelvénynek hivja,25 méteres jószágok.Az felett útvonalengedély kell ott is.
Egyébb érdekesség történt,mig körbejártam a briteket?
 
W

Wilson

Guest
A pótkocsi szerintem egy. Nooteboom MANOOVR MPL-114-07 amelynek az üres tömege 27820 kg...

Nooteboom MANOOVR MPL-114-07(V)

A vontató vagy egy Mercedes Actros SLT 4165-s de szerintem egy újabb 4163-s a 4165-s önsúlya
13700 kg a 4163-l nem találtam az önsúlyra vonatkozó tömegadatokat, de szerintem nagy eltérés nincs a 4165 képest így ha a 102 tonnából levonom, a pótkocsi 27820 és a vontató 13700 kg önsúlyát az nekem 60 480 kg-ra jön ki.

Tehát az én becslésem szerint annak a norvég tesztelésre szállított üres LEO2A7-nek a tömege 60 tonna körül lehet +/- 2 tonna....
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 221
33 666
113
Inkább vicc volt...lásd a smájli....
Ott sincsenek ezer szám talonban a kiképzett harckocsizók, szóval nyilván nem rúgják ki.
Inkább csak jól letolják legfeljebb, meg a kollégái cikizik kicsit. :)
megosztott felelőség a vezető megy de a pk parancsa alapján tartja az irányt. ahogy az alegység pk is hibázhatott hogy olyan helyre küldte a hkt...(a saját gyakteret azért illene ismerni.)

A vezető kevésbé hibás.annyi hogy a takarítás mégis rá hárúl. cikizés ebből nem igen lessz szerintem. sokkal inkább egy sokáig emlegetett sztori ami inkább a jármű kimentéséről szólhatnak inkább... Igazából a hk nak semmi baja csak kicsit sáros lett.
 
S

speziale

Guest
A vontató vagy egy Mercedes Actros SLT 4165-s de szerintem egy újabb 4163-s a 4165-s önsúlya
13700 kg a 4163-l nem találtam az önsúlyra vonatkozó tömegadatokat, de szerintem nagy eltérés nincs a 4165 képest így ha a 102 tonnából levonom, a pótkocsi 27820 és a vontató 13700 kg önsúlyát az nekem 60 480 kg-ra jön ki.

Tehát az én becslésem szerint annak a norvég tesztelésre szállított üres LEO2A7-nek a tömege 60 tonna körül lehet +/- 2 tonna....
Úgy tudom hogy a norvég tenderen 62,5 tonna kitétel szerepel a súlyra
 
  • Tetszik
Reactions: dudi