MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

11953533_869940629721967_4109926275383572795_o.jpg

11896302_869940806388616_4051164783435038619_o.jpg
 
Saab signs agreement with WZL 2 to upgrade self-protection system for Polish MiG-29s

http://www.janes.com/article/54137/saab-signs-agreement-with-wzl-2-to-upgrade-poland-s-mig-29-aircraft
 
<blockquote rel="boki">Az RSK Mig megkezdte a konnyú 5. generácios gép fejlesztését.

Miből? Bevétele minimális, javítások, néhány ország gépeinek modernizálása, az orosz és indiai tengerészeti változatok.. Ennyi. Max. számítógépes modelleket készíthetnek. Ráadásul ugyanazon vállalatcsoport része, amely éppen a PAK-FA fejlesztését kellett, hogy komolyan visszavágja. Kb. annyi a hír értelme, mint a PAK-DA, hogy lesz majd 1x..
 
Ezért meg fogtok kövezni, de én a Szu-27-es mellet semmi értelmét sem láttam a Mig-29-nek. Az összeomlás (SZU) utáni export megrendelések alapján más se...

A PAKFA esetén ugyan ez a helyzet. A PAKFA mellet 0 értelme van egy kisméretű "lopakodó" mignek, főleg úgy, hogy a PAKFA méretben a Szu-27 és a Mig-29 között helyezkedik el.
Ez a kis lopakodó Mig úgy ahogy van egy butaság!

Én a Mig helyében hagynám az ember vezette gépeket és inkább ráállnék a drónok készítésére!

Szerintem így kellene csinálniuk:
Szu: vadász és csapásmérő gépek
Mig: drónok
Jakovler: kiképző és könnyű repülőgépek
Tu: bombázók
Iljusin: teherszállító és különleges repülőgépek

Egy "egyesített" repülőgépgyártó konzorcium esetén ennek csak így lenne értelme. Különben sok lesz a párhuzamosság!
 
Csak itt nekem meg tényleg az jut az eszembe, hogy gond e a párhuzamosság, mert az ugye mindig segíti a két - több iroda közt a versenyt, nem enged elkényelmesedni, ill. ha az egyik nagyon mellélő, a másiké még lehet egy csak középszerű megoldással is akár mentőöv. Persze, tudom, én szajkózom mostanában a legtöbbet, hogy a költséghatékonyság mindenek felett, szóval igazad van, így lenne a legtöbb értelme, valsz. ahogy írtad, ha le lenne fektetve, hogy kinek mire kéne specializálódnia.
 
Ráadásul annyira megdrágult egy géptípus kifejlesztése, rendszeresítése, gyártása, hogy párhuzamosan több típus ugyanarra a célra még az USA-nak is túl drága. Láthatjuk a politikai lobbi áldásos hatását, ez ugyanaz, mint hogy ugyanarra a célra párhuzamosan több Szu-30-as verziót rendszeresítenek. Eszméletlen erőforrás pocsékolás.
 
A MiG-29 vs. Szu-27 két nagyon eltérő kategória, teljesen másra való. Az, hogy a Szu. szétesését követően nem volt pénz semmire és a Szuhoj-t ennek ellenére életben tartották, csak a lobbizásnak volt köszönhető, illetve azért, mert a Szu-27 nagyobb harcértékű gép már a méretéből is következően. Vajon az F-15 mellett miért van F-16, F-18, nem véletlenül? Ha Oo. kellő anyagi háttérrel rendelkezett volna és rendelkezne napjainkban, akkor nem is lenne gond a MiG-29 repülőgéppel. Megkapta volna a supportokat, fejlesztéseket és most dögös kis gép lenne. Sajnos a MiG irodát beáldozták, mert be kellett, de lesznek még szép napjaik, reménykedjünk.
A lopakodó MiG pedig még sokáig csak terv lesz.
 
<blockquote rel="boki">Az RSK Mig megkezdte a konnyú 5. generácios gép fejlesztését.
tQYwBzDS_Do.jpg

Úgy látom kicsit megihlette őket az X-32.
</blockquote>
Inkább a PAK-FA és egy Szu-34 Down-kóros szerelemgyerekének tűnik.
 
ghostrider

Bár sokszor egyet értek veled, de most vitatkoznék.

<i>"A MiG-29 vs. Szu-27 két nagyon eltérő kategória, teljesen másra való."</i>

Más kategória, méretben. Amúgy a két gép lényegében ugyan arra való, ugyanis sima vadászgépek voltak. A Szu-27 viszont jóval nagyobb harcértékű.

<i>" Az, hogy a Szu. szétesését követően nem volt pénz semmire és a Szuhoj-t ennek ellenére életben tartották, csak a lobbizásnak volt köszönhető, illetve azért, mert a Szu-27 nagyobb harcértékű gép már a méretéből is következően."</i>

A Szu-27-re nem hiszem, hogy sokkal több pénzt adtak volna az oroszok. A Szu-27 jövőjét az export biztosította. Ez a lehetőség a Mig-29 előtt is ott volt, csak ugye az export megrendelők úgy választhattak a két típus között, hogy a Mig-29 került X-be, a Szu-27 1.5X-be, viszont a Mig-29 harcértéke Y-volt, a Szu-27-é pedig 2Y. A Szu-30 megjelenésével <i>(ami amúgy az eredetileg tervezett Szu-27 képességeivel bírt)</i> nagyon a Szu-27 család irányába billent a mérleg. Az ára alig nőtt, a képességei viszont már sokszor jobbak voltak, mint egy Mig-29-nek. A Szuhoj tervezőiroda azért maradt életben és működött nyereségesen , mert jó versenyképes termékük volt. A Mig terméke pedig nem volt az, így a Mig irodának leáldozott piaci körülmények között.

<i>"Vajon az F-15 mellett miért van F-16, F-18, nem véletlenül? "</i>

Az F-16 és az F-18 létrehozása nem szakmai hanem politikai döntés volt. Egyszerűen soknak találták az F-15 árcéduláját, illetve nem minden szövetségesnek adtak volna F-15-öt jó szívvel.
Az F-16 azért maradhatott "életben" mert azonos hajtóműve van az F-15-el, illetve ehhez fértek hozzá a szövetségesek.
Az F-18 annak köszönheti a mai létét, hogy a repülőgép hordozós üzemhez 2 db hajtómű kell, ezért az F-16-ot nem találták rá alkalmasnak, az F-15-öt meg túl drágának találták, illetve az F-14-el szerzett rossz tapasztalatok miatt "egyszerűbb" gépet akartak.
Amúgy a Mig-29 az F-18-as riválisa nem pedig az F-16-osé. Ezt nagyon sokan nem tudják, szóval gondoltam leírom :-)

Én a Mig-29-nek továbbra le sem látom értelmét, de ha már van akkor persze hasznosítani kell <i>(rephordozókra, mint az F-18-at</i>) , de én újra nem követném el azt a hibát, amit az oroszok egyszer már elkövettek, mégpedig azt, hogy létrehoznak egy "lopakodó Mig-29-et" totál fölöslegesen.
A PAKFA bőven elég nekik, minden feladatra!

UI.: Az F-35 létezése is elsősorban annak tudható be, szerintem, hogy az F-22-őt nem akarták exportálni, viszont az USA szövetségeseinek is kellet új gép, és ezért hatalmas export potenciált láttak a dologban. Továbbá hiány lett helyből felszálló gépekből. Szóval az F-35 is lényegében azon politikai döntésnek köszönhető, hogy Raptort nem adunk el!
 
Mig-29KUB 2013 végén átadott 2 KUB egyike, 50-es oldalszámú, még lefestve sincs. GLIC-ben van , tehát tesztelésre használják.
 
<blockquote rel="nyugger">
174904.jpg

Tippelek, de szerintem a hajófedélzeti üzem során az indítás előtt a gép előtt/alatt tevékenykedő személyzet számára ad jelzéseket. De valaki remélem mindjárt elmondja pontosabban.</blockquote>

Olyasmi lesz az! ;)