• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Ez akár igaz is lehet, de még mindig nem mondtál egy, még csak közelítő értéket sem. Ez a komment így számomra nulla információval rendelkezik, mert pl. egy Ladából is lehet olyan gépet faragni, ami jó pár tulajdonságában összever egy Rolls-Royce-t , ráadásul kevesebből, mint az utóbbi ára.

Mondjuk nem lenne szerintem teljesen elrugaszkodott ötlet valamely ország MRAP-rendszeresítésének az árát előtúrni netről és ezt szembeállítani egy BTR-eket ténylegesen is modernizáló állam által elvert összeggel. Így máris egy egyértelmű valamit kapunk és nem kell 25x leírnunk, hogy nem éri meg, vagy megéri, hátha lesz aki hisz nekünk. Utána meg lehet vitatkozni arról, hogy ezért a pénzért milyen tényleges képességeket is kapnánk cserébe.

Halvány fogalmam sincs. Csak az új gyártású erősebb motorú BTR-ekkel tudnám összevetni. Mondjuk nyolcvan-kilencven százaléka annak az árnak.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
<blockquote rel="GrGLy">Ez akár igaz is lehet, de még mindig nem mondtál egy, még csak közelítő értéket sem. Ez a komment így számomra nulla információval rendelkezik, mert pl. egy Ladából is lehet olyan gépet faragni, ami jó pár tulajdonságában összever egy Rolls-Royce-t , ráadásul kevesebből, mint az utóbbi ára.

Mondjuk nem lenne szerintem teljesen elrugaszkodott ötlet valamely ország MRAP-rendszeresítésének az árát előtúrni netről és ezt szembeállítani egy BTR-eket ténylegesen is modernizáló állam által elvert összeggel. Így máris egy egyértelmű valamit kapunk és nem kell 25x leírnunk, hogy nem éri meg, vagy megéri, hátha lesz aki hisz nekünk. Utána meg lehet vitatkozni arról, hogy ezért a pénzért milyen tényleges képességeket is kapnánk cserébe.

Halvány fogalmam sincs. Csak az új gyártású erősebb motorú BTR-ekkel tudnám összevetni. Mondjuk nyolcvan-kilencven százaléka annak az árnak.
</blockquote>

Hát azért ennél egy kicsit több elszántságot vártam az információk előtúrása terén, ha már ennyire ragaszkodsz a saját igazadhoz :p :)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
blogen
A dolgok tisztázása végett.
Korrupcio mindig is volt és lesz is a fegyveruzletben bárhol a világon.

Szergyukov épp a korrupcioba bukott bele. Mivel civil volt nem nagyon értett a hadsereg dolgaihoz, Saját ismeroseit juttata magas pozícioba a honvédelmi minisztériumba. Az orosz témában jobban tájékozottak ismerik pl.Oboronszervisz, Szlavjanka, Vaszileva..stb ugyeket. Szergyukov reformjai : Lecsokkentette a repterek számát 56-rol 26-ra egész Oo-ban (ami kevés) Megszuntette a védelmi iparban a minoségellenorzést (elbocsátották az embereket) Ismerosek a Bulava Kudarcok? Misztralok beszerzése 1,2 milliárd Euroért a francia technologia transzfer nélkul, mikozben egy misztral építése a franciáknak kb150 millio Euroba jon ki. Lehetne sorolni....
Szergyukov és társai kb 1 milliárd USD sikkasztottak.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 709
113
Blogen, elbeszélünk egymás mellett, mint a válótársak.
Én a hozzászólásomra adott válaszoddal nem kívánok vitatkozni; nem értek hozzá, így elsőre teljesen igatat adok Neked.

Én arról pötyögök a klaviatúrán többedszerre is, hogy - ahogy Danger írta - nem szintén drágán javításra/felújításra váró, lelakott MRAP-ot kell rendszeresíteni. Mert nem ide lett optimalizálva.
Egy speciális jármű/kategória, amit egy földrajzi helyszínre, harcmodorra/ellen optimalizáltak.

Kicsit olyan, mintha harci ekranoplanokat rendszeresítenénk, mert hát az ország elég nagy része sík terület...
/Sántat, kérlek ne kössetek bele:)/

Nem véletlen, hogy az elmúlt távoli és legutóbbi(!) évtizedeiben sem a MRAP jellegű eszközöket fejlesztették, rendszeresítették az európai kontinensre.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Hát azért ennél egy kicsit több elszántságot vártam az információk előtúrása terén, ha már ennyire ragaszkodsz a saját igazadhoz :p :)

Honnan a francból szerezzek információt arról, hogy mennyibe kerül egy erőátviteli rendszer 3-400 lóerős motorhoz 8x8-as járműbe?

Mondjuk a fegyverzet modernizációjához szükséges optimális 30mm-es RCWS árát konkrétan meg tudom mondani, az a kisebb kaliberű verziója alapján százezer dollár körül van darabonként: http://www.deagel.com/Weapon-Stations/RCWS_a001398001.aspx

És ez csak a korszerű fegyver a gépre.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
Én arról pötyögök a klaviatúrán többedszerre is, hogy - ahogy Danger írta - nem szintén drágán javításra/felújításra váró, lelakott MRAP-ot kell rendszeresíteni. Mert nem ide lett optimalizálva.
Egy speciális jármű/kategória, amit egy földrajzi helyszínre, harcmodorra/ellen optimalizáltak.
Nem véletlen, hogy az elmúlt távoli és legutóbbi(!) évtizedeiben sem a MRAP jellegű eszközöket fejlesztették, rendszeresítették az európai kontinensre.

Ez nem igaz. Az MRAP jellegű járművek mindig is jelen voltak. A német DINGO a legjobb példája ennek, amit egyenesen az európai hadszíntérre fejlesztettek. Az MRAP elterjedését katalizálta mindössze az asszimetrikus háború, de az MRAP nem az asszimetrikus háború kihívására adott válasz. Hanem válasz a könnyű páncélozott járművek elégtelenségére a könnyűgyalogság eszköztárában.

Az asszimetrikus háború kihívására adott válasz a Stryker dandár volt. A közepes gyalogság bevezetése a könnyűgyalogság helyére.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 073
113
És ehhez tenném hozzá, hogy az MRAP-hoz vezető út már emberöltőkkel ezelőtt elindult és az első generációkat olyan járművek testesítették meg, mint például az orosz BRDM, a francia VAB, BOV vagy éppen a magyar PSZH. Ez még részben a gépkocsizó gyalogság gépesítésének a folyamatába illeszkedett, részben pedig a könnyű gépesített erők páncélozásának folyamatába. Az asszimetrikus háború katalizáló hatása mindössze egy új járműcsaládot termelt ki a meglévők mellé. Ami elsősorban az úszóképesség feladásában különbözik egy olyan koncepcióból kiindulva, hogy lehetőleg komolyabb fejlesztési költségek nélkül, meglévő járművek bázisán kialakítható és olcsón nagy számban gyártható legyen. Az MRAP a gépesített [könnyű] gyalogság egy új koncepciója az APC-re és nem egy specifikus járműcsalád egy sajátos konfliktusban. Az a Stryker-család volt.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 917
72 965
113
<blockquote rel="GrGLy">Hát azért ennél egy kicsit több elszántságot vártam az információk előtúrása terén, ha már ennyire ragaszkodsz a saját igazadhoz :p :)

Honnan a francból szerezzek információt arról, hogy mennyibe kerül egy erőátviteli rendszer 3-400 lóerős motorhoz 8x8-as járműbe?

Mondjuk a fegyverzet modernizációjához szükséges optimális 30mm-es RCWS árát konkrétan meg tudom mondani, az a kisebb kaliberű verziója alapján százezer dollár körül van darabonként: http://www.deagel.com/Weapon-Stations/RCWS_a001398001.aspx

És ez csak a korszerű fegyver a gépre.</blockquote>

Itt van egy példa: mascus.hu/haszongepjarmuvek/hasznalt-motorok-haszongepjarm%C5%B1vek/weichai-power-wp12/8xfvdzby.html
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 917
72 965
113
Ez a motor nem a gyártótól van és 1 db. De ok 125000. Az Oskosh viszont Dél-Koreának volt 85000 akik picit közelebb vannak Afgánhoz mint mi. Kb útba is esik az ami hajóknak hazafele.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
No, alakulgat ez. A blogen-antirajongó csapat is gyűjtsön infókat :) Mennyibe fájt az M-ATV, vagy hasonló kategóriájú MRAP rendszeresítése (háttér kiépítéssel, alkatrészekkel, fegyverzettel vagy anélkül, járművekkel) valamely országnak, darabszámokra levetítve. Miből áll és mennyi lehet egy BTR-modernizációs csomag?

Annyi pénz van a haderőfejlesztésekben/hadiiparban és annyi harcjármű szaladgál a világban, hogy ilyenekről biztos találni információt, csak kicsit jobban utána kell nézni, aztán ezeket érdemes összevetni, nem pedig összefeszülni a személyes véleményekkel és meggyőződésekkel :)
 

Danger

Member
2010. április 29.
76
0
6
Ha már BTR felújítás; valaki irhatna arról, hogy pl. a motor , váltó és futómű mennyire megbízható. Ergo, mit is kéne cserélni. Hahó, ha van itt vki aki tud erről vmit, az kérem írjon ide !
Ahogy elnézem a mi BTR-jeink 265 pacis V-8 turbó töltésüek. Ebböl 300-320 lóerőt kicsiholni nem lenne nagy kunszt. Egy vagy két mérettel nagyobb turbók és adagoló csere, meg pár apróság.
Egy Caterpillar mrap motor tokkal- vonóval 70 ezer dolcsi körül mozog , de erre még visszatérek.
Váltó. Mivel a teljesítmény kb. 20% -al emelkedik, ezért utánna kéne járni , hogy mekkora forgató nyomatékra tervezték az eredetit, tehát mennyi pluszt bír még el. Egy Allison automata váltó 80 ezer dolcsi körül van, plusz a terepváltó.
Ne felejtsük el , hogy 400darabról beszélünk. Ilyenkor le lehet nyomi az árakat akár 25%-al is, és persze több gyártóval is tárgyalni kell ( RÁBA , there you go !).
A futómüvet most hagynám,de ABS és kipörgés gátlót azt beépíteném. Ez ma már nem nagy kunszt, de pénzbe kerül az is rendesen.(a megnövelt páncélsúly miatt a rúgókat, stabokat, gömbfejeket erősebbre kell cserélni).
A fegyverzetet vagy inkább a komplett tornyot átvenném a BTR-82-ből.Mintahogy az energia elnyelős új székeket is.
Az a helyzet hogy több megoldás is jár a fejemben, hogy hogyan lehetne a leg optimálisabban végrehajtani a modernizációt, de most ezt nincs kedvem ide levezetni.
Egyenlőre ennyi.
 

zsorzs

New Member
2014. január 7.
29
0
1
Danger!

A V8-as Kamaz motor a két turbóval kb 250 lóerőt tud. A hűtőrendszere túl gyenge. A hűtőventilátorát egy hidrodinamikus tengelykapcsolón keresztül hajtják és ha túlmelegszik a motorolaj, mely a tengelykapcsoló működtetőfolyadéka is, akkor az átvihető teljesítmény lecsökken. A motort nem érdemes piszkálni, mert nem tud nagyobb hőt leadni. A hajtásláncnál a tengelykapcsoló az első komoly gond. A váltó modernizálásával már foglalkoznak, de szerintem halott ügy. Az osztóműben az első tengelyek hajtásának fordulatszám-különbségét lehetővé tevő tengelykapcsolót is át kellene méretezni. A kardántengelyek és a végkihajtások házai is sérülékeny darabok. A ZF rendszerű ékpályás differenciálművek szintén nem állnak a helyzet magaslatán.

Azt azért megnézném, ha ABS-t építenél egy BTR- fékrendszerébe, de valójában teljesen felesleges. A terepjárásnál az ABS nem kívánatos extra. A kipörgésgátló a 8 hajtott keréknél szintén nem indokolható.

Jöhet a többi megoldástervezet, mert eddig sajnos ez sokba kerülne. Amúgy ez a motor nem gyenge és meglepően halk.
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
a motor egy standard Kamaz motor, ami barmelyik Kamaz teherautobol csereszabatos alkatreszekkel rendelkezik . Szoval valogatni azt lehet : http://kamaz.ru/ru/vehicle/engines/svodnaya/

http://ebookbrowsee.net/kamaz-7403-10-doc-d393951326
 

Danger

Member
2010. április 29.
76
0
6
Most néztem rá BTR-90-esre. Hm ...Erősebb páncélzat (20tonna). BMP 2es torony rajta. 510 pacis motor benne. Lehet , hogy onnan kéne komponenseket venni, de ehhez jobban kéne ismerni a 90est. Plusz vmiért a 90es nem terjedt el. Drága lett ? Vagy nem vált be ...
Passz, mára vége, Jó 8 !
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
Ez van a 82-ben , a 740.14-300 (300LE)
1335613605_14.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
Most néztem rá BTR-90-esre. Hm ...Erősebb páncélzat (20tonna). BMP 2es torony rajta. 510 pacis motor benne. Lehet , hogy onnan kéne komponenseket venni, de ehhez jobban kéne ismerni a 90est. Plusz vmiért a 90es nem terjedt el. Drága lett ? Vagy nem vált be ...
Passz, mára vége, Jó 8 !

Van tobb féle modifikácioja(fegyverzet) . A tomege ellenére igen mobilis és a páncélzata is erosebb. Sajnos Szergyukov leállította 2011-ben a BTR-90 vásárlását az orosz hadseregnek. Helyette a BTR-82A(M) szállítása folyik, míg jonnek az új gépek(Kurganyec.Bumerang)