MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 500
77 286
113
Én inkább annak örülök,hogy külön felfüggesztőre rakták és nem a már meglévők egyikére.

Amúgy mekkora szerkezeti átalakítást igényel egy függesztőpont kialakítása?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Én inkább annak örülök,hogy külön felfüggesztőre rakták és nem a már meglévők egyikére.

Amúgy mekkora szerkezeti átalakítást igényel egy függesztőpont kialakítása?

Át kell tervezni, és a kijelölt pontokon megerősített rögzítőfülekkel, merevítésekkel és menetes furatokkal kell legyártani a megerősített törzskereteket vagy szárnybordákat (ezek süllyesztékben, azaz formában kovácsolt vagy precíziósan öntött elemek). Ezen kívül ki kell építeni az oda vezető elektromos kábelezést is.
Ennél persze sokkal problémásabb, ha egy már létező, megépített gépet akarsz módosítani, mert törzskeretet vagy szárnybordát cserélni hatalmas meló, az eredetit meg nem lehet korlátlanul furkálni a megerősítések felszerelése érdekében, mert minden egyes az eredeti konstrukcióhoz képest plusz furat a szilárdságot, terhelhetőséget, ezzel az élettartamot is csökkenteni fogja.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 500
77 286
113
Tehát pénz és hajlandóság kérdése,hogy a már legyártott gépekre felkerüljön egy függesztő pont a jobb szívócsatornára(már ha a legújabb gépeket nem függesztő ponttal tervezték).
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Tehát pénz és hajlandóság kérdése,hogy a már legyártott gépekre felkerüljön egy függesztő pont a jobb szívócsatornára(már ha a legújabb gépeket nem függesztő ponttal tervezték).

Persze, technikailag mindezek megoldhatók, csak az a kérdés, mi a gazdaságos. Olyan gépeket nyilván nem érdemes nagy pénzen ilyen szintre modernizálni, amik már túl vannak az élettartamuk felén-kétharmadán, még ha egyébként jó állapotban is lennének (egy 10-12 éves Opel Astrába se nagyon építenek új turbómotort meg légkondit, ha eddig se volt benne).
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Elsősorban az orosz SzMT-kre és K/KUB-okra gondoltam.

Azokat szerintem simán lehetne és meg is érné felturbózni, dehát övék a technika meg a szándék is - csak ők tudják, mit akarnak meg mire telik. Egyébként még az se kizárt, hogy már eleve ilyen bekötési pontokkal épültek, csak az új konténer készült el késve (Szergejéknél szokás szerint).
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 848
81 344
113
<blockquote rel="dudi">Elsősorban az orosz SzMT-kre és K/KUB-okra gondoltam.

Azokat szerintem simán lehetne és meg is érné felturbózni, dehát övék a technika meg a szándék is - csak ők tudják, mit akarnak meg mire telik. Egyébként még az se kizárt, hogy már eleve ilyen bekötési pontokkal épültek, csak az új konténer készült el késve (Szergejéknél szokás szerint). </blockquote>

Szerintem is már így készulnek a gépek(Mig-29SMT, MIG-29M/M2, Szu-35Sz) amelyekre kerul a T220.
1159646_original.jpg

1159209_original.jpg
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 962
5 899
113
huh de csúnyánycska
Ezek az orosz tervezők még képen sem láttak Litening, Damocles, Sniper TGP ek?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 500
77 286
113
Mert a nyugati tervezők nem látták a SZU-27-et vagy a MIG-29-et?
 
M

molnibalage

Guest
Mert a nyugati tervezők nem látták a SZU-27-et vagy a MIG-29-et?

A stealth gépeket leszámítva sehol nem terveztek új aerodinamikával vadászgépet a '70-es évek óta, szóval ez a komment elég értelmetlen volt... Eleve ott kezdődik, hogy a MiG-29/Szu-27 páros érkezett laza több évvel a F-15/F-16 után, ha csak az első protókat nézed, de a rendszeresítés és a full AA konfigot a két orosz gép 1986/87 magasságban érte el, 10 évvel az első F-15A TFW IOC-ja után...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 500
77 286
113
molnibalage

Tekintve,hogy szépségről van szó így nem igazán értem a kommented.
 
M

molnibalage

Guest
Az F-15-t meg a MiG-25 inspirálta.
Komolyan mondom, hogy most fakadok sírva... Ilyenkor érzem azt, hogy a falnak beszélek és írok...

Olvasd már el légyszíves az F-15 írást, de tényleg, nem viccből írtam. De a kényelem kedvéért idézem is.

4. Egy ragadozó anatómiája
4.1. Általános kialakítás, aerodinamika, sárkányszerkezet
4.1.1. Aerodinamikai kialakítás

Első pillantásra az F-15 kialakítása hasonlít a MiG-25-re, azonban tüzetesebb vizsgálat után egyértelmű válik, hogy fals az a sok helyen olvasható sztereotípia, hogy a MiG-25 aerodinamikájának másolásáról van szó. Ez igaz a későbbi rivális a Szu-27 tekintetében is, a Flanker nem a Sas és nem az F-14 „majmolása”.

A MiG-25 és az Eagle tervezési tartománya alapvetően eltér. A MiG-25 12 km + magasságban történő szuperszonikus elfogásra és tartós szuperszonikus repülésre lett tervezve, míg az jenki vas közepes magasságban, transzszonikus sebesség-tartományban zajló manőverező légiharcra. Ennek megfelelően a végeredmény is merőben eltérő vadászgépeket eredményezett. A 2. és 3. fejezet-ben leírtak alapján látható, hogy az F-15 végleges formája igen hosszú vajúdás <i><b>után született meg, kezdetben szó sem volt olyan koncepcióról, ami a legkisebb mértékben is hasonlított volna a szovjet vadászgépre.</b></i> Számtalan alapforma kipróbálása után, de csak a NASA végső finomítása után alakult ki az első pillantásra hasonlónak tűnő forma és nem úgy, hogy <i><b>több száz forma kipróbálása</b></i> után kétségbeesésükben „hasukra csaptak” és lemásoltak egy alapformát. Ez amúgy sem működne...

Attól, hogy a két gép a laikusok számára egyforma, mert oldalt van a szívócsatorna és iker függőleges vezérsík van közül nincs egymáshoz. Más szárnyprofil, más hajtómű, más fajlagos paraméterek más célok.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 140
113
<blockquote rel="molnibalage">
Komolyan mondom, hogy most fakadok sírva... Ilyenkor érzem azt, hogy a falnak beszélek és írok...

Olvasd már el légyszíves az F-15 írást, de tényleg, nem viccből írtam. De a kényelem kedvéért idézem is.<blockquote>

Take it easy, molni! És könnyen lehet, hogy ghostrider nem is tud a cikkedről (mivel jóval az elkészülte után regisztrált ide). ;) Tehát kapásból letámadás helyett inkább legyen itt a linkje, ha tényleg nem olvasta volna:
http://htka.hu/2012/12/04/mcdonnell-douglas-f-15-eagle/
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 848
81 344
113
2-3 év alatt elkészulhet az új Mig-35 (4++)
http://www.rg.ru/2015/01/22/istrebitel.html
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 091
25 059
113
Molni
Senki sem írta, hogy bármit is másoltak volna. Az inspriráció számomra csak annyit tesz, hogy hatással lehetett a tervezőkre a különböző aerodinamikai formákat illetően, mint ahogyan az emberekre is hatással van a többiek viselkedése, öltözködése, de attól még nem akarnak azokra hasonlítani, de ötleteket meríthetnek. Nem tudom, miért kell ezen neked úgy felháborodni.
De mint ahogyan te is írtad, más feladatköre van a két gépnek és ez látszik is rajtuk, ezért is más a két gép, mert optimalizálva vannak azokra a feladatokra.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Engem személy szerint a gép bal oldalán, a felderítő konténerrel párhuzamosan lévő zöldes színű "dudor" is érdekelne, hogy az mi?!