Azért ebbe belekötnék kicsit (attól függetlenül, hogy az oldalra elcsúsztatós megoldás szimpibb nekem is, mint a hagyományos felfelé billentős):
"A megfelelő páncélvédelem miatt a búvónyílások tömege nem engedi meg a hagyományos emelgetős nyitási módot, egyszerűen túl nehéz már egy ilyen ajtó. A Pumánál emiatt tolóajtókat alkalmaznak (elöl), ezek vízszintes mozgatása könnyebb, mint ha felfelé meg kellene emelni."
Az Armata estében meg tudták oldani az egyiknél (a másik ott is oldalra csúszós). És erősen kétlem, hogy a Puma búvónyílása jobban lenne páncélozva, mint a jelenleg legmodernebb MBT-é.
Egyébként én azt olvastam valahol, hogy azért csinálták ilyenre, hogy ha törmelék borítaná be a nyílás fedelét, akkor könnyebb legyen kinyitni.
Nos, nekem azok az ülések leginkább úgy tűnnek, mintha ott már kicsit spórolósra vették volna a figurát... Más komoly járművekben nem nagyon találkozni ilyen ülésekkel. Persze a csak "simán hozzácsavarozzuk a padlóhoz"-megoldás már rég kiment a divatból az aknavédelmi követelmények miatt, hanem szintén a plafonhoz, vagy az oldalfalhoz szokták rögzíteni, energiaelnyelő megoldások beiktatásával, de nem ilyen ponyvából eszkábált akármiket, hanem normális székeket.
Pl. a Boxernél is:
Ebben én egyáltalán nem vagyok biztos.