De nem a gépek minősége miatt. Az izraeli elemzés szinte mindenben jobbnak hozta ki az Irakból megszerzett 21-est, mint a saját Mirage gépeik. Vietnámban mennyiségileg olyan kevés volt, hogy alig rúgtak labdába. Ráadásul nem is a legkorszerűbb változatokat kapták meg. A HTÖ-ben ott van, hogy mennyire kevés forrást adtak a vadászoknak a földi légvédelemmel szemben.
Mármint mikor? A MiG-29 hatótáv problémája enyhíthető lett volna, ahogy ma már a kopoltyú megszűnt és keró van a helyén. Arról a MiG iroda nem lehet, ha a megrendelő kérése a zárható beömlő, mert a szovjet repterek olyanok voltak, amilyenek...
A MiG-29 sírját elsősorban a mérete és tömege* okozta, hogy európai frontra és távolságra tervezték. Egész egyszerűen nem versenyképes azért, mert még az is bebizonyosodott, hogy a hatótáv által biztosított rugalmasság borzalmasan sokat ér. Ebben a kialakításban meg a Szu-27 család és leszármazott világbajnok, mert iszonyatosan sok kerót lehet beletölteni úgy, hogy póttartály nem kell. A gép szerkezeti tömege nagyobb, viszont a légellenállás kisebb. Légi utántöltéssel a többség számára sokkal vonzóbb volt ár/érték és absz. képesség arányban a Szu család.
Az EF Ty. belső keró kapacitása 5 tonna és a MiG-29 9.12-é 3,5 tonna úgy, hogy mindkét gép kéthajtóműves és mindkét gép üres tömege 11 tonna. Lehetne kisebb difi is a kettő között. Az RD-33 fajlagos fogyasztásáról annyira nem tudnék nyilatkozni.
@Allesmor Obranna?
Mi alapján ítéled meg a gépet, ami kvázi még techdemó szintjén sem lett befejezve...?