F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 825
2 651
113
14354938_10154512908598669_6644138966278189480_n.jpg
14433197_10154512905913669_5833814812030308656_n.jpg
14344782_10154494582493669_5938691578555878395_n.jpg
14368654_10154494582483669_7308202101368380495_n.jpg
14322789_10154483231658669_8605058151472321974_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Phoenix

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 787
86 009
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
Az YF-17 koncepció bukásának a fő oka mi volt anno? A hajtómű azonosságga az F-15-tel (minimum core szinten) és egyhajtóművesség miatt olcsóbbnak tűnt, mint a YF-17? Volt ezen kívül bármi komolyabb ellenvetés koncepciós szinten? Mert a gép kb. az jenki MiG-29-esnek tűnik nekem.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Az YF-17 koncepció bukásának a fő oka mi volt anno? A hajtómű azonosságga az F-15-tel (minimum core szinten) és egyhajtóművesség miatt olcsóbbnak tűnt, mint a YF-17? Volt ezen kívül bármi komolyabb ellenvetés koncepciós szinten? Mert a gép kb. az jenki MiG-29-esnek tűnik nekem.
Szerintem a legfőbb ok az F-16 volt, és annak egyhajtóműves kialakítása miatt valószínűleg nemcsak a repülési/harcászati lehetőségei, hanem a kettő közti árkülönbség is is.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem a legfőbb ok az F-16 volt, és annak egyhajtóműves kialakítása miatt valószínűleg nemcsak a repülési/harcászati lehetőségei, hanem a kettő közti árkülönbség is is.
Persze, hogy az F-16 volt, mert az YF-16 ellen repült. A kérdés az, hogy a fő hajtómű tényezőn kívül mi indokolhatta még a bukását.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 851
67 348
113
A gép számos paraméterben jobb volt, mint az YF-16, de a légierőnek az YF-16-os "tömörsége" kompaktsága volt a nyerő és az, hogy a hajtóműve már használatban volt Az F-15-ösön, még ha épp a gyermekbetegségekkel teli időszakát élte is.
Az YF-17-es YJ-101-es hajtóműve új dizájn volt, emellett rögtön két hajtóműről beszélhetünk, amivel szemben lehettek bizalmatlanok a döntnökök, már csak az ár aspektusából is.
Az YF-17-es Cobra volt az első olyan USAF pilóták által repült gép, ami utánégető használata nélkül, vízszintes repülésben átlépte a hangsebességet.
Azonban a hatótávolsága kisebb volt az YF-16-osnál, míg az ára valamivel több. Ez részint azért is volt, mert az YJ-101-es nem volt igazi turbofan hajtómű, hanem csak amolyan "leaky turbojet" (0.25-ös kétáramúság) ami a sebességhez jó volt, de a fogyasztás terén elmaradt a konkurens gép F100-asától. Ez az YJ-101 a GE15-ös hajtóműből lett kifejlesztve, ami a B-1-es bombázók F101-es hajtóműveinek kicsinyített változata oly módon, hogy annak core részét skálázták le és alakították két forgórészes 0.25-ös kétáramúságú tíz fokozatú kompresszoros hajtóművé.

A P-530, majd P-600 koncepciók eredetileg akkor születtek, mikor az USAF javában koncepcionálta azt, amiből az F-15A megszületett. 1971-re, mikor a Northrop már nem utasította el a fly by wire vezérlés ötletét a P-600-asnál (az 530-as idején még ódzkodtak annak komplexitásától és hibalehetőségétől), a légierő attól tartott, hogy egy második gép kifejlesztetése és megrendelése túl sok forrást vonna el az épp egyre-másra dráguló Eagle program finanaszírozásától.
Ne feledjük, az F-15-nél is felmerült az FbW kontrol lehetősége, de ekkorra már nagyon elvitte volna a fejlesztést a rendszer bevezetése.
Azonban a Northrop abban bízott, hogy az F-5 külföldi sikerét meglovagolva az igazi megrendelők a külföldiek lesznek, akiknek az F-104 Starfighter utánra kell valami modernebb.
Ezzel szemben a külföldi potenciális vásárlók ódzkodtak egy olyan gép megvételétől, ami nincs előzetesen használatban az USAF-nál vagy akár a Navy-nél.
Így nem lett a P-530-asból semmi.

Ezzel szemben a hetvenes évek első felére már az is világos volt, hogy az F-15A Eagle olyan drága lesz, hogy képtelenség lesz az összes felmerülő alakulathoz biztosítani belőlük, így kell valami, ami bizonyos szemszögből ugyanazt tudja, csak olcsóbb.
Ekkor indult a Light Weight Fighter program, amire a Northrop a P-600-ason alapuló YF-17-es Cobra-val indult.
Itt az FbW vezérlés mellett az is különbség volt, hogy a P-530-asnál egy ideig meglévő szívócsatornát szabályzó félkúp központi testet elhagyták, de az LWF-követelmény Mach 2.0-t végül 1.95-tel így is sikerült teljesíteni.

Bárhogy is alakult a dolog, a fent említett problémák miatt, végül az USAF és tradiícionális külföldi cimboráik az YF-16 mellett tették le voksukat.
Az YF-17 pár évvel később a tengerek felett talált magára, de kígyóból átvedlett rovarrá...
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Hogy tudják megoldani a fékezőhorgos leszállást autópályán? A Finn F18-as esetén. (Talán kikötik a fékező kábeleket a két oldalon lévő szalagkorlát cölöpökhöz?;)).:eek:
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 957
10 846
113
Összeütközött két amerikai Hornet

"A tengerészgyalogság együléses vadászbombázói november 9-én kiképzőrepülés közben csapódtak egymásnak San Diego közelében..."

"A tengerészgyalogság légi részlege egy általuk az idén nyáron kiadott közlemény szerint egyébként elég nagy gondban van, hiszen a kiképzőrepülések normális menetéhez szükségesnek ítélt 171 darab Hornet helyett a jelzett időpontban különböző okok miatt csak 85 volt repülésre fogható állapotban. A helyzet pedig azóta nyilván nem változott jelentősen..."


Ha jól számolom, akkor ez kevesebb, mint 50%-os bevethetőségi állapot.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 980
18 085
113
Atya ég. Most olvasom, hogy Kuvaitnak fegyverzet nélkül 10mrd USD-be fáj 40 Hornet. Vagyis 400 millió/db.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 400
52 179
113
Atya ég. Most olvasom, hogy Kuvaitnak fegyverzet nélkül 10mrd USD-be fáj 40 Hornet. Vagyis 400 millió/db.
Ott valamit vagy elírtak, vagy a világ legszemtelenebb védelmi pénz szedése, mikor a nagy és erős "megvédi" a kicsit és gyengét... Szerintem ez inkább el lesz írva, bár nekem a 10 milliárd osztva 40 el az "csak" 250 millió per darab, nem 400. Az is pofátlanul sok.