De amúgy ilyenkor mi kopik el? A cső belső felülete vagy a vezetékelés-hűtés? Mert ez erősen mérnöki probléma*. Kb mint amikor a belső égésű motorokat vagy az első gőzgépeket kellett méretezni, hogy ne robbanjanak széjjel.Mert a Gatling-gépágyúnál a csőköteg egy irtó egyszerű szerkezet, itt viszont a gyorsítócső tartalmaz mindent, ami a lövedék sebességének növeléséhez kell. Túlzás nélkül a legköltségesebb része a fegyvernek. Aminek plusz extra hűtésre van szüksége. Szóval a gatling-railgun nem annyira poén dolog.
Plusz tegyük hozzá, hogy jelenleg a railgun ágyúcsövének az élettartama pár tucat lövés max. teljes energiával. Persze marketing okokból csak a lövedékek olcsóbb árát hangsúlyozzák, azt nem, hogy a több millió dolláros ágyút pár tucat lövés után kukázni lehet, vagyis a rendszer üzemeltetési költsége picit horror, dehát....
*: fizikus barátok kedvenc mondása arra az állapotra, amikor már a csudába kívánták az aktuális kísérleti műszert és nem akartak tovább vergődni a "szuperfelbontás" eléréséért. Műszerész-megfelelője az "ottrohaggymeg" keretében a sarokba repülő villáskulcs .