MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
486
2 008
93
62173d1426535917-31-790-.jpg

Mindenkinek van rossz napja.
62262d1426939680-1.jpg

2 baleset a 790. IAP.-nál, Khotilovon.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
486
2 008
93

Ez elég merész következtetés.
Műhold képről (Google Earth) elég nehéz megmondani, hogy milyen változat. A 31-esek pedig rendszeresen járnak hangsebesség feletti célra lőni (R-33-assal) a Kapusztyin Jar melletti rakéta lőtérre, és olyankor Privolzsszkijban szállnak le. (Nem tudom, hogy miért nem Akhtyubinszkban, mert az közelebb van.) A russianplanes.net-en elég sok ott lekapott 31-es van fent.
Ettől persze ez a két madárka lehet K is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 349
113
Ez elég merész következtetés.
Műhold képről (Google Earth) elég nehéz megmondani, hogy milyen változat. A 31-esek pedig rendszeresen járnak hangsebesség feletti célra lőni (R-33-assal) a Kapusztyin Jar melletti rakéta lőtérre, és olyankor Privolzsszkijban szállnak le. (Nem tudom, hogy miért nem Akhtyubinszkban, mert az közelebb van.) A russianplanes.net-en elég sok ott lekapott 31-es van fent.
Ettől persze ez a két madárka lehet K is.


Lehet,hogy pont az a baj,hogy túl közel van.Ha nagyon gyorsan nagyon magasan mennek ezek a gépek akkor hely kell amíg leszállnak.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
486
2 008
93
Lehet,hogy pont az a baj,hogy túl közel van.Ha nagyon gyorsan nagyon magasan mennek ezek a gépek akkor hely kell amíg leszállnak.

Az csak kirepülési- és megközelítési eljárás kérdése. Domnán sincs messzebb a lőtér a légibázistól.
Közben rájöttem. Akhtyubinszban kísérleti repülések folynak. (Na én ott tudom elképzelni azt a 10 gépes kísérleti alakulatot, amiről a hivatkozott sajtótájékoztatón szó volt.) Az ott látható dolgokhoz egy mezei VVSz ekipázsnak nincsen elég magas szintű biztonsági besorolása. Valószínűleg ezért is mennek Privolzsszkiba. És ott egy aktív vadászezred települ, jobban tudnak fogadni és kiszolgálni egy századnyi 31-est.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Lehet,hogy pont az a baj,hogy túl közel van.Ha nagyon gyorsan nagyon magasan mennek ezek a gépek akkor hely kell amíg leszállnak.
Éppenséggel körözhetnek is. A hőtágulás miatt csak úgy tudnak emelkedni és sűllyedni, ahogy a búvárok jönnek föl. Bizonyos magasságokon bizonyos sebességgel kell eltölteniük meghatározott időt.
A Balti - tengeri elfogásokra is az NDK déli részéről indultak (a 25ösök).
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
486
2 008
93
Egy 2015-ös, orosz nyelvű forrásban találtam.
A MiG-31B/BSz fegyverzete:
144492_original.jpg

A modernizáláskor a gyártó által felkínált fegyverzet:
145027_original.jpg

A modernizálás során a Légierő által megrendelt fegyverzet:
145205_original.jpg

Ebben azért van pár érdekesség:
- megmaradt az elvi lehetőség az R-40TD használatára.
- a szárny alatti belső függesztőre is lehet R-33(Sz)-t függeszteni. Nekem ezzel válik érthetővé, hogy miért volt értelme 4-ről (B/BSz) 6-ra (BM) növelni a Zaszlony által szimultán leküzdhető célok számát.
- már itt is szerepel az R-37M alkalmazása, aminek közeli rendszeresítéséről pár hete volt bejelentés. De érdekes módon nem a törzs alatt 4 db, csak a szárny alatti belső függesztőkön 2 db.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Ebben azért van pár érdekesség:
.
- már itt is szerepel az R-37M alkalmazása, aminek közeli rendszeresítéséről pár hete volt bejelentés. De érdekes módon nem a törzs alatt 4 db, csak a szárny alatti belső függesztőkön 2 db.
R-37M hosszabb és nagyobb tömegü, mint az R-33 így nem férne el a törzs alatt.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Az R-37-hez akkor anno uj gyártású 31-est is almodtak vagy mindig csak ket darabban gondolkodtak?

Volt a MiG-31F(E) modifikáció, amit 1995-ben mutattak be először Le Bourget-ban, amelyhez 6 R-33E-t kínáltak. 4 törzs alatt, 2 szárny alatt. Exportra kínálták a gépet a fenti ábrán lévő fegyverzettel. A modernizációs program keretében BM/BSzM szintre maradt a 4 függesztési pont az R-33 számára. Mivel az R-37M hosszabb és nehezebb csak kettő mehet a szárnyak alá.

Meglátjuk, hogy mikor(év) kerül hadrendbe az R-37M és megéri-e újból átalakítani a BM/BSzM-eket.
 
M

molnibalage

Guest
Volt a MiG-31F(E) modifikáció, amit 1995-ben mutattak be először Le Bourget-ban, amelyhez 6 R-33E-t kínáltak. 4 törzs alatt, 2 szárny alatt. Exportra kínálták a gépet a fenti ábrán lévő fegyverzettel. A modernizációs program keretében BM/BSzM szintre maradt a 4 függesztési pont az R-33 számára. Mivel az R-37M hosszabb és nehezebb csak kettő mehet a szárnyak alá.

Meglátjuk, hogy mikor(év) kerül hadrendbe az R-37M és megéri-e újból átalakítani a BM/BSzM-eket.
A fenti képet sosem ertettem foleg kommented fényében. Törzs alatti 6 db raketat.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
486
2 008
93
Volt a MiG-31F(E) modifikáció, amit 1995-ben mutattak be először Le Bourget-ban, amelyhez 6 R-33E-t kínáltak. 4 törzs alatt, 2 szárny alatt. Exportra kínálták a gépet a fenti ábrán lévő fegyverzettel. A modernizációs program keretében BM/BSzM szintre maradt a 4 függesztési pont az R-33 számára. Mivel az R-37M hosszabb és nehezebb csak kettő mehet a szárnyak alá.

Meglátjuk, hogy mikor(év) kerül hadrendbe az R-37M és megéri-e újból átalakítani a BM/BSzM-eket.

Nem kell újra átalakítani. Elvileg a gép már most is alkalmas a fenti fegyverzet alkalmazására. Ugyan úgy, ahogy az R-77-esére is. Eddig arról is azt hitték sokan, hogy kamu, de mostanában egyre több fényképen látni a 31-es szárnya alatt. (Én az utóbbi 6 hétben 4-et találtam.) Ha hiszek a forrásnak, és az R-37M közelgő rendszeresítéséről szóló bejelentésnek, akkor az elkészült rakétákat akár már ma is fel lehetne rakni. A Zaszlony-AM szoftvere és a gép kábelezése alkalmas a használatára.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
486
2 008
93
Az R-37-hez akkor anno uj gyártású 31-est is almodtak vagy mindig csak ket darabban gondolkodtak?

Szerintem eredetileg tervezték a has alatti függesztők cseréjét, mert a gyári ajánlat 6 db R-37-est tüntet fel. Csak a Légierő erre sem kapott pénzt, és így maradt a 2 db a szárny alá függesztett. Azért az sem lesz kis képesség növekedés, ha a rakéta tényleg tudni fogja, amit ígérnek.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem eredetileg tervezték a has alatti függesztők cseréjét, mert a gyári ajánlat 6 db R-37-est tüntet fel. Csak a Légierő erre sem kapott pénzt, és így maradt a 2 db a szárny alá függesztett. Azért az sem lesz kis képesség növekedés, ha a rakéta tényleg tudni fogja, amit ígérnek.
Ez a fugesszto csere részt nem ertem. A gép torzsebe van sullyesztve felig az r33. Ha nagyobb az r37, akkor ott ujja kell építeni a gépet.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ez a fugesszto csere részt nem ertem. A gép torzsebe van sullyesztve felig az r33. Ha nagyobb az r37, akkor ott ujja kell építeni a gépet.
Hát,hogy eggyáltalán lehet e a jelenlegi MiG31eket igy átépiteni,nemtudom.Ahogy Allesmore irta,az M változat egy szovjet éra végi terv volt.áttervezet új gyártású gépek lettek volna.Réskitöltőnek szánták a most újra elővett MiG41 elkészültéig.Bár az utóbbibol szerintem most sem lesz semmi.