1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

NASAMS (Norwegian Advanced Surface-to-Air Missile System)

Diskurzus a(z) 'Légvédelmi fegyverek, rendszerek' témában - Tcat által indítva @ 2015. december 15..

  1. kamm

    kamm Well-Known Member

    Elvileg azt valaki emlegette, hogy a Gripeneken meggyotort raketak mehetnek majd a NASAMSba - akkor az ER verziok mennek majd Gripenekre? Avagy egy mix lesz, ER es sima hatotav mindket rendszerben?
    Ennek masik oldala a Meteor, abbol akkor nem lesz vagy csak sokara...?
     
  2. Irsai Olivér

    Irsai Olivér Active Member

    Gripeneken meggyötört rakéták mehet(né)nek a Nasams indítókba, de az ER az nem megy a Gripenre.
    Hogy Meteor lesz-e, meg mikor mindettôl teljesen független történet.
     
    SilvioD likes this.
  3. arcas

    arcas Well-Known Member

    fip7, SilvioD and fedett_mókus like this.
  4. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Azután azt se zárjuk ki, hogy a szokásos NER vállalkozóknak is lesz ebben bőven haszna, és ez is lehet ok a titkolózáshoz, sőt inkább valójában ez lehet az a rész, amiért a még megmaradt ellenzéki sajtótól tartanak.
    Az új légvédelmi rendszerhez biztos kell utat épiteni, állóhelyeket, leforditani a dokumentációs magyarra, jogi tanácsot adni, kommunikálni, oktatni, rendezvényt szervezni, és még ki tudja, mi mindent. Bőven működhet az állami beszerzéseknél szokásos ner túlárazás, gondolom, majd a rendszerhez esetleg kellő új szervizutakat autópálya áron fizeti ki a költségvetés.
    .
    Egyébként vicces "ellenzéki (fizetett) média-hiénákról" olvasni, mert akkor hogyan lehet nevezni a pesti srácokat, a TV2 cinikusan "Tényeknek" nevezett műsorát és a többit.
     
    migfun likes this.
  5. Parapitecus

    Parapitecus Well-Known Member

    A lokátornak, a tűzvezetőnek és az indító platformnak alacsony a talaj terhelése, tehát földúton is elsétál. Amennyiben aszfaltozott utakat kívánnak építeni, a rejtettségnek vége.
     
  6. Parapitecus

    Parapitecus Well-Known Member

    A több száz megrendelendőből kaphatnak a griffek az ER nem oda való.
     
  7. zulu

    zulu Well-Known Member

    Az AMRRAM ER valójában egy RIM-162 ESSM SeaSparrow rakéta AMRAAM "fejjel". Tehát nem repülőgépről indítható fajta. Egy időben szokás volt az AIM-120 C8 rakétát AMRAAM ER-nek nevezni itt-ott, de az nem az. Később a C8-at szokás lett AIM-120D-nek nevezni.
    Az AMRAAM ER készülhet C7 ill. C8 fejjel is. Mi elvileg mindkettőre engedélyt kaptunk 60 db-ig.
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Bavallom én ezt már nem tudom követni a fotók és anyagok alapján...
    Mert az homályos, hogy egy könnyebb aktív radaros résszel, de azonos hajtómű szekcióval bíró rakéta HMZ-je miért csak 40 km, amikor az ESSM Block 2 esetén 50 km-et adnak meg.

    A zavart az is növeli, hogy illusztráció gyanánt n+1 oldal a Block 1 rakétát teszi be a Block 2 helyett....

    [​IMG]

    Ez szélcsatorna modell, de azért szembeötlőbb a difi.

    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  9. Star Trek86

    Star Trek86 Active Member

  10. zulu

    zulu Well-Known Member

    Jó kérdés. Nincs valami 40km lörüli HMZ határ a Sentinel radar miatt, eleve? Rakétától függetlenül. Valami ilyesmit írtatok a HTÖ-be, ha jól emlékszem.
     
  11. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Az egyik rakéta félaktív fejjel rendelkezik, az a repülés alatt végig "látja" a célt és kis lépésekben pontosítja a pályáját...
    ... az aktív radaros pedig némi MCG-n kívül csak a cél közelében látja meg azt, és akkor nagyobb túlterhelésű manőverre van szüksége, amihez nagyobb mozgási energiát használ el. (emiatt csökken a számított HMZ)
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member



    Itt sem egészen azonos a kinézet?
    http://www.deagel.com/library/AMRAA...r-missile-AIM-120-AMRAAM_m02007062400082.aspx

    Nem értem. Az ESSM Block 2 és az AMRAAM ER is aktív radaros. Az AMRAAM ER fejrésze kisebb = könnyebb és mégis -25% HMZ? A Block 1-es volt az SARH.

    A komment többi részét sem értem. A SAGG és TVM rakéta kvázi elfajzott félaktív és ballsztikus pályán mennek, ahogy az ESSM Block 1 és Block 2 is. Vagy nem?
     
  13. zulu

    zulu Well-Known Member

    svajcibeka and arcas like this.
  14. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    svajcibeka and arcas like this.
  15. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    A szabályokat most sok helyen újraírják, dinamikusan változnak. Egy B tervet megér az üzenet.
     
  16. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Szerintem a beszerzés megkezdése óta van B tervük.
     
    svajcibeka likes this.
  17. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Nálunk erre mi a terv?

    130 milliárd HUF-t szánnak rá a csehek a 4 elemből álló rendszerre.
    Nálunk hány helyre lenne logikus telepíteni?
     
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Már a Sentinel A3-is 75km-es érzékelési távolsággal rendelkezett. Az A4 meg most lett idén kész és frissen kapott AESA technológiát. Pontos adatot nem találtam, de szerintem bőven 100+-os lett!
    Én biztos vagyok abba is, hogy új ER már szerintem inkább 80+km-es max hatótávolságú lesz...Csak nyilván nem nagyon akarják reklámozni, mint ahogy az AMRAAM valódi hatótávolságáról is inkább csak találgatunk.
     
  19. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member

    Van Eu-s alternatíva???

    Szerintem egy kisebb tudású, de függőséget(zsarolási erőt) nem jelentó alternatívák sokkal jobbak lesznek, mint az amcsi "hátsó-kapus" rendszerek.

    Egyre több ilyen trükkös eszköz van/derül ki. :(

    A toppon természetesen az F-35, a beépített, "minden-infót-nekem,-te-meg-használhatod,-ha-akarom/még fizetsz" működésével.
    ...és dalolva belemennek :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: (norvégok, olaszok, spanyolok...)

    Megemlíteném, hogy a modern kori háborúk legtobb gyózelmét felmutató ország nem!!!
     
  20. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member


    Izrael
     

Ezen oldal megosztása