Köszönöm!Lokátor által mért céltávolságot.
A felső a légiharc rakéta választása esetén, alsó gépágyúval tüzelés esetére. (más a méretarány)
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Köszönöm!Lokátor által mért céltávolságot.
A felső a légiharc rakéta választása esetén, alsó gépágyúval tüzelés esetére. (más a méretarány)
Érdekes, hogy ebben még külön volt indikátor képernyő, mint a 21-esekben.Az USAF ex. egyiptomi MiG-23MSz gépének kabinja:
http://www.nmusafvirtualtour.com/cockpits/CW_tour/CW-47.html
Nincs kép nekem.Érdekes, hogy ebben még külön volt indikátor képernyő, mint a 21-esekben.
Később aztán a MiG-23M/MF-től kezdve ez eltűnt és már mindent a célzókészülék reflexüvegére vetítettek ki:
Érdekes, hogy ebben még külön volt indikátor képernyő, mint a 21-esekben.
Később aztán a MiG-23M/MF-től kezdve ez eltűnt és már mindent a célzókészülék reflexüvegére vetítettek ki:
A MiG-25P családnál meg pont fordítva volt. Csak indikátor volt, célzókészülék viszont az nem, csak egy kisebb optikai irányzék állt rendelkezésre.Naná mivel ez gyakorlatilag a MiG-21-es lokátorát és fedélzeti berendezéseit kapta meg.
A MiG-23/25 esetén már csak a reflexüvegre vetített a lokátor.
MiG-29 esetén tértek csak vissza az extra kijelzőre.
Hogy a búbánatba lehet, hogy te már linkeled azt és végig is nézted, amikor én fel vagyok iratkozva ide, de még csak értesítést sem kaptam erről...?Amerikai berepülőpilóták tapasztalatai a MiG-21-esse és 23-assal. Az elején kicsit nagyképűnek hat a szöveg, de végighallgatva egyrészt teljesen világossá válik, hogy milyen lehet az ő szemüvegükön keresztül az egykori szovjet technika, másrészt nagyon érdekes, ahogy ők is megtapasztaltak egy sor olyan dolgot, amit a magyar pilóták is megjegyeztek. Nagyon érdekes videó.
Mé' marhaság? Csak a csövet meg a töltényűrt meg a zárat kell cserélniEzek nyilván marhaságok.
A végefelé sajnos bejön néhány hülyeség is, mint pl a 23-as beömlője az az F-4-esé, ahogy a főfutó kereke(?!) is onnan van és a komplett hidraulika folyadék is NATO szabvány. De a csúcs, hogy a GS-23-as képes használna a NATO 20mm-es lőszert...
Ezek nyilván marhaságok.
Sajnos előfordulnak a keleti technikai megoldással kapcsolatban igen ordas hülyeségek máshol is, ha jenki kezd el beszélni róla.A végefelé sajnos bejön néhány hülyeség is, mint pl a 23-as beömlője az az F-4-esé, ahogy a főfutó kereke(?!) is onnan van és a komplett hidraulika folyadék is NATO szabvány. De a csúcs, hogy a GS-23-as képes használna a NATO 20mm-es lőszert...
Ezek nyilván marhaságok.
De nem másolat. Ez csak egy fals legenda. Szép is lenne, ha egy J79-es hajtómű karakterisztikája pont megegyezne egy fél R-27-essel, vagy R-29-essel, netán egy R-35-össel.A beömlőben lehet valami... állítólag a "kábelvágót" is lemásolták a terelőlemez és a törzs között, bár szerintem az nem kábelvágó inkább csak egy merevítés. Mindenesetre visszaköszön a 23-ason az F-4-ről.
Pont olyan hülyeség, minthogy az F-15-öst a MiG-25-ről "koppintották".De nem másolat. Ez csak egy fals legenda. Szép is lenne, ha egy J79-es hajtómű karakterisztikája pont megegyezne egy fél R-27-essel, vagy R-29-essel, netán egy R-35-össel.
A Líbia Légierő rég leállított MiG-23MSz vadászrepülőgépe egy kiállításon. Ez egy korai, 1974-ben legyártott példány. Ennek a kis mennyiségben gyártott változatnak Líbia volt a fő felhasználója. Míg a többi három arab üzemeltető csak egy-egy századot használt, addig Líbia megkapta az eredetileg Egyiptom számára szánt MiG-23MSz-ek nagyrészét. A rendszeresített példányszám még nem ismert, de legalább nyolcvan MiG-23MSz-t kaptak a Szovjetunióból, amiken a hetvenes években szíriai pilóták is repültek – 1080-as század – mert akkor még nem volt rá líbiai személyzet. Líbia sohasem fizették ki ezeket a fegyvereket, bár szüksége sem volt nagyon rájuk.
Helló,
1990-ben a MiG-23-as típust üzemeltető századok harcrendje a következő volt:
- 1023. vadászrepülő század MiG-23MLD vadászrepülőivel Tripoli nemzetközi repteréről üzemelt.
- 1060. vadászrepülő század MiG-23MLD vadászrepülőivel maradt a Bengázi melletti Benina repterén.
- 1050. vadászrepülő század MiG-23MF vadászrepülőivel a Tobruk-tól 90km-re nyugatra fekvő, tengerparti al-Bumbah légibázison üzemelt.
- 1070. vadászbombázó század MiG-23BN vadászbombázó repülőivel a Dernától 60km-re nyugatra fekvő al-Abraq légibázison üzemelt.
1986-ban mennyi volt ezekből az EDC idején?Helló,
mivel azóta is érdekel a Tom könyvében számomra hiányosan kezelt líbiai MiG-23MSz egységek kérdése, ezért kutattam líbiai forrásokban. A csúcson, 1984 és 1988 között Líbiában szolgált:
- 4(5) db elfogóvadász század MiG-23MLAE-2/MF/MSz típussal
- 2 db bombázó század MiG-23BN-el
- és két OCU átképző egység, elsősorban MiG-23UB-val, valamint ekkor még kis számú MiG-23MSz-el repült.
(Az elterjedt nyugati forrásokban megadott adatok, csak nyomokban hasonlítanak a Líbiai visszaemlékezők adataira)
- 1996-ig repült itt egy MiG-23MSz század, de sem a száma, sem az aktív időszaka nem ismert, még.
- Mivel az itt települő Mirage 5-ösök, 1983-től francia embargó alatt voltak, ezért kb. 1987-től, kisebb-nagyobb kihagyásokkal egészen 2011-ig adtak készenlétet MiG-23MLAE-2 vadászok, időszak függően a 1023/1024/1060 századoktól idevezényelve.
- A braq-i MiG-23-as átképzőszázad megalakulásának dátuma és hadrendi száma még nem ismert. Elképzelhető, hogy csak a nyolcvanas évek végén a 1024. és 1060-as századok összeolvadása után felszabaduló MiG-23MSz-ekből kapott.
Tehát a korai MiG-23MSz típust , az új MF/MLAE-2-es érkezése után is repülték Líbiában. De az ilyen téma csak engem izgat fel.
Fotó: A 1090-es számú miszrátai MiG-23-as átképzőegységének egyik MiG-23UB-ja a nyolcvanas években. Itt működött Líbiai Arab Légierő első számú akadémiája, ahol három századnyi Soko Galeb, valamint egy-egy századnyi Let L-410 és MiG-23UB/MSZ átképző repülő egység települt a nyolcvanas évek második felében.
... De az ilyen téma csak engem izgat fel.
1986-ban mennyi volt ezekből az EDC idején?
“Operation El Dorado Canyon”
Tíz nappal később, az “Operation El Dorado Canyon” művelet keretében hajnali 2-kor, az amerikai légierő F-111F Aardwark, és az amerikai haditengerészet A-6E Intruder gépei öt líbiai célpontot bombáztak:
A támadás ideje alatt, a líbiai légierő összes gépe ismét a földön maradt.
- Moammer Kadhafi rezidenciáját Tripoliban
- Tripoli melletti haditengerészeti bázist
- Tripoli nemzetközi repterét, ahonnan a 1023. vadászrepülő század MiG-23MLD vadászrepülőivel üzemelt.
- Egy laktanyát Bengáziban
- Bengázi melletti Benina repterét, ahol a 1024. vadászrepülő század MiG-23MLD vadászrepülőivel üzemelt.
SR-71 Blackbird felderítő által készített kép Benina repteréről, a bombázás után
Abdelmajid Tayari:
„Két géppárral is repültünk őrjáratot azon az éjjelen.
Mi éjfél után, 01:00-kor szálltunk le, a másik géppár 01:30-kor.
Miután a négy MiG-23MLD vadászgépünket megtankolták, én átadtam a gépet a váltásnak, és családos emberként hazaindultam.
Aznap éjjel nyolc felfegyverzett géppel adott a századunk készültséget, négy gép a 33-as kifutópálya négy a 15-ös kifutópálya parkolóján várakozott, első fokozatban, pilótákkal a gépekben ülve.
01:55-kor a toronyból rádión utasították őket, hogy ugorjanak ki a gépeikből, és keressenek fedezéket!!!
A kismagasságon a reptér fölé érkező A-6E Intruder vadászbombázók megszórták a parkolót kazettás bombákkal, illetve lebombázták a régi századpihenő épületét is, amit már évek óta nem használtunk.”