MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

62173d1426535917-31-790-.jpg

Mindenkinek van rossz napja.
62262d1426939680-1.jpg

2 baleset a 790. IAP.-nál, Khotilovon.
 
A Szír topicban is a helye.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez elég merész következtetés.
Műhold képről (Google Earth) elég nehéz megmondani, hogy milyen változat. A 31-esek pedig rendszeresen járnak hangsebesség feletti célra lőni (R-33-assal) a Kapusztyin Jar melletti rakéta lőtérre, és olyankor Privolzsszkijban szállnak le. (Nem tudom, hogy miért nem Akhtyubinszkban, mert az közelebb van.) A russianplanes.net-en elég sok ott lekapott 31-es van fent.
Ettől persze ez a két madárka lehet K is.
 
Ez elég merész következtetés.
Műhold képről (Google Earth) elég nehéz megmondani, hogy milyen változat. A 31-esek pedig rendszeresen járnak hangsebesség feletti célra lőni (R-33-assal) a Kapusztyin Jar melletti rakéta lőtérre, és olyankor Privolzsszkijban szállnak le. (Nem tudom, hogy miért nem Akhtyubinszkban, mert az közelebb van.) A russianplanes.net-en elég sok ott lekapott 31-es van fent.
Ettől persze ez a két madárka lehet K is.


Lehet,hogy pont az a baj,hogy túl közel van.Ha nagyon gyorsan nagyon magasan mennek ezek a gépek akkor hely kell amíg leszállnak.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Lehet,hogy pont az a baj,hogy túl közel van.Ha nagyon gyorsan nagyon magasan mennek ezek a gépek akkor hely kell amíg leszállnak.

Az csak kirepülési- és megközelítési eljárás kérdése. Domnán sincs messzebb a lőtér a légibázistól.
Közben rájöttem. Akhtyubinszban kísérleti repülések folynak. (Na én ott tudom elképzelni azt a 10 gépes kísérleti alakulatot, amiről a hivatkozott sajtótájékoztatón szó volt.) Az ott látható dolgokhoz egy mezei VVSz ekipázsnak nincsen elég magas szintű biztonsági besorolása. Valószínűleg ezért is mennek Privolzsszkiba. És ott egy aktív vadászezred települ, jobban tudnak fogadni és kiszolgálni egy századnyi 31-est.
 
Lehet,hogy pont az a baj,hogy túl közel van.Ha nagyon gyorsan nagyon magasan mennek ezek a gépek akkor hely kell amíg leszállnak.
Éppenséggel körözhetnek is. A hőtágulás miatt csak úgy tudnak emelkedni és sűllyedni, ahogy a búvárok jönnek föl. Bizonyos magasságokon bizonyos sebességgel kell eltölteniük meghatározott időt.
A Balti - tengeri elfogásokra is az NDK déli részéről indultak (a 25ösök).
 
Egy 2015-ös, orosz nyelvű forrásban találtam.
A MiG-31B/BSz fegyverzete:
144492_original.jpg

A modernizáláskor a gyártó által felkínált fegyverzet:
145027_original.jpg

A modernizálás során a Légierő által megrendelt fegyverzet:
145205_original.jpg

Ebben azért van pár érdekesség:
- megmaradt az elvi lehetőség az R-40TD használatára.
- a szárny alatti belső függesztőre is lehet R-33(Sz)-t függeszteni. Nekem ezzel válik érthetővé, hogy miért volt értelme 4-ről (B/BSz) 6-ra (BM) növelni a Zaszlony által szimultán leküzdhető célok számát.
- már itt is szerepel az R-37M alkalmazása, aminek közeli rendszeresítéséről pár hete volt bejelentés. De érdekes módon nem a törzs alatt 4 db, csak a szárny alatti belső függesztőkön 2 db.
 
Ebben azért van pár érdekesség:
.
- már itt is szerepel az R-37M alkalmazása, aminek közeli rendszeresítéséről pár hete volt bejelentés. De érdekes módon nem a törzs alatt 4 db, csak a szárny alatti belső függesztőkön 2 db.
R-37M hosszabb és nagyobb tömegü, mint az R-33 így nem férne el a törzs alatt.
 
Az R-37-hez akkor anno uj gyártású 31-est is almodtak vagy mindig csak ket darabban gondolkodtak?

Volt a MiG-31F(E) modifikáció, amit 1995-ben mutattak be először Le Bourget-ban, amelyhez 6 R-33E-t kínáltak. 4 törzs alatt, 2 szárny alatt. Exportra kínálták a gépet a fenti ábrán lévő fegyverzettel. A modernizációs program keretében BM/BSzM szintre maradt a 4 függesztési pont az R-33 számára. Mivel az R-37M hosszabb és nehezebb csak kettő mehet a szárnyak alá.

Meglátjuk, hogy mikor(év) kerül hadrendbe az R-37M és megéri-e újból átalakítani a BM/BSzM-eket.
 
Volt a MiG-31F(E) modifikáció, amit 1995-ben mutattak be először Le Bourget-ban, amelyhez 6 R-33E-t kínáltak. 4 törzs alatt, 2 szárny alatt. Exportra kínálták a gépet a fenti ábrán lévő fegyverzettel. A modernizációs program keretében BM/BSzM szintre maradt a 4 függesztési pont az R-33 számára. Mivel az R-37M hosszabb és nehezebb csak kettő mehet a szárnyak alá.

Meglátjuk, hogy mikor(év) kerül hadrendbe az R-37M és megéri-e újból átalakítani a BM/BSzM-eket.
A fenti képet sosem ertettem foleg kommented fényében. Törzs alatti 6 db raketat.
 
Volt a MiG-31F(E) modifikáció, amit 1995-ben mutattak be először Le Bourget-ban, amelyhez 6 R-33E-t kínáltak. 4 törzs alatt, 2 szárny alatt. Exportra kínálták a gépet a fenti ábrán lévő fegyverzettel. A modernizációs program keretében BM/BSzM szintre maradt a 4 függesztési pont az R-33 számára. Mivel az R-37M hosszabb és nehezebb csak kettő mehet a szárnyak alá.

Meglátjuk, hogy mikor(év) kerül hadrendbe az R-37M és megéri-e újból átalakítani a BM/BSzM-eket.

Nem kell újra átalakítani. Elvileg a gép már most is alkalmas a fenti fegyverzet alkalmazására. Ugyan úgy, ahogy az R-77-esére is. Eddig arról is azt hitték sokan, hogy kamu, de mostanában egyre több fényképen látni a 31-es szárnya alatt. (Én az utóbbi 6 hétben 4-et találtam.) Ha hiszek a forrásnak, és az R-37M közelgő rendszeresítéséről szóló bejelentésnek, akkor az elkészült rakétákat akár már ma is fel lehetne rakni. A Zaszlony-AM szoftvere és a gép kábelezése alkalmas a használatára.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Az R-37-hez akkor anno uj gyártású 31-est is almodtak vagy mindig csak ket darabban gondolkodtak?

Szerintem eredetileg tervezték a has alatti függesztők cseréjét, mert a gyári ajánlat 6 db R-37-est tüntet fel. Csak a Légierő erre sem kapott pénzt, és így maradt a 2 db a szárny alá függesztett. Azért az sem lesz kis képesség növekedés, ha a rakéta tényleg tudni fogja, amit ígérnek.
 
Szerintem eredetileg tervezték a has alatti függesztők cseréjét, mert a gyári ajánlat 6 db R-37-est tüntet fel. Csak a Légierő erre sem kapott pénzt, és így maradt a 2 db a szárny alá függesztett. Azért az sem lesz kis képesség növekedés, ha a rakéta tényleg tudni fogja, amit ígérnek.
Ez a fugesszto csere részt nem ertem. A gép torzsebe van sullyesztve felig az r33. Ha nagyobb az r37, akkor ott ujja kell építeni a gépet.
 
Ez a fugesszto csere részt nem ertem. A gép torzsebe van sullyesztve felig az r33. Ha nagyobb az r37, akkor ott ujja kell építeni a gépet.
Hát,hogy eggyáltalán lehet e a jelenlegi MiG31eket igy átépiteni,nemtudom.Ahogy Allesmore irta,az M változat egy szovjet éra végi terv volt.áttervezet új gyártású gépek lettek volna.Réskitöltőnek szánták a most újra elővett MiG41 elkészültéig.Bár az utóbbibol szerintem most sem lesz semmi.