M1 Abrams (USA)

Én csak érintőlegesen értek motorokhoz (hogy tudjak dinamikai számításhoz új mozdonytípust felvenni), de megkönnyeztem néhány helyen amit összehordott a nagytudású. A röhögéstől.



Ami miatt benéztem a topic-ba:

UPSBFeI.jpg

Amikor az M1A2 Abrams és a T-80U között méretezésre nincsen radikális különbség, akkor miért lenne ekkora aránytalanság a T-72-es, és az Abrams között ?

2C6ds7f.jpg

DTbgKpw.jpg

P7QbzAr.jpg

uJL5rfF.jpg
 
Amikor az M1A2 Abrams és a T-80U között méretezésre nincsen radikális különbség, akkor miért lenne ekkora aránytalanság a T-72-es, és az Abrams között ?

2C6ds7f.jpg

DTbgKpw.jpg

P7QbzAr.jpg

uJL5rfF.jpg

Mondjuk a fél méterrel rövidebb teknő, a 20 centivel alacsonyabb magasság, meg a harmad akkora térfogatú torony igen jelentős súlymegtakarítás.... Nem radikális a különbség, de önmagában 10+ tonnákat számít. (Gondolj bele, hogy 1 köbméter acél 7850 kg)
T-90 mérete a Leo2-höz és az M1-hez képest:
d81f937a48d705c95447e9a575d08b38.png
 
Mondjuk a fél méterrel rövidebb teknő, a 20 centivel alacsonyabb magasság, meg a harmad akkora térfogatú torony igen jelentős súlymegtakarítás.... Nem radikális a különbség, de önmagában 10+ tonnákat számít. (Gondolj bele, hogy 1 köbméter acél 7850 kg)
T-90 mérete a Leo2-höz és az M1-hez képest:
d81f937a48d705c95447e9a575d08b38.png

Mintha lenne olyan képem is, amin iraki T-72-est és amerikai tulajú M1A2-est állítottak egymás mellé, csak elő kell keresnem.

Amúgy az amerikai és egy tetszőleges orosz modell között a következőképp látom a korlátozott "hasonlóságot", és a tényleges különbségeket:

A T-xx és az M1A1 / A2 Abrams a sofőr búvónyílásáig azonos magasságúak, mert mindkettőben fekszik a sofőr. A különbséget az 1 méterrel hosszabb motortér, meg a komplett torony jelentik. Az orosz harckocsikban a motor az keresztben, a nyugati harckocsikban meg hosszában van kialakítva.

fktfLSL.jpg

uWwjMXB.jpg
 
Mintha lenne olyan képem is, amin iraki T-72-est és amerikai tulajú M1A2-est állítottak egymás mellé, csak elő kell keresnem.

Amúgy az amerikai és egy tetszőleges orosz modell között a következőképp látom a korlátozott "hasonlóságot", és a tényleges különbségeket:

A T-xx és az M1A1 / A2 Abrams a sofőr búvónyílásáig azonos magasságúak, mert mindkettőben fekszik a sofőr. A különbséget az 1 méterrel hosszabb motortér, meg a komplett torony jelentik. Az orosz harckocsikban a motor az keresztben, a nyugati harckocsikban meg hosszában van kialakítva.
És amivel a torony nagyobb, abban arányában jóval kevesebb acél van.
 
Oké, de vagy 3x akkora. A "toronyputtony" kevéssé páncélozott mint a személyzetet befogadó rész.

Az M1-esetén azért sokkal jobban páncélozott az a rész is, mint pl. a Leopárd esetén, ahol tényleg csak két bádoglemez van.
Az M1 torony oldala NERA-s. Ezt a kép jobb felső sarkában látod.


c13e362492bcb6f0b20489f4a5961d9b.jpg


A Leopárdhoz képesti plusz páncélzat ezen a képen elég jól látszik:
60ff1e62b19cfb77672930f454868271.jpg


Itt pedig az M1A1 tornyának a tömege:
1c35241784e341cdb03d9fa0cacd4345.jpg