[Open ISV] Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
http://www.armyrecognition.com/mspo_2013_show_daily_news_coverage_report/polish_defence_holding_unveil_new_tank_at_mspo_international_defence_industry_exhibition.html
ezt láttátok már? :D :D
lengyel barátink álmodnak! :D
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 717
2 464
113
Nem árt másoktól tanulni (Rosomak)

http://www.youtube.com/watch?v=la6Q9XyWrpo&feature=c4-overview&list=UU-xae08tWqIm1zTOYYRLg1g#t=5m00s
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Sajnos úgy látom, hogy a projekt elsüllyedt.

A projekt a részemről még nagyon is aktív, például kb. egy hónapja gyűjtöm és dolgozom fel a D/E meghajtással kapcsolatos anyagokat és lassan körvonalazódik egy összefoglaló is róla (mondjuk a lassan non-stoppá váló végtelen túlórázás mellett kicsit nehéz).

Egyébként nem hogy süllyed a projekt, hanem készülök <b>egy magasabb és szervezettebb szintre emelni a dolgot</b>, de erről majd csak később, amikor már adottak a szükséges feltételek. <b>Addig is várom az olyan jelentkezőket ezen a címen, akik hajlandóak komolyabban* is belefolyni az Open ISV-be</b>, és az én példámhoz hasonlóan a részletekig beleásni magukat egy-egy témába.

*Többen mondhatnák, hogy eddig is komolyan belefolytunk az ötletelésbe- amit köszönök is -, azonban be kell látnunk, hogy az eddigi, "bekiabáláson" (a fórumos formából adódóan, nem sértésként) munkánk édeskevés még bárminemű végleges koncepció megalkotásához, ennél jóval több kell, hogy valami olyasmivel álljunk elő, amit ténylegesen is komolyan lehet venni.

A gépkarabély pedig off-topik, tessék kivonulni vele erről a fórumrészről.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
<b>Bejelentés
</b>

Kedves éhbérért robotoló minionjaim :)

Korábban már említettem, hogy dolgozom a projekt magasabb szintre emelésén, így most <b>van szerencsém bejelenteni az Open ISV Project hivatalos honlapját</b> (és ez utóbbiból fakadóan még sok egyéb dolgot).

openisv_logo_szines.jpg


Ezentúl a fenti honlap lesz a hivatalos "szócső", amelyen publikálásra kerülnek az elért eredmények, kapcsolódó cikkek, érdekességek és bármi egyéb, amely érdemesnek mutatkozik rá. Természetesen az itteni fórumrész is megmarad és remélhetőleg továbbra is aktívan használjátok majd, hogy továbbra is tudjak erőt meríteni a lelkesedésetekből és érdeklődésetekből (amiért ezúton is hálámat tolmácsolom) a folytatáshoz, a hivatalos honlap meg csak egy amolyan bemutatófelület, hogy az összegyűjtött információkat ne több száz komment közül kelljen elővadászni, hanem egy helyen elérhető legyen.

Emellett a projekt másik nagy újdonsága - amelyet lehet, hogy többen inkább negatívumként fognak fel -, hogy bevezetésre került az ún. "<b>hivatalos közreműködő</b>" személy fogalma, amelyről bővebben itt olvashattok, illetve jelentkezni* is itt tudtok. Ez magával hozza azt is, hogy a projekt némiképp zártabb lesz, mivel ha tényleges eredményt akarunk elérni, akkor egyrészt komolyan bele kell folyni a részletekbe is (amelyre a fórumos forma véleményem szerint annyira nem alkalmas), illetve ami egy-egy részterület heteken-hónapokon átívelő aktív boncolgatását is jelentheti, másrészt valahogy biztosítanom kell, hogy ténylegesen is legyen haladás, ne pedig korábban lezárt kérdéseket vegyünk elő újra (pl. ahogy a lánctalp vs. kerék kérdése is újra előkerült).

<i>*Silurusglanis: jelentkezni KELL, mert én nem nagyon szeretnék mások után rohangálni és feladatokat osztogatni, mivel a projektben való részvétel önkéntességen, céltudatosságon és elkötelezettségen alapul.</i>

Ugyan egyelőre csak én munkálkodok ténylegesen is a részleteken - legalábbis amennyire tudom, mivel jelentkezőkről egyelőre nem tudok -, de remélhetőleg sikerül egy olyan gárdát összeverbuválni, akik hihetetlen eredmények elérésére is képesek lehetnek :)

Megjegyzés:

Aki esetleg most kapcsolódna be, vagy már régóta nem járt errefelé, annak érdemes lehet elolvasni ezt.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
GrGLy

Szia GrGLy ,
nekem van pár kérdésem a programba való bekapcsolódás kapcsán:
1. Nincs mérnöki vagy műszaki végzettségem, ez akadály-e?
2. Pont most lesz a nagy pihi után nálam egy kb. 2-3 hónapos intenzív időszak, ahol teljesítenem kell :)
Szóval az elején csak alacsony intenzitással tudok beszállni a munkába, ez akadály-e?
3. Mint a honlapon írtad, szakirodalommal alátámasztott tényekre is szükség van. Ha mondjuk én a számomra szimpatikus páncélvédelem részt vállalom akkor milyen lehet a szakirodalmi alátámasztás? Ezek az adatok tudtommal titkosak, csak teszteken lehetne bizonyítani az igazam vagy, hogy tévedek...
Válaszodat várom!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 784
75 808
113
fip7

Nem tévedsz és sehogy,vagy csak annyira mint egy gép VALÓS RCS értékét.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
@fip7

Köszönöm az érdeklődést :)

1. Nincs ilyen irányú megkötés, <b>bárki csatlakozhat</b>.

2. Igazából a lényeg az, hogy az adott emberre számítani lehessen, illetve, hogy vállalja is az ötletét és annak kidolgozását. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy az e-mailben történő jelentkezés után adott emberrel vagy csoporttal megbeszélem, hogy mivel szeretne foglalkozni és annak vagy egy részének a teljesítését nagyjából mikorra tudná vállalni. Ha esetleg a határidőre még sincs meg a megbeszélt eredmény, akkor sincs gond, ez nem egy fizetős állás, nem fogok páros lábbal kirúgni senkit ilyenekért, nekem elég az, hogy ha látom, hogy tényleg érdekli az illetőt a dolog és érdemben foglalkozik is vele. Egyedül az olyanoktól fogok kevésbé sem érzékeny búcsút venni, akik bevállalnak mindent, aztán sz*rnak az egészbe, mert így mások munkáját hátráltathatják, amit meg nem tűrhetek (sajnos többször is volt ilyenben részem, elszenvedő félként és csapatvezetőként is, baromira nem kellemes helyzetet szül). Am jelenleg én is hanyagolni vagyok kénytelen az érdemi munkát, mivel bolondok háza van melóhelyen, de hetente azért egy-két órát rászánok a dologra :)

3. Lehet, hogy hozzá kellett volna tennem, hogy "ahol lehet" :) Természetesen tisztában vagyok vele, hogy nagyon sok szükséges információ nem fog rendelkezésünkre állni, mivel nem hozzáférhető, ellenőrizhető, stb., de mivel elméleti szinten űzzük csak az ipart, ezért néha használhatjuk a "tegyük fel, hogy" varázsigét, vagy az elvárt paraméterek oldaláról közelítjük a dolgot és azt mondjuk, hogy ezt meg ezt kell tudnia egy adott ötvözetnek (persze nyilván nem lehetetlen képességeket elvárva), és mellécsatolva egy doksi, hogy az XYZ egyetemen már kísérleteztek hasonlóval, tehát annyira nem lehetetlen a dolog.

Nagyon fontos egyébként, hogy <b>semmilyen munka nem megy kárba</b>! Még ha nem is kerül végül integrálásra a végső koncepcióba, egy megfelelően kidolgozott összefoglaló akkor is nagy értékkel bír. Pl. én is csinálom a D/E meghajtásról a kis elméleti doksimat, pedig még korántsem biztos, hogy az Open ISV során alkalmazva lesz, de legalább elmondhatjuk, hogy ott van, megvizsgáltuk, foglalkoztunk vele és a kemény munkával összegyűjtött ötleteket, információkat közzétettük, hogy más is hasznosítani tudja. Lényegében ez a projekt erről szólna, maga a járműfejlesztés csak egy vezérfonal, hogy valami mentén tudjunk mozogni.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
GrGLy

Köszönöm a válaszod!
Amit többet tudok majd erről a melós 3 hónapomról (hogy mennyire lesz leszívva az agyam) jelezni fogom részvétemet/ távolmaradásomat. Addig nem akarok felelőtlenül ígérgetni :)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Nagyon jó! Lenne 1-2 kérdésem meg észrevételem (nem a kész munkába akarok belekötni). A jármű aljának V alakú kialakítása nem szokott teljesen V alakú lenni, hanem középen van egy lapos, a földdel párhúzamos része is? A másik, hogyha a hátsó kerekek nem kormányzottak (már nem tudom, hogy hogy maradt, kormányzottak-e vagy sem) akkor a jűrmű testének hátsó részét meg lehetne szélesíteni jobban, így több hely állna rendelkezésre felszerelésnek vagy bárminek.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Üdv joker,

mivel cél a minél nagyobb fordulékonyság és a minél kisebb fordulókör elérése, ezért a 6x6-os verziónál az összes tengely, a 8x8-as verziónál pedig (elölről) a 3. tengely kivételével mindegyik kormányozott lesz. A cél az, hogy a külső kerékíven mérhető fordulósugarat 6-7 méterre lehessen leverekedni, nem feltétlenül csak kormánygeometriai módszerekkel (a Strykeré olyan 8,5 m).

A páncéltest alja valóban nem szokott teljesen V-alakú lenni, de ideje újítani :) Én úgy gondolom, hogy a jármű aljának a védelmét alapvetően geometriai formákkal kéne kisakkozni, hogy ne utólagosan kelljen páncélzatot felszerelni, ami meglehetősen növelné a tömeget. Ha szükséges, akkor teret egyébként még lehet nyerni kisebb kerekek alkalmazásával, mert jelenleg elég nagyokat sikerült választanom (1,2 méteres átmérővel, olyan BTR-kategória).

Amúgy ez még egy nagyon kezdetleges elképzelés, tulajdonképpen csak ismerkedek a méretekkel és a részegységek elhelyezésével.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 185
13 453
113
Nem úgy volt, hogy DE meghajtású lesz? Mert ha még így van, akkor képessé tehető a helyben történű fordulásra.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Ez a V alakú padlólemez-kialakítás jobban elvezeti az erőket, mintha sima lapos padlója lenne egy IED esetén, ami a kocsi alatt pl távirányítással robban. Ha viszont aknára fut a jármű, akkor éretelemszerűen a kerekeitől indul a robbanás, és a V kialakítás miatt a padlólemez oldalsó részére közel merőlegesen hat az erő, míg a lapos padlólemez esetén kisebb lenne a szög és elméletileg nem terhelné meg annyira. Vagy én gondolom rosszul?

A 6x6-os elrendezésnél szerintem a középső kerék kormányzása nem létfontosságú a helyben vagy kis helyen megforduláshoz, mert a hátsó kereket az elsővel ellenkező irányba kormányzásnál ígyis el tudod érni a maximális fordulékonyságot. A 8x8-asnál meg pont hogy szükséges lenne a maximális fordulékonyságért a 3. keréksor kormányzása is, amit a másodikkal ellentétes irányba kormányoznál helybenforduláskor. De lehet ha a leg egyszerűbb és olcsóbb lenne minden változatban minden kereket kormányozhatóra építeni, aztán ha kell kormányozzák, ha nem akor nem, mert így csak egy féle részegységet kellene kifejleszteni és gyártani, vagyis kerék a meghajtással és kormányzással, aztán azt bele lehetne rakni 6x6 8x8 bármelyik kerekének helyére, mert mindenhova ugyanolyan kellene.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
@Mackensen

A fenti ábrán ott van, hogy D/E :p

Egyébként igen, képessé tehető, de nagyon nagy igénybevételek árán, ami azt jelenti, hogy még jobban ki kell merevíteni a teljes futóművet és a bekötési pontjait, illetve ellenállóbb kerék kell, ami súlynövekedéssel jár. Mondjuk "alapfelfüggesztéssel" is lehetne használni végszükség esetén, de én nem írnám bele a kezelési útmutatóba, mint rendeltetésszerű manőver :)
Egyébként alapvetően az a tervem, hogy az elektromos motorok - szükség esetén - besegítenek a kanyarodásba, mert a kerekek egyedi fordulatszám-vezérlésével ez viszonylag könnyen kivitelezhető. Magyarán a ha Pesta berántja a kanyarba a gépet, a fedélzeti computer (HAL 9000 :) ) meg látja, hogy a hagyományos kormánygeometria nem tudja tartani az ívet, akkor osztogatja-szorozgatja egy kicsit a delejt a motorokon :)