M
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Cseheknél ugyanez.
http://l-39.cz/TL-39_popis.html
Hú, ezekről több infó / kép frankó lenne.MiG-23MF-hez mi is vettünk egykoron, leszállást lehetett vele gyakorolni, meg tán a MiG-29-esekhez is kaptunk (???), de azt tán már ki sem dobozolták.
Hú, ezekről több infó / kép frankó lenne.
A MiG-23-aséba csak beülhettem Pápán, 1996 augusztusában, a kedvemért nyilván nem kapcsolták be.MiG-23MF-hez mi is vettünk egykoron, leszállást lehetett vele gyakorolni, meg tán a MiG-29-esekhez is kaptunk (???), de azt tán már ki sem dobozolták.
Újabb sikeres teszten van túl az Army’s Integrated Air and Missile Defense (IAMD) Battle Command System (IBCS) rendszer.Érdekes cikk: Engage-on-net (én úgy fordítanám: hálózat alapú cél leküzdés)
A U.S. Army és a Northrop Grumman sikeresen tesztelték a Patriot rendszer és az Army Integrated Air and Missile Defense (IAMD) Battle Command System (IBCS) együttműködését Sentinel radarokkal és PAC-3-as rakétákkal cirkálórakéták ellen messze a Patriot saját radarjának a hatótávolságán kívül.
A lényeg hogy a Patriot ütegtől távol elhelyezett Sentinel radarok érzékelték a föld közelben repülő cirkáló rakétát (amit a Patriot saját radarja nem látott) majd hálózatan keresztül eljuttatták a cél adatokat a Patriot üteg Integrated Battle Command System (IBCSP) parancsnoki (a képen ott vannak a reléállomások: @molnibalage : nálad a pont!!) posztjához, majd ez után ami - kihasználva a PAC-3 rakéta meglehetősen nagy hatótávolságát (szerintem cca. 150 km lehet) leküzdötték a célpontot.
Le kéne modellezni az ARAMCO ügyet. Vadászrepülő nélkül. Az úgyse ér oda időben.Újabb sikeres teszten van túl az Army’s Integrated Air and Missile Defense (IAMD) Battle Command System (IBCS) rendszer.
Most a felállás ez volt:
Helyszín: White Sands Missile Range, NM
- 2 db Sentinel radar,
- 2 db Patriot indító
- Patriot Advanced Capability-2 (PAC-2) Guidance Enhanced Missile-TBM (GEM-T) rakéták
- 1 db Patriot radar
- 1 db AN/TPS-59 radar
- 2 db IBCS - FCS
- F-35 vadászgép
A fenti elemek voltak összefűzve a IBCS Integrated Fire Control Network (IFCN) hálózatba.
A feladat az volt hogy két objektumot kellett megvédeni két alacsonyan közeledő CM-től
Az első lépésben fel kellett deríteni a CM-ket. A CM-ek kötelékben repültek és manővereztek. Amikor közel értek szétváltal és eltérő irányokból támadták a nekik kijelölt célpontokat.
A rendszer mindkét CM-et sikeresen megsemmisítette.
Ha engem kérdezel semmilyennel. Mert a sebesség és magasság hatását alig néhány hajtóműnél ismerni. Lásd a HTÖ 11.2. fejezetét, ahol AL-31 és F100 hajtómű be van mutatva. A fékpadi tolóerőnek semmi köze nincs a valódi tolóerőhöz. Mivel a gépek emelkedésben a gravitáció ellen dolgoznak, de a légellenállás mellett mindig egy ponton túl teljesen lényegtelen mutató.A vadászgépek tolóerő/tömeg arányát milyen terheléssel kell számolni? 50%-os belső üzemanyag + 2 IR rakéta + 2 BVR rakéta? Vagy 50%-os belső üzemanyag + 4 IR rakéta + 2 BVR rakéta?
Magyarul is.Retro szimulátor még a CGI előtti korszakból.
Benned valami állandó késztetés van kapitális baromságok posztolására?Ja. Alig 40 éves pénztemető volt, ami hülye lépésekre sarkalta az argentínokat.
Te itt most megint mi a búbánatról beszélsz? A mai vadászgépeknél alsó hangon kb. 1:1 arány van a repülés és szimulátorozás között. Vagy még több szimulátorozás.Komplett rendszerek nincsenek a gépekben, így nyilván pont azt nem tudod gyakorolni amit leírtál.
De előtte szögezzük le, hogy természetesen egy V/STOL módon üzemelő repülőgép mindaddig hátrányban lesz fontos, mi több életbevágó paraméterekben, mint hatótáv ( ugyanannyi rendelkezésre álló üzemanyaggal mindig), öntömeg stb. egy hagyományos módon fel/leszálló repülőgéphez, amíg valami elképesztően frappáns megoldást nem talál ki valaki, ami jelentéktelenné teszi a hátrányokat. Kb., mint amikor megvalósították a kétáramú gázturbinás hajtóművet.
Pontosan ez a bajom. Semmiféle előnyét nem látom a hátrányai mellett.Olyan - természetesen számodra is teljesen nyilvánvaló - előnyökkel rendelkezik a VTOL, hogy nem véletlen, hogy világ pénze összegeket öltek már eddig is bele ezekbe a projektekbe szerte a világon.
Az, hogy egy repülőgép - a rendkívül sebezhető - repülőtértől függetlenül tud üzemelni bármilyen talajviszonyok mellett...
Nem. Pontosan az F-35A vs B vagy a C vs B mutatja meg azt, hogy micsoda áldozat kell ahhoz, hogy egy agyonnyomorított géped legyen. Akkor inkább ne legyen.Ma már ettől azért előrébb jár a hajtómű technika, s erre pont kiváló példa az F-35B; s már nem is határeset, mint a Yak-141.
Ma már mind látjuk, hogy önálló, a célra dedikált platformot kellett volna fejleszteni hozzá, s akkor nem lenne vicsorgás a haderőnemek között, s megmerem kockáztatni, hogy még hatékonyabb lehetne a B...
Huszadrangú kérdés, ha a gép VTOL követelménye miatt a fegyverterhelése röhejesen kicsi és a hatósugara is. Az Szu-27 vs MiG-29 összecsapásokban kiderült, hogy ez mennyire fontos. Főleg, ha nagy a hadszíntér. És itt elvérzik az egész VTOL bohóckodás.A másik ok az avionika.
Bárki fél karját odaadták volna akkoriban a mérnökök, ha rendelkezésükre állt volna a Fly-by-wire.
Még az előbb említett betöretlen prototípusokat is vidáman tudták volna a kívánt kontroll alatt tartani.
Igazából az a csoda, hogy ezeket a vadakat volt ember, aki be tudta törni...
Annak a TVC-nek semmi köze a STOL és VTOL képességhez. Ergo lényegtelen. Szezon és fazon.De ma már az oroszok rutinszerűen használják a saját TVC-jüket, tehát már ilyen primitív megoldásra sem lenne szükség.
Ha engem kérdezel, akkor darabokra szedték volna az angolokat ha úgy két tucat lett volna.Mondjuk érdekes lett volna ez a Falklandi háború, ha az argik kicsit jobb fegyverekkel rendelkeznek. És itt nem űrtechnikára kell gondolni, max. olyan gépekre amiket a közel keletre eladtak a 60's-70's években. Pl. Szu-17, Tu-16 (kínai), Mirage F1, F-4 Phantom.