A légiszállításnál nagyon spórolnál, itt meg szétlőnél párat.
Meg még robbantanál is. Biztos, hogy a szárazföld szekerét tolod?
A kérdéseidre a választ kísérleti lövészetekkel lehetne meglelni, de ehhez kell az adott gyártó együttműködése. A járművek páncéllemezeinek vastagsága, anyagminősége ismertek, de nem az a lényeges, hanem a modulelemként rápakolt kiegészítő páncélzat, esetleg NERA vagy ERA páncélzat.
Volt szerencsém a horvát kollegák Pátriáját alaposabban átvizsgálni, annak páncélteste szinte mindenhol kb 1 cm vastag acéllemez. A pár centis légréssel rápakolt kiegészítő páncélzat kb2 cm vastag, anyaga valamilyen kompozit, megrágtam, megnyaltam, de nem jöttem rá, viszont ezek szinte mindig valamilyen cég bevált és részben ismert összetételű termékei (AMAP, stb). Mivel moduláris, ezért abból legózzák össze amiből a vevő akarja. HA nagyon szeretnénk a Modernizációs intézetünkben el lehet készíteni az ilyen járművek oldal és front páncélzatának imitációját, azokból az anyagokból, olyan távolságokkal. Az ilyen célokra lehetne a kísérleti lövészeteket lefolytatni és akkor választ kaphatnánk arra amire szeretnél: Mennyire ellenállóak?
Rágtam már egyébként Dingó páncélt is, meg az amcsi Maxxpro, Oshkosh sem ismeretlen a magyar katonák előtt. Ha valakit érdekelt volna el tudtuk volna készíteni ezek páncélzatát, persze nem olcsó, mert a spéci páncélanyagoknak, főleg ilyen kis tételben megkérik az árát. Tudják miért vesz valaki 1 m2-t.
A NATO egyébként ugyan ezt csinálja az orosz és más országok harckocsi páncélzatával. Elkészítik másolatait (Kontakt-5, stb) és lőnek rá. A lövészetek végrehajtására STANAG is van.
Tehát nem kell szétlőni az első Pumát, Lynxet....
Akkor se, ha lenne kit beleraknunk az élethűség kedvéért.