MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 143
82 947
113
A bemutató köteléken kívül melyik alakulat kaphatná? Főleg úgy, hogy az SzMT-k is lógnak a levegőben. Esetleg a néhány régi Szu-27-es helyett? Mert azokat váltja ugye a Szu-27SzM3 és a Szu-35Sz, a MiG-29-eseket a Szu-30SzM váltotta, a Szu-24-esek helyett részben a Szu-34 lett. A MiG-31 és Szu-25 váltására nem alkalmas.

Korai kérdés ez még. Szergyukov sok légi bázist bezárt. Most több régi reptér modernizáció alatt. Szerintem üzembe helyezik valamelyiket.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 481
64 165
113
amiket a Kubinkai bemutató alakulat kapna meg, hogy az reklámozhassa külföldön a típust, valamint elmondhassák, hogy hadrendbe állította az Orosz Légierő is.

2002-ben kezdték meg a megmaradt Szu-35-ösök átfestését a Ruszkije Vityazi színeire és szállították át őket Kubinkába, hogy a számukra sikertelen 2001-es koreai tender után az akkori brazil tenderhez demonstrálják a típus "rendszeresítését".
A szinte szétrepült 703-as, a Barsz radartesztekhez használt 712-es és a mindösszesen három szériagép, a 86-os, 87-es és 88-as kapta meg a Vityazi festést és az 1-5 számozást. Nem tudtak összeszedni egy hatodik ilyen gépet is, így a Vityazi ekkor állt át ötös formációra.
Viszont a 2003-as debütálás elmaradt, mert a csoport a jóval nehezebb T-10M gépekkel a kötelékrepülést nem tartotta jónak, illetve teljesen szokatlan volt a 30 fokkal hátradöntött ülés is.
Az átvételi berepüléseket követően a gépeket leállították és az alakulat Szu-27P és UB gépeihez használták donnorként.
A brazil tenderről 2003-ban bukott ki a típus, ezután az egész programot végleg leállították.
Hivatalosan innentől "szabadult fel" a Szu-35-ös jelölés, amire alapozva indult el ebben az évben a Szu-35BM (Balsoje Modernizacija), amiből 2008-ra lett első felszállás, majd 2011-re készült el az első Szu-35Sz.

A MiG-35-ösök Sztrizsi-vel erőltetett PR "rendszeresítése" kb a Szu-27M/Szu-35 sorsára fogja juttatni nem csak a típust, de szerintem az RSzK MiG-et is.
 

Rotten878

Active Member
2018. november 21.
211
183
43
2002-ben kezdték meg a megmaradt Szu-35-ösök átfestését a Ruszkije Vityazi színeire és szállították át őket Kubinkába, hogy a számukra sikertelen 2001-es koreai tender után az akkori brazil tenderhez demonstrálják a típus "rendszeresítését".
A szinte szétrepült 703-as, a Barsz radartesztekhez használt 712-es és a mindösszesen három szériagép, a 86-os, 87-es és 88-as kapta meg a Vityazi festést és az 1-5 számozást. Nem tudtak összeszedni egy hatodik ilyen gépet is, így a Vityazi ekkor állt át ötös formációra.
Viszont a 2003-as debütálás elmaradt, mert a csoport a jóval nehezebb T-10M gépekkel a kötelékrepülést nem tartotta jónak, illetve teljesen szokatlan volt a 30 fokkal hátradöntött ülés is.
Az átvételi berepüléseket követően a gépeket leállították és az alakulat Szu-27P és UB gépeihez használták donnorként.
A brazil tenderről 2003-ban bukott ki a típus, ezután az egész programot végleg leállították.
Hivatalosan innentől "szabadult fel" a Szu-35-ös jelölés, amire alapozva indult el ebben az évben a Szu-35BM (Balsoje Modernizacija), amiből 2008-ra lett első felszállás, majd 2011-re készült el az első Szu-35Sz.

A MiG-35-ösök Sztrizsi-vel erőltetett PR "rendszeresítése" kb a Szu-27M/Szu-35 sorsára fogja juttatni nem csak a típust, de szerintem az RSzK MiG-et is.

Ettől félek sajnos; hogy ez fog történni. Márpedig nagyon valószínű.
Egy legendás iroda szűnhet meg.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Egy legendás iroda szűnhet meg

Amúgy sem volt egy siker sorozat.
A koreai háborúban még jeleskedtek a mig-ek de a hidegháború nagy vesztesei voltak csak .
Remélem eltűnik a Mig végleg .Meg leygünk őszinték amúgy sem tettek le semmit az asztalra az elmúlt évben igaz pénzhiánnyal küszködtek de nem véletlenül jelentek meg a szuhoj gépek a hh végén .A mig-1.44 is egy borzalom volt .
 
M

molnibalage

Guest
Amúgy sem volt egy siker sorozat.
A koreai háborúban még jeleskedtek a mig-ek de a hidegháború nagy vesztesei voltak csak .
De nem a gépek minősége miatt. Az izraeli elemzés szinte mindenben jobbnak hozta ki az Irakból megszerzett 21-est, mint a saját Mirage gépeik. Vietnámban mennyiségileg olyan kevés volt, hogy alig rúgtak labdába. Ráadásul nem is a legkorszerűbb változatokat kapták meg. A HTÖ-ben ott van, hogy mennyire kevés forrást adtak a vadászoknak a földi légvédelemmel szemben.

Remélem eltűnik a Mig végleg .Meg leygünk őszinték amúgy sem tettek le semmit az asztalra
Mármint mikor? A MiG-29 hatótáv problémája enyhíthető lett volna, ahogy ma már a kopoltyú megszűnt és keró van a helyén. Arról a MiG iroda nem lehet, ha a megrendelő kérése a zárható beömlő, mert a szovjet repterek olyanok voltak, amilyenek...

A MiG-29 sírját elsősorban a mérete és tömege* okozta, hogy európai frontra és távolságra tervezték. Egész egyszerűen nem versenyképes azért, mert még az is bebizonyosodott, hogy a hatótáv által biztosított rugalmasság borzalmasan sokat ér. Ebben a kialakításban meg a Szu-27 család és leszármazott világbajnok, mert iszonyatosan sok kerót lehet beletölteni úgy, hogy póttartály nem kell. A gép szerkezeti tömege nagyobb, viszont a légellenállás kisebb. Légi utántöltéssel a többség számára sokkal vonzóbb volt ár/érték és absz. képesség arányban a Szu család.

Az EF Ty. belső keró kapacitása 5 tonna és a MiG-29 9.12-é 3,5 tonna úgy, hogy mindkét gép kéthajtóműves és mindkét gép üres tömege 11 tonna. Lehetne kisebb difi is a kettő között. Az RD-33 fajlagos fogyasztásáról annyira nem tudnék nyilatkozni. @Allesmor Obranna?

A mig-1.44 is egy borzalom volt .
Mi alapján ítéled meg a gépet, ami kvázi még techdemó szintjén sem lett befejezve...?
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 890
10 083
113
Amúgy sem volt egy siker sorozat.
A koreai háborúban még jeleskedtek a mig-ek de a hidegháború nagy vesztesei voltak csak .
Remélem eltűnik a Mig végleg .Meg leygünk őszinték amúgy sem tettek le semmit az asztalra az elmúlt évben igaz pénzhiánnyal küszködtek de nem véletlenül jelentek meg a szuhoj gépek a hh végén .A mig-1.44 is egy borzalom volt .

Nem baj Roni, az a lényeg, hogy mi cipészek, bolti eladók, banki ügyintézők és zöldségesek itt a fórumon sokat, sokkal többet tettünk le az asztalra, mint az a sok száz mérnök a Mignél.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Mi alapján ítéled meg a gépet, ami kvázi még techdemó szintjén sem lett befejezve...?

Hát nem tudom mennyit változott volna hisz Szu-57 sem változott sokat ránézésre 2010-óta.
Ráadásul meg a gép eleje kicsit EF-es( magas) ami nem hinném hogy jót tett volna a csökkentett észlelhetőségnek .
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Hát nem tudom mennyit változott volna hisz Szu-57 sem változott sokat ránézésre 2010-óta.
Ráadásul meg a gép eleje kicsit EF-es( magas) ami nem hinném hogy jót tett volna a csökkentett észlelhetőségnek .
Jaja, pont mint a Raptornak és az F-35-nek, oda is mindkettőnek a csökkentett észlelhetősége!! :D:p
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 470
11 609
113
De nem a gépek minősége miatt. Az izraeli elemzés szinte mindenben jobbnak hozta ki az Irakból megszerzett 21-est, mint a saját Mirage gépeik. Vietnámban mennyiségileg olyan kevés volt, hogy alig rúgtak labdába. Ráadásul nem is a legkorszerűbb változatokat kapták meg. A HTÖ-ben ott van, hogy mennyire kevés forrást adtak a vadászoknak a földi légvédelemmel szemben.


Mármint mikor? A MiG-29 hatótáv problémája enyhíthető lett volna, ahogy ma már a kopoltyú megszűnt és keró van a helyén. Arról a MiG iroda nem lehet, ha a megrendelő kérése a zárható beömlő, mert a szovjet repterek olyanok voltak, amilyenek...

A MiG-29 sírját elsősorban a mérete és tömege* okozta, hogy európai frontra és távolságra tervezték. Egész egyszerűen nem versenyképes azért, mert még az is bebizonyosodott, hogy a hatótáv által biztosított rugalmasság borzalmasan sokat ér. Ebben a kialakításban meg a Szu-27 család és leszármazott világbajnok, mert iszonyatosan sok kerót lehet beletölteni úgy, hogy póttartály nem kell. A gép szerkezeti tömege nagyobb, viszont a légellenállás kisebb. Légi utántöltéssel a többség számára sokkal vonzóbb volt ár/érték és absz. képesség arányban a Szu család.

Az EF Ty. belső keró kapacitása 5 tonna és a MiG-29 9.12-é 3,5 tonna úgy, hogy mindkét gép kéthajtóműves és mindkét gép üres tömege 11 tonna. Lehetne kisebb difi is a kettő között. Az RD-33 fajlagos fogyasztásáról annyira nem tudnék nyilatkozni. @Allesmor Obranna?


Mi alapján ítéled meg a gépet, ami kvázi még techdemó szintjén sem lett befejezve...?

A francba, reggel összeállt a fejemben egy hozzászólás; erre te leírtad - tömörebben, sokkal profibb módon.

De azért szaporítom a szót...
A MiG szerencsétlenségére készült el a Szu-27.
Pedig még a látványos repülőnapi balesetek sem rontottak a típus ázsióján; sőt talán még javítottak is...
A nagy kunszt - az én szememben - az volt, hogy mechanikus vezérléssel volt olyan manőverezőképessége, mint a fly-by-wire semleges/instabil konkurenseknek.
Ha a 90-es évek elején kidobták volna belőle a tolórudas vezérlést, akkor talán még több hely szabadulhatott volna fel az üzemanyag számára a kopoltyúk megszüntetése mellett.
Az, hogy leszerepelt pl. a délszláv háborúban, azon szerintem a tájékozottabb hozzáértők nemigen csodálkoztak: Exportverziónak kellett volna eredményesnek lennie "félvakon", kevesebb repült óra/év tapasztalattal, szovjet metodika szerint tanult pilótákkal. (Lásd még megint csak Molni hozzászólása MiG-21 kontra Mirage viszonylatban)
S amiről Molni megint csak írt:
Szerintem az utolsó tőrdöfést az etióp - eritreai harcok hozták, amiben kiderült az is, hogy nem túl szerencsés úgy harcolni, hogy közben az üzemanyag mennyiségét mérő műszerek üveglapját kocogtatod...

A MiG iroda nem feltétlen fog megszűnni rövid távon:
Amíg létezik a 31-es, netán készülne utódja (én nem feltétlen látom szükségességét a Szu-57 mellett), addig akadhat munka a tervező irodában.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 394
26 808
113
Szerintem a MiG-29, mint koncepció nem volt rossz. Amikor szükséges lett modernizálni és továbblépni, a hibáit kijavítani, tompítani, akkor nem volt rá lehetőség. Az iroda kiesett a "prixisből", a Szuhoj iroda lett a befutó, oda ment minden segítség, hogy talpon maradjon. Frontvadásznak szánták, nem elfogónak, mint a Szu-27 repülőgépet. Kecskeméten, F-16 ellen vívott közeli légiharcban, ugyanolyan feltételek mellett, állítólag tovább bírta keróval. Valaki, aki többet tud erről, erősítsen meg, vagy mondjon ellent.
Mindenesetre több volt benne, mint amennyit kihoztak.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
A francba, reggel összeállt a fejemben egy hozzászólás; erre te leírtad - tömörebben, sokkal profibb módon.

De azért szaporítom a szót...
A MiG szerencsétlenségére készült el a Szu-27.
Pedig még a látványos repülőnapi balesetek sem rontottak a típus ázsióján; sőt talán még javítottak is...
A nagy kunszt - az én szememben - az volt, hogy mechanikus vezérléssel volt olyan manőverezőképessége, mint a fly-by-wire semleges/instabil konkurenseknek.
Ha a 90-es évek elején kidobták volna belőle a tolórudas vezérlést, akkor talán még több hely szabadulhatott volna fel az üzemanyag számára a kopoltyúk megszüntetése mellett.
Az, hogy leszerepelt pl. a délszláv háborúban, azon szerintem a tájékozottabb hozzáértők nemigen csodálkoztak: Exportverziónak kellett volna eredményesnek lennie "félvakon", kevesebb repült óra/év tapasztalattal, szovjet metodika szerint tanult pilótákkal. (Lásd még megint csak Molni hozzászólása MiG-21 kontra Mirage viszonylatban)
S amiről Molni megint csak írt:
Szerintem az utolsó tőrdöfést az etióp - eritreai harcok hozták, amiben kiderült az is, hogy nem túl szerencsés úgy harcolni, hogy közben az üzemanyag mennyiségét mérő műszerek üveglapját kocogtatod...

A MiG iroda nem feltétlen fog megszűnni rövid távon:
Amíg létezik a 31-es, netán készülne utódja (én nem feltétlen látom szükségességét a Szu-57 mellett), addig akadhat munka a tervező irodában.
.
.
A Szu-27 nem kellett volna feltétlenül problémának lenni, hiszen a Szuhojnak hazai piacra mindig volt egy gépe, jellemzően nagyobb méretben és hatótávval. Pl exportra ment a Mig-21, de otthon volt igen hasonló aerodinamikával Szu-9/11 is.
.
A MiG politikai alapon is került háttérbe, de ne felejtsük, anno előtérbe is politikai alapon került. A II.Vh-ban nem tudtak fontos tipust gyártani, viszont a világháború megnyerésében fontos szerepet játszó Jakovlev és Lavocskin kárára kezdték őket favorizálni a sugárhajtású gépek megjelenésekor, szerintem eleinte kicsit érdemtelenül is. Megjegyzem, a MiG a legjobb időszakában sem tudott igazán világverő gépeket gyártani, mindenhol kimagyarázni kell, hogy jó, volt a Korea, de ott...., meg jó, volt Vietnam, de ott pedig időnként már majdnem...., és az arab-izrael, na ott meg nagyon nem úgy volt, meg hülyearabok.... Nem igazán volt olyan kis vagy nagy haború, amit a MiG erőből hozott.
.
Az iraki és a délszláv háború függetlenül a magyarázatoktól, szerintem nagyon sokat ártott a MiG hírnevének, a lelőtt gépek túl nagy publicitást kaptak. Az etióp-eritreai háborúnak viszont szerintem nincs nagy szerepe, ha csak ennyi lett volna, simán kimagyarázható, ráfogják a karbantartásra, körülményekre, lejárt szavatosságú rakétákra, stb.
.
A Mig-31-et én egy Szu-34-en alapuló vadászgéppel váltanám ki nagy hatótávú őrjáratozásokra.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
.
Az iraki és a délszláv háború függetlenül a magyarázatoktól, szerintem nagyon sokat ártott a MiG hírnevének, a lelőtt gépek túl nagy publicitást kaptak. Az etióp-eritreai háborúnak viszont szerintem nincs nagy szerepe, ha csak ennyi lett volna, simán kimagyarázható, ráfogják a karbantartásra, körülményekre, lejárt szavatosságú rakétákra, stb.
.
.
Szerintem a vesztett iraki hábprú után marketing okokból azonnal dobni kellett volna a 29-es számot, és az új szám, új gép, tiszta lap alapon az összes továbbfejlesztést mondjuk MiG-33 név alatt kellett volna kínálni, nem MiG-29M, K, M2, SzMT és társai.
 
M

molnibalage

Guest
A francba, reggel összeállt a fejemben egy hozzászólás; erre te leírtad - tömörebben, sokkal profibb módon.

De azért szaporítom a szót...
A MiG szerencsétlenségére készült el a Szu-27.
Pedig még a látványos repülőnapi balesetek sem rontottak a típus ázsióján; sőt talán még javítottak is...
A nagy kunszt - az én szememben - az volt, hogy mechanikus vezérléssel volt olyan manőverezőképessége, mint a fly-by-wire semleges/instabil konkurenseknek.
Ha a 90-es évek elején kidobták volna belőle a tolórudas vezérlést, akkor talán még több hely szabadulhatott volna fel az üzemanyag számára a kopoltyúk megszüntetése mellett.
Az, hogy leszerepelt pl. a délszláv háborúban, azon szerintem a tájékozottabb hozzáértők nemigen csodálkoztak: Exportverziónak kellett volna eredményesnek lennie "félvakon", kevesebb repült óra/év tapasztalattal, szovjet metodika szerint tanult pilótákkal. (Lásd még megint csak Molni hozzászólása MiG-21 kontra Mirage viszonylatban)
S amiről Molni megint csak írt:
Szerintem az utolsó tőrdöfést az etióp - eritreai harcok hozták, amiben kiderült az is, hogy nem túl szerencsés úgy harcolni, hogy közben az üzemanyag mennyiségét mérő műszerek üveglapját kocogtatod...

A MiG iroda nem feltétlen fog megszűnni rövid távon:
Amíg létezik a 31-es, netán készülne utódja (én nem feltétlen látom szükségességét a Szu-57 mellett), addig akadhat munka a tervező irodában.
Ez abból a szempotból nem teljesen igaz, hogy a manőverezőképességhez nem csak a fenntartható szögsebesség és nyers számok játszanak, hanem maga a gép vezethetősége és az állapotok közötti tranziens sebessége, pl. mennyire tud orsózni. Ezen a téren a MiG-29 9.12 még az F-5E-hez vagy az A-4-hez képest is elmaradt. A MiG-29 9.12 max. orsózó szögsebessége 160 fok, ami adott helyzetek között romlik is.

A semleges stabil kialakítás hátránya, hogy lassabban vihető be fordulóba és vehető ki onnan. A gép saját tengely körüli állapotváltozásáról van szó. Az, hogy mennyi felhajtóerőt termel a gép és mekkora a tolóerő és ezzel mit tud fenntartani, tehát hogy mennyire Ps az egy másik faktor. Viszont alapvetően az a dominánsabb ameddig nem az igazi közeli gépágyús vagy HOBS IR AAM előtti légiharcról van szó, ahol gyakori az irányváltás.

A majdnem egy éve készülő csak egyhelyben álló cikk majd erről is regél.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 481
64 165
113
Ha a 90-es évek elején kidobták volna belőle a tolórudas vezérlést, akkor talán még több hely szabadulhatott volna fel az üzemanyag számára a kopoltyúk megszüntetése mellett.

Úgy hívták, hogy 9.15. Ez volt a javított aerodinamikájú FbW-s MiG-29M. 1988-ban repült először, 92-ben mutatkozott be Farnboroughban, 1993 decemberében húzták ke a vécén a többi MiG projekttel együtt (MiG-29K, MiG-31M, Buran). A MiG-29M volt az a gép, aminek eredetileg a MiG-29-est álmodták, a MiG-29K jobb volt a Szu-27K-nál, a MiG-31M pedig úgy volt mennyiségben és minőségben egyaránt másfélszer nagyobb harcértékű, mint az alap MiG-31-es, hogy megnövekedett tömege ellenére könnyebb volt repülni is. Az FbW és a módosított szárny és LERX miatt.

Amit ma MiG-35-ként mutogatnak, az az 1988-as MiG-29M sárkány továbbgondolása.
mig-29m-6-02-16.jpg

mig29m-1.jpg

fulcrum2.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 470
11 609
113
Úgy hívták, hogy 9.15. Ez volt a javított aerodinamikájú FbW-s MiG-29M. 1988-ban repült először, 92-ben mutatkozott be Farnboroughban, 1993 decemberében húzták ke a vécén a többi MiG projekttel együtt (MiG-29K, MiG-31M, Buran). A MiG-29M volt az a gép, aminek eredetileg a MiG-29-est álmodták, a MiG-29K jobb volt a Szu-27K-nál, a MiG-31M pedig úgy volt mennyiségben és minőségben egyaránt másfélszer nagyobb harcértékű, mint az alap MiG-31-es, hogy megnövekedett tömege ellenére könnyebb volt repülni is. Az FbW és a módosított szárny és LERX miatt.

Amit ma MiG-35-ként mutogatnak, az az 1988-as MiG-29M sárkány továbbgondolása.
mig-29m-6-02-16.jpg

mig29m-1.jpg

fulcrum2.jpg
Nagy like!

Akkor ezt elpuskázták.
Vagy nem: Véget ért a hidegháború, kitört a világbéke, a galamboknak örök időkre olajág ragadt a szájukba - nem kellettek az új harci eszközök.
Ezek szerint az általad felsorolt modifikációk csak úgy 10 évet késtek a történelmi sikeresség szükségéhez képest.
Ha még a fegyverelektronikában is (az export is!) korszerűbbek lettek volna, lehet nem szerepeltek volna le ennyire.
Ja, meg az én mesém is tovább tartott volna.;)
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878