Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 762
26 148
113
Ahogy nézem, ez távvezeték, tehát NEM szigetelt, ami a nagytestű madarak halálának okozója... :( :( :(
Te, azonos potenciálon van a fickó azzal a fázissal amire rátekeredett, attól, hogy vizes lesz nem lesz semmi baja mert nincs potenciálkülönbség ami miatt áramot indítana benne a feszültség.
Akkor lesz baja, ha testet érint vagy másik fázist....
A madarak is azért pusztulnak el, mert rövidzárat csinálnak.
Az megvan ugye, hogy a verebek, galambok stb a 0,4kV-on ücsörögnek és mégse pusztulnak el, közben pedig a meddő melegíti a kis lábacskájukat?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 762
26 148
113
Rövidzárlatot csinálhat a vizes zsinór is, mely jól láthatóan több dróttal is érintkezik...
Az csak 1 vezetékkel érintkezik megnyugtatlak, a videón is látszik, mellesleg ha érintkezne az a kis ejtőernyő zsinór nem szigetelne neked se 2F se FN zárlati áramot.
Amennyiben érintette volna akkor egy ilyen jelenség következtében lepottyant volna:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 210
81 094
113
Nincs saját topikja a típusnak, így akkor ide...

Turkish_KT-1_1.jpg


Pénteken lezuhant a Török Légierő egyik KT-1T típusú gyakorlógépe is.

A military plane crashed into the sea during a training flight, Turkey’s defence ministry said Friday, adding that its two pilots were rescued.
The KT-1 type plane crashed off the Aegean coastal town of Foca, in the western Izmir province, the ministry said.
HaberTurk television and other media reported that the pilots, who ejected safely, were taken to a hospital but were not in serious condition.
The cause of the crash was being investigated, the ministry said.


This is the second known KT-1T incident since they were introduced into service in 2010. The first incident occurred during test flights with Turkish Aviation Industries, the Turkish assigned manufacturer, building the KT-1 under license), on 9 February 2011 (serial 10-08/08). During the reverse spin manoeuvre, the flight test engineer ejected due to a faulty ejection seat but landed safely. The test pilot did not eject and landed the plane intact.

Back in October 2010, Korea Aerospace Industries (KAI) unveiled the first of 40 ordered KT-1T basic trainers for the Turkish Air Force during a rollout ceremony at their Sacheon facilities. The KT-1T replaced the Cessna T-37B/C. The first five were produced at KAI's facilities. The remainder were produced by Turkish Aviation Industries.


 
  • Szomorú
Reactions: fishbed

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 492
3 935
113

A csóka asszem mindent megtett azért, hogy jól beleálljon az anyaföldbe... Alacsonyan, de legalább lassan, nagy bedöntéssel, turbulens időben... Ideális recept, ha ki akarod magad nyírni.

Nem hittem volna amúgy, hogy egy teljes perc is lesz a perecelésig, én már a 13. másodpercnél vártam a fák közé bezúzást...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Azt hittem valami baja van repülőnek s keresi, hogy hova tudná letenni kvázi egy darabban.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
A csóka asszem mindent megtett azért, hogy jól beleálljon az anyaföldbe... Alacsonyan, de legalább lassan, nagy bedöntéssel, turbulens időben... Ideális recept, ha ki akarod magad nyírni.

Nem hittem volna amúgy, hogy egy teljes perc is lesz a perecelésig, én már a 13. másodpercnél vártam a fák közé bezúzást...
És milyen jóindulatú volt a repülő, hogy mindezt elviselte!
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and fishbed

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 639
16 023
113
Az elején nagyon túlhúzta, elveszítette a sebességet, utána azt még visszanyerte, de nem értem a körözést az emberek és a pálya felett. Keresett volna egy mezőt és letette volna....