Onnantól fogova, ha fel van kapcsolva a saját radar, akkor a rakét sanszosan ignorál minden kapott MCG jelet és kész.
Az SARH-s párhuzamot nagyon nem értem. Az SARH problémája pont az, hogy a rakétát rávezető gépnek kell nagy távolságból követnie végig a célt. Kezdetben azért, hogy a CW sugárzót jó irányba fordítsák, de az AIM-7M esetén már a radar saját monoimp. jelei alapján ment a rakéta célra. Ez zavarás és kis RCS cél esetén bekorlátozza a folyamatos követést.
Az ARH ezzel szemben rövid észlelési időszakok alapján is mehet egy prolongált ütközési pont fel. Az, hogy ott lesz-e a cél és képes-e a mecha legyezéssel be is fogni, az más kérdés, de az SARH-s analógia ezért teljesen rossz, sehogy sem írja le a problémát.
Az AESA radar lehet, hogy aspektusfüggő érzékenységben, csak ha szűkebb nyalábokat lehet vele formázni és más egyéb tényezők miatt eleve érzékenyek, ez nem gond. Tekitve, hogy az AIM-120 DLZ-je reálisan vadászgépek ellen nincs 40 km-nél nagyobb és a NEZ 5-15 km n+1 tényezőtől függően ez véleményem szerint nem igazán szűk keresztmetszet. Egyszerűen mindent visz az képesség, hogy nem kell az egész légteret belegyezni, ha a célok már követve vannak és tetszőlegesen lehet legyezni a tartományban az mindent üt.
Ez ebben a formában megjósolhatatlan, mert nem tudni, hogy a Vityáz képes-e arra, amit felvetettem a vontatott csaliknál, hogy A-50/100 együttműködés alapján akár horizont alá is tüzeljen. Vagy az sem ismert, hogy mikor lesz széttelepítehető kellően. A kérdés azért is akadémikus, mert egy honi légévdelem és az Sz-300PSz-ek fogja leváltani és azon települési helyeinek egy része eleve kiesik az F-35 hatósugarából bárhogy nézzzük. Hogy exportpiacon mikor jelenik meg és mikor vásárol bárki, az még kb. a Holdban van táváolságban... Ez a bibi, a jenkik most a légvédelmi rendszerek előtt járnak... Vietnám idején meg még a Dvinára is utólag reagáltak. Ha mecha legyezésű ARH-s lesz a Vityáz, akkor kis túlzással már most elavult az F-35A-vel szemben félig meddig..
Ezt a részt Cifu írta, nem vagyok jártas ezen a téren.
Minden nem erre felkészített IR rakétát hazavág a DIRCM. Teljesen mindegy, hogy ez hányszor hány pixel lenne, a rakéta szenzora nem látna semmit...
Én ezt olvastam a témában. Van a cikkhez elég sok link is, aki jobban el akar mélyedni a témában...
http://spie.org/newsroom/5614-ir-imaging-seekers-may-be-very-resistant-to-laser-jamming?SSO=1
Az SARH-s párhuzamot nagyon nem értem. Az SARH problémája pont az, hogy a rakétát rávezető gépnek kell nagy távolságból követnie végig a célt. Kezdetben azért, hogy a CW sugárzót jó irányba fordítsák, de az AIM-7M esetén már a radar saját monoimp. jelei alapján ment a rakéta célra. Ez zavarás és kis RCS cél esetén bekorlátozza a folyamatos követést.
Lehet rossz volt a hasonlat. arra akartam utalni, hogy kis RCS célok esetén még az ARH+AESA kombóval felszerelt gépek manőverező képessége is erősen korlátos, mivel az MCG biztosítása végett látnia kell a célt. És ha az ARH rakéta radarja csak pár km-ől látja a célt, akkor az kvázi ahhoz hsonló, mint annó a SARH esetén amikor becsapódásig követnie kellett célt. Ettől függetlenül értem, hogy egészen más, mint amikor a radarnak folyamatosan sugároznia kell, mintha TWS üzemmódban tud dolgozni...
Ez ebben a formában megjósolhatatlan, mert nem tudni, hogy a Vityáz képes-e arra, amit felvetettem a vontatott csaliknál, hogy A-50/100 együttműködés alapján akár horizont alá is tüzeljen. Vagy az sem ismert, hogy mikor lesz széttelepítehető kellően. A kérdés azért is akadémikus, mert egy honi légévdelem és az Sz-300PSz-ek fogja leváltani és azon települési helyeinek egy része eleve kiesik az F-35 hatósugarából bárhogy nézzzük. Hogy exportpiacon mikor jelenik meg és mikor vásárol bárki, az még kb. a Holdban van táváolságban... Ez a bibi, a jenkik most a légvédelmi rendszerek előtt járnak... Vietnám idején meg még a Dvinára is utólag reagáltak. Ha mecha legyezésű ARH-s lesz a Vityáz, akkor kis túlzással már most elavult az F-35A-vel szemben félig meddig..
Azért lehet 10 év múlva már több exportpiacon is rendszerbe lesz a vityaz, az azért nem beláthatatlan idő.
A másik probléma pedig az, hogy az f35 hoz egy új koncepciót a légiharcászatba, de igazából a NASAMS már előtte megjelent, ami koncepció szintjén megmutatta a megoldást az ilyen jellegű fenyegetésre. Viszont koncepció szintjén az f35 nem tud megújulni, viszont ha az oroszok a vityazzal megcsinálják az "orosz NASAMS-ot", akkor az eléggé sebezhetővé teszi az f35-öt. Értem, hogy vontatott csali, de azért nem biztos, hogy az életbiztosítás lesz...