1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-23 “Flogger”

Diskurzus a(z) '3. generációs típusok' témában - Galcom által indítva @ 2013. január 8..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member

    03:40-kor kelek akkor már szeretném látni.;)
     
    endre and fishbed like this.
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Nekem szakértelmetlenként úgy tünik, hogy ebből a gépből sose hozták ki a maximumot.
    Érdekes, hogy egy filmben sem szerepelt. Még MiG-19essel is van TVfilm. Igaz, a TU-144 is csak néhány vágókép erejéig jelenik meg egy grúz filmben. Ezzel szemben ugye, ott van az SOS Concorde .
     
  3. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Soha semmilyen gépből nem hozzak ki, mert végtelen pénz nincs és az alap platform reszben elavul...
     
  5. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A Bekaa-völgyi vereség - ösztönzés a Flogger további frissítéseire
    1982 júniusában a szovjet stílusú légiharc / légvédelem inkább ortodox doktrína, kiképzés és taktika teljesen alkalmatlannak és hatástalannak bizonyult az izrael ellen. A szíriai veszteségek - vadászok, bombázók és helikopterek június 6. és 11. között - körülbelül 85-et jelentettek, míg a szíriaiak kb. 27 IDF / AF merev és forgószárnyas repülőgépet lőttek le, ami nyilvánvalóan kamu. Köztudott, hogy az izraeliek tagadják az 1982-es libanoni háború során légi küzdelemben részt vevő bármely repülőgép elvesztését, bár ez is kamu. Az 1960-as és 1980-as években a helyi konfliktuskutató Tom Cooper közzétett, a korai MiG-23-ok operatív szolgálatában megjelent hiteles kutatási cikke szerint a Flogger szíriai vadászok csak másodlagos szerepet játszottak a konfliktusban. A Bekaa-völgy felett június 9. és 11. között zajló összecsapások során megerősített veszteségek négy MiG-23MS és hat MiG-23MF-et tartalmaztak, miközben pilótáik legalább öt ellenséges repülőgép lelövését állították, bár ezeket nem lehet független forrásokkal megerősíteni és ezért inkább hamisnak tekinthető, mint reális jelentéseknek.
     
    Bleroka likes this.
  6. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A MiG-23MLD előnyei és hátrányai - a 80-as évek szovjet nézete
    A szovjet légierő legjelentősebb Bekaa-völgy utáni vállalkozása a hatalmas VVS-FA MiG-23ML / MLA Flogger-G flotta frissítése a MiG-23MLD Flogger-K szabványra, Izdelye 23-18 néven is ismert a MiG Design Bureau belső kijelölési rendszerében. Az 1980-as évek elején a MiG-23 alkotta a gerincét a VVS (Voenno-Vazdushni Sili - a Szovjet Légierő) Front Repülés (FA) légvédelmi / légi fölényei gépeinek. Abban az időben legalább 1100 MiG-23M / ML / MLA volt szolgálatban, és több mint 600 közülük legalább 15 Közép-Európában székhellyel rendelkező harci ezred volt felszerelve, amelyeket lándzsa hegyének tartottak. A szovjet légifölény eszközöket a hidegháború korszakának legvalószínűbb műveleti területén mutatták be.
     
  7. Negan

    Negan Well-Known Member

    Ha jol tudom,az izraeliek 2gép elvesztését ismerik el,egy felderitő Phantomét és egy Kfirét.
    Érdekes,hogy mennyire elsikkad a MiGek mellett a Szu-22-ek bevetése,miközben azok elég sikeressek voltak.Az egyik támadásukban még az izraeli hadszintér pk is meghalt.
     
    endre and gacsat like this.
  8. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A Flogger-K frissítési csomagja még a libanoni háború előtt elkészült, és összesen 560 VVSz MiG-23ML / MLA-t fejlesztettek fel, míg az orosz források szerint csak 66ot gyártottak újonnan. 1982 közepe / vége és 1984 december között épült; ezeket MiG-23MLD (Export) néven (Izdelie 23-19 vagy alternatív megnevezés Izdelie 23-22) hívják, és csak Szíriába és Bulgáriába exportáltak - 50, illetve 16 példányban. Érdekes módon megőrizték a NATO-nak a Flogger-G nevű nevét, mivel ezek a repülőgépek alig voltak megkülönböztethetők az alapvető MiG-23ML / MLA-tól. Az export változattól eltérően, a VVS-FA MiG-23MLD-k sokkal jobb manőverezési teljesítménnyel büszkélkedtek a sok sárkány és repülésirányító rendszer frissítése révén.
     
  9. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Csak ezt ferdítem ide.
    A nyugati közönség számára érdekes lenne megvizsgálni és részletesebben elemezni a szovjet légierő harci kézikönyvét. Ez a 32 oldalas kézikönyv, Segédlet a MiG-23 pilóta számára a légi küzdelemben, F-15A, F-16A, F-4E és Kfir C.2 ellen" nem sokkal a Bekaa-völgy összecsapása után jelent meg. Abban az időben mind a szovjet, mind az ügyfélállamok pilótái továbbra is főként az ortodox - és gyakran rugalmatlan - légi-elfogási taktikákat alkalmazták, amelyek az 1960-as évekből származtak és tökéletesen megtanultak a MiG-21 korszakában. Hagyományosan, az 1970-es és az 1980-as évek elején a szovjet és az ügyfél légierők repültek a MiG-23M / ML / MLD-vel, mint a MiG-21 - mint egy nagysebességű pontelgfogó, amelyet a földi irányítás szorosan irányított és támogatott. és nem kevesebb mint 12 évig tartott, mire a Flogger-G / K-t valódi légifölény vadászként alkalmazzák .
     
    Szittya likes this.
  10. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Lőttek ott egy F-15öst is, csak az hazaért. Gazdasági totálkáros lett, de hogy ne kelljen elismerni, újjá építették. Többe került, mintha vettek volna (nekik az amerikai adófizetők) egy újat. Úgy tudom, egy Mig-21 bisz lőtte, aminek a pilótája rájött, hogy a gépe egész elektronikája szart sem ér, csak riasztja az ellenséget, hát kikapcsolt mindent, mögé került, és infrással seggbe lőtte.
     
    ghostrider, LMzek 2.0 and Szittya like this.
  11. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Az Aide Memorie a MiG-23 pilóta számára légi harcban az F-15A, F-16A, F-4E és a Kfir C.2 ellen a MiG-23MLD (Export) verzióra utal, amelyet az R35-300 motor hajtott 13t teljes utóégetővel, a VVS-FA MIG-23MLD aerodinamikai és repülésirányító rendszerének fejlesztése nélkül. A kézikönyv szerint a repülőgép főbb paraméterei, amelyek meghatározzák az energia manőverezőképességét, kissé jobbnak bizonyulnak, mint a F-4E , és határozottan jobb, mint az IAI Kfir C.2. A MiG-23MLD légi harci teljesítményének szempontjai azonban, amint azt a kézikönyv is megadja, határozottan rosszabbnak minősülnek, mint az F-15A és a F-16A. Csak néhány olyan terület található a MiG-23MLD borítékában, ahol egyenlő vagy valamivel jobb teljesítmény-szempontokkal büszkélkedhet, ha a harmadik generációs amerikai harcosokra bukkannak.
     
    Szittya likes this.
  12. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Például a kézikönyv szerzői azt állítják, hogy az F-4E-hez képest a MiG-23MLD kiemelkedő tartós fordulási teljesítményt nyújt a teljes tarományban, kivéve 700 és 1000 km / h között, 7 000 m alatt, valamint a Phantom II feletti az emelkedési teljesítményben, minden magasságon és sebességen, kivéve a 900 és 1200 km / h közötti sebességtartományt 6000 m felett.
    Az F-15A-val szemben a MiG-23MLD az egyetlen figyelemre méltó előnye a (1150km / h) feletti sebességű zoom-teljesítménynek, miközben az F-16A-tól lemaradt. A kézikönyv azt állítja, hogy a szovjet lengő szárnyas vadászgép büszkélkedhet valamivel jobb tartós fordulási teljesítménynyel 5000 m) felett a maximálishoz közeli sebességgel, valamint jobb zoom-emelkedési teljesítménnyel 1100 km / h) sebesség felett. Amint azonban a valós tesztek Izraelben megmutatták, ahol az 1989 novemberében meghibásodott MiG-23MLD (Export) repülési tesztelését az IDF / AF végezte, a lengő szárnyú vadász - kissé meglepően - jobb gyorsulást mutatott, mint a kísérő F- A 16s és ez inkább azt jelzi, hogy a való világ körülményei között a MiG-23MLD csekély előnyt jelentene a korai F-16 modellekhez képest a gyorsulásban és az energia manőverezhetőségében,(900km / h) feletti sebességnél.
     
    Szittya likes this.
  13. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Az IAI Kfir C.2, amint azt a kézikönyvben értékelték, állítólag alulteljesíti a MiG-23MLD-t azáltal, hogy az 1000km / h) feletti légsebességen jobb tartós fordulási teljesítményt nyújt, az 1000 km / h alatti sebesség nagyítási teljesítményével.), míg a 4,0000 m tengerszint feletti magasságokban a MiG-23MLD az egész járműsebesség szempontjából előnyös az egész manőverképesség szempontjából
     
    Szittya likes this.
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Érzékelő és önvédelmi szempontok
    A kézikönyv szerint a MiG-23MLD N008E Sapfir-23MLAE-2 impulzus radarja jobb teljesítményt nyújt, mint a Phantom APQ-120, megközelítőleg azonos teljesítményű, mint az F-16A AN / APG-66, és határozottan rosszabb teljesítményt nyújt, mint az F-15A. AN / APG-63.
     
    Szittya likes this.
  15. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A kézikönyv szerzői azt állítják, hogy a levegőben lévő radar maximális észlelési távolsága önmagában nem adhat meghatározó taktikai előnyt a valós világ légi harcának nem steril környezetében. Jól ismert, hogy a harci radar célpontjának észlelését és megkülönböztetési teljesítményét általában valahogy korlátozza a radarnyaláb által nyújtott viszonylag alacsony felbontás, az átlagos szélesség 2,5 és 3,5 fok között azimut és magasság között. Ezenkívül az elektronikus azonosító (IFF?) létesítmények általánosságban alacsony megbízhatósága az 1980-as évek elején egy másik tényező, amely megakadályozná az ellenséges harcosokat abban, hogy teljes mértékben használják fel a vizuális távolságon túlmutató (BVR) képességeiket. A kézikönyv azonban megjegyzi, hogy az F-16A és az F-15A radaroknak sokféle értékes közeli légi harci módja van, automatikus célbefogás közeli tartományokban 10-18km-ig, a rakétakereső fejekkel pedig a a radar látótávolsága a nagyobb pontosság és a rakéta bekapcsolási sebessége érdekében.
     
    Szittya likes this.
  16. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

  17. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Mind az F-15A, mind az F-16A Pulse-Doppler (PD) radarjai jól ismert problémákkal bírnak a befogott célok stabilitása szempontjából, ha a cél bímet repül. Ezt a hiányosságot a MiG-23 pilótái jól felhasználhatták, hogy elmeneküljenek a támadásoktól, és kiszabaduljanak, mivel az F-15 által indított AIM-7F Sparrow SARH rakéta elkerülése könnyen megvalósítható nagy g teljesítményű bím manőverezéssel.
    Általában a hegyvidéki terepen lefelé üzemmódban történő működés közben a Spafir-23 korai teljesítménye jelentősen elmarad, ám az MLD Sapfir-23MLAE-2 radarja újonnan hozzáadott, nagyon hasznos Pulse-Doppler üzemmód (nem koherens), kissé javított a rendkívül alacsony szintű célérzékeléssel (nagyon hasznos a durva terepen történő műveleteknél), amelynek minimális célmagassága 50 m).
     
    Szittya likes this.
  18. Negan

    Negan Well-Known Member

    Ez ismert történet.De a többi már ellentmondásos.Bár ami azt illeti,én inkább a zsidóknak hiszek.
    Szu-22 bevetéseknél is eszement ellentmondások vannak.Van ahol totális kudarcnak irják le,össz-vissz 10(tiz) gép bevetését egy támadásban,ami sikertelen volt,és 7gépet az izraeliek lelőttek.Ugyanakkor az izraeliek elismerték,hogy a hadszintér pk egy Szu-22 támadásban halt meg.Izraeli pilóták visszaemlékezéseiben meg azt olvastam,hogy a MiGek lelövöldözése csak egy véres hadgyakorlat volt,ellenben a Szuhojok földközelben nehezen elkaphatóak voltak,és komoly veszteségeket okoztak a szárazföldieknek.
    Namost én akkor melyiknek higgyek?
     
  19. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    A kemeknek :D marmint kevesebb mullott magukon a gepek teljesitmenyen vagy az altaluk hasznalt fegyvereken mint nagyon sok mas tenyezon.
     
    gacsat likes this.
  20. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Bármelyik eseben is, a MiG-23MLD lefelé irányuló műveletei erőteljesen igényelnek földi támogatást, és a vadászgép méretű célpontok elleni támadásoknál ilyen körülmények között javasoljuk, hogy farokba helyezzék őket, mivel a radar maximális észlelési távolsága 25km és a rakéta követési távolsága 16km). A Zafir-23MLA-2 új lefelé mutató, passzív zavaró ellenintézkedéseket és közeli légiharc módszereket mutat be a valós körülmények között, mérsékelt megbízhatósági teljesítménnyel, a meghibásodások közötti átlagos 60 órás idővel.
     
    Szittya likes this.

Ezen oldal megosztása