MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az ukránok által visszapótolt gépek változtatás nélküli 80as évek beli repülők?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 028
113
75 éves ma az OKB "Mig"
Artyem <b>Mi</b>kojan és Michail <b>G</b>urevics
1691405_original.jpg

Egy kis áttekintés.
http://bmpd.livejournal.com/1088975.html
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 028
113
Mig-29M , 2015 január Zsukovszkijban T220 célmegjelolo konténerrel.
1779035_original.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 401
113
Én inkább annak örülök,hogy külön felfüggesztőre rakták és nem a már meglévők egyikére.

Amúgy mekkora szerkezeti átalakítást igényel egy függesztőpont kialakítása?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Én inkább annak örülök,hogy külön felfüggesztőre rakták és nem a már meglévők egyikére.

Amúgy mekkora szerkezeti átalakítást igényel egy függesztőpont kialakítása?

Át kell tervezni, és a kijelölt pontokon megerősített rögzítőfülekkel, merevítésekkel és menetes furatokkal kell legyártani a megerősített törzskereteket vagy szárnybordákat (ezek süllyesztékben, azaz formában kovácsolt vagy precíziósan öntött elemek). Ezen kívül ki kell építeni az oda vezető elektromos kábelezést is.
Ennél persze sokkal problémásabb, ha egy már létező, megépített gépet akarsz módosítani, mert törzskeretet vagy szárnybordát cserélni hatalmas meló, az eredetit meg nem lehet korlátlanul furkálni a megerősítések felszerelése érdekében, mert minden egyes az eredeti konstrukcióhoz képest plusz furat a szilárdságot, terhelhetőséget, ezzel az élettartamot is csökkenteni fogja.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 401
113
Tehát pénz és hajlandóság kérdése,hogy a már legyártott gépekre felkerüljön egy függesztő pont a jobb szívócsatornára(már ha a legújabb gépeket nem függesztő ponttal tervezték).
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Tehát pénz és hajlandóság kérdése,hogy a már legyártott gépekre felkerüljön egy függesztő pont a jobb szívócsatornára(már ha a legújabb gépeket nem függesztő ponttal tervezték).

Persze, technikailag mindezek megoldhatók, csak az a kérdés, mi a gazdaságos. Olyan gépeket nyilván nem érdemes nagy pénzen ilyen szintre modernizálni, amik már túl vannak az élettartamuk felén-kétharmadán, még ha egyébként jó állapotban is lennének (egy 10-12 éves Opel Astrába se nagyon építenek új turbómotort meg légkondit, ha eddig se volt benne).
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Elsősorban az orosz SzMT-kre és K/KUB-okra gondoltam.

Azokat szerintem simán lehetne és meg is érné felturbózni, dehát övék a technika meg a szándék is - csak ők tudják, mit akarnak meg mire telik. Egyébként még az se kizárt, hogy már eleve ilyen bekötési pontokkal épültek, csak az új konténer készült el késve (Szergejéknél szokás szerint).
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 028
113
<blockquote rel="dudi">Elsősorban az orosz SzMT-kre és K/KUB-okra gondoltam.

Azokat szerintem simán lehetne és meg is érné felturbózni, dehát övék a technika meg a szándék is - csak ők tudják, mit akarnak meg mire telik. Egyébként még az se kizárt, hogy már eleve ilyen bekötési pontokkal épültek, csak az új konténer készült el késve (Szergejéknél szokás szerint). </blockquote>

Szerintem is már így készulnek a gépek(Mig-29SMT, MIG-29M/M2, Szu-35Sz) amelyekre kerul a T220.
1159646_original.jpg

1159209_original.jpg
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 013
6 120
113
huh de csúnyánycska
Ezek az orosz tervezők még képen sem láttak Litening, Damocles, Sniper TGP ek?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 401
113
Mert a nyugati tervezők nem látták a SZU-27-et vagy a MIG-29-et?
 
M

molnibalage

Guest
Mert a nyugati tervezők nem látták a SZU-27-et vagy a MIG-29-et?

A stealth gépeket leszámítva sehol nem terveztek új aerodinamikával vadászgépet a '70-es évek óta, szóval ez a komment elég értelmetlen volt... Eleve ott kezdődik, hogy a MiG-29/Szu-27 páros érkezett laza több évvel a F-15/F-16 után, ha csak az első protókat nézed, de a rendszeresítés és a full AA konfigot a két orosz gép 1986/87 magasságban érte el, 10 évvel az első F-15A TFW IOC-ja után...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 401
113
molnibalage

Tekintve,hogy szépségről van szó így nem igazán értem a kommented.