MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Szia Allesmor
Köszi ezt a szuper-riportot, érdekes és részletes dolgokat láthatunk benne! A lassított leszállásnál 20.10-nél ritka-jó felvétel mutatja, mekkora terheléseket kap a főfutó, hogyan csavarodik jobbra-balra a futószár, hogyan próbál kacsázni a terhelések hatására a főfutókerék, amit a rugóstag egyenesbe-vezető himbái próbálnak irányban tartani! Nagyon impozáns az egész film, és ebből is látszik, hogy Ivánék már nem úgy állnak nyitottság terén, mint régebben.
Köszi ML
 
Gozerovel készulnek az unnepélyes átadásra , amely november 15(16) lesz. Jon az indiai védelmi miniszter , Antony is a ceremoniára.
 
Azért a kazánház az kazánház. Olyan enteriőr, hogy az indiánok akkor is hasznosíthatják a hajót, mikor a kikötőben van, Ilyenkor, mint első világháborús múzeumhajóként funkcionálhat. Hiába no, ez a méretkategória bizony a világon már mindenhol gázturbinával üzemel.

Számomra tanulságosak voltak a RITA beszédinformátor különféle üzenetei, érdekes, hogy a rámpára állás előtt az RD-33MK hajtóműveken bekapcsol egy tolóerőautomata. Gyanítom, hogy ez az RD-33MK FADEC rendszerének egy spec üzemmódja, csak felszálláshoz.
Külön érdekesség, hogy egyik pozícióhoz sincs kiépítve gázterelő lap, ami egyben jelentősen korlátozza a fedélzeten a tartózkodási helyek nagyságát. Számomra szembeötlő, hogy a felépítménytől jobbra mekkora kihasználatlan hely van a hajón, lévén, hogy ez egy Kiev-osztályú helikopter (és Jak-38M) hordozó rakétás cirkáló volt korábban. Most jobb híján egy sátrat húztak fel oda, gyanítom a tengeri próbák erejéig. De,hogy utána hogyan hasznosítják, azt nem tudom.
Végre láthattuk a fegyverzet tárolásának módját, bár jelenleg még csak különféle súlymakettekkel ugyan. Erről persze eszembe jut, hogy ha nem lesznek a különféle harci anyagok elszeparálva rendesen a hajó egy térrészébe, akkor az komoly következményekkel is járhat. Nem beszélve arról, hogy ha jól tudom, a US Navy-n kívül másnak nemigen vannak speciális bevonattal ellátott bombakészleteik a fedélzeti tűz esetére.
 
09:33-tól a jelenet a MiG gyárban elég érdekes. Legalábbis, a főfutó kerekének futófelülete nekem már most eléggé leharcoltnak tűnik.
 
Szia Allesmor
Tényleg elég rongyos a kerék, furcsa, milyen használtnak tünik, a futószár meg mellette szűz vadi új, úgy tünik, talán még a zsírzószemek se láttak zsírt. Elsőre azt hittem, csak valami vendég-kerék, amin a félkész gépet ide-oda toligálják üzemen belül, hogy ne kopjon túl korán, de a kerékagy festése se nem kopott, se nem koszos. Aztán eszembe jutott egy régi PG-tapasztalat: készült/kaptunk a blokkolásgátló rendszer tesztjéhez egy elektromos hajtású dörzskerekes felpörgető berendezést, na annak nagyjából ugyanilyen hatása volt, teszt után lehetett gumit cserélni. Néhány használat után inkább a sarokban porosodott, a kereket meg kézzel is fel lehetett annyira pörgetni, hogy hirtelen befékezésnél működjön a blokkolásgátlás kifékező szelepe. Lehet, hogy ezt a kekeket is "megtesztelték" egy kicsit.
A hajóról : a gázsugár-terelő hiánya nekem is feltűnt, így nemigen lehet sorbaállni startra várva a felszálló gép mögött, magyarán ez eléggé megritkítja a start-sűrűséget. A "sziget" jobboldalára meg lehet, hogy az indiánok kitaláltak és már le is gyártottak valamit, csak a sok határidő-csúszás miatt már a monszun-rozsda kóstolgatja otthon.:-)
Üdv ML
 
09:33-tól a jelenet a MiG gyárban elég érdekes. Legalábbis, a főfutó kerekének futófelülete nekem már most eléggé leharcoltnak tűnik.
A gyárban a teherautókat is használt gumikon tologatják. A gyártósor végén kapják meg az új kerekeket.
 
Ma lezuhant az indiai légiero egyik MIG-29 gépe. A pilota sikersen katapultált.
 
Unique Mig-29M demostration flight:
http://englishrussia.com/2013/11/06/unique-mig-29m-demostration-flight/3/
 
Majd kiderul mi lesz az uzletbol. Ma kezdodik Sojgu és Lavrov hivatalos tárgyalása egyiptomi kollégáikkal(2+2)
 
Nem az első megrendelő, tudtommal a szerbek is 6 db Mig-29M2 beszerzése mellett döntöttek (Orosz kölcsönből Orosz fegyvert).
 
A MiG-35 és a MiG-29M2 egy és ugyanaz a projekt. Röviden vázolom:

együléses 9.15-ös protogépek 154-es (9.15-ből a 4. prototípus) számú gépe 1989
Átalakítva kétülésesssé MiG-29MMRCA 2003
Átnevezve MiG-29M2-vé 2005
Átnevezve MiG-35-é 2008 (2007-ben egy rövid ideig úgy nézett ki, a MiG-29M OVT kapja a MiG-35-ös nevet)
Átnevezve MiG-35D-vé 2009

Új gép, egy MiG-29K-ból átalakított példány fékhorgok nélkül MiG-35D, 9.61 (Logika: MiG-29K 9.31, új MiG-29K 9.41, új MiG-29KUB 9.47. Ennek analógiájára a MiG-29K/KUB "szárazföldiesített változata 9.61 és 9.67) 2010

Új gép, új építésű MiG-29M2, ahol a 2 nem az M kétüléses változatát jelenti, mint 2005-ben, hanem az M projekt második verzióját. MiG-29M2 ettől függetlenül csak kétüléses változatban létezik idáig, melyek jelzése 741 és 747, amiből arra lehet következtetni, hogy a gyártmányjelzés 9.74 a kétülésesnek amiből a gyár az 1-es és 7-est tartja nyilván.
Nos, 2013 nyarán a 741-est átnevezték ismét MiG-35-össé, azonban teljesen logikátlanul a 747-es maradt MiG-29M2. A MiG adminisztrátorai azt hiszem elvesztették a fonalat.

Mit kell tudni a MiG-29M2-ről/MiG-35-ről? Nos, a 9.15-ös 1988-as megjelenése óta az összes új MiG-29-es sárkány (M/K/KUB/35) rendelkezett légiutántöltési kapacitással, ami 2013-ban a világ összes modern vadászgépénél elvárható képesség. Az új példányként épített MiG-29M2 teljes egészében az újratervezett MiG-29K/KUB gépeken alapszik, hiszen 2010-ben a 9.61 és 9.67 volt a fordulópont. Ekkor egyesült a két sárkányszerkezet.
Ennek ellenére az új M2-esekből hiányzik ez a lehetőség és a gyári képeket nézve ez a hiányosság nem csak a prototípusokra vonatkozik. Úgy fest, a kabin elé elhelyezett MAWS miatt a behúzható töltőcsonknak mennie kellett. Hiba.

Minden másban jó gépnek látszik, hiszen a jóval nagyobb felületű tengerész szárny a maga haalmas fékszárnyával és a lenyíló Krüger lapokkal, nomeg a megerősített futóművel csak áldás lehet.
Ami nekem a két megépült példány után még mindig nem tiszta, az az, hogy a szárny azon túl, hogy nem lesz fölhajtható, vajon továbbra is rendelkezni fog-e a hajófedélzeti példányoktól megörökölt kiváltásokkal, amelyek persze ennél a típsunál már teljesen feleslegesek lesznek. Félek, hogy igen, mivel a MiG gyár jelenleg nem úgy néz ki, mint aki képes arra, hogy egy fixre rögzített eredetileg felhajtható szárny helyett csináljon egy tökugyanolyan, de belül teljesen áttervezett szárnyat. Emiatt pedig az M2 felesleges plusz tömeget fog vinni magával. Majd kiderül.
 
Úgy fest, a kabin elé elhelyezett MAWS miatt a behúzható töltőcsonknak mennie kellett. Hiba.


"Több mint bűn. ez hiba."