Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 163
15 831
113
Na ez a nem semmi lehetőség!

http://www.portfolio.hu/unios_forrasok/kfi/itt_az_ujabb_vilagraszolo_magyar_sikertortenet.1.205214.html


@tarzaan de hát tudod a választ akkor ? 0% körön belül részhez képest a 30% -lék. Ajánlom figyelmedbe a NAGYSAKKTÁBLÁ-s topicot , itt 1-2-3 éven belül hábórú lesz, itt csak 2 lehetőség van.
Velem vagy ellenem ? Ez a kérdés egyszerű mint az 1x1.

Sosem lehet ennyire leegyszerűsíteni a dolgokat.
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 966
10
38
Pedig ez így megy , Mátyás király is ennyire leegyszerüsitette a dolgot, történelem, történelem, azért van hogy tanuljunk belőle, nem a mesék miatt.
Egy erős és stabil ország alapja a belügyi stabilitás és az egy irány követése vagy elfgoadása.
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 966
10
38
http://www.vg.hu/velemeny/interju/negyedevel-is-olcsobb-lehet-a-sajat-gyartasu-vasuti-kocsi-a-vasaroltnal-437841
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 966
10
38
A Magyar haderő fejlesztésében volt:
http://mno.hu/belfold/aki-idot-nyer-eletet-nyer-1257644
<b>" Szabó István jelezte, egy magyar fejlesztésű és magyar gyártású berendezésről van szó, a kétszázmillió forint értékű eszközt egy bérleti konstrukció keretében használja a Honvédkórház."</b>
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 966
10
38
Tudom hogy nem ipar, de gazdasági terület szerzés.

Az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. és a MOL Csoport tagja, a Slovnaft a.s. 2014. november 19-én közös, nem kötelező érvényű ajánlatot tett a Slovenské Elektrárne a.s. 66%-os, az ENEL SpA. tulajdonában lévő részvénycsomagjának.
<b>A Slovenské Elektrárne 5739 MW beépített erőművi kapacitással rendelkezik, amellyel a szlovák villamos energia igény mintegy 80%-át biztosítja.
</b>
<b><i>Mindezen felül a Slovenské Elektrárne tulajdonában van két épülő 470 MW-os atomerőművi blokk is.</i></b>

megvásárlására.http://www.mvm.hu/hu/hirek/SitePages/newsDetails.aspx?NewsID=509
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 112
82 837
113
Tudom hogy nem ipar, de gazdasági terület szerzés.

Az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. és a MOL Csoport tagja, a Slovnaft a.s. 2014. november 19-én közös, nem kötelező érvényű ajánlatot tett a Slovenské Elektrárne a.s. 66%-os, az ENEL SpA. tulajdonában lévő részvénycsomagjának.
<b>A Slovenské Elektrárne 5739 MW beépített erőművi kapacitással rendelkezik, amellyel a szlovák villamos energia igény mintegy 80%-át biztosítja.
</b>
<b><i>Mindezen felül a Slovenské Elektrárne tulajdonában van két épülő 470 MW-os atomerőművi blokk is.</i></b>

megvásárlására.http://www.mvm.hu/hu/hirek/SitePages/newsDetails.aspx?NewsID=509

Ez érdekes hír. A cseh ČEZ és kínai cégek is érdeklodnek a SE iránt. Az ENEL mivel nincs semmilyen tapaszatalata atomeromuvek építése teruletén a leheto legrosszab dontés volt a cég privatizálásakor....
 

exsorkatona

Active Member
2014. szeptember 18.
120
158
43
Tudom hogy nem ipar, de gazdasági terület szerzés.

Az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. és a MOL Csoport tagja, a Slovnaft a.s. 2014. november 19-én közös, nem kötelező érvényű ajánlatot tett a Slovenské Elektrárne a.s. 66%-os, az ENEL SpA. tulajdonában lévő részvénycsomagjának.
<b>A Slovenské Elektrárne 5739 MW beépített erőművi kapacitással rendelkezik, amellyel a szlovák villamos energia igény mintegy 80%-át biztosítja.
</b>
<b><i>Mindezen felül a Slovenské Elektrárne tulajdonában van két épülő 470 MW-os atomerőművi blokk is.</i></b>

megvásárlására.http://www.mvm.hu/hu/hirek/SitePages/newsDetails.aspx?NewsID=509

Igen, a Szlovák Villamosművek eladásának híre már elég régen felvetődött, sőt az esetleges magyar cégek általi ajánlattétel lehetősége is.

Egyesek szerint orosz érdekek húzódnak meg a magyar ajánlat mögött, mert még így együtt (MVM-MOL) is túl nagy falat lenne a magyar cégeknek ez a bevásárlás. (Viszont a szlovákok szerint a magyarok megbízhatók, nem játszák át orosz kézre a céget.)

Mindenesetre az biztos, ha megszerzik, akkor a térség legnagyobb áram előállítója esetleg exportőre magyar cégcsoport lesz.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 279
68 304
113
Hm, ha a Mol eladja az Ina részt az oroszoknak (esetleg forintért nem dollár) akkor talán nem is lenne olyan nagy falat.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 112
82 837
113
Én egy kicsit esélyesebbnek tartoma cseheket a mohi atomeromu miatt(a 3 és .4. blokk épít. 2 -3 év a késés)

http://ujszo.com/online/gazdasag/2014/11/19/a-cez-megvenne-az-enel-reszesedeset-a-szlovak-villamos-muvekben

http://www.bumm.sk/gazdasag/2014/11/20/a-magyarok-felvasarolnak-a-szlovak-elektromos-muveket
 

drako

New Member
2014. november 22.
6
0
1
sziasztok ! Molni : Ahhoz képest az Ikaruszok még mindig gurulnak, elég jó kis buszok voltak,nem kell őket leszólni,mert amire tervezték őket bőven túl tejesítették.
Nem tudom, hogy miért hiszik azt egyesek, hogy csak az Ikarus buszok képesek 20 évig gurulni... jelen pillanatban is az ikarusz 260 a legjobb busz a bkv-nál, sokkal könnyebb , meg egyszerübb vezetni mint a citaro merciket, meg a volvokat, nem beszélbe arról, hogy valamikor a merci, meg volvo mérnőkei itt tanultak az ikarusznál, buszt hogyan kell gyártani.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 054
18 761
113
sziasztok ! Molni : Ahhoz képest az Ikaruszok még mindig gurulnak, elég jó kis buszok voltak,nem kell őket leszólni,mert amire tervezték őket bőven túl tejesítették.
Nem tudom, hogy miért hiszik azt egyesek, hogy csak az Ikarus buszok képesek 20 évig gurulni... jelen pillanatban is az ikarusz 260 a legjobb busz a bkv-nál, sokkal könnyebb , meg egyszerübb vezetni mint a citaro merciket, meg a volvokat, nem beszélbe arról, hogy valamikor a merci, meg volvo mérnőkei itt tanultak az ikarusznál, buszt hogyan kell gyártani.

Minden relatív.
A mostani buszok már talán más technológiát képviselnek.
Viszont emlékszem , egykoron meg akartuk Ikarussal hódítani Kanadát.
Vittünk egy rakás, nagyon mívesen összerakott buszt ki.
Azt gondoltuk, megfelel a nyugati normáknak a minősége.
Hát, nem az összerakással volt gond, meg nem is a kényelemmel.
Inkább a felhasznált, jó szocialista minőséget képviselő alapanyagokkal.
Kb., fél év után már ette a korrózió a buszokat.
Na, Kanada nem is rendelt belőlük egyet sem, ha jól emlékszem.
A kivitteket meg hazahozták, mert még azokra sem tartottak igényt.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 054
18 761
113
Na ez az...

http://kanadavilaga.com/2013/03/03/multidezo-a-torontoi-ikarus-busz-galeria/
 

drako

New Member
2014. november 22.
6
0
1
az egyik ismerösöm oroszországban járt , és amikor meghallotta egy orosz ,hogy Magyar éltette a Magyarokat ,hogy az ikarusz milyen hárásov, beinditották, és egy félévig folyamatosan ment megállás nélkül, mert ha megállt volna megfagyott volna benne a gázolaj.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 054
18 761
113
"Szergej specialist" közölte egy fiatalember, az oroszországi gyakorlatra menő légvédelmisekkel, valamikor a 80-as években.
Történt ugyanis, hogy a kiutazó légrakosok egyik vagonjának ablaka nem volt lehúzható.
Próbálták, majd jött az orosz segítség.
Egy Orosz vasutas, aki specialista Szergej néven mutatkozott be, kalapáccsal kivágta az ablakot.
Majd büszkén konstatálta, hogy ,megoldotta a problémát. :)
 

drako

New Member
2014. november 22.
6
0
1
igen az ruszkik praktikusan , és gyorsan megoldották a dolgokat, 5 perc alatt vezényszora leugrottak a tankokkal a vonat szerelvényről, amig a mienk 3 orán át lepakolták a harckocsikat, a Magyar ipar nem tud, tudna termelni annyit amennyit az oroszok megvennének, holott az europai unionak , csak piac vagyunk...