1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-21 "Fishbed"/ Csengdu J-7/F-7

Diskurzus a(z) '2. generációs típusok' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nagyon várom az igazi hordozós változatot
     
    Szittya, tonyo, fishbed and 2 others like this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az ember mindig tanul. Indiai MiG-21Bison, amelynél nekem csak most tűnt fel, hogy még a pótvezérsík aljára is jutott pótbeömlő:

    [​IMG]

    Mind a két oldalra:

    [​IMG]

    És furán hat a pitot-cső a csúszásjelző lapátok nélkül.
     
    fishbed, Rotten878 and migfun like this.
  5. emel

    emel Well-Known Member

    "Pótvezérsík aljára"? Ott én nem látok semmit. Viszont a pótvezérsík tövében a törzs alján mindkét oldalon ott van a pótbeömlő torlócsöve - ahogy minden MiG-21-en is ott volt idáig. Ezek a 3x120 fokban elosztott hűtőcsövek 2-6-9 óránál - az alsót gyakorlatilag kettéosztja a pótvezérsík - a GSF-et vezérlő 3 hidraulikus munkahengerhez viszik a hűtőlevegőt!! Egyetlen változás: a hajtómű indítómotor-generátor hűtés-bevezető torlócsöve a törzs jobb-alsó részéről átkerült a bal-alsó részre (az alsó fotón látszik a pótvezérsík mellett kb. 7 óra síkjában, a fölső képen meg látszik hogy jobboldalról eltűnt).
     
    Szittya, fishbed, svajcibeka and 2 others like this.
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    :) és tényleg!

    Felejtsétek el amit írtam.
     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Simulator MiG-21 Lancer - Simultec - 2001

    [​IMG]
     
    fishbed and migfun like this.
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  9. borisz

    borisz Well-Known Member

  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    [​IMG]

    On Tuesday, 19 May 2020

    NATO Air Policing jets from Romania, Bulgaria and Turkey were launched due to Russian air activity close to NATO airspace.

    First two Forţele Aeriene Române MiG-21 jets took off as two Russian Tu-22 bombers, escorted by two Su-27 fighters were heading towards Romanian airspace.

    The MiG-21s did not approach the Russian aircraft, but shadowed them heading south several miles off the coastline.

    As they continued their flight close to NATO airspace, MiG-29 fighter jets of the Bulgarian Air Force also took off,patrolling in several miles distance from the Russian planes.

    Later the Russian aircraft turned east, now heading towards Turkish airspace. Turkish Air Force - TUAF F-16 fighters were scrambled twice to shadow their way along the southern Black Sea coast before turning north.

    NATO stands determined to safeguard its airspace and sent a clear signal of its capability to react.

    Across the Alliance Quick Reaction Alert fighter jets are on 24/7 standby for take-off, in case of unclear situations in or close to its airspace.

    -------------

    Már várom az orosz videókat... :cool:


    Most nincs senki a románokhoz települve? A kanadaiak és az angolok hazamentek?
     
    fishbed, migfun and Ocses like this.
  11. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member

  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Amikor az izraeli Yehuda Shafir tartott bemutatórepülést MiG-21-essel, 1997-ben Le Bourge-ban:



    A komoly repülőtudású pilótát a korszerű avionika is nagyban segítette, de felemerül a kérdés, ha a MiG-21-essel ilyen jól tudott repülni ez a jóember, vajon mit tudott volna kihozni egy hasonlóan továbbfejlesztett MiG-29-esből? Nos a válasz itt van:

     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Bevallom én a felvétel minősége miatt nem látok egetrengető difit.
    Viszont 5:55-nél az a magas AoA melletti besüllyedés, az mi volt...?
     
  14. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A 21-estől a nyitott futóval félbukfencből leszállás... az normális?

    A 29-essel meg izraeli létére a komplett orosz programot előadta, kobrával, haranggal, de felszállásból függőleges nyolcas se volt semmi. A szlovákok, lengyelek ehhez képest sehol sincsenek, a magyar demo-k voltak ilyen látványosak.
     
    fishbed likes this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem a 21-es demót kommentáltam. Ott eléd csak a HUD-ra nézni és nyilvánvalóak a dolgok.
    A 29-es demóban semmi extra. Az 5:55 timecode akkor nem volt egyértelmű, hogy melyik videóra vonatkozik.
     
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Abban igazad van, hogy ez a kűr nekünk, magyaroknak "nem nagy szám", de csak mert volt egy Vári Gyulánk, meg az őt követő Szabó Zoltán és Molnár Gábor, akik eléggé kimaxolták a nem FbW-s gépükkel a lehetőségeket. Az eredmények is ismertek.
    Ez az izraeli ember, 2000-ben Temesvárott lényegében ugyanazt a színvonalat repülte, mint a mieink. Kobra, Harang, meg mindenféle extra erődemonstrációk, mint a felszállásból függőleges nyolcas.

    A kérdésedre válaszolva: fogalmam sincs, hogy miért merült úgy bele a pálya felett a lassú áthúzásba, de az mondjuk valóban nem szép...
    :)
     
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Kérdezzük gyakran, hogy hová tűnnek az USA-ban repülőképessé tett különféle szovjet típusok. Megcsinálják, repülnek velük egyszer-kétszer, aztán soha többé nem kerülnek szem elé.
    Nos, némelyiket a tulaj töri össze. Itt nem feltételen önhibájából, hiszen a jóég tudja milyen bizonylattal bíró fékernyő adta meg magát:

     

Ezen oldal megosztása