ghostrider
Bár sokszor egyet értek veled, de most vitatkoznék.
<i>"A MiG-29 vs. Szu-27 két nagyon eltérő kategória, teljesen másra való."</i>
Más kategória, méretben. Amúgy a két gép lényegében ugyan arra való, ugyanis sima vadászgépek voltak. A Szu-27 viszont jóval nagyobb harcértékű.
<i>" Az, hogy a Szu. szétesését követően nem volt pénz semmire és a Szuhoj-t ennek ellenére életben tartották, csak a lobbizásnak volt köszönhető, illetve azért, mert a Szu-27 nagyobb harcértékű gép már a méretéből is következően."</i>
A Szu-27-re nem hiszem, hogy sokkal több pénzt adtak volna az oroszok. A Szu-27 jövőjét az export biztosította. Ez a lehetőség a Mig-29 előtt is ott volt, csak ugye az export megrendelők úgy választhattak a két típus között, hogy a Mig-29 került X-be, a Szu-27 1.5X-be, viszont a Mig-29 harcértéke Y-volt, a Szu-27-é pedig 2Y. A Szu-30 megjelenésével <i>(ami amúgy az eredetileg tervezett Szu-27 képességeivel bírt)</i> nagyon a Szu-27 család irányába billent a mérleg. Az ára alig nőtt, a képességei viszont már sokszor jobbak voltak, mint egy Mig-29-nek. A Szuhoj tervezőiroda azért maradt életben és működött nyereségesen , mert jó versenyképes termékük volt. A Mig terméke pedig nem volt az, így a Mig irodának leáldozott piaci körülmények között.
<i>"Vajon az F-15 mellett miért van F-16, F-18, nem véletlenül? "</i>
Az F-16 és az F-18 létrehozása nem szakmai hanem politikai döntés volt. Egyszerűen soknak találták az F-15 árcéduláját, illetve nem minden szövetségesnek adtak volna F-15-öt jó szívvel.
Az F-16 azért maradhatott "életben" mert azonos hajtóműve van az F-15-el, illetve ehhez fértek hozzá a szövetségesek.
Az F-18 annak köszönheti a mai létét, hogy a repülőgép hordozós üzemhez 2 db hajtómű kell, ezért az F-16-ot nem találták rá alkalmasnak, az F-15-öt meg túl drágának találták, illetve az F-14-el szerzett rossz tapasztalatok miatt "egyszerűbb" gépet akartak.
Amúgy a Mig-29 az F-18-as riválisa nem pedig az F-16-osé. Ezt nagyon sokan nem tudják, szóval gondoltam leírom
Én a Mig-29-nek továbbra le sem látom értelmét, de ha már van akkor persze hasznosítani kell <i>(rephordozókra, mint az F-18-at</i>) , de én újra nem követném el azt a hibát, amit az oroszok egyszer már elkövettek, mégpedig azt, hogy létrehoznak egy "lopakodó Mig-29-et" totál fölöslegesen.
A PAKFA bőven elég nekik, minden feladatra!
UI.: Az F-35 létezése is elsősorban annak tudható be, szerintem, hogy az F-22-őt nem akarták exportálni, viszont az USA szövetségeseinek is kellet új gép, és ezért hatalmas export potenciált láttak a dologban. Továbbá hiány lett helyből felszálló gépekből. Szóval az F-35 is lényegében azon politikai döntésnek köszönhető, hogy Raptort nem adunk el!