A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 149
119 595
113
A nyers adatok alapján én így osztályoznám korunk három-három legjobbnak tekinthető lánctalpas és kerekes IFV/APC-ét:

Screenshot-2020-06-01.png


Páncélzat tekintetében a legjobb a Namer és a Boxer
A teljesítmény szempontjából az Armata/Namer és a Boxer visz mindent.
Hatótáv tekintetében az Armata és a Boxer
Sebességben pedig a Puma és a Boxer.

A Leopard 2A7+ teljesítménye 17,7kW/t, sebessége 68kmh, míg hatótávja 400km. Mindhárom lánctalpas IFV dinamikusabb, gyorsabb és nagyobb hatótávval rendelkezik, így alkalmas lenne követni a harckocsit. Ez alapján én a Namer/Boxer párost választanám.
Igazából a namer esélytelen itthon beszerzésre, de kíváncsi lennék amúgy a rendes HIFV verziójára majd ha teljesen végeznek vele.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 951
30 826
113
Hát a brossúra szerint sincs pedig, és azért nehezebb mert akkora szegény mint egy pajta.
Marha nagy.De ez szinte az összes mai járgányra igaz.Marha nagyok.Meg drágák.
https://thaimilitaryandasianregion....nx-kf-31-kf-41-infantry-fighting-vehicle-ifv/
Dehogy pontosan mit is bir a páncélzat,az jó kérdés.Szerintem kumulativ lőszerek ellen elég jó lehet,és a 30milisig a sabotokat is megfogja.De ez az én becslésem.Mérget ne vegyél rá
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 284
76 867
113
Hát azért én még megnéznék egykét RCWS-s rendszert működés közben meg levonnám tapasztalatokat, kár, hogy a törökök ebben a tekintetben nem tartanak ott a saját programjaikkal, hogy a nehéztechnikájukat felpakolták volna RCWS-ekkel, pedig jó lett volna ha bejönnek a tapasztalatok most a kis szíriai haknijuk során, főleg hogy ott akkor is kiderül mennyire sérülékenyek is ezek a rendszerek, ha balfaszkodnak velük.

Te is nagyon jól tudod,hogyha nem vízszintesen áll a cspöpp torony a BTR-80-ason akkor a toronylövész vért izzad azzal,hogy elfordítsa.Egész egyszerűen ezeket a mai tornyokat kézzel megpróbálni irányítani marhaság,de minimum életképtelen és csak a papíron állja meg a helyét.
A nyers adatok alapján én így osztályoznám korunk három-három legjobbnak tekinthető lánctalpas és kerekes IFV/APC-ét:

Screenshot-2020-06-01.png


Páncélzat tekintetében a legjobb a Namer és a Boxer
A teljesítmény szempontjából az Armata/Namer és a Boxer visz mindent.
Hatótáv tekintetében az Armata és a Boxer
Sebességben pedig a Puma és a Boxer.

A Leopard 2A7+ teljesítménye 17,7kW/t, sebessége 68kmh, míg hatótávja 400km. Mindhárom lánctalpas IFV dinamikusabb, gyorsabb és nagyobb hatótávval rendelkezik, így alkalmas lenne követni a harckocsit. Ez alapján én a Namer/Boxer párost választanám, mivel sajnos az Armata nem elérhető és nem is kiforrott technika, míg a Namert már jóideje alkalmazzák a zsidók. A Boxer meg mindent ver, ez nem kérdés!

Milyen páncélzata van a T-15-nek meg a Bumerangnak?Mármint azt tudjuk,hogy milyen(leírtam szépen)de azt nem tudjuk,hogy milyen védettséget ad.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and krisss

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 576
14 485
113

Igazából a namer esélytelen itthon beszerzésre, de kíváncsi lennék amúgy a rendes HIFV verziójára majd ha teljesen végeznek vele.

Egy nehezebb toronnyal a Namer méginkább alulmotorizált lenne.

Mozgékonyságszempontjából a Bumerang és a Patria (meg a Pandur II) előnye, hogy elvileg úszóképes.

Kerekeseknél én a Dél-afrikaiakat is megnézném. Azok idehoznák a full gyártást is.RG-35 vagy Barys.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 149
119 595
113
Egy nehezebb toronnyal a Namer méginkább alulmotorizált lenne.

Mozgékonyságszempontjából a Bumerang és a Patria (meg a Pandur II) előnye, hogy elvileg úszóképes.

Kerekeseknél én a Dél-afrikaiakat is megnézném. Azok idehoznák a full gyártást is.RG-35 vagy Barys.
Hát Dél-Afrika sajnos nem a régi inkább hanyagolnám. (sajnálom szegényeket, de hát ez van)
 
  • Tetszik
Reactions: endre

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 023
26 555
113
Milyen páncélzata van a T-15-nek meg a Bumerangnak?Mármint azt tudjuk,hogy milyen(leírtam szépen)de azt nem tudjuk,hogy milyen védettséget ad.
Nem tudjuk, a jármű súlyából lehet megbecsülni, hogy mit tudhat. Csodálatos technológiák vannak és mégszebb ígéretek, de egyelőre nem ismerünk olyan sorozatban gyártottat, ami ne lenne nehéz!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 284
76 867
113
Nem tudjuk, a jármű súlyából lehet megbecsülni, hogy mit tudhat. Csodálatos technológiák vannak és mégszebb ígéretek, de egyelőre nem ismerünk olyan sorozatban gyártottat, ami ne lenne nehéz!

Egyértelmű,hogy minden modern APC és IFV nehéz és nagy, mert könnyű kis méretű páncélzat nem létezik.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 023
26 555
113
Egy nehezebb toronnyal a Namer méginkább alulmotorizált lenne.

Igen, az egyetlen problémám a Namerrel, hogy a Continental AVDS-1790-9A, helyett a AVDS-1790 1500-at tenném bele, ahol az utolsó szám elárulja miért!

Mozgékonyságszempontjából a Bumerang és a Patria (meg a Pandur II) előnye, hogy elvileg úszóképes.

Aminek semmi jelentősége nincsen.

Kerekeseknél én a Dél-afrikaiakat is megnézném. Azok idehoznák a full gyártást is.RG-35 vagy Barys.

Akik idehozhatnák a gyártást, azok már Ausztráliában, az USA-ban vagy Németországban dolgoznak. Akik még ott vannak, azok meg fennakadnának a határkerítésünkön, hogy világosan fogalmazzak arról, hogy mi maradt ott!
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 905
4 744
113
Ne árulkodj mert elmeszelnek a szervek :p
Pusztán az észszerűség és az anyagiak. NASAMS drága, beszerzése éveket vesz igénybe, amennyiben egy C-RAM jellegű szerkót veszünk, az nem hosszú idő, nem annyira drága, választék pedig van bőven. Ezért írtam az előző véleményemet.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
A konstrukciós előny hátrány érzékeltetésére beteszem ezt, a korábban már betett képet. A lényeg a távírányított torony előnye a túlélőképesség fokozása érdekében.
ypwqxa0f5burnvndyu4t.png


lqg3kozy01l9t71hz21v.png
 
  • Tetszik
Reactions: endre

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 576
14 485
113
Hát Dél-Afrika sajnos nem a régi inkább hanyagolnám. (sajnálom szegényeket, de hát ez van)

Pont ez bennük a jó, hogy magas színvonalú technika, amit a helyi adottságok miatt helyben legyárthatsz. Lásd a kazahoz. Még a gyárat is megcsinálták nekik.

Aminek semmi jelentősége nincsen.

Egy komolyabb összfegyvernemi konfliktusban a magyar terepviszonyok közt lehetne. Az is számíthat, hogy a fajlagos talajnyomásuk kisebb.A Boxer kb. akkora kerekeken 35+ tonna amiken a BTR-80 15 tonna.

Akik idehozhatnák a gyártást, azok már Ausztráliában, az USA-ban vagy Németországban dolgoznak. Akik még ott vannak, azok meg fennakadnának a határkerítésünkön, hogy világosan fogalmazzak arról, hogy mi maradt ott!

Vágom mi maradt ott, de a kazahoknál is megoldották.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 149
119 595
113
Pontez bennük ajó, hogy magas színvonalú technika, amit a helyi adottságok miatt helyben legyárthatsz. Lásd a kazahoz. Még a gyáratt is megcsinálták nekik.



Egy komolyabb összfegyvernemi konfliktusban a magyar terepviszonyok közt lehetne. Az is számíthat, hogy a fajlagos talajnyomásuk kisebb.A Boxer kb. akkora kerekeken 35+ tonna amiken a BTR-80 15 tonna.



Vágom mi maradt ott, de a kazahoknál is megoldották.
Hagyjuk meg a kazahoknak ami a kazahoké. Ha annyira olcsóbb technika kell akkor már lehet inkább a török. Dél-Afkrika egyértelműen süllyesztőbe került,
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 951
30 826
113
Annyira visszahat rá.hogy nem fér be az A400-ba csak ha leveszik a páncélt...Ennyit arról,hogy mennyire ragaszkodtak a tervezők az A400-ba való beféréshez.Az A400 belmagassága 4,5 méter a Puma a jelenlegi troronnyal 3,6 méter magas.Ebből az következik,hogy bármekkora toronyot raksz rá be fog férni az A400-ba...Értem én,hogy nagyon okosan kitaláltad,hogy az A400-al való szállíthatóság korlátozza a Pumát dolgot, de engedd el mert orbitális hülyeség.
A 6 fő pedig nem kevés csak te nem értesz sajnos hozzá.

Még egy fontos dolog ha már megemlítetted,hogy hány éves vagy:A kor nem érdem csak állapot!
Viszont a korom mit emlékszem,hogy eleve ilyen leszerelhető páncélzattal tervezték.3gép tud elszállitani 2 teljesen felpáncélozott gépet.1 gép csak a páncélelemeket viszi,amit helyben szerelnek fel.
Fiatalság bolondság.De múló állapot,a korral majd bölcsebb lesz-talán.
Hát a brossúra szerint sincs pedig, és azért nehezebb mert akkora szegény mint egy pajta.
Gavay kollegádat kéne ráuszitanod a témára,elemezze ki.Azért teljes diszben 50tonna.
Különben engem ez a méret és súlynövekedés már aggaszt.Nemhogy nem fognak úszni,de már a hidak is sokszor nem fogják ezeket a járgányokat elbirni.Iszonyat műszaki és logisztikai támogatásra lesz szükségük.
Nekem mindenesetre a Lynx mint fejleszthető platform,jobbnak tűnik.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 149
119 595
113
Viszont a korom mit emlékszem,hogy eleve ilyen leszerelhető páncélzattal tervezték.3gép tud elszállitani 2 teljesen felpáncélozott gépet.1 gép csak a páncélelemeket viszi,amit helyben szerelnek fel.
Fiatalság bolondság.De múló állapot,a korral majd bölcsebb lesz-talán.

Gavay kollegádat kéne ráuszitanod a témára,elemezze ki.Azért teljes diszben 50tonna.
Különben engem ez a méret és súlynövekedés már aggaszt.Nemhogy nem fognak úszni,de már a hidak is sokszor nem fogják ezeket a járgányokat elbirni.Iszonyat műszaki és logisztikai támogatásra lesz szükségük.
Nekem mindenesetre a Lynx mint fejleszthető platform,jobbnak tűnik.
Van szerencsém személyesen ismerni az urat, inkább hagyjuk. Mondjuk a legtöbb hazai disszertációt satöbbit én mind erős fenntartásokkal kezelem ami modern technikával kapcsolatos, mivel baromira nincs semmi gyakorlati használati tapasztalata egyik írónak sem mivel nincs modern technikánk.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and honved

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 951
30 826
113
Van szerencsém személyesen ismerni az urat, inkább hagyjuk. Mondjuk a legtöbb hazai disszertációt satöbbit én mind erős fenntartásokkal kezelem ami modern technikával kapcsolatos, mivel baromira nincs semmi gyakorlati használati tapasztalata egyik írónak sem mivel nincs modern technikánk.
Elméleti aslapot viszont jol összeszedi.De a puding próbája még mindig az evés.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 149
119 595
113
Elméleti aslapot viszont jol összeszedi.De a puding próbája még mindig az evés.
Én inkább nemzetköziben keresgélek mindig, nagyobb a merítés valószerűbb tapasztalatok. Szóval én a helyedben azért nem venném annyira biztosnak, hogy a hazai szakirodalom a megfelelő alap bármilyen modern technikához.
 
  • Tetszik
Reactions: endre