Megdöbbentően alacsony ez ahhoz képest, hogy az F-16A-val elrepültek alacsonyan Osirakba majd magasan haza.Gyors matek, Szu-22M3 8xAB-500kg + 2xR60
felszállósúly 19'735kg itt már póttartály nem függeszthető
kifogyasztható üzemanyag: 4900l -> 4020kg
földi üzem 20kg/perc, legyen 5perc -> 100kg
leszállás 35kg/perc, legyen 5perc -> 175kg
emelkedés 2000m-re katapultáláshoz: 120kg
navigációs tartalék (7%): 280kg
átlagos tüzelőanyag fogyasztás 200m magasságban repülve: 5.41kg/km
útvonalrepülésre rendelkezésre álló üzemanyag mennyiség: 4020kg - 100kg - 175kg - 120kg - 280kg = 3345kg
repülési távolság: 3345kg / 5.41kg/km = 620km
ami úgy 310km valós akció rádiusz...
... vagyis Taszárról Olaszba már nem ér oda nyóc bombával.

Gyors matek, Szu-22M3 8xAB-500kg + 2xR60
felszállósúly 19'735kg itt már póttartály nem függeszthető
kifogyasztható üzemanyag: 4900l -> 4020kg
földi üzem 20kg/perc, legyen 5perc -> 100kg
leszállás 35kg/perc, legyen 5perc -> 175kg
emelkedés 2000m-re katapultáláshoz: 120kg
navigációs tartalék (7%): 280kg
átlagos tüzelőanyag fogyasztás 200m magasságban repülve: 5.41kg/km
útvonalrepülésre rendelkezésre álló üzemanyag mennyiség: 4020kg - 100kg - 175kg - 120kg - 280kg = 3345kg
repülési távolság: 3345kg / 5.41kg/km = 620km
ami úgy 310km valós akció rádiusz...
... vagyis Taszárról Olaszba már nem ér oda nyóc bombával.

Volt ezzel kapcsolatban egy legenda, hogy az országhatár közelében több autóutat is alkalmassá tettek repülőgépek le- és felszállására, mert a célponttól visszafelé repülve már nem érték volna el a kiinduló bázisaikat. Aztán a legtöbb útszakaszról kiderítették, hogy mégsem ezért lettek úgy kialakítva.
A lengyel Szu-22-eseknél eleve úgy számoltak, hogy csak pótossal van használható hatósugár (előtte a Szu-20-at (Szu-17M? exportváltozat) és a Szu-7-et is üzemeltették, azoknak még siralmasabb volt a hatótávjuk, gondolom még a német-német határig sem tudtak volna elrepülni pótos nélkül, bombaterheléssel és vissza.
Mondjuk a "vissza" már eleve optimista feltételezés volt egy VSZ-NATO balhé esetén, valahol azt olvastam, hogy a szovjet oldalon a tervezők gépenként átlag 2 bevetéssel számoltak.
4 tonna bombával?Megdöbbentően alacsony ez ahhoz képest, hogy az F-16A-val elrepültek alacsonyan Osirakba majd magasan haza.
 
	Itt a teljes rádiózás leirata.
 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	Megint egy kis múltidézés. MiG-23MLD R-73-as rakétákkal kesziben:

Oldal kb közepe.
Ezeket fejtsd már ki légyszives pontosabban.
Miben tudott kevesebbet a MiG-29-es?
Miben nyomta le az MLD a 29-est?
Valahogy próbáljunk meg összefüggésekben elemezni.
Volt szerencsém két olyan szovjet MiG-23MLD pilótával is beszélni, aki repülte a 9.13-ast is, szóval vannak szubjektív, pilóta összevetések is, de érdekelne, hogy te mit hasonlítasz össze és mivel.
Melyik paraméterben? Mert a gépek FM-vel megmutattam nem túl rég, hogy a MiG-29 9.12 minden hírneve ellenére két R-60-nakl kevesebbet tudott kicsivel magas szubszonikusban, mint az F-16A Block 1-15.
Ez azt jelentené, hogy a 23 MLD lenyomta a 29-est....?
Na ezt most nem igazán értem. Te mondtad, hogy az MLD tudta azt, amit az F-16A.
Én meg mondtam, hogy FM szerint a turn ratje jobb az F-16A-nak azonos konfigban.
Most akkor hol veszett el a mondanivaló...?
https://forum.htka.hu/threads/general-dynamics-lockheed-martin-f-16-falcon.133/page-61#post-637994
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..
