1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

NHIndustries NH90

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - Terminator által indítva @ 2013. január 25..

  1. ms07

    ms07 Well-Known Member

    A németek lemondták a tengerészeti változatot. Ezek szerint a Lynx-eket tovább fogják használni?
     
  2. therob

    therob Active Member

    Ez volt most a legutóbbi hír. Meg, hogy huszonvalamennyi gépet bedobnának valami közösbe a pápai c-17-esek mintájára. Ha értelmes vezetésünk lenne rámozdulna a lehetőségre.
     
  3. marton

    marton Well-Known Member

    Akkor remélem nincs értelemes vezetésünk.
     
  4. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Én is szeretném ha lennének újabb helikopterek az országban, de azok nehogy NH90 vagy AW101-esek legyenek, mert akkor csődbe megyünk.
     
  5. Yeti

    Yeti New Member

    Olvastam én is a hírgyűjteményben, hogy lemondták az NFH változatot, de a decemberi hírben (ahonnan feltehetőleg a HTKA-s poszt is merítkezett) nem szerepel ilyen, sőt:

    "Berlin initially committed to 120 NH90 TTHs, but in 2013 it concluded a memorandum of understanding with the airframer – which is the majority shareholder in the NHI consortium – to cut its acquisition to 80 units with 22 options. <b>In addition, it proposed to take 18 examples of the NFH variant for use by its navy.</b>

    <b>If approved, the NFHs – to be known as Sea Lion in German service – will begin to arrive from 2018 to replace the navy’s aged fleet of 20 Westland Sea King 41s.</b>"

    Tehát az utolsó hír alapján épp, hogy nem mondták le az NFH változatokat.

    Vagy én értettem valamit félre?

    Y
     
  6. ms07

    ms07 Well-Known Member

    november 26-án még úgy volt, hogy lesz, ha a parlament is jóvahagyja: 80TTH, 18NFH, 22 opciós megy a közösbe: https://defenseindustrydaily.com/nh90-europes-medium-helicopter-contender-04135/
     
  7. Yeti

    Yeti New Member

    De ezek szerintem lesz NFH a nemeteknel, nem?

    Y
     
  8. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Kellene keresni valami frissebb hírt, mint nov 26
     
  9. Yeti

    Yeti New Member

    A flightglobal december 1-én hozta le a hírt, bár szerintem a ténybeli alap ugyanaz, és a november 26-ai hírhez képest nincs előrelépés:

    http://www.flightglobal.com/news/articles/germany-proposes-39shared39-multinational-nh90-helicopter-406611/

    Y
     
  10. ijasz

    ijasz Well-Known Member

    http://www.flightglobal.com/news/articles/spain-takes-first-nh90-helicopter-and-enhanced-tigers-407275/
     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A finneknék 40% a típus "üzemeltethetőségi" aránya...

    http://www.flightglobal.com/news/articles/finnish-nh90s-creep-towards-50-operational-serviceability-408259/
     
  12. alfa74

    alfa74 Active Member

    Ne vonjunk ebből azért le messze menő következtetéseket!
    Nálunk mik a hasonló arányszámok a helikoptereinknél és a szállítógépeinknél?
     
  13. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Hm... 0? :D
     
  14. alfa74

    alfa74 Active Member

    Mit nem értesz?
     
  15. joker

    joker Well-Known Member

    A heti hírhalomból:
    Épp az nem derül ki, hogy miért ilyen szar a flotta bevethetőségi aránya. Baj van a géppel, vagy a finneknek sincs pénze az üzemeltetésre annyira drága, vagy nincs alkatrészellátás vagy megfelelő személyzet az üzemeltetéshez?
     
  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    A kompozit elemekkel van a legnagyobb baj,könnyen sérülnek és hosszú a javításuk(gyakorlatilag ami nem hajtómű az kompozit a gépen).
     
  17. joker

    joker Well-Known Member

    Ez a sok kompozit mind szép, csak épp használhatatlan, ha ennyire sérülékeny. Főleg ha gyakran lenne harci helyzet és sokat használnák kevesebb odafigyeléssel (mint egy háborúban).
     
  18. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Na ugye ,a nyugati technika...
     
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem úgy kell elképzelni,hogy olyan sérülések vannak a gépen amik veszélyeztetnék a repülésbiztonságot de ettől még ki kell javítani repülés előtt békeidőben.
     
  20. joker

    joker Well-Known Member

    Milyen az a sérülés, ami nem veszélyezteti a repülést, a gép tökéletesen használható a sérüléssel, de miatta nem engedélyezik a repülést?
     
    borisz likes this.

Ezen oldal megosztása