Orosz repülőgép-hordozó tervek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 428
113
Egyszer olvastam már róla hogy mik azok. Emlékeim szerint valami antennák lesznek,meg talán villámok ellen van.
026508_resize.jpg

Japp, azok elvileg HF / magas frekvenciás antennák. Szükség esetén, ha kell a hely, felhajthatóak függőleges állásba, de kint a nyílt vízen enyhén lefelé hajlanak, hogy ne okozzanak gondot a felszálló gépeknek.

Ebben a posztban a képanyag vége felé látható a Midway esetében mindkét állásban:
http://ve3mpg.blogspot.hu/2010/08/california-dreamin.html
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
https://www.youtube.com/watch?v=hgD_WO2GfJo

Van itt minden mint egy mesekönyvben.

Az "öreg elvtársak" "kissé" összekeverték az időszakokat, a fedélzetre PAK-FA gépeket képzeltek, a hajót meg még mindig Szovjetúnió-nak hívják??!! Nincs itt valami zavar az időben?!
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Jelenleg hajógyáruk sincs 100 000 t-s hajó építéséhez.

Bocsika!
Több ezer tonna titániumot eladtak a Spanyoloknak, lásd: Guggenheim múzeumot Bilbaoban! Pedig az előállítása nem éppen egyszerű és költséghatékony, és nagyon olcsón adták.
Na ne, hogy mán ne tudnának, rozsdamentes acélt is gyártani hajók építéséhez. Már a hetvenes évek elején öt centi vastag lemezeket raktak a lábam alá, hogy ne legyek saras.
100 000 t-ás sólyát építeni náluk meg "nicsevo"!
Nézd csak meg, hogy Volgográdban mekkora konténer szállító hajók épülnek ( Német és Holland megrendelésre! ). Hozott már le egyet-kettőt a kapitány barátom a tengerre.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Egy fasza 14 ezer tonnás rombolót építsenek meg és le a kalappal előttük .
Orosz hordozót meg mindenki elfelejtheti.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
<blockquote rel="boki">Jelenleg hajógyáruk sincs 100 000 t-s hajó építéséhez.

Bocsika!
Több ezer tonna titániumot eladtak a Spanyoloknak, lásd: Guggenheim múzeumot Bilbaoban! Pedig az előállítása nem éppen egyszerű és költséghatékony, és nagyon olcsón adták.
Na ne, hogy mán ne tudnának, rozsdamentes acélt is gyártani hajók építéséhez. Már a hetvenes évek elején öt centi vastag lemezeket raktak a lábam alá, hogy ne legyek saras.
100 000 t-ás sólyát építeni náluk meg "nicsevo"!
Nézd csak meg, hogy Volgográdban mekkora konténer szállító hajók épülnek ( Német és Holland megrendelésre! ). Hozott már le egyet-kettőt a kapitány barátom a tengerre.
</blockquote>

Volgográdban??? Kicsit nézz utánna :)) Csodeljárás folyik ellene. Egyébként 100 000t-s hajókat nem lehet építeni folyami hajogyárakban.
A szovjet rephordozók építése Nyikolajevben osszpontosult (ma sajnos Ukrajna).

Tervben van a Szevmasnál egy új csarnok építése , de ez még a jovo zenéje és az új orosz hordozó is.

Jelenleg Oo-ban nincs olyan hajógyár amely képes lenne építeni 100 000t hordozót.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
<blockquote rel="akagi"><blockquote rel="boki">Jelenleg hajógyáruk sincs 100 000 t-s hajó építéséhez.

Bocsika!
Több ezer tonna titániumot eladtak a Spanyoloknak, lásd: Guggenheim múzeumot Bilbaoban! Pedig az előállítása nem éppen egyszerű és költséghatékony, és nagyon olcsón adták.
Na ne, hogy mán ne tudnának, rozsdamentes acélt is gyártani hajók építéséhez. Már a hetvenes évek elején öt centi vastag lemezeket raktak a lábam alá, hogy ne legyek saras.
100 000 t-ás sólyát építeni náluk meg "nicsevo"!
Nézd csak meg, hogy Volgográdban mekkora konténer szállító hajók épülnek ( Német és Holland megrendelésre! ). Hozott már le egyet-kettőt a kapitány barátom a tengerre.
</blockquote>

Volgográdban??? Kicsit nézz utánna :)) Csodeljárás folyik ellene. Egyébként 100 000t-s hajókat nem lehet építeni folyami hajogyárakban.
A szovjet rephordozók építése Nyikolajevben osszpontosult (ma sajnos Ukrajna).

Tervben van a Szevmasnál egy új csarnok építése , de ez még a jovo zenéje és az új orosz hordozó is.

Jelenleg Oo-ban nincs olyan hajógyár amely képes lenne építeni 100 000t hordozót.</blockquote>

Boki!
Tisztellek, becsüllek, de nézzél már utána a zsilipelési adatoknak a Fekete tengerig. Sőt! Szeverodinvksz-ből a nagy hajók (még az atom tengeralattjárók is) eljuthatnak a Fekete-tengerre. Sajnos, Te csak az "internetből" élsz és csak szigorúan az adott témában, mint a többségünk! Én arra utaltam a "nicsevo"-val, hogy Oo-ban bárhol felépíthetik, ha már nincs meg! Valószínűleg az európai terület jöhet számításba. Nem véletlen a titánium gyártásával kezdtem az előző hozzászólásomat.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Ja! Még valami!
Tudtad, hogy a hetvenes évek közepén itt állomásozott három orosz tengeralattjáró a Margit-híd pesti hídfőjénél egy hétig?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
akagi
Nem értjuk egymást!
Egy hordozo építéséhez megfelelo szaktudás(tapasztalat),szakképzett munkaero, gyártási technologiák ismerete és nem utolsosorban megfelelo hajógyár szukséges .
Ezek biztosítva vannak-lesznek Szeverodvinszkben.
Volgográdban ez nem lehetséges.....
Az acélgyártásuk rendben van.
Dízel-elektromos és atom TA-kat a SZU alatt Nyizsnij Novgorodban is gyártottak.-tudok róla.

http://ria.ru/defense_safety/20150520/1065574741.html
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Boki!
Tisztellek, becsüllek, de nézzél már utána a zsilipelési adatoknak a Fekete tengerig. <b>Sőt! Szeverodinvksz-ből a nagy hajók (még az atom tengeralattjárók is) eljuthatnak a Fekete-tengerre.</b> Sajnos, Te csak az "internetből" élsz és csak szigorúan az adott témában, mint a többségünk! Én arra utaltam a "nicsevo"-val, hogy Oo-ban bárhol felépíthetik, ha már nincs meg! Valószínűleg az európai terület jöhet számításba. Nem véletlen a titánium gyártásával kezdtem az előző hozzászólásomat.

Jó lenne, ha te néznél utána, mert nagyon durva hülyeséget írtál! A minimumértékek (hosszúság/szélesség/merülés/maximum magasság a hidak alatt):

Fehér tengeri: 123/13,2/3,6/-
Volga-Balti: 192/16,8/3,6/14,8
Volga: 280/25,5/3,1/12,1
Volga-Don: 142/16,2/3,2/11

Egy átlagos atomtengeralattjáró merülése három-négyszerese a víziút mélységének és a Fehér-tengeri csatorna zsilipjeibe be se férne szélességében se, márha valahogy a merülést megoldanák!
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
akagi
Nem értjuk egymást!
Egy hordozo építéséhez megfelelo szaktudás(tapasztalat),szakképzett munkaero, gyártási technologiák ismerete és nem utolsosorban megfelelo hajógyár szukséges .
Ezek biztosítva vannak-lesznek Szeverodvinszkben.
Volgográdban ez nem lehetséges.....
Az acélgyártásuk rendben van.
Dízel-elektromos és atom TA-kat a SZU alatt Nyizsnij Novgorodban is gyártottak.-tudok róla.

http://ria.ru/defense_safety/20150520/1065574741.html
Én azt írtam, hogy valahol az Európai felén!
Gondolod, hogy ha Kínában megy a technológia és az emberi tudás, akkor Oo-ban nem? Hadd ne részletezem!
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
<blockquote rel="akagi">Boki!
Tisztellek, becsüllek, de nézzél már utána a zsilipelési adatoknak a Fekete tengerig. <b>Sőt! Szeverodinvksz-ből a nagy hajók (még az atom tengeralattjárók is) eljuthatnak a Fekete-tengerre.</b> Sajnos, Te csak az "internetből" élsz és csak szigorúan az adott témában, mint a többségünk! Én arra utaltam a "nicsevo"-val, hogy Oo-ban bárhol felépíthetik, ha már nincs meg! Valószínűleg az európai terület jöhet számításba. Nem véletlen a titánium gyártásával kezdtem az előző hozzászólásomat.

Jó lenne, ha te néznél utána, mert nagyon durva hülyeséget írtál! A minimumértékek (hosszúság/szélesség/merülés/maximum magasság a hidak alatt):

Fehér tengeri: 123/13,2/3,6/-
Volga-Balti: 192/16,8/3,6/14,8
Volga: 280/25,5/3,1/12,1
Volga-Don: 142/16,2/3,2/11

Egy átlagos atomtengeralattjáró merülése három-négyszerese a víziút mélységének és a Fehér-tengeri csatorna zsilipjeibe be se férne szélességében se, márha valahogy a merülést megoldanák!
</blockquote>

Ne mond már!
Na jó lesz, ha Te nézel utána! Mit gondolsz? Miért írtam, hogy Budapesten is járt Szu. tengeralattjáró, igaz nem ATOM!
De legyen!
Ha, lesz folyamatosan internet hozzáférésem kikeresem az összes zsilip adatot! Pedig van több tucat. Segítségemre lesz egy igazi hajós.
Még annyit, hogy nem csak háromszáz mélyen közlekednek a cápák! Igen csak tudják szabályozni a merülésüket, igaz korlátozva, a vízfelszínen is. A Fehér-tenger és a Volga folyó között igaz, hogy van vagy három cipőkanál méretű.....
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
<blockquote rel="boki">akagi
Nem értjuk egymást!
Egy hordozo építéséhez megfelelo szaktudás(tapasztalat),szakképzett munkaero, gyártási technologiák ismerete és nem utolsosorban megfelelo hajógyár szukséges .
Ezek biztosítva vannak-lesznek Szeverodvinszkben.
Volgográdban ez nem lehetséges.....
Az acélgyártásuk rendben van.
Dízel-elektromos és atom TA-kat a SZU alatt Nyizsnij Novgorodban is gyártottak.-tudok róla.

http://ria.ru/defense_safety/20150520/1065574741.html
Én azt írtam, hogy valahol az Európai felén!
Gondolod, hogy ha Kínában megy a technológia és az emberi tudás, akkor Oo-ban nem? Hadd ne részletezem!

</blockquote>

Kína nem tudna építeni saját hordozót , ha nem vette volna meg az ex Varjagot és nem kapta volna meg a tervdokumentációt hozzá Ukrajnától. Másolásban talán legjobbak a világon..... Saját erobol kb 2030-35-re tudott volna osszehozni egy hordozót.
Az oroszoknak kíválo tervezoirodáik vannak(szerencsére valahogy fennmaradtak a pénztelenség korában is , habár sok kiváló szakember elment onnan) A probléma az, hogy ezeket a hordozókat a SZU-ban csak Nyikolajevben(mai Ukrajna) építették.
A Szevmash modernizálja a gyártási kapacitásokat ,új csarnokot épít(legalább 400m x 100m), ami alkalmas lesz a jovoben hordozo építésére .
A tudás megvan , de a hordozó egy komplex dolog, amihez rengeteg berendezést , részegységet, rendszereket még ki kell fejleszteni, azok gyártását lokalizálni kell....stb
Ez mind kb 15 évet venne igénybe , maga a hordozó építése minimum 10 év és kb 10 milliárd USD. Szóval a kozeljovoben nincs napirenden. 2030 korul.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
<blockquote rel="akagi"><blockquote rel="boki">akagi
Nem értjuk egymást!
Egy hordozo építéséhez megfelelo szaktudás(tapasztalat),szakképzett munkaero, gyártási technologiák ismerete és nem utolsosorban megfelelo hajógyár szukséges .
Ezek biztosítva vannak-lesznek Szeverodvinszkben.
Volgográdban ez nem lehetséges.....
Az acélgyártásuk rendben van.
Dízel-elektromos és atom TA-kat a SZU alatt Nyizsnij Novgorodban is gyártottak.-tudok róla.

http://ria.ru/defense_safety/20150520/1065574741.html
Én azt írtam, hogy valahol az Európai felén!
Gondolod, hogy ha Kínában megy a technológia és az emberi tudás, akkor Oo-ban nem? Hadd ne részletezem!

</blockquote>

Kína nem tudna építeni saját hordozót , ha nem vette volna meg az ex Varjagot és nem kapta volna meg a tervdokumentációt hozzá Ukrajnától. Másolásban talán legjobbak a világon..... Saját erobol kb 2030-35-re tudott volna osszehozni egy hordozót.
Az oroszoknak kíválo tervezoirodáik vannak(szerencsére valahogy fennmaradtak a pénztelenség korában is , habár sok kiváló szakember elment onnan) A probléma az, hogy ezeket a hordozókat a SZU-ban csak Nyikolajevben(mai Ukrajna) építették.
A Szevmash modernizálja a gyártási kapacitásokat ,új csarnokot épít(legalább 400m x 100m), ami alkalmas lesz a jovoben hordozo építésére .
A tudás megvan , de a hordozó egy komplex dolog, amihez rengeteg berendezést , részegységet, rendszereket még ki kell fejleszteni, azok gyártását lokalizálni kell....stb
Ez mind kb 15 évet venne igénybe , maga a hordozó építése minimum 10 év és kb 10 milliárd USD. Szóval a kozeljovoben nincs napirenden. 2030 korul.</blockquote>

Maradjunk annyiban, hogy IDŐ kérdése!
Kínát csak azért mertem ide hozni példának, mert most kezd beérni nekik a koppintások gyümölcse. Oo-ág viszont vagy harminc évvel előbbre tart.
Szerintem, most van az osztás, hogy melyik részegséget ki fogja gyártani és a végszerelése hol fog történni. És mennyi adópénzébe kerül a nemzetnek! De ide tartozik a fenntartási költségek, ami nem elhanyagolható tétel. Lásd: a Britek is húzzák a szájuk szélét az új egység rendszerbe állításán.