Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
A múltkor még azt írták, hogy Budapest-Bécs-Pozsony-Brno-Varsó aminek lenne is értelme, legalább Bécs felé normális lenne a vasúti közlekedés, ott óriási a forgalom, de hogy Varsó felé az utasszám nem fogja elérni a Debrecen-Mátészalka vonalét sem az biztos.
Két éve is már ez volt az irány. Bécs, mint egy lehetséges irány valóban szóba került a futottak még kategóriában, de jelenleg esélyesebben mint két irányból is kiépíthető/elérhető célként van jelen.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 961
26 980
113
A múltkor még azt írták, hogy Budapest-Bécs-Pozsony-Brno-Varsó aminek lenne is értelme, legalább Bécs felé normális lenne a vasúti közlekedés, ott óriási a forgalom, de hogy Varsó felé az utasszám nem fogja elérni a Debrecen-Mátészalka vonalét sem az biztos.
Elvileg úgy fogják elvileg elviszik Győr fele.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 848
91 306
113
Az ipar visszatért a válság előtti szintre.
ipar1-443796.jpg


 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 033
10 067
113
160km/h fölött fizikailag el kell választani a pályát a környezetétől, csak a földterületek megszerzése elvinné az eddig épített összes stadion árát és még egy kis extrát.
Az 1-es vonal karbantartása is olyan teher amit nehezen bír a vasút, hála a tengelyterheléssel rendszeresen csaló fejlett, ökotudatos nyugati cégek laposra kopott kerekű szarjainak.
És az EU szerint túl sok pénzt szedünk be tőlük, rontva a versenyképességet...

Nem véletlenül olyanra tervezik az egy szem gyorsvasútat amilyenre (Budapestről megindul délre át a hegyeken, 5-ös vonal mentén fel Komárom felé, majd "bal" kanyarral Győr és onnan kifele a határon).
Sőt, nincsen szinbeni keresztezés sem, mint egy autópálya, csak az ívek jóval nagyobbak. Végig kerítés. Itt a szomszéd szobában (most persze hogy home office van ez nem igaz) rajzolgatják a nagy sebességűt, ki is vannak bukva a politikusokra :), mindegyik akar megállót a városánál.
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 102
3 816
113
Sőt, nincsen szinbeni keresztezés sem, mint egy autópálya, csak az ívek jóval nagyobbak. Végig kerítés. Itt a szomszéd szobában (most persze hogy home office van ez nem igaz) rajzolgatják a nagy sebességűt, ki is vannak bukva a politikusokra :), mindegyik akar megállót a városánál.
Én úgy tudom, csak Győrben lesz megálló.
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 822
2 536
113
Baszki! Ha ez megvalósul akkor az összes többi vonalat bezárhatják, mert ez minden pénzt el fog vinni karbantartásra!! Hitelből fogunk majd pályafelügyeletet végezni rajta?? És a forgalmi utasítást megint kidobhatjuk az ablakon. Vagy oda külön kezelési utasítás lesz?? Videóinspekció? Ááá, nem is igen rugózok rajta, mert csak felbaszom magam és ma még pálinkát se merek inni, mert félek, hogy estére belázasodok!
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag 1711

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 915
73 328
113
Átadták Biatorbágyon a Ford új logisztikai központját...

Az újonnan alapított biatorbágyi központ a Ford első Gyors Regionális Alkatrész Központja Európában, amely jelenleg 55 ember számára biztosít munkalehetőséget.

A Ford most átadott regionális alkatrészközpontja 15 közép-kelet-európai országot szolgál ki, a 10 ezer négyzetméteres modern raktárközpont a cég mintegy 3 milliárd forintos beruházásával jött létre.

Szijjártó Péter kitért arra is, hogy Magyarország és az Amerikai Egyesült Államok gazdasági kapcsolatainak még szorosabbra fűzése történik. Hozzátette: 1700 amerikai vállalat több mint 100 ezer magyar embernek ad munkát, és az idén év elején 8 százalékos növekedést mértek a magyar-amerikai kereskedelmi forgalomban. A Ford 624 magasan képzett, fiatal magyar mérnököt és közgazdászt foglalkoztat és egyre növekvő magyarországi beszállítói hálózattal rendelkezik, jelenleg több mint 40 vállalat (69 ezer munkavállaló) gyárt és szállít részegységeket a Ford üzemei számára.
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 562
11 136
113
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 927
19 173
113
Elég jó!

Anno jelentkezett hozzám egy (ex?)alkalmazottjuk, aki botrányos volt... A felvételi feladat megoldásba a 77 szellemi tulajdonának tűnő kóddarabok voltak bemásolva (de amúgy is szörnyű volt a megoldása). Élből elutasítottuk, és töröltük amit küldött. Örülhet, hogy a 77-et nem értesítettük... Én legalábbis nem, a tulajt értesítettem, hogy tegyen belátása szerint, nem akartam jobban belefolyni.

Nekem mindig ez a durva eset jut róluk eszembe (ami a 77-et sem szándékom, sem véleményem szerint nem minősíti). Kiváló példa amikor a kód copy-pastelését emlegetem egy előadáson a fiatal kis süldőknek, hogy nem jó rászokni, mert galiba is lehet belőle.