1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Orosz levegő-levegő rakéták

Diskurzus a(z) 'Fegyverzet és szenzorok' témában - boki által indítva @ 2013. december 9..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    R-27/K-27, R-73, RVV-AE, RVV-MD, RVV-BD......
     
  2. boki

    boki Well-Known Member

    Bolgár Mig-29 - bol indított R-27R
    [​IMG]
     
  3. boki

    boki Well-Known Member

    AESA a K-77M-hez
    [​IMG]
     
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ha ez mozog(az antenna) akkor nem AESA :)
     
  5. boki

    boki Well-Known Member

    dudi
    Афар=AESA
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez nem egészen igaz. A svédek is tudtommal olyan radart tervetek, ami nem pásztázik, de kitéríthető. Ez azt jelenti, hogy mechanikusan ha mondjuk 45 fokig kitéríthető, akkor az AESA nyaláb eltérítéssel részben hátra/oldalra is tud keresni. Hogy a tervből mi maradt, azt nem tudm.
     
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    molni,boki

    Az AESA egyik nagy előnye az,hogy nem mozog így drasztikusan csökkent a szervizigény és jelentős a súlymegtakarítás is.
     
  8. fip7

    fip7 Well-Known Member

    dudi

    Ez igaz, viszont egy légi harc rakétánál jelentős képességnövekedést jelenthet egy ilyen megoldás. Gondolom ezért tervezték ilyenre.
     
  9. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    dudi

    De ha fix, akkor max csak 120° (+/- 60°) lehet a látómezeje és ez néha hátrány.
    A Gripen NG-be kerülő ES 05 Raven is mozgatható lesz emiatt:
    http://www.gripenblogs.com/Lists/Posts/Post.aspx?ID=9
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nagyon nagy difi van aközött, hogy folyamatosan pásztázol vagy aközött, hogy néha kitérítik oldalra is a radart.
     
  11. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Ez úgy működik mint a szem és a nyak. A szem pásztáz, a nyak áthelyezi valamelyik irányba, de a pásztázás ugyan úgy megy tovább, csak más irányba.
    Az antenna mozgató berendezés tulajdonképpen kiterjeszti a pásztázható terület méretét, de azon belül a pásztázási szög mindig ugyanakkora. Az antenna rendszer pedig lehet PESA vagy AESA, mert a kettő nem függ össze egymással.
     
  12. boki

    boki Well-Known Member

    Az R-33E és az RVV-BD paramétereinek osszehasonlítása:
    [​IMG]
     
  13. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Ha már a Tu-22M3 topicban szóba került, akkor most itt folytatnám az orosz levegő-levegő rakéták témáját pár gondolat erejéig.
    Először egy pár grafika és táblázat, hogy legyen mit mazsolázni:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    IRH Infra-Red Homing
    SARH Semi-Active Radar Homing
    DL datalink
    IMU Inertial Measurement Unit
    ARH Active Radar Homing
    Passive RF - Anti-Radiation Seeker - usually X-band

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ami engem meglepett, az a 3. grafikán szereplő R-74E-PD, illetve R-74AE-PD variáció.

    [​IMG]
    Balra a 9B-1101K kettős kialakítású mono impulzusos félaktív lokátor egység az R-27R1/ER1, középen a 9B-1348E aktív lokátor az R-77 változataihoz, míg jobbra a 9B-1103K aktív lokátor az R-27EA rakétákhoz.

    Több helyen is megemlítik, hogy az Agat 9B-1103M és a 9B-1348E aktív lokátoros irányítású fejekhez a Texas Instruments TMS-320 digitális jelfeldolgozó chipet, használják.
     
  14. Kulso_54

    Kulso_54 Well-Known Member

    Én valahol azt olvastam, hogy a SzU-35Sz kettő(?) R-27 SARH rakétát célra tud vezetni a radarjával.
    Egyébként a SARH rakéták alkalmazásának harceljárása sem az, hogy indítás aztán egyenesen előre. Úgy meg már egyből más a felállás, hogy a ARH rakétát is kísérni kell míg a saját radarja be nem fogja a célt.
     
  15. lui7889

    lui7889 Active Member

    Még egy kis bogarászni való:

    http://sistemasdearmas.com.br/aam/r77.html
     
  16. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Néhány korrekció az általam linkelt első képhez (grafikához), amelyen a sokféle levegő-levegő rakéta található.

    1. baloldali 6. rakéta R-3M Atoll D helyett, R-13M Atoll D jelölés a jó,
    2. baloldali utolsó rakéta R-23T Apex B helyett, R-24T Apex D jelölés a jó,
    Az R-23R/T -nél a szárny kilépő éle merőleges a törzsre, az R-24R/T -nél szöget zár be.
    [​IMG]
    3. jobboldal 2. rakéta R-33E helyett, R-33 AA-9 Amos jelölés a jó.

    Néhány rövid, tömör leírás a rakétákról. Legelőször az AA-1.

    AA-1 (pentagon kód), Alkali (NATO kód)
    A Kalinigrad K-5, vagy RS(z)-1U (РС – реактивный снаряд, У – управляемый) gyári jelzéssel, "ShM" gyártmány jelöléssel kezdték fejleszteni 1951-ben. Az első sikeres indítása 1955-ben történt. 1956-ban állt szolgálatba R-5 (GRAU kód) és AA-1 Alkali A jelzéssel, a MiG-17 PFU repülőgépeken és azok RP-1 "Izumrud-2" fedélzeti lokátorával működött együtt.

    [​IMG]

    Már 1954-ben elkezdték tovább fejleszteni "I" gyártmány RS(z)-2U, K-5M - R-5M jelöléssel, a hatótávolságot és az indítási magasságot növelték meg és a MiG-19 PM (PML) repülőgépeken beépített RP-2U lokátorral működött együtt. 1957-ben rendszeresítették. 1957-59 között 12.400 db-t gyártottak.
    [​IMG]

    Gyors avulásuk és a közben megjelent új fedélzeti lokátorok RP-9 - (Szu-9) és RP-21 - (MiG-21) hatására a K-5 és K-5M rakétákat tovább kellett fejleszteni és megjelent az "ISZ" gyártmány, RS(z)-2US(z), K-5MS(z)/K-51 - R-5MS(z), AA-1 Alkali B modifikáció, amelyet 1959-ben rendszeresítettek és már nagy számban gyártották. Ez lett a Szu-9 alap és a MiG-21 P és MiG-21 M különböző változatainak az egyik légiharc rakétája. Mivel az R-3S infravörös passzív önirányítású rakéták megjelentek ezért tovább már ezt a vonalat (vezetősugaras irányítás) nem erőltették.
    20.388 db-t gyártottak 1959-1964 között.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Alapvetően bombázók (nem manőverező repülőgépek) ellen készült az első orosz légiharc rakéta és vezető sugaras irányítással rendelkezett. Jellegzetes kialakítású, mivel az irányítási metódus miatt a vevő antennát és az elektronikus egységet a törzs végébe helyezték, ezért a szilárd rakéta hajtómű két fúvókája a törzs két oldalán a szárnyak között lett kivezetve. A közelségi gyújtó 10 m-en belül működik.
    Kínában PL-1 (Pi Li, v. Pili???) jelöléssel gyártották.
    Adatok: RS(z)-1U,/RS(z)-2U,/RS(z)-2US,
    Törsz hossz: 2.356 mm,/ 2.450 mm,/ 2,428 mm;
    Átmérő: 200 mm,/ 200 mm,/ 200 mm;
    Fesztáv: 549 mm,/ 650 mm,/ 654 mm;
    Tömeg: 74,25 kg,/ 82,6 kg,/ 83,2 kg;
    Robb. fej tömeg: 11,35kg,/ 13 kg,/ 15,2 kg;
    Sebesség: 1.600 km/h,/ 1.600 km/h,/ 1.600 km/h;
    Indítási magasság: 5-10 km,/ 5-16 km,/ 5-20 (?) km;
    Hatótávolság: 2-3 km,/ 1,95-5,2 km,/ 2-7 km;

    1960-tól K-55 (R-55) "67" gyártmány jelzéssel kialakítottak egy rakétát infravörös passzív önirányítású fejjel (ua. mint az R-3S rakétánál), ahol szokatlan módon egy második repeszromboló "fejet" helyeztek el a közben feleslegessé váló elektronikus egység és antenna helyén.
    1969-től a Szu-9 repülőgépeken alkalmazták leginkább, de a Szu-11, Szu-15, MiG-21SM és a MiG-21bis repülőgépeken is alkalmazható volt. 1967-1977 között gyártották.
    Törsz hossz: 2.680 mm;
    Átmérő: 220 mm;
    Fesztáv: 654 mm;
    Tömeg: 91 kg;
    Robb. fej tömeg: 12 kg;
    Sebesség: 1.600 km/h;
    Indítási magasság: 1,2-16 km;
    Hatótávolság: 2-16 km (közepes bombázó esetén);
    [​IMG]
    Összehasonlítás:
    [​IMG]

    és megint:
    [​IMG]
     
  17. boki

    boki Well-Known Member

    Itt a Vimpel exportmegrendelései 2013-2015 kozott:
    Алжир 17,2 2014 Контракт (Х-29Л)
    Индия 26,48 2014 Контракт (<b>РВВ-АЕ</b>, опцион)
    Индия 462,9 2013 – 2015 Контракт (<b>РВВ-АЕ</b>)
    Индия 32,4 2013 Контракт (АКУ)
    Индонезия 0,85 2013 Контракт (БД)
    Индонезия 11,4 2013 Контракт (<b>РВВ-АЕ</b>, Х-29ТЕ)
    Индонезия 2,3 2013 Контракт (АКУ)
    Малайзия 33,4 2013 – 2014 Контракт (<b>РВВ-АЕ</b>)
    Вьетнам 20,2 2014 – 2015 Заявка (АКУ, БД)
    Казахстан 8,3 2014 Заявка (Р-27)
    Эфиопия 40,0 2014 Заявка (<b>РВВ-АЕ</b>)

    India 2013-2015 kozott 462,9 millio USD értékben rendelt RVV-AE-t(R-77)
    Ott van még a megrendelok kozott Indonézia, Malajzia(szerzodés aláírva)
    Megrendelo- Etiópia
     
  18. boki

    boki Well-Known Member

    A Vimpel (orosz levego-levego rakéták gyártója) kínálata:
    http://vympelmkb.com/products/prod01/
     
  19. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Boki a megrendelős posztodhoz kérdeznék, a 17,2 2014 számsorból gyaníthatóan a 2014 a dátum, de a 17,2 és a többi ennek analógiájára az mi akar lenni? 17,2 millió dollárért volt megrendelés 2014 ben arra a rakétatípusra, vagy ha nem, hogyan élrtelmezzem ezt?
     
  20. boki

    boki Well-Known Member

    zsolti
    Az adatokat táblázatból másoltam(egyébként a "Taktitakai Rakétafegyverzetek" topikban benne van a teljes táblázat az osszes rakétatípus megrendeléseivel ) Az elso szám a megrendelés értéke millio USD-ben utána az év. Tehát 17,2 millio USD 2014-bol.
     

Ezen oldal megosztása