MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
11953533_869940629721967_4109926275383572795_o.jpg

11896302_869940806388616_4051164783435038619_o.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 318
81 317
113
Saab signs agreement with WZL 2 to upgrade self-protection system for Polish MiG-29s

http://www.janes.com/article/54137/saab-signs-agreement-with-wzl-2-to-upgrade-poland-s-mig-29-aircraft
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 053
113
<blockquote rel="boki">Az RSK Mig megkezdte a konnyú 5. generácios gép fejlesztését.

Miből? Bevétele minimális, javítások, néhány ország gépeinek modernizálása, az orosz és indiai tengerészeti változatok.. Ennyi. Max. számítógépes modelleket készíthetnek. Ráadásul ugyanazon vállalatcsoport része, amely éppen a PAK-FA fejlesztését kellett, hogy komolyan visszavágja. Kb. annyi a hír értelme, mint a PAK-DA, hogy lesz majd 1x..
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 228
60 279
113
Ezért meg fogtok kövezni, de én a Szu-27-es mellet semmi értelmét sem láttam a Mig-29-nek. Az összeomlás (SZU) utáni export megrendelések alapján más se...

A PAKFA esetén ugyan ez a helyzet. A PAKFA mellet 0 értelme van egy kisméretű "lopakodó" mignek, főleg úgy, hogy a PAKFA méretben a Szu-27 és a Mig-29 között helyezkedik el.
Ez a kis lopakodó Mig úgy ahogy van egy butaság!

Én a Mig helyében hagynám az ember vezette gépeket és inkább ráállnék a drónok készítésére!

Szerintem így kellene csinálniuk:
Szu: vadász és csapásmérő gépek
Mig: drónok
Jakovler: kiképző és könnyű repülőgépek
Tu: bombázók
Iljusin: teherszállító és különleges repülőgépek

Egy "egyesített" repülőgépgyártó konzorcium esetén ennek csak így lenne értelme. Különben sok lesz a párhuzamosság!
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 199
50 748
113
Csak itt nekem meg tényleg az jut az eszembe, hogy gond e a párhuzamosság, mert az ugye mindig segíti a két - több iroda közt a versenyt, nem enged elkényelmesedni, ill. ha az egyik nagyon mellélő, a másiké még lehet egy csak középszerű megoldással is akár mentőöv. Persze, tudom, én szajkózom mostanában a legtöbbet, hogy a költséghatékonyság mindenek felett, szóval igazad van, így lenne a legtöbb értelme, valsz. ahogy írtad, ha le lenne fektetve, hogy kinek mire kéne specializálódnia.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 590
113
Ráadásul annyira megdrágult egy géptípus kifejlesztése, rendszeresítése, gyártása, hogy párhuzamosan több típus ugyanarra a célra még az USA-nak is túl drága. Láthatjuk a politikai lobbi áldásos hatását, ez ugyanaz, mint hogy ugyanarra a célra párhuzamosan több Szu-30-as verziót rendszeresítenek. Eszméletlen erőforrás pocsékolás.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 732
28 927
113
A MiG-29 vs. Szu-27 két nagyon eltérő kategória, teljesen másra való. Az, hogy a Szu. szétesését követően nem volt pénz semmire és a Szuhoj-t ennek ellenére életben tartották, csak a lobbizásnak volt köszönhető, illetve azért, mert a Szu-27 nagyobb harcértékű gép már a méretéből is következően. Vajon az F-15 mellett miért van F-16, F-18, nem véletlenül? Ha Oo. kellő anyagi háttérrel rendelkezett volna és rendelkezne napjainkban, akkor nem is lenne gond a MiG-29 repülőgéppel. Megkapta volna a supportokat, fejlesztéseket és most dögös kis gép lenne. Sajnos a MiG irodát beáldozták, mert be kellett, de lesznek még szép napjaik, reménykedjünk.
A lopakodó MiG pedig még sokáig csak terv lesz.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 004
31 090
113
<blockquote rel="boki">Az RSK Mig megkezdte a konnyú 5. generácios gép fejlesztését.
tQYwBzDS_Do.jpg

Úgy látom kicsit megihlette őket az X-32.
</blockquote>
Inkább a PAK-FA és egy Szu-34 Down-kóros szerelemgyerekének tűnik.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 228
60 279
113
ghostrider

Bár sokszor egyet értek veled, de most vitatkoznék.

<i>"A MiG-29 vs. Szu-27 két nagyon eltérő kategória, teljesen másra való."</i>

Más kategória, méretben. Amúgy a két gép lényegében ugyan arra való, ugyanis sima vadászgépek voltak. A Szu-27 viszont jóval nagyobb harcértékű.

<i>" Az, hogy a Szu. szétesését követően nem volt pénz semmire és a Szuhoj-t ennek ellenére életben tartották, csak a lobbizásnak volt köszönhető, illetve azért, mert a Szu-27 nagyobb harcértékű gép már a méretéből is következően."</i>

A Szu-27-re nem hiszem, hogy sokkal több pénzt adtak volna az oroszok. A Szu-27 jövőjét az export biztosította. Ez a lehetőség a Mig-29 előtt is ott volt, csak ugye az export megrendelők úgy választhattak a két típus között, hogy a Mig-29 került X-be, a Szu-27 1.5X-be, viszont a Mig-29 harcértéke Y-volt, a Szu-27-é pedig 2Y. A Szu-30 megjelenésével <i>(ami amúgy az eredetileg tervezett Szu-27 képességeivel bírt)</i> nagyon a Szu-27 család irányába billent a mérleg. Az ára alig nőtt, a képességei viszont már sokszor jobbak voltak, mint egy Mig-29-nek. A Szuhoj tervezőiroda azért maradt életben és működött nyereségesen , mert jó versenyképes termékük volt. A Mig terméke pedig nem volt az, így a Mig irodának leáldozott piaci körülmények között.

<i>"Vajon az F-15 mellett miért van F-16, F-18, nem véletlenül? "</i>

Az F-16 és az F-18 létrehozása nem szakmai hanem politikai döntés volt. Egyszerűen soknak találták az F-15 árcéduláját, illetve nem minden szövetségesnek adtak volna F-15-öt jó szívvel.
Az F-16 azért maradhatott "életben" mert azonos hajtóműve van az F-15-el, illetve ehhez fértek hozzá a szövetségesek.
Az F-18 annak köszönheti a mai létét, hogy a repülőgép hordozós üzemhez 2 db hajtómű kell, ezért az F-16-ot nem találták rá alkalmasnak, az F-15-öt meg túl drágának találták, illetve az F-14-el szerzett rossz tapasztalatok miatt "egyszerűbb" gépet akartak.
Amúgy a Mig-29 az F-18-as riválisa nem pedig az F-16-osé. Ezt nagyon sokan nem tudják, szóval gondoltam leírom :)

Én a Mig-29-nek továbbra le sem látom értelmét, de ha már van akkor persze hasznosítani kell <i>(rephordozókra, mint az F-18-at</i>) , de én újra nem követném el azt a hibát, amit az oroszok egyszer már elkövettek, mégpedig azt, hogy létrehoznak egy "lopakodó Mig-29-et" totál fölöslegesen.
A PAKFA bőven elég nekik, minden feladatra!

UI.: Az F-35 létezése is elsősorban annak tudható be, szerintem, hogy az F-22-őt nem akarták exportálni, viszont az USA szövetségeseinek is kellet új gép, és ezért hatalmas export potenciált láttak a dologban. Továbbá hiány lett helyből felszálló gépekből. Szóval az F-35 is lényegében azon politikai döntésnek köszönhető, hogy Raptort nem adunk el!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
Mig-29KUB 2013 végén átadott 2 KUB egyike, 50-es oldalszámú, még lefestve sincs. GLIC-ben van , tehát tesztelésre használják.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
<blockquote rel="nyugger">
174904.jpg

Tippelek, de szerintem a hajófedélzeti üzem során az indítás előtt a gép előtt/alatt tevékenykedő személyzet számára ad jelzéseket. De valaki remélem mindjárt elmondja pontosabban.</blockquote>

Olyasmi lesz az! ;)