MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Az F-15-t meg a MiG-25 inspirálta.
Komolyan mondom, hogy most fakadok sírva... Ilyenkor érzem azt, hogy a falnak beszélek és írok...

Olvasd már el légyszíves az F-15 írást, de tényleg, nem viccből írtam. De a kényelem kedvéért idézem is.

4. Egy ragadozó anatómiája
4.1. Általános kialakítás, aerodinamika, sárkányszerkezet
4.1.1. Aerodinamikai kialakítás

Első pillantásra az F-15 kialakítása hasonlít a MiG-25-re, azonban tüzetesebb vizsgálat után egyértelmű válik, hogy fals az a sok helyen olvasható sztereotípia, hogy a MiG-25 aerodinamikájának másolásáról van szó. Ez igaz a későbbi rivális a Szu-27 tekintetében is, a Flanker nem a Sas és nem az F-14 „majmolása”.

A MiG-25 és az Eagle tervezési tartománya alapvetően eltér. A MiG-25 12 km + magasságban történő szuperszonikus elfogásra és tartós szuperszonikus repülésre lett tervezve, míg az jenki vas közepes magasságban, transzszonikus sebesség-tartományban zajló manőverező légiharcra. Ennek megfelelően a végeredmény is merőben eltérő vadászgépeket eredményezett. A 2. és 3. fejezet-ben leírtak alapján látható, hogy az F-15 végleges formája igen hosszú vajúdás <i><b>után született meg, kezdetben szó sem volt olyan koncepcióról, ami a legkisebb mértékben is hasonlított volna a szovjet vadászgépre.</b></i> Számtalan alapforma kipróbálása után, de csak a NASA végső finomítása után alakult ki az első pillantásra hasonlónak tűnő forma és nem úgy, hogy <i><b>több száz forma kipróbálása</b></i> után kétségbeesésükben „hasukra csaptak” és lemásoltak egy alapformát. Ez amúgy sem működne...

Attól, hogy a két gép a laikusok számára egyforma, mert oldalt van a szívócsatorna és iker függőleges vezérsík van közül nincs egymáshoz. Más szárnyprofil, más hajtómű, más fajlagos paraméterek más célok.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 866
4 156
113
<blockquote rel="molnibalage">
Komolyan mondom, hogy most fakadok sírva... Ilyenkor érzem azt, hogy a falnak beszélek és írok...

Olvasd már el légyszíves az F-15 írást, de tényleg, nem viccből írtam. De a kényelem kedvéért idézem is.<blockquote>

Take it easy, molni! És könnyen lehet, hogy ghostrider nem is tud a cikkedről (mivel jóval az elkészülte után regisztrált ide). ;) Tehát kapásból letámadás helyett inkább legyen itt a linkje, ha tényleg nem olvasta volna:
http://htka.hu/2012/12/04/mcdonnell-douglas-f-15-eagle/
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 110
82 832
113
2-3 év alatt elkészulhet az új Mig-35 (4++)
http://www.rg.ru/2015/01/22/istrebitel.html
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 320
26 490
113
Molni
Senki sem írta, hogy bármit is másoltak volna. Az inspriráció számomra csak annyit tesz, hogy hatással lehetett a tervezőkre a különböző aerodinamikai formákat illetően, mint ahogyan az emberekre is hatással van a többiek viselkedése, öltözködése, de attól még nem akarnak azokra hasonlítani, de ötleteket meríthetnek. Nem tudom, miért kell ezen neked úgy felháborodni.
De mint ahogyan te is írtad, más feladatköre van a két gépnek és ez látszik is rajtuk, ezért is más a két gép, mert optimalizálva vannak azokra a feladatokra.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Hogy a Mig-29M .ről is legyen szó:
0_f757d_b69e3674_orig.jpg

0_f757a_c3deb43f_orig.jpg

0_f757b_f83f3dac_orig.jpg
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Engem személy szerint a gép bal oldalán, a felderítő konténerrel párhuzamosan lévő zöldes színű "dudor" is érdekelne, hogy az mi?!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 425
63 732
113
Szerintem nem jó ötlet ez a jókora nagy szögben ívelhető réselt fékszárny. Komoly oldalszélnél nagyon táncolhat tőle a gép leszálláskor. Biztos ezzel akarták elhagyni a féklapot. De szerény véleményem szerint inkább lett volna jobb egy rövidebb húrhosszú, a kilépőél síkjába illeszkedő, azon nem túlnyúló (amilyen eredetileg is volt) fékszárny és egy flaperonként is működő csűrő kombináció, mint amilyen az F/A-18-ason, vagy a PAK-FA-n is van.
De ők tudják.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 454
11 476
113
<blockquote rel="ghostrider">Az F-15-t meg a MiG-25 inspirálta.
Komolyan mondom, hogy most fakadok sírva... Ilyenkor érzem azt, hogy a falnak beszélek és írok...

Olvasd már el légyszíves az F-15 írást, de tényleg, nem viccből írtam. De a kényelem kedvéért idézem is.

4. Egy ragadozó anatómiája
4.1. Általános kialakítás, aerodinamika, sárkányszerkezet
4.1.1. Aerodinamikai kialakítás

Első pillantásra az F-15 kialakítása hasonlít a MiG-25-re, azonban tüzetesebb vizsgálat után egyértelmű válik, hogy fals az a sok helyen olvasható sztereotípia, hogy a MiG-25 aerodinamikájának másolásáról van szó. Ez igaz a későbbi rivális a Szu-27 tekintetében is, a Flanker nem a Sas és nem az F-14 „majmolása”.

A MiG-25 és az Eagle tervezési tartománya alapvetően eltér. A MiG-25 12 km + magasságban történő szuperszonikus elfogásra és tartós szuperszonikus repülésre lett tervezve, míg az jenki vas közepes magasságban, transzszonikus sebesség-tartományban zajló manőverező légiharcra. Ennek megfelelően a végeredmény is merőben eltérő vadászgépeket eredményezett. A 2. és 3. fejezet-ben leírtak alapján látható, hogy az F-15 végleges formája igen hosszú vajúdás <i><b>után született meg, kezdetben szó sem volt olyan koncepcióról, ami a legkisebb mértékben is hasonlított volna a szovjet vadászgépre.</b></i> Számtalan alapforma kipróbálása után, de csak a NASA végső finomítása után alakult ki az első pillantásra hasonlónak tűnő forma és nem úgy, hogy <i><b>több száz forma kipróbálása</b></i> után kétségbeesésükben „hasukra csaptak” és lemásoltak egy alapformát. Ez amúgy sem működne...

Attól, hogy a két gép a laikusok számára egyforma, mert oldalt van a szívócsatorna és iker függőleges vezérsík van közül nincs egymáshoz. Más szárnyprofil, más hajtómű, más fajlagos paraméterek más célok.</blockquote>

Üdv molni!

Úgy látom a rekreációs szabadság ellenére maradt benned frusztráció:-(

Tényszerűen abszolút igazad van.
Magad írod le, hogy miért "egyforma a két gép a laikusok számára", mégis felhergeled magad.
Egyszer még gutaütést fogsz kapni:-(

Na most egy másik laikus megközelítés.
Nyugalom, harmónia.

Nem egyszer szemére vetették annak idején a szovjeteknek, hogy formailag másoltak:
C-141 - Il-76, Vickers VC10 - Il-62, Concorde - Tu-144, Space Shuttle - Buran stb.
Erre mindig valami ilyesmit válaszolták, hogy hasonló célra tervezett gépek hasonlóan néznek ki.

Ami ugye sántít, mert azért az YF-22 kissé eltér az YF-23-tól.
Azt meg mégse mondhatták, hogy megspórolták maguknak a számtalan alapforma kipróbálását, mert amikor meg nem a nyugatiak által kiválasztott verziót választották, az nem biztos, hogy a legszerencsésebb választás volt...

Persze a hivatkozásuk akár jogos is lehet, hiszen egy átlagember meg nem különböztet egymástól egy két hajtóműves Airbust egy Boeingtől még hosszasabb szemlélődés ellenére sem.
Írod, hogy a két gép tervezési tartománya eltér; a dolog pikantériája az, hogy ennek ellenére hasonló a két gép - a laikusok számára.
A laikus azt látja, hogy mind a kettő felső, nyilazott szárnyas, dupla függőleges vezérsíkos, a szívócsatornák a törzs mellet vannak hasonló kinézető beömlő nyílással - tehát hasonló!
A laikust nem érdekli - nem is látja - az eltérő szárnyprofilt, fúvócsövet, arányokat.
A hidegháborús oda-vissza mondogatásnak, péniszmérécskének meg az eredménye volt az is, hogy inspirációt látott és lát a részletekbe nem merülő nagyérdemű ott is, ahol nem volt.

Ui: Most akkor mondjam azt, hogy én meg attól horkanok fel, amikor szakfórumokon, szakcikkekben szakemberek(!) hangfalnak említenek egy zárt hangdobozt!?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Szerintem nem jó ötlet ez a jókora nagy szögben ívelhető réselt fékszárny. Komoly oldalszélnél nagyon táncolhat tőle a gép leszálláskor.

Úgy bizony, az utolsó fotón az erősen kitérített csűrőkből jól látható, hogy a lebegtetésnél meg a futók lerakása után is (nyilván korábban besiklás közben is) erősen kellett gépészkedni a pilótának, hogy tartani tudja a gépet a megfelelő irányban és siklópályán.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
<blockquote>Úgy látom a rekreációs szabadság ellenére maradt benned frusztráció:-(

Nincs. Azt viszont nem értem, hogy ha van kereső, akkor miért nem használják az emberek...</blockquote>

Keresni csak azt lehet, amiről tudjuk, hogy létezik...
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
http://sofiaglobe.com/2015/01/23/bulgaria-could-shift-mig-maintenance-contract-from-russia-to-poland-defence-minister/

...In 2006, when Bulgaria made a deal with the Russian firm to upgrade 12 MiG-29s and four trainers, the price tag was a reported $48 million.

In October 2014, Bulgarian air force chief Major-General Roumen Radev said that the maintenance costs of the Soviet-made aircraft to 2029 were almost equivalent to buying new Western fighters.

Signals from the caretaker government of Bulgaria in late 2014 that the country would move away from Russian-made fighters and the consequent dependence on Moscow were met with accusations from Russia of “betrayal” by Bulgaria. These accusations were, in turn, met with a strongly-worded slapdown from Sofia.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 638
876
113
Én azért nagyon sokáig nagyon laikus voltam, de azért a Mig25 és az F-15 láttam a különbségeket és soha nem kevertem a 2 gépet, sőt a másolásos vádakról sem hallottam ebben az esetben.

Nicaragua meglepett azért.