M
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ok, bár kép nem volt ott, azért felejthettem el.
A Kővári Laci mesélte mindig ezt a törzs alatti infrakivetőt, amikor 1988-ban Lacházán megnézett közelről egy MLD-t.
Ez addig igaz, amíg infracsapda van benn, ha dipól, addig nem.PKVP-23-as a neve, és 12db 50mm-es infracsapdát tartalmaz, amit az általa hordozott külső üzemanyag tartály leoldása után lehet alkalmazni.
Más fotót sajnos nem találtam róla.
Tipikus szovjet mérnöki ötlet, mivel mire légiharcban az infracsapda alkalmazása válik szükségessé, addigra úgyis dobják a póttartályt.
A szovjet tűzvédelmi szakember? Az sose sír. Én sírtam majdnem, amikor 2005-ben Monyinóban jártam és égett a múzeum egy része. Nejlon köpenyes múzeológus bácsik mentették a pergamen papírokat a lángokból, amíg a beöltözött tűzoltók unottan álldogáltak és a telefonjukat nyomkodták. Pedig akkoriban még nem is volt annyi okosteló mint most.Ez addig igaz, amíg infracsapda van benn, ha dipól, addig nem.
De amúgy tényleg zseniális húzás.
Bár lehet, hogy egy tűzvédelmi szakember besírna, hogy sokszáz fokon égő cucc van betárazva egy kerozin tartály felett.
Szó sem volt szovjetről és akkoriról.A szovjet tűzvédelmi szakember? Az sose sír. Én sírtam majdnem, amikor 2005-ben Monyinóban jártam és égett a múzeum egy része. Nejlon köpenyes múzeológus bácsik mentették a pergamen papírokat a lángokból, amíg a beöltözött tűzoltók unottan álldogáltak és a telefonjukat nyomkodták. Pedig akkoriban még nem is volt annyi okosteló mint most.
.Bár lehet, hogy egy tűzvédelmi szakember besírna, hogy sokszáz fokon égő cucc van betárazva egy kerozin tartály felett.
.A szovjet tűzvédelmi szakember? Az sose sír. Én sírtam majdnem, amikor 2005-ben Monyinóban jártam és égett a múzeum egy része. Nejlon köpenyes múzeológus bácsik mentették a pergamen papírokat a lángokból, amíg a beöltözött tűzoltók unottan álldogáltak és a telefonjukat nyomkodták. Pedig akkoriban még nem is volt annyi okosteló mint most.
Igen, Tu-154-el utaztunk. Azóta amúgy már nekem is feltűnt, hogy az oroszoknál rengeteg a tűz. Sokszor csak a horizonton van egy füstoszlop, de a youtube videókon is feltűnik..
.
....a csoportunk több tagja, én is, felajánlottuk, hogy segitünk a tárgyak kicipelésében, mentésében önkéntesként, de nem kértek belőle. Valami 1000 út utazási iroda szervezte, ha jól emlékszem, Tu-154-gyel utaztunk, Moszkvai városnézés, Buran a Gorkij parkban.... Jó kis út volt.
.Igen, Tu-154-el utaztunk. Azóta amúgy már nekem is feltűnt, hogy az oroszoknál rengeteg a tűz. Sokszor csak a horizonton van egy füstoszlop, de a youtube videókon is feltűnik.
Offtopik, de ez volt a hazaút a 154-essel:
Még egy offtopik, de csak neked, ugyanerről a MAKSz-2005 útról:.
.
Múlik ez a rohadt idő.... olyan emlék most, mintha tegnap lett volna, közben lassan már 17 éve.... A MiG-21I Analognál valahogy a Kővári Laci mellé csapódtam, és együtt nézegettük, hogy hogy is van akkor ennek a szárnya a Tu-144-hez képest. Meg emlékszem, a Laci hümmögve nézegette a (régi) Szu-35 protot alulról az első futóműaknánál, majd elégedetten megállapitotta, hogy "ebben már a nyugati irány felé haladnak a blokkok elhelyezésével" (ő tudja, pontosan mit értett ezalatt)
Bocsánat, nem vagyok nagy repszaktértő, de tudtommal a MiG-23 gyártástechnikailag is kudarc volt az alacsony élettartam miatt. Ezen a modernizáció nem segített, segíthetett. Ráadásul a manuális szárnynyilazás változtatás is leterhelte a pilótát, aki kvázi 3-4 repülőgépet kellett megtanulnia vezetni, mert annyira változtak a reptulajdonságok. Másik probléma, hogy éppen a változtatható szárnyszerekez miatt, egyszerűen alacsonyabb volt a "G" határ a repülőgépnél, mint egy fix szárnynál.
.
.
Jól tudom, hogy a MiG-23MLD korszerűsitésbe 1982-ben, tehát az izraeli háborús tapasztalatok alapján kezdtek?
Itt esetleg felmerülhet a kérdés, nem tudom, ti hogy látjátok, de nem lett volna jobb a 23MLD-be tett időt és energiát inkább a 29-es fejlesztésének gyorsabb, komplettebb befejezésére forditani?
Szóval a kérdésed szerintem forditva is feltehető....!
Nahát. Én ugyanezt tudtam, csak más nézőpontból. Megcsinálták a 29est, de az utolsó 23as belét tették bele.Nem.
1977 és 1982 között dolgozták ki a “MiG-23MLA” változatot amit a frontlégierő elvetett, újonnan ekkor már csak MiG-29-eseket vett át.
A fenti javasolt "MiG-23MLA" változatból jött létre az ezres nagyjavítási (№ 21-1000DU) bulletin, amely a már meglévő MiG-23ML gépeket "MiG-23MLA" szintre emelte MiG-23MLD (D - átépített) jelzéssel, nagyjavítások alkalmával.
Ugyan tényleg 1982-85 között zajlottak az átépítések, de nem volt közük a 82-es konfliktushoz.
Az MLD nagyjából a MiG-29-es rendszereit és fegyverét kapta meg a MiG-23-as vázban.
Erre mondta a frontlégierő hogy újonnan kizárt, csak nagyjavításként pont @kelepisti érvelése mentén.
Nahát. Én ugyanezt tudtam, csak más nézőpontból. Megcsinálták a 29est, de az utolsó 23as belét tették bele.
Régen túllépte minden üzemeltető a 23-as család naptári és óraszám üzemidejét is, a MiG-29 9.12/.13-nál is igaz ez.Bocsánat, nem vagyok nagy repszaktértő, de tudtommal a MiG-23 gyártástechnikailag is kudarc volt az alacsony élettartam miatt. Ezen a modernizáció nem segített, segíthetett. Ráadásul a manuális szárnynyilazás változtatás is leterhelte a pilótát, aki kvázi 3-4 repülőgépet kellett megtanulnia vezetni, mert annyira változtak a reptulajdonságok. Másik probléma, hogy éppen a változtatható szárnyszerekez miatt, egyszerűen alacsonyabb volt a "G" határ a repülőgépnél, mint egy fix szárnynál.
Sajnos sokan nagyon alaptalanul nyilvánítanak véleményt a gépről.Ezt én is így látom. Nagyon elbaszott egy gép volt az egész MIG-23/27 széria...
És sokkal kisebb axiális gyorsulás és emelkedő képesség is, kisebb hatótáv is.Az más kérdés, hogy 10+ év megfeszített munkájával kihoztak belőle egy közepes tudású gépet.
Most képzeljük el, hogy hagyják az egész varriaszárnyat a picsába és felrakna rá egy hagyományos szárnyat, úgy, mint a Mirage F1-nél.
Vagy egy tonnával könnyebb lett volna a gép és több üzemanyag is fért volna bele. Sokkal nagyobb élettartalom, olcsóbb előállítás és karbantartás mellet,
E helyet:
Lett volna mondjuk ez:
Sokkal sikeresebb lett volna az egész repülőgép!
Egész más lett volna idehaza is a MiG-23-as megítélése, ha nem egy, eleve szerencsétlen gyártási szériából származó MiG-23MF századunk lett volna, hanem mondjuk két-három századból álló, eleve kiforrottabb MiG-23ML ezred, amit - ki tudja? - talán a PG-ben, saját magyar munkával felhoztunk volna az MLD szintjére valamikor 1984-1986 körül.Régen túllépte minden üzemeltető a 23-as család naptári és óraszám üzemidejét is, a MiG-29 9.12/.13-nál is igaz ez.
A 3-4 repülőgép vezetése pont igaz ennyi erővel minden variaszárnyas gépre is.
Csak azért, mert az automatika állítja a szárnyat, attól a viselkedése a gépnek nem ugyanaz.
Sajnos sokan nagyon alaptalanul nyilvánítanak véleményt a gépről.
És sokkal kisebb axiális gyorsulás és emelkedő képesség is, kisebb hatótáv is.
A variaszárny iszonyatos mértékű légellenállás optimalizációt tesz lehetővé főleg a hangsebesség közeli tartományban.
A 23-as tragédiája, hogy hamar jött a 29 9.12 úgy, hogy az MLD potenciálját komolyan elgáncsolta, cserébe egy "félkész" 29-est gyártottak az MLD helyett kb. azonos avionikai csomaggal, a sisakcélzót leszámítva úgy, hogy a 29-es hatótávolsága nem érte el a 23MF-ét sem tudtommal, nemhogy az ML/MLD-ét.
A 23-nál nagyon vékony jég az és egyéni ízlés, hogy a variaszárnyat ki és miért preferálja és a fenti rajz alapján annak elhagyása esetén mennyi a pozitívum és mennyi a negatívum.
A Red Eagles 23-as csapásmérő (!) változata ellen repülve is pislogtak egyes pilóták, hogy az milyen vízszintes gyorsulásra volt képes. BVR-ban nem hátrány ez ám...