Akkor még 1x: A példám lényege pont az, hogy a Renk sem folyamatosan gyártja az MTU 873-hoz való sebességváltókat, mert nem célja a készlethalmozás, az ugyanis üzleti szempontból nem hasznos (ie.: "áll benne a pénz"). Ha jön holnap Hans a KMW-től Güntherhez, hogy neki van egy tenderen benyújtani kívánt ajánlata 48 Leopard 2A7-hez, és kell (majd) neki 48 darab váltó, akkor Hans és Günther leül az asztalhoz, és egyeztetnek, hogy mikorra tudja Günther legyártani a kívánt mennyiségű és típusú sebességváltókat, amennyiben a megrendelés realizálódik. Hans ezt még eljátsza Kohnnal az MTU-nál, Jürgennel a Rheinmetall-nál, aztán sorban az összes érintett beszállítóval. Mikor mindegyikkel végzett, szépen összegzi a szállítási időpontokat, és ez alapján fogja az ajánlatát benyújtani a tenderre szállítási időpont terén. Ha a tendert megnyerte, akkor a szerződés aláírása előtt még egyszer végigtelefonálja Günthert, Kohnt, Jürgent és a többieket, hogy srácok, örüljetek, pénz áll a házhoz, kell a 48 darab adott alkatrész, tudjátok-e vállalni a korábban megbeszélt szállítási időpontot. Ha mindenkitől pozitív választ kap Hans, akkor a szerződésben is az a szállítási dátum fog szerepelni, amit az ajánlatba írtak.
Ha valaki azt mondja, hogy sajnálom Hans, de a múlt héten futott be egy megrendelés Francotól, így sajnos téged most hátrább kell soroljalak, a korábbi ajánlatomhoz képest csak 9 hónappal később tudom leszállítani az alkatrészt, akkor Hans kénytelen lesz a szerződésbe már egy későbbi időpontot beírni, ami miatt persze a megrendelő majd meg fogja próbálni az árat lejjebb nyomni...
Egy harckocsi nem olyan, mint egy Nissan Juke, hogy bemész a legközelebbi kereskedésbe, majd flegmán odaveted a kereskedőnek, hogy itt van a szatyorban hét misi Nokiás dobozokban, a hétvégére akarok az asszonynak egy kis meglepit, hogy jobban doromboljon az ágyban. Ha piros nincs hátul a placcon, akkor jó lesz a kék is, csak fehér ne legyen, mert azt utálja...