1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-29, -35 "Fulcrum"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Pedig az F-15E Kobrázott is.
    [​IMG]
     
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ezért várom a videó felbukkanását.
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A gép tömege elég durván megnőtt. Az erősebb hajtómű terén pislogok, de max. kijavít Allesmor. Lényegi tolóerő növelés nem történt úgy, mint az F-16A F100-PW-100 és az CJ GE F110 hajtóműve között. Szó szerint emlékszem, hogy a nehéz és púpos MiG-ek teljesítményét amolyan Super Hornetesnek írta le.
     
  5. dudi

    dudi Well-Known Member

    púpos alatt azt az SzMT-t érted ami az Indiaiaknak van vagy pl a MIG-35-öt?Tudtommal az extrém púpos és ronda ős SzMT-t nem is ajánlja a MIG mert saját bevallásuk szerint is aerodinamikai csőd.
     
  6. borisz

    borisz Well-Known Member

    Mármint a 9.19?
     
    gacsat likes this.
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az az igazság,hogy el vagyok veszve a gyári megnevezésekben de úgy rémlik,hogy az.
     
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A bolgár MiG-29-esek beszerzésének története. Érdekes, hogy milyen komolyan tartotta magát az elképzelés a Szu-27-esekkel kapcsolatban. A szintén feleslegessé vált MiG-25-öseik mellé ez már tényleg ordas nagy hiba lett volna.

    http://aeropress-bg.com/categoryblog/86-kakkupihmemig29.html
     
  9. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  10. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  11. Ratamahata

    Ratamahata Well-Known Member

    A mi gépeinket is vihetnék..... jah hagytuk a fűbe szétrohadni?? Akkor mégsem :) gyakorlócélnak vagy csalinak még jók lehetnek....
     
  12. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ha jól vettem ki, ezek újak, csak nem fejezték be őket.
     
  13. hurci10

    hurci10 Active Member



    Kicsit kezdem unni, hogy mostanában a csapból is ez folyik!
    Mondja már meg valaki, mi a fenét kellett volna kezdeni egy tucatnyi, rendszerből kivont, inkurrenciát jelentő 29-essel? Talán fenntartani egy századot, ami konzerválgatja a "jobb időkre" várva? Akkor, amikor az aktív ezredek sorra megszűntek, és a Légierő a fennmaradásáért küzdött?
    Attól pedig kíméljetek meg, hogy el kellett volna adni! Ugyan kinek kellettek volna? Akkor vonták ki a volt VSz féltucatnyi országában, köztük a döglődő Szu-ban is. Alig néhány 100 volt eladó, és nemigen kereste őket a kutya sem! Az akkoriban kiderült konstrukciós hiba miatt senki sem bízott a 29-esekben. A függő vezérsík bekötésének javítása és a gépek nagyjavítása drágább lett volna, mint amennyit értek! Arról az "apróságról" nem is beszélve, hogy az eladásukhoz szovjet / orosz jóváhagyásara lett volna szükség. Ők meg hülyék lettek volna megadni, hiszen ellenérdekeltek voltak!
    Párat múzeumoknak lehetett volna adni, ingyen adományként, és ennyi!
    Próbáljuk már elfogadni, hogy ami történt szomorú, de nem igazán volt jobb megoldás! Legalábbis szerintem.
     
  14. hurci10

    hurci10 Active Member


    Bár elég gyenge az angolom (azért a gugli fordítót veri), én is úgy olvasom. A dolognak az a trükkje, hogy mivel félkész gépekről van szó, annak ellenére, hogy évek óta raktárban állnak, mégsem pörgött a naptári üzemidejük. Szóval az indiaiak kb. használt gép áron újhoz jutnának hozzá. A hátterük meg adva van hozzá, hogy befejezzék őket a saját szájúk íze szerint felszereltséggel.
    És amilyen ütemben potyognak a gépeik, sürgősen szerezniük kell valamit.
     
    ghostrider, gacsat and fishbed like this.
  15. Ratamahata

    Ratamahata Well-Known Member

    Én meg azt unom hogy ilyen hülyeségeket beszélsz!!! 2010ben vonták ki, hol volt már akkor a SZU??? Mindenhonnan kivonták??? Lengyelek, Szlovákok, Bulgárok és még egy rakat ország repüli a mai napig!! És igen is bazd+ egy ilyen értékes eszközt igy leépülni hagyni erösen kimeríti a hagyag kezelés fogalmát.. mit lehetett volna csinálni?? Pl azt mondani az oroszoknak hogy visszadjuk egytöl egyig, és adjanak érte valamit. Pl. Mi17est, Sz300at, bármit amire nagyobb szükségünk lett volna. Biztos hogy meg lehetett volna egyezni, de mondjuk ki MINDENKI SZART RÁ NAGY IVBEN amikor még olyan állapotban voltak senki nem tett érte semmit!!! Szoval hagyjuk ezt a ez van nem volt mit tenni baromságot!!! Mostmár kapálloznak, de szétrohadt ocskavas senkinek nem kell már!!!!
     
  16. hurci10

    hurci10 Active Member


    Álomvilág!
    Miből gondolod, hogy bárkivel bármiről meg lehetett volna egyezni? Némi konkrétum? Hülyék lettek volna visszavenni, és bármit adni érte! Miért tették volna? Szívjóságból?
    A kivonás értelmességén lehet vitatkozni, nem erről írtam. De a kivont gépek senkinek nem kellettek, mindenkinek csak nyűg volt a nyakán. Pláne nekünk! Az ugye megvan, hogy a leállított vadászgépeknél nem úgy működik a dolog, mint amikor letakarod télre ponyvával a családi autót! Őrizni, rendszeresen konzerválni kell, az meg nincs ingyen! Ha ezt tették volna - de nem volt miből - akkor meg arról menne a szájtépés, hogy mekkora pénzkidobás a kivont technikára költeni, amikor a hadrendben álló üzemeltetésére sincs pénz.
    És leszel szíves a nemi aktusra felszólítást mellőzni velem szemben, mert nem őriztem veled kecskét Barátom!
     
    fishbed likes this.
  17. hurci10

    hurci10 Active Member


    Egyébként pedig a lengyelek némi modernizálás mellett tartják rendszerben, az F-16-os MELLETT! Mikor volt nálunk pénz két teljesen eltérő műszaki hátterű típus rendszerben tartására? A bolgárok és a szlovákok tényleg repülik (még), de nézd már meg, hogy mit kínlódnak vele! Komolyan azt hiszed ők jártak jobban? 10-20%-os üzemképességi mutató mellett?
    Aztán csak NATO tagok vagyunk (ez tény, nem öröm - legalábbis nekem), ahol jobban tapsikoltak a Griffeknek, mint a keleti technikának. A világ - különösen nem a politika - nem rózsaszín álmok szerint működik, hanem kőkemény érdekek harca szerint.
     
    fishbed likes this.
  18. Phoenix

    Phoenix Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A gépek egy része használhatatlanul deformált, sérült. Ára volt annak, hogy ennyi trófeát szereztek pilótáink a külföldi repülőnapokon... Csak erről kevés szó esik, mindenki csak a MiGek hihetetlen manővereire emlékszik.
    A másik része pedig a csillaghangárnak köszönhetően rohadt szét.
    Mindkét esetben elő kellene állítani a felelősöket, és sok más technika elherdálása miatt is...
    A gépek jelenlegi állapotukban maximum múzeumi kiállítótárgynak jók. Ami használható volt, hajtóművek, pótalkatrészek, azokat már eladták.
     
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Mivel a meghirdetett csomagban még ott voltak a hajtóművek is külön, gyanítom a leállításkor ládában "megtalált" 33 darab RD-33-as még azóta se lett eladva.
    Amúgy részben a hajtóművek hiánya vezetett a leállításukhoz, ami már csak azért is volt érdekes, mert a hiányzó hajtóművek ezalatt Isaszegen dekkoltak.
     
    vilmoci, Python, fishbed and 4 others like this.
  20. laca

    laca Active Member

    Ez nagyon kemény! :eek:
    Persze csak azoknak igazán, akik nem ismerik a honvédségünk közelmúltját.
    Volt egy sztori anno, hogy kiprivatizálták a harckocsi javító üzemet jelképes 1 Ft-ért, csak véletlenül az üzem területén voltak az M zárolt harckocsimotorok is. Majd mit ad Isten, az MH javításkor teljes áron visszavásárolta a saját motorjait.
    Ha ez igaz volt (simán el tudom képzelni), akkor engem már semmi nem tud meglepni.:(
     
    ghostrider and svajcibeka like this.

Ezen oldal megosztása