Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ritka gagyi lett az új betűtípus és szám az oldalán. Már láttam ezt néhány újabban átadott Jak-130 és Su-30 gépen is. Hogy nem lehet már egy szabványt használni?
A szovjet haditengerészet(?) MiG-29-ese, 9.12-es változat. Az előterében arcra mintha Timu Apakidze álldogálna, aki később a Kuznyecovra települt 279 KIAP, hajófedélzeti alakulat Szu-33-as hajózóinak parancsnoka volt és egy ilyen típussal lelte halálát egy repülőnapon.
Pedig voltak itt is képek már. Pl., ha jól emlékszem, a 120. ezred is tengerészeti volt, sima 9.12-es gépekkel.Igen, lehet, csak személy szerint én nem tudtam, hogy a haditengerészet repülőerőinek MiG-29-ese is volt. MiG-31-ese még most is van, meg sok más egyéb. Azt se tudtam, hogy Timur Apakidze repült 29-esen, persze ezt a kép alapján se lehet biztosra mondani, hiszen lehet, hogy csak előtte állt a fotó kedvéért.
Ahogy simán lefotózhatták már vezérőrnagyként egy L-39-es előterében is.
Igen, lehet, csak személy szerint én nem tudtam, hogy a haditengerészet repülőerőinek MiG-29-ese is volt. MiG-31-ese még most is van, meg sok más egyéb. Azt se tudtam, hogy Timur Apakidze repült 29-esen, persze ezt a kép alapján se lehet biztosra mondani, hiszen lehet, hogy csak előtte állt a fotó kedvéért.
Ahogy simán lefotózhatták már vezérőrnagyként egy L-39-es előterében is.
Sziasztok!
Pár gondolat az Orosz Légierő MiG-29-eseinek jelenéről és jövőjéről.
Ha egy mondatba szeretnénk összefoglalni, akkor az mondhatjuk, hogy: az Orosz Légierőben a MiG-29-es típusnak nem sok jelene maradt, legalábbis az aktív alakulatoknál. A Szovjetunió felbomlása után az Orosz Frontlégierő még nyolc aktív vadászrepülő ezredet állított fel, a megörökölt szovjet MiG-29-es állományból. Ez az erő tizenhat-hét év alatt, 2009-re három alakulatra olvadt. A nyugati, a déli és a távol kelti katonai körzetekben maradt egy-egy MiG-29-est repülő alakulat. Ezek közül kettő a típus 9.13-as változatát, egy pedig az sikertelen algériai üzletből visszamaradt MiG-29SMT 9.19 verziót repülte.
Az orosz Déli Katonai Körzet Millerovo repülőterén egy régi MiG-29 9.13-as gurul 2013-ban:
Az orosz Távol-keleti Katonai Körzet Domna repülőterén egy MiG-29 9.13-as 2012-ben. Az alakulat korábban közel húsz évig a korai MiG-29 9.12-es változatott repülte, míg több katasztrófa és baleset után ki nem vonták a korai változatott.
Végül az orosz Nyugati Katonai Körzet MiG-29SMT 9.19-ese Kuszk repülőterén tavaly.
Az orosz Légierő az elmúlt hat évben (2013-2018), eredetileg India számára kifejlesztett Su-30MKI kétüléses vadászbombázó orosz változatával, a Szu-30SzM típussal teljesen leváltotta a MiG-29-es típust, a háromezred mind a hat repülőszázadában. Így Oroszország területén nem maradt a légierőnek aktív MiG-29-essel repülő alakulata!
A légierőnek egyetlen egy aktív MiG-29-essel repülő aktív század maradt, de nem Oroszországban, hanem a dél kaukázusi térségben, Örményországban. A kilencvenes évek közepén, a Hegyi-Karabahi háború lezárulta után Oroszország vállalta, hogy biztosítja Örményország légvédelmét. Ezt eleinte MiG-23P elfogó vadászokkal oldották meg, majd a az önálló Orosz Légvédelem felszámolása után, a kilencvenes évek végén az Orosz Légierő MiG-29 9.13-asi érkeztek Örményországba. Az itt települő utolsó aktív MiG-29-es századot, várhatóan az elkövetkezendő két évben fogja leváltatni szintén a Szu-30SzM típus.
Orosz MiG-29 9.13-as vadászrepülőgép Örményországban, Jerevánhoz közeli repülőéren 2015-ben:
Hogy mi maradt még? A légierő és állami teszt repülőtereken, valamint a gyári teszt gépeken felül nem sok minden. Mindössze, három kiképző század és egy bemutató csoport repüli jelenleg Oroszországban a MiG-29-es típust.
Az Észak-kaukázusi Kusovszkaja repülőterén települ körülbelül nyolc-kilenc kétüléses MiG-29UB, amin típus átképzést hajtottak eddig végre. Ezeket Jak-130-as kétüléses gyakorló repülőgép fogja leváltatni. (A repülőtérnek vannak magyar vonatkozásai is, sok magyar pilóta kapott itt kiképzést a Hidegháború alatt)
A Kusovszkajai MiG-29UB-k bemutatóznak Krasznodár felett 2018-ban:
A szintén magyar történettel is rendelkező Asztrahán repülőterén, a légvédelmi kiképző központban települ jelenleg két MiG-29-es repülőszázad. (Ezzel ez a kiképző központ a legnagyobb MiG-29-est használó orosz alakulat) Az egyik század a régi 9.13-as változatot használja, bár tavaly repült még egyetlen egy darab 9.12A export verziójú példány is itt. Míg a kiképző központ másik repülőszázada a MiG-29SMT 9.19R verziót használja, amiket nemrég a gyárban maradt repülőgépsárkányokból és alkatrészekből legózták össze számukra..
Második szériás MiG-29SMT 9.19R a sivatagi Asztrahán repülőterén 2018-ban:
Ezen kívül, a Kubinkai repülőtéren állomásozik a Fecskék bemutató csoport, ami napjainkban még a MiG-29 9.13-as néhány példányát alkalmazza:
És hogy mit hozhat a jövő a MiG-29-es vadász repülőgépnek az Orosz Légierőben? A régi 9.12 és 9.13-as verziók napjai a kiképző alakulatoknál is meg vannak számlálva. Sok példányuk végezte kiképzésicélanyagként:
Az algériai sikertelen exportból visszamaradt MiG-29SMT 9.19-esek, nagyrésze jelenleg a Kurszki repülőtéren várja sorsuk jobbra fordulását. Korábban voltak olyan álmok/dezinformációk, hogy egy újonnan felállítandó ezred kapja meg azokat, de ez már a krími megszállás és a nyugati gazdasági szankciók előtt is csekély realitású volt. Nincs nyoma, hogy ezek a repülőgépek élettartam növelő nagyjavításra kerülnének, ami nélkül a lassú enyészet vár rájuk a reptér sarkában. Talán egy Szíriai export lehet, ami új lehetőséget nyújthat számukra.
Sokszor merült fel pletyka, vagy nem hivatalos szellőztetések szintjén, 37 darab új MiG-35-ös megvásárlása. Ezekre a repülőgépekre - figyelembe véve a fenti szervezeti kialakítást – egyszerűen nincs szüksége az Orosz Légierőnek. Gyakran a technológia kiforratlanságára hivatkoznak, de ezzel párhuzamosan nincs is olyan aktív orosz repülő alakulat, ahova az új MiG-35-ösök kerülhetnének! Jelenleg mindössze 5-6 darab MiG-35-ös gyártásáról, és az Orosz Légierő számára szállításáról cikkeznek, amiket a Kubinkai bemutató alakulat kapna meg, hogy az reklámozhassa külföldön a típust, valamint elmondhassák, hogy hadrendbe állította az Orosz Légierő is.
Megjegyzés: a hozzászólás az Orosz Légierő MiG-29-es alakulatainak jelenlegi szervezetét mutatta be. Nem szól az Orosz Északi-flotta 100. repülőezredéről, ahol 18 darab MiG-29KR, valamint kiképző gépek repülnek.
Sic Transit Gloria Mundi.Sziasztok!
Pár gondolat az Orosz Légierő MiG-29-eseinek jelenéről és jövőjéről.
Ha egy mondatba szeretnénk összefoglalni, akkor az mondhatjuk, hogy: az Orosz Légierőben a MiG-29-es típusnak nem sok jelene maradt, legalábbis az aktív alakulatoknál. A Szovjetunió felbomlása után az Orosz Frontlégierő még nyolc aktív vadászrepülő ezredet állított fel, a megörökölt szovjet MiG-29-es állományból. Ez az erő tizenhat-hét év alatt, 2009-re három alakulatra olvadt. A nyugati, a déli és a távol kelti katonai körzetekben maradt egy-egy MiG-29-est repülő alakulat. Ezek közül kettő a típus 9.13-as változatát, egy pedig az sikertelen algériai üzletből visszamaradt MiG-29SMT 9.19 verziót repülte.
Az orosz Déli Katonai Körzet Millerovo repülőterén egy régi MiG-29 9.13-as gurul 2013-ban:
Az orosz Távol-keleti Katonai Körzet Domna repülőterén egy MiG-29 9.13-as 2012-ben. Az alakulat korábban közel húsz évig a korai MiG-29 9.12-es változatott repülte, míg több katasztrófa és baleset után ki nem vonták a korai változatott.
Végül az orosz Nyugati Katonai Körzet MiG-29SMT 9.19-ese Kuszk repülőterén tavaly.
Az orosz Légierő az elmúlt hat évben (2013-2018), eredetileg India számára kifejlesztett Su-30MKI kétüléses vadászbombázó orosz változatával, a Szu-30SzM típussal teljesen leváltotta a MiG-29-es típust, a háromezred mind a hat repülőszázadában. Így Oroszország területén nem maradt a légierőnek aktív MiG-29-essel repülő alakulata!
A légierőnek egyetlen egy aktív MiG-29-essel repülő aktív század maradt, de nem Oroszországban, hanem a dél kaukázusi térségben, Örményországban. A kilencvenes évek közepén, a Hegyi-Karabahi háború lezárulta után Oroszország vállalta, hogy biztosítja Örményország légvédelmét. Ezt eleinte MiG-23P elfogó vadászokkal oldották meg, majd a az önálló Orosz Légvédelem felszámolása után, a kilencvenes évek végén az Orosz Légierő MiG-29 9.13-asi érkeztek Örményországba. Az itt települő utolsó aktív MiG-29-es századot, várhatóan az elkövetkezendő két évben fogja leváltatni szintén a Szu-30SzM típus.
Orosz MiG-29 9.13-as vadászrepülőgép Örményországban, Jerevánhoz közeli repülőéren 2015-ben:
Hogy mi maradt még? A légierő és állami teszt repülőtereken, valamint a gyári teszt gépeken felül nem sok minden. Mindössze, három kiképző század és egy bemutató csoport repüli jelenleg Oroszországban a MiG-29-es típust.
Az Észak-kaukázusi Kusovszkaja repülőterén települ körülbelül nyolc-kilenc kétüléses MiG-29UB, amin típus átképzést hajtottak eddig végre. Ezeket Jak-130-as kétüléses gyakorló repülőgép fogja leváltatni. (A repülőtérnek vannak magyar vonatkozásai is, sok magyar pilóta kapott itt kiképzést a Hidegháború alatt)
A Kusovszkajai MiG-29UB-k bemutatóznak Krasznodár felett 2018-ban:
A szintén magyar történettel is rendelkező Asztrahán repülőterén, a légvédelmi kiképző központban települ jelenleg két MiG-29-es repülőszázad. (Ezzel ez a kiképző központ a legnagyobb MiG-29-est használó orosz alakulat) Az egyik század a régi 9.13-as változatot használja, bár tavaly repült még egyetlen egy darab 9.12A export verziójú példány is itt. Míg a kiképző központ másik repülőszázada a MiG-29SMT 9.19R verziót használja, amiket nemrég a gyárban maradt repülőgépsárkányokból és alkatrészekből legózták össze számukra..
Második szériás MiG-29SMT 9.19R a sivatagi Asztrahán repülőterén 2018-ban:
Ezen kívül, a Kubinkai repülőtéren állomásozik a Fecskék bemutató csoport, ami napjainkban még a MiG-29 9.13-as néhány példányát alkalmazza:
És hogy mit hozhat a jövő a MiG-29-es vadász repülőgépnek az Orosz Légierőben? A régi 9.12 és 9.13-as verziók napjai a kiképző alakulatoknál is meg vannak számlálva. Sok példányuk végezte kiképzésicélanyagként:
Az algériai sikertelen exportból visszamaradt MiG-29SMT 9.19-esek, nagyrésze jelenleg a Kurszki repülőtéren várja sorsuk jobbra fordulását. Korábban voltak olyan álmok/dezinformációk, hogy egy újonnan felállítandó ezred kapja meg azokat, de ez már a krími megszállás és a nyugati gazdasági szankciók előtt is csekély realitású volt. Nincs nyoma, hogy ezek a repülőgépek élettartam növelő nagyjavításra kerülnének, ami nélkül a lassú enyészet vár rájuk a reptér sarkában. Talán egy Szíriai export lehet, ami új lehetőséget nyújthat számukra.
Sokszor merült fel pletyka, vagy nem hivatalos szellőztetések szintjén, 37 darab új MiG-35-ös megvásárlása. Ezekre a repülőgépekre - figyelembe véve a fenti szervezeti kialakítást – egyszerűen nincs szüksége az Orosz Légierőnek. Gyakran a technológia kiforratlanságára hivatkoznak, de ezzel párhuzamosan nincs is olyan aktív orosz repülő alakulat, ahova az új MiG-35-ösök kerülhetnének! Jelenleg mindössze 5-6 darab MiG-35-ös gyártásáról, és az Orosz Légierő számára szállításáról cikkeznek, amiket a Kubinkai bemutató alakulat kapna meg, hogy az reklámozhassa külföldön a típust, valamint elmondhassák, hogy hadrendbe állította az Orosz Légierő is.
Megjegyzés: a hozzászólás az Orosz Légierő MiG-29-es alakulatainak jelenlegi szervezetét mutatta be. Nem szól az Orosz Északi-flotta 100. repülőezredéről, ahol 18 darab MiG-29KR, valamint kiképző gépek repülnek.
Nagyon jó összefoglaló. Nemrég pont azon gondolkodtam, hogy hova kerülnének a MiG-35-ösök. Így elég egyértelmű a válasz. Ha jól emlékszem volt hír arról is hogy az örmény 29-esek helyét is Szu-30 veszi majd át és ezzel valóban kifutnak.Sziasztok!
Pár gondolat az Orosz Légierő MiG-29-eseinek jelenéről és jövőjéről.
Ha egy mondatba szeretnénk összefoglalni, akkor az mondhatjuk, hogy: az Orosz Légierőben a MiG-29-es típusnak nem sok jelene maradt, legalábbis az aktív alakulatoknál. A Szovjetunió felbomlása után az Orosz Frontlégierő még nyolc aktív vadászrepülő ezredet állított fel, a megörökölt szovjet MiG-29-es állományból. Ez az erő tizenhat-hét év alatt, 2009-re három alakulatra olvadt. A nyugati, a déli és a távol kelti katonai körzetekben maradt egy-egy MiG-29-est repülő alakulat. Ezek közül kettő a típus 9.13-as változatát, egy pedig az sikertelen algériai üzletből visszamaradt MiG-29SMT 9.19 verziót repülte.
Az orosz Déli Katonai Körzet Millerovo repülőterén egy régi MiG-29 9.13-as gurul 2013-ban:
Az orosz Távol-keleti Katonai Körzet Domna repülőterén egy MiG-29 9.13-as 2012-ben. Az alakulat korábban közel húsz évig a korai MiG-29 9.12-es változatott repülte, míg több katasztrófa és baleset után ki nem vonták a korai változatott.
Végül az orosz Nyugati Katonai Körzet MiG-29SMT 9.19-ese Kuszk repülőterén tavaly.
Az orosz Légierő az elmúlt hat évben (2013-2018), eredetileg India számára kifejlesztett Su-30MKI kétüléses vadászbombázó orosz változatával, a Szu-30SzM típussal teljesen leváltotta a MiG-29-es típust, a háromezred mind a hat repülőszázadában. Így Oroszország területén nem maradt a légierőnek aktív MiG-29-essel repülő alakulata!
A légierőnek egyetlen egy aktív MiG-29-essel repülő aktív század maradt, de nem Oroszországban, hanem a dél kaukázusi térségben, Örményországban. A kilencvenes évek közepén, a Hegyi-Karabahi háború lezárulta után Oroszország vállalta, hogy biztosítja Örményország légvédelmét. Ezt eleinte MiG-23P elfogó vadászokkal oldották meg, majd a az önálló Orosz Légvédelem felszámolása után, a kilencvenes évek végén az Orosz Légierő MiG-29 9.13-asi érkeztek Örményországba. Az itt települő utolsó aktív MiG-29-es századot, várhatóan az elkövetkezendő két évben fogja leváltatni szintén a Szu-30SzM típus.
Orosz MiG-29 9.13-as vadászrepülőgép Örményországban, Jerevánhoz közeli repülőéren 2015-ben:
Hogy mi maradt még? A légierő és állami teszt repülőtereken, valamint a gyári teszt gépeken felül nem sok minden. Mindössze, három kiképző század és egy bemutató csoport repüli jelenleg Oroszországban a MiG-29-es típust.
Az Észak-kaukázusi Kusovszkaja repülőterén települ körülbelül nyolc-kilenc kétüléses MiG-29UB, amin típus átképzést hajtottak eddig végre. Ezeket Jak-130-as kétüléses gyakorló repülőgép fogja leváltatni. (A repülőtérnek vannak magyar vonatkozásai is, sok magyar pilóta kapott itt kiképzést a Hidegháború alatt)
A Kusovszkajai MiG-29UB-k bemutatóznak Krasznodár felett 2018-ban:
A szintén magyar történettel is rendelkező Asztrahán repülőterén, a légvédelmi kiképző központban települ jelenleg két MiG-29-es repülőszázad. (Ezzel ez a kiképző központ a legnagyobb MiG-29-est használó orosz alakulat) Az egyik század a régi 9.13-as változatot használja, bár tavaly repült még egyetlen egy darab 9.12A export verziójú példány is itt. Míg a kiképző központ másik repülőszázada a MiG-29SMT 9.19R verziót használja, amiket nemrég a gyárban maradt repülőgépsárkányokból és alkatrészekből legózták össze számukra..
Második szériás MiG-29SMT 9.19R a sivatagi Asztrahán repülőterén 2018-ban:
Ezen kívül, a Kubinkai repülőtéren állomásozik a Fecskék bemutató csoport, ami napjainkban még a MiG-29 9.13-as néhány példányát alkalmazza:
És hogy mit hozhat a jövő a MiG-29-es vadász repülőgépnek az Orosz Légierőben? A régi 9.12 és 9.13-as verziók napjai a kiképző alakulatoknál is meg vannak számlálva. Sok példányuk végezte kiképzésicélanyagként:
Az algériai sikertelen exportból visszamaradt MiG-29SMT 9.19-esek, nagyrésze jelenleg a Kurszki repülőtéren várja sorsuk jobbra fordulását. Korábban voltak olyan álmok/dezinformációk, hogy egy újonnan felállítandó ezred kapja meg azokat, de ez már a krími megszállás és a nyugati gazdasági szankciók előtt is csekély realitású volt. Nincs nyoma, hogy ezek a repülőgépek élettartam növelő nagyjavításra kerülnének, ami nélkül a lassú enyészet vár rájuk a reptér sarkában. Talán egy Szíriai export lehet, ami új lehetőséget nyújthat számukra.
Sokszor merült fel pletyka, vagy nem hivatalos szellőztetések szintjén, 37 darab új MiG-35-ös megvásárlása. Ezekre a repülőgépekre - figyelembe véve a fenti szervezeti kialakítást – egyszerűen nincs szüksége az Orosz Légierőnek. Gyakran a technológia kiforratlanságára hivatkoznak, de ezzel párhuzamosan nincs is olyan aktív orosz repülő alakulat, ahova az új MiG-35-ösök kerülhetnének! Jelenleg mindössze 5-6 darab MiG-35-ös gyártásáról, és az Orosz Légierő számára szállításáról cikkeznek, amiket a Kubinkai bemutató alakulat kapna meg, hogy az reklámozhassa külföldön a típust, valamint elmondhassák, hogy hadrendbe állította az Orosz Légierő is.
Megjegyzés: a hozzászólás az Orosz Légierő MiG-29-es alakulatainak jelenlegi szervezetét mutatta be. Nem szól az Orosz Északi-flotta 100. repülőezredéről, ahol 18 darab MiG-29KR, valamint kiképző gépek repülnek.
A bemutató köteléken kívül melyik alakulat kaphatná? Főleg úgy, hogy az SzMT-k is lógnak a levegőben. Esetleg a néhány régi Szu-27-es helyett? Mert azokat váltja ugye a Szu-27SzM3 és a Szu-35Sz, a MiG-29-eseket a Szu-30SzM váltotta, a Szu-24-esek helyett részben a Szu-34 lett. A MiG-31 és Szu-25 váltására nem alkalmas.6 MiG-35 -re van megrendelés , amiből 1 UB már elkészült . További megrendelést én nem zárnék ki annak függvényében, hogyan szerepel a gép az állami teszteken. Két századnyi van tervben az orosz VM-nél.