Az elektromos eroatvitel mindenkeppen a jovo, szerintem erdemes ezt az iranyt kovetni meg akkor is, ha most meg jar hatrannyal a tisztan mechanikus megoldasokhoz kepest (tomeg, ar), mert szinte biztos, hogy az ehhez kapcsolodo technologiak fejlodese sokkal gyorsabb es latvanyosabb lesz az elkovetkezo idoben, mint a mechanikus valtoke, differencialmuveke, stb...
Ez a megoldas uj szintre emelheti a modularitast is, hiszen az egesz jarmu lehet mechanikusan sokkal egyszerubb.
Mindenkeppen celszerunek latnam a meghajtast kerekenkent kulon elektromotorral megoldani, innentol akar menet kozben, szoftveresen lehet a hajtott kerekek szamat modositani (peldaul attelepuleskor, autopalyan valoszinuleg eleg 2 is, mig nehez terepen valamilyen intelligens osszkerekhajtas a nyero.
Ha sikerulne a kerekeket az oket meghajto motorokkal, illetve adott esetben a felfuggesztessel egyutt egy-egy kompakt egysegkent megtervezni, akkor akar a kerekek szama is varialhato lenne, ez novelne a konstrukcio rugalmassagat. (peldaul ha fontos a legi szallithatosag, mert Maliba kell menni kalashnikovos lazadokat rendszabalyozni, akkor eleg lehet vekonyabb pancelzat, es a kisebb tomeg miatt 6, vagy akar negy kerek, ami tovabbi tomegcsokkenest jelent, mig mas korulmenyek kozott, kiegeszito pancelzattal egyutt szukseg lehet mondjuk 8 kerekre)
Szinten felmerult, es jo otletnek tunik az uszokepesseg megvalositasara megfelelo alaku es megfeleloen szigetelt panceltestet epiteni (aminek a hermetikus mivolta az NBC vedelem miatt szerintem egyebkent is "alap"), es szukseg eseten kiegeszito vizi meghajtoegyseget/egysegeket felszerelni. Ezek, mivel nem kell allandoan cipelni oket, lehetnek tetszolegesen nagy teljesitmenyuek, az elektromos eroatvitelnek hala akar a motor teljes teljesitmenye a rendelkezesukre allhatna, hiszen a vizben nem kell hajtani a kerekeket, igy egeszen komoly, akar tengeri partraszallasra is alkalmas jarmu keszitheto ugy, hogy egyebkent nem kell a szarazfoldi mukodes soran kompromisszumokat kotni, hiszen a vizi hajtomuveket konnyeden fel/le lehet szerelni. Termeszetesen akar ebbol is lehetne tobb felet gyartani a varhato hasznalati eseteknek megfeleloen, lehetne peldaul egy kisebb sebesseget lehetove tevo "folyami" szett, ami atkelesekhez eleg, viszont nem tul nehez, es szukseg eseten folyamatosan a jarmuvon lehet, es egy nagyobb teljesitmenyu, "tengeri" verzio, ami nagyobb es nehezebb, viszont eleg lehet kizarolag partraszallasok idejere felszerelni.
Ez nincs tul nagy hatassal a jarmu felepitesere, hiszen csak nehany, megfeleloen teherbiro rogzitesi pontot kell kialakitani rajta, illetve elektromos csatlakozokat a kiegeszitok szamara, ez szerintem lenyegesen egyszerubb, mint az egyeb szoba joheto, mechanikus vagy hidraulikus megoldasok.
Szinten felmerult, es szinten hasznos lehet a halk mukodes lehetosege, ez termeszetesen huzamosabb ideig (a mai technologiaval) csak komoly mennyisegu akkumulatorral oldhato meg, viszont az elektromos rendszer rugalmassaganak hala itt is elkepzelheto, hogy olyan konfiguracioban, ahol fontos ez, de peldaul a szallithato emberek szamanal lehet kompromisszumot kotni (pl. felderito feladatoknal) a kuzdoter egy reszebe is lehet kiegeszito akkumulatorokat tenni. Ehhez pedig nem kell tul sok plusz munka, csupan megfelelo elektromos csatlakozo(ka)t kell kialakitani, tehat akar minden jarmu alapertelmezetten felkeszitheto erre is.
Osszessegeben az elektromos hajtaslanc olyan elonyokkel bir, amik miatt mindenkeppen indokolt lenne ebben gondolkodni egy alapvetoen innovativnak szant konstrukcional, annak ellenere is, hogy egyebkent valos es jogos okok miatt ma az ilyen harcjarmuvek meg nem elterjedtek.