M
molnibalage
Guest
Komolyan mondom, hogy most fakadok sírva... Ilyenkor érzem azt, hogy a falnak beszélek és írok...Az F-15-t meg a MiG-25 inspirálta.
Olvasd már el légyszíves az F-15 írást, de tényleg, nem viccből írtam. De a kényelem kedvéért idézem is.
4. Egy ragadozó anatómiája
4.1. Általános kialakítás, aerodinamika, sárkányszerkezet
4.1.1. Aerodinamikai kialakítás
Első pillantásra az F-15 kialakítása hasonlít a MiG-25-re, azonban tüzetesebb vizsgálat után egyértelmű válik, hogy fals az a sok helyen olvasható sztereotípia, hogy a MiG-25 aerodinamikájának másolásáról van szó. Ez igaz a későbbi rivális a Szu-27 tekintetében is, a Flanker nem a Sas és nem az F-14 „majmolása”.
A MiG-25 és az Eagle tervezési tartománya alapvetően eltér. A MiG-25 12 km + magasságban történő szuperszonikus elfogásra és tartós szuperszonikus repülésre lett tervezve, míg az jenki vas közepes magasságban, transzszonikus sebesség-tartományban zajló manőverező légiharcra. Ennek megfelelően a végeredmény is merőben eltérő vadászgépeket eredményezett. A 2. és 3. fejezet-ben leírtak alapján látható, hogy az F-15 végleges formája igen hosszú vajúdás <i><b>után született meg, kezdetben szó sem volt olyan koncepcióról, ami a legkisebb mértékben is hasonlított volna a szovjet vadászgépre.</b></i> Számtalan alapforma kipróbálása után, de csak a NASA végső finomítása után alakult ki az első pillantásra hasonlónak tűnő forma és nem úgy, hogy <i><b>több száz forma kipróbálása</b></i> után kétségbeesésükben „hasukra csaptak” és lemásoltak egy alapformát. Ez amúgy sem működne...
Attól, hogy a két gép a laikusok számára egyforma, mert oldalt van a szívócsatorna és iker függőleges vezérsík van közül nincs egymáshoz. Más szárnyprofil, más hajtómű, más fajlagos paraméterek más célok.