Minden ami Bundeswehr (Németország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 055
27 264
113
Német parlament védelmi bizottsága jóváhagyta 140 Heron TP fegyveres drón megvásárlását Izraeltől, 165 millió dollár értékű szerződés keretében.
A drónokat várhatóan két éven belül leszállítják, közülük 60-at képzési célokra, a maradék 80-at pedig „operatív bevetésre” használnak.
Németország evvel a döntésével először szerez be fegyveres drónokat.

 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
3 000
5 330
113
Német parlament védelmi bizottsága jóváhagyta 140 Heron TP fegyveres drón megvásárlását Izraeltől, 165 millió dollár értékű szerződés keretében.
A drónokat várhatóan két éven belül leszállítják, közülük 60-at képzési célokra, a maradék 80-at pedig „operatív bevetésre” használnak.
Németország evvel a döntésével először szerez be fegyveres drónokat.

Kb 1 millió dodó egy Heron Tp-ért?? Azonnal vennünk kell 10-et...!!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 416
46 259
113
Német parlament védelmi bizottsága jóváhagyta 140 Heron TP fegyveres drón megvásárlását Izraeltől, 165 millió dollár értékű szerződés keretében.
A drónokat várhatóan két éven belül leszállítják, közülük 60-at képzési célokra, a maradék 80-at pedig „operatív bevetésre” használnak.
Németország evvel a döntésével először szerez be fegyveres drónokat.

Valaki itt valamit nagyon félreértett ebben az ügyben.... :rolleyes:
Minimum egyel arrébb csúszott a tizedesvessző!
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 174
8 009
113
A Bundeswehr 305 000 MOBAST védőmellényt szerez be
Bundeswehr támadófegyver-rendszer: bírósági döntés elhalasztva
A Bundeswehr le akarja cserélni a jelenlegi rohamfegyvereket, és 2017-ben mintegy 120 000 új rohamfegyverre írt ki pályázatot. A szerződés odaítélése azonban jelenleg felfüggesztésre került, mivel a végül sikertelen ajánlattevő, a C.G. Haenel fellebbezést nyújtott be a düsseldorfi felsőbb tartományi bírósághoz (OLG) a szövetségi kartellhivatal 1. közbeszerzési kamarájának határozata ellen.

A március elejére kitűzött meghallgatási időpont után eredetileg mára hirdették meg az OLG döntését. Tegnap azonban a düsseldorfi felsőbb tartományi bíróság elhalasztotta a döntést a Bundeswehr rohamfegyver-rendszerének ügyében, és helyette április végére tűzte ki az új szóbeli tárgyalást. A Bundeswehr új támadófegyverének beszerzési folyamata, amely már több éve tart, így elhúzódik.

"Az újraindítás oka a tényállásban a szóbeli eljárás lezárása után bekövetkezett lényeges változás" - írja sajtóközleményében az észak-rajna-vesztfáliai igazságügyi minisztérium. "Az alperes a Szövetségi Szabadalmi Bíróság előtt folyamatban lévő szabadalom-megszüntetési perben már nem védi meg teljes egészében a szabadalmát, hanem a szabadalomból levezetett kombinációs igény védelmére szorítkozott. Ez a kombinált követelés nem volt az alperes vizsgálatának és a szóbeli tárgyaláson folytatott vita tárgya. Ez újból felveti a szabadalom fennmaradási prognózisának kérdését is" - írja továbbá az OLG. Úgy tűnik, hogy a bíróság részéről további tisztázásra van szükség a Heckler & Koch és a C.G. Haenel közötti különböző szabadalmi viták tekintetében.

Miután a türingiai fegyvergyártó C.G. Haenel eredetileg az MK556-ossal került ki győztesként egy összehasonlító versenyből, a Bundeswehr 2020 őszén visszavonta az odaítélési döntést. A döntés hátterében a Haenel által elkövetett szabadalomsértések álltak, közölte a BMVg egy akkori közleményében. Ennek eredményeként a Bundeswehr 2021. március elején úgy döntött, hogy a G36 utódjaként a HK416 A8-at vezeti be, amely a hírek szerint a versenyben az erősebb, de egyben drágább puska volt.

A türingiai vállalat fellebbezett a döntés ellen a szövetségi közbeszerzési kamaránál, majd a düsseldorfi felsőbb tartományi bíróságnál.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 647
55 260
113
A Bundeswehr 305 000 MOBAST védőmellényt szerez be
Bundeswehr támadófegyver-rendszer: bírósági döntés elhalasztva
A Bundeswehr le akarja cserélni a jelenlegi rohamfegyvereket, és 2017-ben mintegy 120 000 új rohamfegyverre írt ki pályázatot. A szerződés odaítélése azonban jelenleg felfüggesztésre került, mivel a végül sikertelen ajánlattevő, a C.G. Haenel fellebbezést nyújtott be a düsseldorfi felsőbb tartományi bírósághoz (OLG) a szövetségi kartellhivatal 1. közbeszerzési kamarájának határozata ellen.

A március elejére kitűzött meghallgatási időpont után eredetileg mára hirdették meg az OLG döntését. Tegnap azonban a düsseldorfi felsőbb tartományi bíróság elhalasztotta a döntést a Bundeswehr rohamfegyver-rendszerének ügyében, és helyette április végére tűzte ki az új szóbeli tárgyalást. A Bundeswehr új támadófegyverének beszerzési folyamata, amely már több éve tart, így elhúzódik.

"Az újraindítás oka a tényállásban a szóbeli eljárás lezárása után bekövetkezett lényeges változás" - írja sajtóközleményében az észak-rajna-vesztfáliai igazságügyi minisztérium. "Az alperes a Szövetségi Szabadalmi Bíróság előtt folyamatban lévő szabadalom-megszüntetési perben már nem védi meg teljes egészében a szabadalmát, hanem a szabadalomból levezetett kombinációs igény védelmére szorítkozott. Ez a kombinált követelés nem volt az alperes vizsgálatának és a szóbeli tárgyaláson folytatott vita tárgya. Ez újból felveti a szabadalom fennmaradási prognózisának kérdését is" - írja továbbá az OLG. Úgy tűnik, hogy a bíróság részéről további tisztázásra van szükség a Heckler & Koch és a C.G. Haenel közötti különböző szabadalmi viták tekintetében.

Miután a türingiai fegyvergyártó C.G. Haenel eredetileg az MK556-ossal került ki győztesként egy összehasonlító versenyből, a Bundeswehr 2020 őszén visszavonta az odaítélési döntést. A döntés hátterében a Haenel által elkövetett szabadalomsértések álltak, közölte a BMVg egy akkori közleményében. Ennek eredményeként a Bundeswehr 2021. március elején úgy döntött, hogy a G36 utódjaként a HK416 A8-at vezeti be, amely a hírek szerint a versenyben az erősebb, de egyben drágább puska volt.

A türingiai vállalat fellebbezett a döntés ellen a szövetségi közbeszerzési kamaránál, majd a düsseldorfi felsőbb tartományi bíróságnál.
Ez jól mutatja a nèmet beszerzési mizériát.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 043
73 530
113
Google fordítóval...

Heer légvédelmi képességet akar kiépíteni a tüzérségen belül...

"A hadsereg elképzelése az, hogy újjáépítse saját képességeit, amelyek csak a csapatok közeli védelmét szolgálják a levegőből származó fenyegetésekkel szemben. A szándék azonban nem a hadsereg légelhárító haderejének újjáépítése, hanem ennek a képességnek a leendő tüzér zászlóaljakba való integrálása, ahogy Alfons Mais altábornagy, a hadsereg felügyelője tegnap a Förderkreis Deutsches Heer parlamenti estje keretében bemutatta. eV. Közlése szerint a honvédség a jövőben bővíteni kívánja a tüzérséget, és négyről kilencre kívánja növelni a zászlóaljak számát."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 043
73 530
113
Google fordítóval...

Heer légvédelmi képességet akar kiépíteni a tüzérségen belül...

"A hadsereg elképzelése az, hogy újjáépítse saját képességeit, amelyek csak a csapatok közeli védelmét szolgálják a levegőből származó fenyegetésekkel szemben. A szándék azonban nem a hadsereg légelhárító haderejének újjáépítése, hanem ennek a képességnek a leendő tüzér zászlóaljakba való integrálása, ahogy Alfons Mais altábornagy, a hadsereg felügyelője tegnap a Förderkreis Deutsches Heer parlamenti estje keretében bemutatta. eV. Közlése szerint a honvédség a jövőben bővíteni kívánja a tüzérséget, és négyről kilencre kívánja növelni a zászlóaljak számát."

Alfons Mais altábornagy, a német hadsereg vezérkari főnökének teljes beszéde

"Hölgyeim és Uraim

Kedves elnök úr, kedves Wolfgang, kedves elnökségi tagok, először is szeretném nagyon megköszönni, hogy végre sikerült - ahogy említette - ismét ilyen környezetben megtartani egy jelenléti eseményt, és hogy ez lehetőséget ad arra, hogy egy olyan időszakban beszéljek Önökhöz, amikor Európa jövője néhány kilométerre innen válaszúthoz érkezett. Mindannyian érezzük a nyomást, hogy cselekedjünk, változtassunk, alkalmazkodjunk és döntsünk.

Ezért nagyon jó, hogy ismét egy személyes eseményen és az azt követő megbeszéléseken cserélhetünk eszmét.

Szerettem volna azonban, ha ez az esemény nem egy fegyveres konfliktus, egy európai háború benyomása alatt zajlik, amelynek képeit mindannyian nehezen viseljük.

Utoljára 2021 júniusában beszéltem önökkel ezen a helyen, harminc méterre innen, egy tájékoztató ebéden. Az üzenetek, amelyeket ma el kell küldenem, az ukrajnai események ellenére valójában csak kis mértékben változtak.

Alapvetően a hadsereg 2014 óta többé-kevésbé világosan megfogalmazza ezeket az üzeneteket.

De önkritikusan be kell ismernünk, hogy nem hatoltunk eléggé az üzeneteinkkel.

A hadsereg vezérkari főnöke számára egyrészt az a kihívás, hogy a politikai környezetben értékelje csapatai teljesítményét az aktuális műveleti kötelezettségek során Malitól Észak-Irakig és Litvániáig.

Másrészt azonban, hogy rámutassunk a hiányosságokra a nemzeti és szövetségi védelem küldetése tekintetében.

Ez egy vékony határvonal, és az is marad, és szeretném itt, beszédem legelején világosan kijelenteni, hogy mennyire büszke vagyok a csapataim teljesítményére, amelyet minden egyes nap nyújtanak. Most töltöttem négy napot Maliban, és elmondhatom Önöknek, hogy a hadsereg katonái kiváló munkát végeznek a képességeikhez mérten. Mindannyian büszkék lehetünk arra, amit ezek a csapatok elérnek.

Mindazonáltal mindannyiunknak önkritikusan szemügyre kell vennünk, hogy 2014 óta nem sikerült megfelelően felkészítenünk a Bundeswehr szárazföldi erőit a már küszöbön álló konfliktusra.

Ez nagyon keserű felismerés egy olyan felügyelő számára, aki 62 000 katona élén áll, és közel 80 000 katonát foglalkoztató szárazföldi erőkkel is rendelkezik.

Nem akarok azonban visszatekinteni, ami megtörtént, megtörtént, és ami nem történt meg, az nem történt meg; inkább a jövővel akarok foglalkozni. Mert most ez a közös feladatunk, hogy javítsuk országunk és polgáraink biztonságát.

Jelenleg nap mint nap tanúi vagyunk az Ukrajna elleni orosz agressziós háborúnak.

A polgári infrastruktúra óriási pusztításának és a polgári lakosság elleni háborús bűncselekményeknek vagyunk tanúi.

A 2014 óta tartó nyolcéves harci szünet után az Ukrajna elleni orosz agressziós háború folytatását látjuk. Szándékosan mondom, hogy folytatás!

Visszatekintve, most már sokkal tisztábban látjuk azt, amit sokan közülünk korábban nem akartak beismerni, vagy kollektíven elfojtottak.

Most már túlságosan is nyilvánvaló, hogy Oroszország egy bizonyos Putyin elnök vezetésével minden eszközzel megpróbálja helyreállítani az 1990-es években elbukott birodalmat.

Ez az agressziós háború kétségtelenül fordulópontot jelent biztonság- és védelmi politikánkban.

Meg fogja változtatni Európát, meg fogja változtatni Németországot, meg fogja változtatni a társadalmat, a Bundeswehrünket és természetesen a hadseregünket is.

Számunkra, katonák számára 2022. február 24-e olyan jelentős dátum lehet, mint a berlini fal leomlása, amely a hidegháború végét jelentette, vagy 9/11, amely a globális terrorizmus elleni küzdelembe és Afganisztánba vezetett minket 20 évre.

Az a nap és az azóta történt események szomorúan bizonyítják, hogy a Bundeswehr koncepcionális átirányítása a nemzetközi válságkezelés, valamint a nemzeti és szövetségi védelem közötti jobb egyensúly felé a helyes megközelítés volt: a 2016-os fehér könyv.

Most azonban ezt a megközelítést is kellő következetességgel kell végrehajtani.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 043
73 530
113
Február 27-i beszédében a szövetségi kancellár Németországot békehatalomként pozícionálta, amely igényt tart a saját maga által meghatározott katonai erőre Európában és Európa számára.

Ez a megfogalmazott állítás magas. Ez nemzetközileg is érzékelhető, és magas önkötelezettséget jelent.

A 2014 óta propagált paradigmaváltás a tényszerűség normatív ereje révén vált valósággá:

Egy lehetséges ellenfél potenciálja kezd védelmi erőfeszítéseink mércéjévé válni.

Viselkedésével Oroszország kijelentette, hogy ellenfele értékeinknek, és megkérdőjelezte a világrendet.

Oroszország indítékainak nem kell megfelelniük a mi világképünknek, és nem is kell megfelelniük. És nem szabad úgy festeni a világot, ahogyan nekünk tetszik! Nyugodtan és felhőtlen szemmel kell elemeznünk, és partnereinkkel együtt a "legrosszabb forgatókönyvekre" is fel kell készülnie védhető demokráciánknak.

Mi, a német hadsereg, ebben a vitában mindig is azt az álláspontot képviseltük, hogy az orosz elnök szándéka számunkra másodlagos.

A kérdés számunkra soha nem az volt, hogy "Mit akar?", hanem mindig az, hogy "Mit tehetne?".

Amikor 2020 novemberében, szintén a Förderkreis Heer rendezvényén a "hadra fogható" és a "hadra kész" kifejezéseket bevezettük a vitába, mint a felkészültségünk mércéjét, nem csak helyeslésre és megértésre találtunk. Ez időközben megváltozhatott.

Számomra a hadrafoghatóság egyértelmű katonai terminológiája mögött egy ütőképes Bundeswehr rejtőzik, egy olyan hadsereg, amely bevetésre kész, és amely képes országa és a szövetség sikeres védelmére, valamint jelentős mértékben hozzájárul a szövetségben az elrettentéshez, hogy megakadályozza a háború átterjedését a NATO területére. És nem csak a mostanira gondolok.

Az ukrajnai háború véleményem szerint három megfigyelést tesz lehetővé a mai napig:

1. A szárazföldi erők kulcsfontosságúak. Minden katonai konfliktusban, legalábbis az európai kontinensen, szó szerint "háborút eldöntő". A szárazföldi erők természetesen mindig fontosak egy ellenőr szempontjából, de az ország- és szövetségvédelmi forgatókönyvekben másképp fontosak.

(A) Relevancia

Minden este egy szörnyű szárazföldi háború képeit látjuk a tévében. Időigényes, kitartó, egymásba fonódó, veszteségekkel teli.

Látunk kegyetlen támadókat és önfeláldozó védőket, akik a támadó és a lakosság közé állnak.

Egyrészt el kell viselnünk a szándékos háborús bűncselekmények képeit, másrészt viszont látjuk a védők próbálkozásait is, például a humanitárius folyosók biztosítására.

Pontosan ebben a stratégiai védelmi helyzetben válik világossá a terek megtartásának és visszafoglalásának - visszafoglalásának - és az ezzel járó lakossági támogatásnak a kiemelkedő jelentősége.

Ezt csak olyan szárazföldi erőkkel lehet megtenni, amelyek bevetésre készek, mert ott harcolnak, ahol az emberek élnek. Ez különböztet meg minket a légierőtől és a haditengerészettől. Ennek előfeltétele egy hatékony hadsereg.

Ugyanakkor, és ez számomra nagyon fontos, egy szárazföldi konfliktus csak akkor lehet sikeres, ha egy közös, többdimenziós műveleti parancsnokságba ágyazódik - ezt nevezzük "jointness"-nek.

(B) Sokféleség


A nemzeti és szövetségi védelem forgatókönyveiben a sebesség és a tömeg különösen fontos.

A sebességet hidegindítási képességnek nevezzük. A tömeg tekintetében dandárokról és hadosztályokról beszélünk. Az Orosz Föderáció közel 150 000 fős szárazföldi haderő összevonása és az ukrán határon történő felvonulásuk megmutatta, hogy a hadsereget már a háború kitörése előtt is politikai célokra használják. És egy dolgot világosan megmutatnak nekünk: az elmúlt két és fél évtized nemzetközi válságkezelésben szerzett tapasztalataink a századok és zászlóaljak bevetésével a nemzeti és szövetségi védelem forgatókönyvében lényegében irrelevánsak.

Az Afganisztánban tapasztalt szakaszos és százados harcokat felváltják a dandár- és hadosztályszintű mozgó műveletek, amelyekben több ezer férfi és nő vesz részt egységes parancsnokság alatt, egyetlen küldetésben.

Ezen túlmenően a műveleti hatékonyságot nem csak hosszú felkészülési időszak után kell elérni, hanem a csapatok egy része számára a kezdetektől fogva.

Német dandárjaink és hadosztályaink a szövetségi keretben jelenthetik a különbséget.

A NATO európai pillérén belül ezek biztosítják a szükséges időt ahhoz, hogy erősítést hozzanak át az Atlanti-óceánon. Hadd emlékeztessem Önöket, hogy január óta az USA 33 000 katonáról 100 000-re növelte európai jelenlétét. Három hónapon belül - de - anélkül, hogy ezzel párhuzamosan támadás érte volna a NATO területét, vagy az Atlanti-óceánon harcoltak volna. Próbálja meg elképzelni, mennyi időt venne igénybe, ha az Atlanti-óceánon átvezető útvonalak veszélybe kerülnének.

A NATO és az Orosz Föderáció közötti együttműködés korábbi feltételezései és alapjai többé-kevésbé elavulttá váltak. Feltételezhető, hogy a Szövetség keleti szövetségi határán több szövetségi erő lesz. Ezt legutóbb a NATO kormányfői tették világossá március 24-i brüsszeli találkozójukon.

A NATO júniusi csúcstalálkozójára a stratégiai koncepció további kiigazításait jelentették be.

Németország jelentősen növekvő hozzájárulása nélkül, különösen szárazföldi erőinek jelentős növelése nélkül Európa hiteles elrettentése és védelme lehetetlen lesz megszervezni. Már a hidegháborúban is óriási méreteket öltött a belső német határon történő haderőbeállítás. Akkoriban a (nyugat)német hadsereg önmagában tizenkét hadosztályból állt 36 aktív dandárral és hat honvéddandárral, kiegészítésként pedig a területi hadsereggel. Ma ennek körülbelül 25%-át tesszük ki.

Három német hadosztálynak és nyolc dandárnak azonban, hidegen és nagy intenzitású harcra készen, részben túlerőben lévő ellenféllel szemben kell sikerrel járnia a következő években a több mint 80 millió lakosú, újraegyesített Németországnak!

A jelenlegi és az előrelátható jövőbeni fenyegetések fényében ez a legkevesebb, ami elvárható Európa legnagyobb gazdaságától.

A NATO-partnerek nagy elvárásokat támasztanak Németországgal mint partnerrel szemben a nyári NATO-csúcstalálkozón.

Sajnos szárazföldi erőink jelenlegi képességei még mindig túl kicsik ahhoz, hogy hosszú távon megállják a helyüket a nagy intenzitású harcokban.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 043
73 530
113
2.) Ez vezet el a második észrevételemhez a jelenlegi ukrajnai válsággal kapcsolatban:

Csak együtt erősek.

Ez az 1. DEU/NLD hadtest mottója. És ez nem csak politikai és stratégiai szinten igaz, amint azt megfigyelhetjük, hanem világossá teszi azt is, hogy Európa védelmét csak szövetségeseinkkel együtt tudjuk megoldani.

A Bundeswehr még a hidegháború idején sem volt abban a helyzetben, hogy egyedül megvédje Németországot. Ahogyan a Szövetségi Köztársaság a szövetségesei támogatásától függött, hogy az elrettentő potenciált magasan tartsa, hogy ne legyen konfliktus a Varsói Szerződéssel, úgy most a NATO-övezet keleti szárnyán lévő szövetségeseink is a mi szolidaritásunkra vannak utalva.

A "történelem végének" és az örökkévalónak tűnő békének a hitében hazánkban és Európában sokan elhallgattak egy, ha nem a legfontosabb tanulságot:

A demokráciánkat és az értékeinket minden nap meg kell védeni, nem csak belülről, ahogy azt ma reggel az esseni razzia során láthattuk, hanem kívülről is!

A teljes mértékben felszerelt, kiképzett és szervezett fegyveres erők az állam külső biztonságának alapvető eszközei.

Ennek biztosítása nem kizárólag a fegyveres erők feladata, hanem az egész állam politikai felelőssége, ahogyan azt alaptörvényünk 87a. cikke röviden megfogalmazza.

Hölgyeim és uraim, ezen a ponton két katonai kifejezéssel szeretném szembesíteni Önöket, amelyeket az egységek értékelésére használunk: ezek a kifejezések a harci erő és a küldetés értéke!

Ha harci hatékonyságról beszélünk, ez egy mennyiségi paraméter! Leírja a kemény tényeket: az anyagi felszerelés minőségét és mennyiségét, valamint az egységek személyi állományát.

Ezt követi a csapatok logisztikai hatósugara! Egy haderő harci hatékonyságát az erőforrások elosztásával lehet befolyásolni! Erre a pontra később még visszatérünk.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 043
73 530
113
3.) A másik kifejezés a "missziós érték", amelyet a jelenlegi ukrajnai háborúval kapcsolatos harmadik észrevételemhez szeretnék kapcsolni:

A missziós érték egy haderő képességének minőségi mérlegelése és értékelése.

Ez a strukturális alkalmasságukról szól egy bizonyos küldetéshez, alkalmasságukról egy bizonyos terepen.

De a műveleti érték magában foglalja a haderő kiképzési szintjét, motivációját, lakossági támogatottságát, és így tovább, és így tovább. A bátorság, a bátorság, a motiváció és a hozzáállás sokat számít! Azt hiszem, mindannyian nagy csodálattal tekintünk Ukrajna népére és fegyveres erőire.

Milyen magabiztossággal, odaadással és kitartással szállnak szembe az agresszorral. Ez legyen példa számunkra! A belső hozzáállásunk a külső erőnk! A hadseregben lévő emberek, akiket kiképezünk és bevezetünk a katonai feladatokba, a legfontosabb és legjobb dolog, amink van. E csapatoknak a legjobb felszereléssel való ellátása, mind eszmeileg, mind anyagilag, a legnagyobb kötelességünk, és az is marad.

Ha megnézzük a jelenlegi ukrajnai háborút, biztos vagyok benne, hogy egyetért velem abban, hogy világosan láthatjuk, hogy a háború kezdetén az orosz erők bizonyosan nagyobb harci erővel rendelkeztek, de a műveleti értékük, azaz a motivációjuk, a koncepciójuk, a taktikai megközelítésük és a kiképzésük szintje, mindezek a tényezők egyértelműen elégtelenek voltak.

Az ukrán oldalon ennek éppen az ellenkezője. Kezdetben talán kevesebb anyagi harci erővel rendelkeztek, a Nyugatról érkező kiterjedt fegyverszállítmányok csak idővel következtek, de ehelyett rendkívül magas motivációval, jó tervvel és okos taktikai koncepcióval rendelkező védelmi erőkkel álltak szemben az anyagi fölénnyel.

Mit jelentenek számunkra konkrétan ezek a következtetések, amelyeket az imént ismertettem önökkel? Ezzel elérkeztünk a szövetségi kormány azon szándékához, hogy a Bundeswehrt, és így a hadseregünket is teljes mértékben újrafelszereljük a nemzeti és szövetségi védelemre.

Szeretném idézni a védelmi miniszterünket:

"A célunk egyértelmű: olyan Bundeswehrre van szükségünk, amely korlátozás nélkül képes ellátni a nemzeti és szövetségi védelem klasszikus feladatát".

(Christine Lambrecht szövetségi védelmi miniszter a német Bundestagban 2022.03.23-án).

Hölgyeim és uraim, hangsúlyozom: "korlátozások nélkül"!

Hol vannak ma az elsőbbségi korlátozások?

Nos, a hadsereg esetében az egyik legsúlyosabb minden bizonnyal a teljes felszerelés hiánya.

Ez elvezet előadásomban a Bundeswehr anyagi felszerelésébe tervezett beruházásokhoz.

Ebben az összefüggésben szeretném megosztani Önökkel a tervezett különleges eszközök felhasználásával kapcsolatos elvárásaimat.

Szeretném mindjárt az elején leszögezni, hogy a hadsereg vezérkari főnökeként nem vettem és nem veszek részt a jelenlegi listák és koncepciók elkészítésében, hogy mely projekteket kell a különleges eszközökben kezelni, és mely projekteket kell a költségvetésben kezelni!

Nyíltan megmondhatom Önöknek, hogy az én szempontomból erre jelenleg nincs feltétlenül szükség.

A hadsereg igényeit részletesen és világosan ismertették, és nem csak tegnap vagy február 24. óta. A képességprofil eléréséről és végrehajtásáról már jó ideje beszámoltak, és mindenki számára átláthatóak.

A Speciális Alaphoz kapcsolódó elvárásaimat három pontban lehet leírni:
Először is, és ehhez tartom magam: inkább rendszerszövetségekben (brigádokban és divíziókban) kell gondolkodnunk, és nem szabad szem elől tévesztenünk az összképet, amikor az egyes projektekre koncentrálunk.

Másodszor, nem szabad szem elől tévesztenünk a hadsereg jövőbeli életképességét, annak ellenére, hogy a legnagyobb hiányosságok pótlása sürgős.


És harmadszor: testvérhadseregeinkkel, a légierővel és a haditengerészettel ellentétben a hadseregben nem elég új platformokat bevezetni vagy lecserélni, vagy a meglévő platformok számát növelni.

A hadseregben, amely képességeit a csapattípusok nagy egységekben való kölcsönhatásából hozza létre, szintén elengedhetetlenek a strukturális változások.

Egyébként ez a második korlátozás, amit az LV/BV felfogásnál látok.


Hadd fejtsem ki részletesebben ezt a három pontot.

Az elhatározott speciális alap alapvető fontosságú a hadműveleti felkészültségű Bundeswehr felé tett szükséges lépések felgyorsításához.

A hadsereg számára a különleges eszközökből származó részesedés elsősorban a múltbeli nyitott beszerzések hiányosságainak pótlását segíti majd.

Ezzel a hiányosságok felszámolásával, teljes felszerelésükkel mielőbb sikerülne létrehoznunk egy hadműveleti hadosztályt három hadműveleti dandárral. Emlékszel a söralátétünkre, a felső nyíl.

A körülmények azt diktálják, hogy gyorsítsunk. Ezért a főfelügyelő két évvel előrehozta az osztály létrehozásának ütemtervét. Nem kérhettük meg önöket, hogy ma este nézzék meg a 2027-es körzetet, mert 2025-öt nem tudnánk ilyen gyorsan megcsinálni.

Ezen az egy felosztáson túl azonban a jövőbe kell tekintenünk.

A teljesen digitalizált nagy egységek létrehozása megköveteli a szárazföldi erők valamennyi dandárjának modernizációjához és teljes felszereléséhez szükséges megfelelő beruházási arány állandó biztosítását.

Eddig a várható ellenfelek modernizációs ciklusai mindig gyorsabbak voltak, mint a miénk. Nem engedhetjük meg, hogy ez a jövőben is így legyen.

És megmondom őszintén: ha a nap végére elköltöttük a 100 milliárdos különalapot, és nem hoztunk létre működési egységeket, akkor valami rosszul sült el!

Még a kisebb projektek meg nem valósulása is veszélyezteti az egész működését, és a műveleti készenlét rovására megy. Az anyagi felszerelés leggyengébb láncszeme határozza meg egy dandár hadműveleti értékét! Jelenleg az orosz hadseregben megfigyelheti, hogy mit jelent például a logisztikai vagy az orvosi szolgáltatások elhanyagolása. Ezért jól tesszük, ha egy merev képességkontroll rendszert bízunk meg, hogy végül is a szükséges képességek létrejöjjenek! A hadseregben a képesség egy operatív dandár, egy operatív hadosztály. És miért ne lehetne egyszer egy dandárnak egy integrált tervezőcsoportja, ahelyett, hogy csak az egyes projektekhez?

Mi a hadseregben pontosan tudjuk, hogy mire van szükségünk, és ezt már többször, írásban is hangsúlyosan kifejeztük. És most pontosan ezt kell beszereznünk, mindenféle ha és de nélkül. És ha valaki ennek az ellenkezőjét állítja (hogy a hadsereg nem tudja, mit akar), az lehet, hogy azért van, mert valami mást akar.
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 043
73 530
113
Természetesen az egyéni projektek is nagyon fontosak számunkra.

A személyes ruházat és felszerelés problémáját most a rendelkezésre álló forrásokkal a lehető leggyorsabban meg kell oldani. Itt különösen az éjjellátó eszközöket, a harci védőfelszereléseket és a személyes fegyverzetet vizsgálom, egészen a jövő gyalogosáig, beleértve a kibővített rendszer gyalogosát is!

A hadseregben abszolút prioritást kell élveznie minden olyan projektnek, amely a parancsnoki és irányítási képességek javítására és ezáltal egységeink digitalizálására irányítási és ellenőrzési területen irányul.

A kulcsszavak a szárazföldi műveletek digitalizálása alap, DLBO alap, DLBO, parancsnoki állások, rádiók, az úgynevezett taktikai széleskörű hálózat (TAWAN), PRC117 és így tovább, és így tovább, és így tovább.

A felderítés területén mindenekelőtt a felderítő drónokra van még mindig gyorsan szükségünk: HUSAR vagy LUNA következő generációs a rövid idővonalon a fejlettebb felderítő drónok, a munka kifejezés INTRUDER, nagyobb behatolási mélységgel!

A hatás területén minden kulcsszót ismer: a lőszerkészlet bővítéséről van szó, a Puma korszerűsítéséről, a Marder utódjáról és a hozzá kapcsolódó 2. tételbe való belépésről, a nehézfegyver-hordozóról. A Leopard fő harckocsi és az MGCS projekt előrehaladásának kérdéséről - hogyan építjük a hidat, a Tigris harci helikopter utódjáról, a következő generációs elfogórendszerről, a levegőből érkező fenyegetések elleni rövid és rövid távú védelemről van szó! Mindezek a témák mind napirenden vannak, és nem újak.

A támogatás területén is nagy szükség van cselekvésre, íme a kulcsszavaim: a Fuchs-flotta megújítása, a többcélú teherautó-flottánk bővítése, a könnyű támogató helikopter, az új kétéltű jármű, az új légi platform, a hószán. Tehát minden olyan projekt, amelyről tudtok, és amely a helyes irányba mutat.

Azt hiszem, a rendszerprojektek e nagyon hiányos listájából világosan kiderül, hogy nem csupán a meglévő hiányosságok pótlásáról van szó, hanem a jövő harcterére és fegyverkezési projektjeire is gondolnunk kell.

Egy ideje már megfigyelem, különösen a nemzetközi kapcsolataink és találkozóink keretében, hogy számos kisebb és közepes méretű állam nagyon alaposan értékeli a több területet érintő műveletek koncepcióját, és kezdi figyelembe venni azt a jövőbeli fegyveres erők saját projekttervezése során.

Itt a labdán kell maradnunk, amikor a mesterséges intelligenciát a parancsnoki és döntéshozatali folyamatok felgyorsítása, fegyverrendszereink bevetése és katonáink védelme érdekében kell bevetnünk. A jövő egyik legnagyobb kihívása az emberes és pilóta nélküli platformok közötti kölcsönhatás lesz, hogy saját személyzetünket távol tartsuk a halálos zónától. Itt teljesen egyértelmű, hogy érték- és jogi keretünknek mindig az embert, mint a rendszer végső döntéshozóját kell tükröznie. De úgy látom, hogy nagy szükség van arra, hogy ezt a modern technológiát az emberek támogatására használjuk a bonyolult harci helyzetekben. Még ha mi nem is tesszük meg, a potenciális ellenfelek megteszik, vagy már megtették.

Ezzel hadd térjek vissza röviden a harmadik pontomra, amelyet a különleges vagyontárgyak végrehajtásával kapcsolatban említettem:

A hadsereg és a Bundeswehr szárazföldi erőinek szükséges strukturális kiigazításáról van szó.

Míg eddig a harci hatékonyságról beszéltünk az anyagi felszerelés szempontjából, most a működési értékről beszélünk.

A mai hadsereg struktúráját 2010/11-ben tervezték meg, az AFG-ben uralkodó háborús körülmények benyomása alatt.

A tervezés logikája az volt, hogy a hadsereg egyidejűleg egy dandárból folyamatosan két gyalogsági harci egységet tudjon támogatni támogató elemekkel.

Ez meggyengítette a harci támogató erőket, gyakorlatilag megfosztotta a hadosztályokat a hadosztályos csapataiktól, a dandárokat túl erősekké és mozgásképtelenné tette, és egész képességekbe és csapattípusokba került, mint például a hadsereg légvédelme. Az elmúlt öt évben szelektíven meg tudtuk változtatni ezeket a meghatározásokat.

Ez különösen igaz a 9. és 37. dandárra, amelyeket a VJTF-misszióra szántak, valamint azokra a zászlóaljakra, amelyeket az elmúlt öt évben Litvániába küldtünk.

Az egész hadseregben, annak minden dandárjában sürgős cselekvésre van szükség annak érdekében, hogy következetesen felkészüljünk a nemzeti és szövetségi védelem feladatára.

A hadsereg szempontjából négy strukturális cselekvési területet látunk, amelyek az elmúlt évek hiányelemzéseire épülnek, és amelyek sürgősségét az ukrajnai háború megerősítette:

Először is, a hadsereg belső optimalizálása az LV/BV terén, miközben fenntartja a nemzetközi válságkezelés (ICM) és a nemzeti kockázat- és válságkezelés (NRCM) képességeit.

Másodszor, a könnyű-közepes-közepes-nehéz haderő kontinuum strukturális kiépítése annak érdekében, hogy szélesebb körben helyezkedjünk el a jövőre nézve, és hogy strukturálisan és anyagilag is figyelembe vegyük a tér és az idő operatív tényezőit.

Ezt most kell megtenni, hogy a megfelelő fegyverzetkiegészítéseket már most közvetlenül a megfelelő alapszerkezetbe lehessen beépíteni.

Harmadszor, a Bundeswehr teljes szárazföldi haderejének LV/BV irányba történő orientálása, a csapaterősítők számának csökkentése és a LaSK kohéziójának javítása a hidegindítási képesség növelése érdekében.

Negyedszer pedig a német és a holland haderő teljes integrációjának következő szakaszának elindítása; mint általában a szárazföldi erők szorosabb integrációja a NATO európai pillérében és a fent említett NATO keretkoncepció, a "keretnemzetek koncepciója" címszó alatt.

Ezt a megközelítést és egy lépésről lépésre történő megvalósítási tervet (2025-re kitűzött első időközi céllal) bemutattuk a Bundeswehr főfelügyelőjének, és a múlt héten írásban benyújtottuk a hadsereg hozzájárulásaként a folyamatban lévő számbavételhez a Ház vezetésének, a BMVg-nek.

Ha a mi megközelítésünket követjük, 2025-re létrehozzuk a 12., 9. és 37. dandárt, kezdetben a 10. páncéloshadosztály vezetésével, mint a hadsereg nehéz haderőnemét.

Az évtized végére a DEU hadserege két nehéz/közepes vegyes hadosztállyal és egy könnyű hadosztállyal fog rendelkezni.

Ez összesen három nehéz, három közepes és két könnyű dandárt jelent. A holland hadsereg NLD-vel együtt a dandárok száma egy-egy dandárral nő, azaz négy nehéz, négy közepes és három könnyű dandár, azaz 4-4-3!

Hölgyeim és uraim, a végéhez közeledem! Gazdasági ereje mellett Németország biztonsági szárazföldi hatalom is, amely központi helyen fekszik Európában.

A német szárazföldi erők a NATO európai pillérének központi építőkövei a központi régióban. Felszerelésük, kiképzésük és a NATO védelmi tervébe való integrálásuk komoly kihívások elé állít bennünket az elkövetkező években.

Ezek azonban elkerülhetetlenek a fenyegetettségre való tekintettel. Bízom abban, hogy a BMVg jelenlegi tervei a Speciális Alap végrehajtására vonatkozóan kellőképpen figyelembe veszik ezt a megközelítést. Ennek során nem csak a szárazföldi dimenzióra közvetlenül elkülönített pénzeszközöket vizsgálom, hanem természetesen figyelembe veszem a digitalizáció és a parancsnoki képesség témakörére, valamint a légi dimenzióban a szárazföldi dimenzióra elkülönített pénzeszközöket is.

Végezetül szeretnék visszatérni a működési érték fogalmához!

Sokat beszéltünk az anyagokról és a szerkezetekről. De mindez csak eszköz a célhoz!

Ez a cél az, hogy a hadseregben szolgáló embereket, katonáinkat a lehető legjobban felkészítsük, kiképezzük és felszereljük a küldetéseikre.

Ez természetesen minden folyamatban lévő misszióra vonatkozik, de különösen egy akut védelmi forgatókönyv esetén is:

A mi katonáink azok, akik az utolsó 100 méteren kiteszik a nyakukat!

A jó, igényes kiképzés, valamint a korszerű, teljes felszerelés is erősíti katonáink bizalmát abban, hogy a német zászlóra tett esküjüket komolyan veszik és értékelik.

Köszönöm a figyelmet!
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz and Negan