Az ilyesfajta magatartástól megyek a falnak...
Attól, mert valami titok, attól még lehet modellezni. Fizikán alapul, az meg leszarja az, hogy ki és mit titkosít. Ha holnap valaki titkosítja a gravitáció értékét, akkor senki nem tudja kiszámolni a ferde hajítást? Oh, wait, nem.. A g-t kiméred és aztán számolsz. A rádiótechnikai fizikát sem tudod titkosítani, az elméletet.
Már ilyen fejlett modellezés van az "átlagember" (értsd, egyes mérnök) kezében is, mert rádiótechnikai modellezésre is van numerikus progi. Kurvadrága, de aki hozzáfér ilyenhez és van ideje szöszölni, akkor beviszi az F-35 geometriát és számol. A '80-as éveken teljesen pontosan előre tudták jelezni az B-2 1/10-es modellel a RCS karakterisztikát és a mért értékek még kisebbek is voltak, mint az előre becsült. A mai számítógépek teljesíménye milliószoros, gyorsan kapsz pontos eredményt és rengeteg esetet vizsgálhatsz. A festékkel nem tudsz mit kezdeni illetve egyes speciális hatásokkal, pl. a kabin hatásával, meg ami bent van, mert annak RCS árnyékolása is feladat. Ettől a modellek szitne biztosan eltekintenek, a kabintető is tömör visszaverő felület.
Sajnos itthon nagyon divat lenézni az elméleti munkát végző embereket és annak a munkának az outputját. Igen, a modellezés nem tűpontos, ott van a feltétel is, pl. nincs RCS csökkentő feseték és így ekkora az RCS. Izé... Tehát a modell alapvetően eleve alulbecsüli a valóságot ezen a téren. Azon lehet vitatkozni, hogy akkor -30 dBsm vagy -32 dBsm, de a nagyságrend bizony ez, ezen kár rugózni. Illetve teheted, csak maxium mosolygok rajtad. Ezt mutatta a gyakorlati mérés az F-117 ellen és a numerikus modell is kihozza. Nem véletlenül...
Az F-22-ről is van hasonló modell ami nini, kihozza azt, amit eddig tudni lehetett, hogy az F-22 kicsit egyenszilárdabb és nagyobb szögben jó. Oldalról viszont ennél sincs csoda... Hátilról viszont egész tűrhető.
Remélem ez is feltűnik, hogy oldal irányban mindkét steath gép kb. ugyanúgy viselkedik, mint a MiG-21, ~30 dBsm-mel nő az RCS. Csak rohadtul nem mindegy, hogy a -30-40 dBsm-ről mászik fel -5-0 dbSM közé vagy a 0 dBsm mászik fel 30 dBsm-re.
Definiáld a "sok" értelmezését mennyiségileg, hogy erre tudjak válaszolni.
Az AMRAAM HMZ-je 10 km magasság esetén végetér kb. 17-18 km távolságban és ott már igencsak szubszonikus sebesség felé tendál, ha a cél manőverezik esélye nemigen van. F-22 simáb kívül repked MHZ-n normál esetben, de nem is annak leküzdése a cél vele.
Az AMRAAM-nak nem indításkor kell befognia a célt. Ha tudsz neki MCG/MCU-t adni, akkor ez a lehető legkésőbbre tolható. Az AIM-120-szal példálózni teljesen felesleges, elvileg hazavágja a vontatott csali. Ha AESA radar lenne benne, akkor lenne gáz.
Melyik radarnak? Milyen aspektusból?